به عنوان یک تاکتیک کپینویسی، پساسکریپت (PS) راه خود را از کپی پست مستقیم استاندارد به کپی بازاریابی ایمیلی باز کرده است.
با رویکرد درست، همه شرکتها به دو پاراگراف، چند لینک و یک PS نیاز دارند تا پیام خود را به طور مؤثر منتقل کنند، فوریت ایجاد کنند و تبدیلها را افزایش دهند.
PS در ایمیل چیست؟
PS یک جمله یا پاراگراف است که پس از متن اصلی و امضای یک نامه (یا متن دیگر) اضافه می شود. این اصطلاح از لاتین آمده است پست اسکریپت، عبارتی به معنای «نوشته شده پس از آن».
در یک ایمیل به همین شکل است. با افزودن یک پست کوچک به ایمیلهای بازاریابی یا فروش، شرکتها میتوانند علاقه مشتری را جلب کرده و آنها را تشویق به اقدام کنند – اگر برندها بتوانند به طور موثر از قدرت PS استفاده کنند.
نحوه استفاده از PS
چگونه از قدرت بالقوه PS در تلاش های بازاریابی خود استفاده می کنید؟ و چه زمانی استفاده از یک PS یک مکمل مفید برای نسخه تولید کننده سرنخ شما است؟
به گفته کپی بلاگر، این با یک سوال شروع می شود: “اولین، آخرین و غیرعادی در نسخه من چیست؟”
اول همیشه تیتر شماست. غیر معمول چیزی است که برند شما را متمایز می کند – پیام شما، پیشنهاد شما یا دیدگاه منحصر به فرد شما.
آخرین یک PS، یا یک فکر نهایی است. همچنین شایان ذکر است که هیچ راه درستی برای نوشتن PS وجود ندارد
در ایالات متحده، پستنوشتهها اغلب حاوی نقطهای بین هر حرف هستند. در انگلستان، حروف معمولاً بدون علامت گذاری ظاهر می شوند. با این حال، هر گزینه ای را که انتخاب می کنید، مطمئن شوید که سازگار است.
در اینجا شش راه برای استفاده از PS و افزایش تلاشهای بازاریابی ایمیلی آورده شده است.
6 روش برای استفاده از PS در ایمیل
- گیرندگان را با یک نسخه قانع کننده و یک پیوند قلاب کنید.
- آخرین درخواست را برای کمک مالی انجام دهید.
- فوریت ایجاد کنید.
- PS خود را نیز شخصی کنید.
- اطلاعات پاداش یا یک پیشنهاد جدید را ارائه دهید.
- گواهی را به اشتراک بگذارید
1. قلاب
از PS خود به عنوان طعمه استفاده کنید و مطمئن شوید که یک قلاب به آن وصل کرده اید (URL قابل کلیکی که خواننده شما را به صفحه فرود می فرستد). چیزی که معمولاً بهترین کار را دارد، تأکید بر نقطه فروش اصلی یک بار دیگر اما از زاویه ای متفاوت است.
چرا نقطه فروش اصلی؟ همیشه این امکان وجود دارد که خواننده شما بدون گرفتن تمام کپی با شکوه شما، به پایین پیام پیمایش کند.
به این شانس که آنها انجام داد همه آن را بخوانید، ارائه یک مزیت کلیدی دیگر باعث می شود آنها واقعاً بخواهند گاز بگیرند.
به عنوان مثال، اگر بر جنبه صرفه جویی در هزینه پیشنهاد خود تاکید کرده اید، چیز دیگری اضافه کنید.
2. درخواست نهایی
MarketingSherpa در مطالعه موردی خود با عنوان «12 نکته برتر کپینویسی ایمیل برای جمعآوری سرمایه» مینویسد که «استفاده از تاکتیک پست مستقیم برای قرار دادن یک «ps» در انتهای نسخه و تطبیق آن با پیوند «Donate» یک حرکت هوشمندانه است. جمع آوری سرمایه.»
درخواست کمک مالی هرگز آسان نیست، اما یک PS خوش ساخت می تواند عامل تعیین کننده باشد. شما می توانید یک بار دیگر بر روی احساسات خود بپاشید یا می توانید احساس فوریت را ایجاد کنید.
3. ایجاد اضطرار
نکته خوب در مورد ایمیل ها بی واسطه بودن آنهاست. شما آنها را ارسال می کنید و در عرض چند روز می دانید که نرخ باز و کلیک شما چقدر است.
بدی ایمیل ها این است که عمر مفیدی ندارند. بنابراین میخواهید مطمئن شوید که تمام آنچه را که دارید را به ایمیل خود میدهید تا خوانندگان را وادار به پاسخگویی با مراجعه به صفحه فرود یا تماس مستقیم با شخصی کنید.
در طول ایمیل خود، تمام تلاش خود را کرده اید تا آنها را وادار به انجام کاری کنید. PS شما اغلب آخرین فرصت شماست. حساب کن
4. رویکرد شخصی
یک PS معمولاً بخشی از یک ایمیل شخصی است – ایمیلی که با نام یک شخص واقعی در شرکت شما امضا می شود. هدف از این نوع ایمیل، شخصی سازی آن تا حد امکان است.
نکته خوب در مورد PS این است که به آن رویکرد “شخصی” اضافه می کند، تقریباً به نظر می رسد که به طور خاص به گیرنده ایمیل هدایت می شود. پس از این مزیت ذاتی بهره ببرید.
5. پاداش
PS همچنین برای معرفی یک جایزه عالی است. در سراسر کپی ایمیل خود، محصول یا پیشنهاد اصلی را می فروشید. سپس در PS، اگر اکنون اقدام کنند، بیشتر به آنها می دهید. این به احساس فوریت می افزاید.
6. گواهینامه
هر محصول یا پیشنهادی به گواهی نیاز ندارد. اما در مورد محصولات با چرخههای فروش طولانیتر (مانند بسیاری از محصولات B2B) که خریداران قبل از تعهد به یک کالای بزرگ بلیط نیاز به اطمینان دارند، توصیهها اغلب مؤثرتر هستند.
آنها تأییدیه شخص ثالث را ارائه می دهند و به مشتریان بالقوه شما اطمینان می دهند – شاید فقط به اندازه ای باشد که آنها را به سمت مرحله بعدی تشویق کند و با شما تماس بگیرد.
نمونه هایی از یک PS موثر در ایمیل
بنابراین یک PS موثر چگونه به نظر می رسد؟ در اینجا شش نمونه از پساسکریپت در عمل آورده شده است.
1. قلاب
اگر متن ایمیل شما مقرون به صرفه بودن محصول شما را برجسته می کند، می توانید مشتریان بالقوه را با افزودن یک لایه مزیت دیگر در PS خود جذب کنید، مانند موارد زیر:
PS مقرون به صرفه بودن به معنای کیفیت پایین نیست. صدها بررسی محصولات 5 ستاره را در Google بررسی کنید.
نکته حرفه ای: درست زمانی که مشتریان فکر می کنند می دانند به کجا می روید، مسیر را تغییر دهید. با ترکیب قیمت های پایین و کیفیت عالی، می توانید خریداران را وادار به نشستن و توجه کنید.
2. درخواست
این درخواست اغلب برای جمع آوری پول یا تشویق کمک های مالی استفاده می شود. در اینجا، هدف ایجاد یک پیام PS کوتاه است که با کاربران طنین انداز می شود، اما خنده دار یا غیر صادقانه نیست.
PS (خیریه) به قلب ما نزدیک است. به همین دلیل است که ما (مبلغ X) اهدا می کنیم. می خواهید کمک کنید؟ اینجا کلیک کنید.
نکته حرفه ای: فقط درخواست پول نکنید – قبل از اینکه درخواست خود را مطرح کنید، مشخص کنید که چه کاری برای کمک انجام می دهید.
3. فوریت
حالا، حالا، حالا! هر چه مشتریان زودتر اقدام کنند، بهتر است. اما ایجاد فوریت تعادلی بین روشن ، این موضوع است که مشتریان میتوانند از اقدام فوری بهره ببرند و اطمینان حاصل شود که پیام شما بهعنوان سختگیرانه به نظر نمیرسد.
PS فروش پاییز ما در حال حاضر است. تا 15 اکتبر، 30٪ تخفیف برای همه اجناس با قیمت معمولی دریافت کنید.
نکته حرفه ای: خریداران در حال حاضر در همه جا و هر روز توسط تبلیغات بمباران می شوند. پیام خود را کوتاه و دقیق نگه دارید.
4. رویکرد شخصی
در ایالات متحده، روزانه 8 میلیارد ایمیل اسپم ارسال می شود. در نتیجه، خریداران همیشه به دنبال پیامهای غیرشخصی و اصراری هستند که ارزشی ارائه نمیدهند.
اگر به خوبی انجام شود، عنوان و متن ایمیل شما باید مشتریان را متقاعد کند که شما واقعاً به آنچه آنها نیاز دارند علاقه مند هستید – و PS شما می تواند به این امر کمک کند.
PS حالمون چطوره؟ برای ما یک خط رها کنید (اینجا) و به ما اطلاع دهید که چه کاری می توانیم بهتر انجام دهیم.
نکته حرفه ای: با دادن فرصت به خریداران برای رسیدن به بازخورد، شرکت ها می توانند تعامل ایجاد کنند. اخطار؟ شما نمی توانید فقط نظرات مشتریان را جمع آوری کنید – همچنین باید اقدام کنید.
5. پاداش
هر کسی یک جایزه را دوست دارد، به شرطی که چیزی باشد که آنها می خواهند.
به عنوان مثال، اگر کفشهای کتانی گرانقیمتی میفروشید و پاداش شما پیوندی به نحوه ساخت محصول شما است، این هیچ امتیازی نیست – این فقط یک تلاش تبلیغاتی بد حجاب است. برای هدایت عمل، مطمئن شوید که پاداش شما منطقی است.
PS از این کد (shoeoff) برای دریافت 20% تخفیف برای اولین سفارش خود استفاده کنید.
نکته حرفه ای: در صورتی که باعث شود مشتریان برگردند، هیچ اشکالی ندارد که به سوددهی کمی ضربه بزنید.
6. گواهینامه
مردم محصول یا خدمات شما را دوست دارند، درست است؟
این بخش بزرگی از این است که چرا هنوز در تجارت هستید. پساسکریپتهای گواهینامه راهی عالی برای برجسته ، میزان مهارت شما در کاری است که انجام میدهید، به ویژه برای خریدهای با ارزش، مانند خریدهایی که توسط خریداران B2B انجام میشود.
PS فقط حرف ما را قبول نکنید. ببینید چگونه راه حل ما به (شرکت XYZ) کمک کرد تا جذب مشتری و فروش جدید را طی شش ماه افزایش دهد.
نکته حرفه ای: اشکالی ندارد که در گواهینامه کمی لاف بزنیم. حقه؟ آن را سریع نگه دارید و آن را روی مزایای کاربر نهایی متمرکز کنید.
قدرت به پساسکریپت
PS یک ابزار قدرتمند در فروش و بازاریابی برای تولید سرنخ، تعامل با مشتری و خرید محصول است.
اخطار؟ با قدرت بالای پست اسکریپت، مسئولیت بزرگ ایمیل همراه است.
اگر پستاسکریپتها بیش از حد طولانی و درگیر شوند، تأثیر ضربهای را که مشخصه پتانسیل PS آنهاست از دست میدهند. در عین حال، اگر آنها خیلی کوتاه و خیلی کلی باشند، نادیده گرفتن آنها برای کاربران آسان است.
یافتن تعادل به این معناست که پیام خود را بدانید، مخاطبان خود را درک کنید و متوجه شوید که وقتی نوبت به پساسکریپ میرسد، کمتر بیشتر است.
منبع: https://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/16909/6-awesome-email-marketing-powers-of-the-p-s.aspx