پیشگیری از از دست دادن داده (DLP): انواع، نکات و موارد دیگر

صرف نظر از صنعت شما، داده هایی که کسب و کار شما در اختیار دارد نیاز به محافظت دارد. این امر به ویژه زمانی که شرکت‌ها بیشتر به سمت نیروی کار از راه دور حرکت می‌کنند و برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات به زیرساخت‌های ابری متکی هستند، صادق است.

داده ها اغلب یک کسب و کار را از رقبای خود متمایز می کند. متأسفانه، از اسرار تجاری گرفته تا اطلاعات شخصی مشتریان و کارکنان، مجرمان سایبری نیز می توانند از این داده ها برای منافع خود استفاده کنند. اما با وجود استراتژی‌های پیشگیری از از دست دادن داده‌ها، می‌توانید سیستم امن‌تری بسازید تا داده‌های شما در برابر سوء استفاده‌های احتمالی محافظت شود.

بهترین نرم افزار جلوگیری از از دست دادن اطلاعات به کنترل دسترسی به این داده ها کمک می کند و در عین حال از انطباق اطلاعات تجاری حساس با استانداردهای صنعتی و فدرال مانند اطمینان حاصل می کند. HIPAA. آسیب‌پذیری‌های امنیتی در سیستم‌ها، دسترسی مجرمان به این اطلاعات را آسان می‌کند، مانند رمزهای عبور ضعیف یا دزدیده شده، نرم‌افزارهای قدیمی، یا تهدیدهای داخلی از سوی پرسنل مخرب.

انواع راه حل های جلوگیری از از دست دادن داده ها

کسب و کارها می توانند از سه نوع راه حل پیشگیری از از دست دادن داده استفاده کنند. اینها می توانند بر اساس نیاز مورد استفاده قرار گیرند، یا می توانید ترکیبی از سه نوع را برای محافظت از انواع مختلف داده ها به طور همزمان تنظیم کنید.

  • شبکه DLP: هنگام استفاده از DLP های شبکه، پیشگیری از تلفات بر نحوه حرکت داده ها در اطراف و خارج از یک شبکه متمرکز می شود. شما می توانید استفاده کنید هوش مصنوعی (AI) برای تشخیص ناهنجاری های ترافیکی که می تواند نشان دهنده الف باشد نقض داده ها، در حالی که ابزارهای دیگر نشان می دهند که الگوهای کاربر عادی در شبکه چه هستند، مانند روندهای ارسال ایمیل یا انتقال فایل.
  • نقطه پایانی DLP: مانیتورینگ نقاط پایانی مانند سرورها، رایانه ها یا دستگاه های تلفن همراه می توانند به شما کمک کنند تا ببینید چه زمانی از داده ها استفاده می شود یا منتقل می شود. این راه حل های DLP معمولاً مستقیماً روی دستگاه ها نصب می شوند و در صورت لزوم می توانند از راه دور عملکرد آنها را مسدود کنند.
  • Cloud DLP: هر کسب و کاری که از راه حل های ذخیره سازی مبتنی بر ابر استفاده می کند باید DLP ابری را پیاده سازی کند. مانند نقطه پایانی و سیستم های شبکه، این راه حل های DLP می توانند داده ها را اسکن، نظارت و رمزگذاری کنند فضای ذخیره ابری.
  و همچنین می تواند این کار را انجام دهد

بهترین شیوه های پیشگیری از دست دادن داده ها

کسب و کارها باید تعدادی از بهترین شیوه ها را در نظر بگیرند تا اطمینان حاصل کنند که داده ها تا حد ممکن محافظت می شوند.

داده ها را اولویت بندی کنید

همه داده های کسب و کار به اندازه دیگران مهم نیستند. در سازمان خود، تعیین کنید که کدام یک حساس‌تر است و حفاظت از آن را در اولویت قرار دهید. با آسیب پذیرترین و با ارزش ترین داده های خود شروع کنید و لیست اولویت ها را با توجه به نیازها و بودجه تنظیم کنید.

درک زمانی که داده ها در معرض خطر هستند

بدانید چه زمانی داده های شما در معرض خطر هستند و خطرات احتمالی از کجا می آیند. داده های مشتری یا فروشنده، خارج از داده های شرکت، معمولاً برخی از مهم ترین آنها هستند. نحوه اشتراک‌گذاری این نوع اطلاعات را ردیابی کنید، مانند پیوست‌های ایمیل یا دستگاه‌های ذخیره‌سازی قابل جابجایی که به راحتی می‌توانند در معرض خطر قرار گیرند.

به طور مداوم بر داده ها نظارت کنید

تنها زمانی می‌توانید بفهمید که داده‌ها در معرض خطر هستند که الگوهای استفاده عادی را بدانید. اینگونه ناهنجاری ها را تشخیص می دهید. همچنین به کسب و کارها کمک می کند تا محدوده نحوه پیاده سازی راه حل های DLP را تعیین کنند.

آموزش کارکنان در زمینه امنیت سایبری

داده ها همیشه در معرض خطر هکرها نیستند. اغلب، با اقدامات سهل انگارانه کارکنان داخلی به خطر می افتد. بسیاری حتی نمی دانند که رفتار آنها می تواند منجر به این شود از دست رفتن داده ها، بنابراین ارائه آموزش مداوم امنیت سایبری به تیم برای ارائه حفاظت های داخلی بهتر ضروری است.

کاربردهای اصلی نرم افزارهای پیشگیری از از دست دادن داده ها

در حالی که همه انواع داده هایی که کسب و کارها در اختیار دارند وجود دارد، آنها را می توان به سه دسته کلیدی تقسیم کرد:

  • اطلاعات قابل شناسایی شخصی (PII). داده های شخصی مانند شماره های تامین اجتماعی، اطلاعات بهداشتی محافظت شده تحت پوشش HIPAA و اطلاعات کارت پرداخت (PCI) همگی PII در نظر گرفته می شوند. در دست مجرمان سایبری، از این اطلاعات می توان برای سرقت هویت افراد یا دسترسی به حساب های مالی استفاده کرد.
  • داده های IP. مالکیت معنوی داده های (IP) می تواند یک برد سودآور برای هکرها باشد. هنگامی که کاربران غیرمجاز به داده های IP دسترسی پیدا می کنند، اطلاعات مالی کسب و کار نیز می تواند به خطر بیفتد.
  • قابلیت مشاهده داده ها. اگرچه این نوع خاصی از داده نیست که نیاز به محافظت داشته باشد، راه‌حل‌های پیشگیری از از دست دادن داده‌ها ممکن است به شرکت‌ها کمک کند تا با کمک به شما در دیدن و ردیابی نقاط پایانی، شبکه‌ها و اتصالات ابری مرتبط با کسب‌وکارتان، دید داده‌های خود را بهبود بخشند.
  بهداشت ارتباطات (و از بین رفتن پیامک)

بهترین نرم افزار جلوگیری از از دست دادن اطلاعات

DLP همچنین به عنوان نرم افزار پیشگیری از نشت داده شناخته می شود، برای کنترل ایمن و اطمینان از انطباق اطلاعات حساس تجاری استفاده می شود. کارکنان امنیتی می توانند قوانین تجاری را برای تعیین اینکه چه کسی به مشاهده، تغییر و اشتراک گذاری اطلاعات محرمانه دسترسی دارد، تنظیم کند.

پلتفرم‌ها برای قرار گرفتن در دسته نرم‌افزارهای پیشگیری از از دست دادن داده‌ها باید:

  • نظارت بر ذخیره سازی و اشتراک گذاری داده ها برای انطباق
  • اجازه کنترل اداری بر حاکمیت داده
  • شناسایی نشت داده یا سوء استفاده
  • تسهیل شناسایی و کشف داده ها

در زیر پنج راه‌حل نرم‌افزار پیشرو پیشرو در جلوگیری از از دست دادن داده از گزارش Grid بهار 2024 G2 آورده شده است. برخی از نظرات ممکن است برای وضوح ویرایش شوند.

1. نگهبان دیجیتال Fortra

نگهبان دیجیتال فورترا به شرکت ها امکان مشاهده فوری وضعیت دارایی های حیاتی را می دهد و به محافظت از داده ها و مالکیت معنوی در هر کجای سیستم تجاری شما کمک می کند. داشبوردهای از پیش ساخته شده و خط مشی های انطباق، دیدن نتایج و کاهش خطرات را در سریع ترین زمان ممکن برای تیم های امنیتی فناوری اطلاعات آسان می کند.

آنچه کاربران بیشتر دوست دارند:

«نرم‌افزار در حفاظت از داده‌های ما فراتر از انتظارات است و ویژگی‌های امنیتی برجسته‌ای را ارائه می‌کند که حفاظت از اطلاعات حیاتی ما را تضمین می‌کند. با استفاده از اقدامات پیشرفته، دسترسی غیرمجاز را با موفقیت خنثی می کند و ما را در برابر تهدیدات سایبری بالقوه محافظت می کند.

بررسی گاردین دیجیتال Fortra، داونا زنیا ام.

آنچه کاربران دوست ندارند:

«پیکربندی Digital Guardian می‌تواند چالش‌هایی را به‌ویژه برای شرکت‌هایی با منابع محدود فناوری اطلاعات ایجاد کند. این امر مستلزم درک جامعی از سیستم و عملکردهای مختلف آن است. حتی برای تازه واردان (مثل خودم)، پیمایش در رابط کاربری آن می تواند دلهره آور باشد.

بررسی گاردین دیجیتال Fortra، شری اچ.

2. Nightfall AI

با استفاده از ابزارهای پیشرفته هوش مصنوعی، Nightfall AI راه حل های جلوگیری از از دست دادن داده های ابری را از طریق افزونه مرورگر یا API های یکپارچه در دسترس است. از برنامه‌هایی مانند ChatGPT، Slack، و Google Drive استفاده کنید تا داده‌های خود را ایمن نگه دارید و در هر کجا که داده‌های شما قرار دارند مطابقت داشته باشند.

آنچه کاربران بیشتر دوست دارند:

“دسترسی آنها یکی از ویژگی های منحصر به فرد آنهاست. تیم آنها با کانال Slack ما در ارتباط است و به ایمیل ها و تماس ها پاسخگو بوده است.

بررسی هوش مصنوعی Nightfall، کنت سی.

آنچه کاربران دوست ندارند:

«Nightfall در اصل برای محافظت از انواع خاصی از داده‌ها، مانند تراکنش‌های مالی یا PHI/PII طراحی شده است و ممکن است برای موارد استفاده دیگر مناسب نباشد. این بدان معناست که ممکن است برای محافظت از انواع دیگر اطلاعات حساس، نیاز به استفاده از ابزارهای حفظ حریم خصوصی یا راه حل های دیگری داشته باشید.

بررسی هوش مصنوعی Nightfall، دیوید دی.

3. Coro Cybersecurity

امنیت سایبری کورو از ایمیل، داده‌ها، دستگاه‌های نقطه پایانی و برنامه‌های ابری در هر سطح از تهدیدات احتمالی محافظت می‌کند. با استفاده از هوش مصنوعی، 95 درصد از خطرات را می توان با حل و فصل منحصر به فرد ابزار با یک کلیک شناسایی و مدیریت کرد.

  اوراق قرضه قابل تبدیل چیست؟ تعریف، انواع، مزایا و معایب
آنچه کاربران بیشتر دوست دارند:

“نرم افزار به راحتی تنظیم می شود و اقدامات مورد نیاز را روشن می کند. زمانی که ما با یکی از مشتریان خود در حال انجام یک ممیزی امنیتی بودیم، باید مدرکی را نشان می دادیم که آنتی ویروس ما به طور مرتب به روز می شود. با Bitdefender تعبیه شده در محصول، ما راه آسانی برای نشان دادن این واقعیت نداشتیم. تیم Coro در بالای آن قرار داشت و یک سوگند نامه امضا شده توسط CTO آنها را ترتیب داد که ما را قادر می ساخت ممیزی امنیتی خود را پشت سر بگذاریم.

بررسی امنیت سایبری Coro، تاد ال.

آنچه کاربران دوست ندارند:

«ای کاش Coro عملکرد بیشتری در Google Workspace داشت. به ویژه، ادغام با Google Drive برای ایمن سازی فایل های ابری و اشتراک گذاری. من دوست دارم بیشتر با اشتراک گذاری فایل ببینم.»

امنیت سایبری کورو، کنی اس.

4. BetterCloud

BetterCloud یک پلت فرم مدیریت پیشرو در صنعت است که به تیم های فناوری اطلاعات کمک می کند تا 78 درصد از کارهای مدیریتی SaaS خود را حذف کنند و پوشش امنیتی را برای طیف وسیعی از محیط ها فراهم کند. این ابزارها به خودکارسازی کارهای حیاتی مانند فرآیندهای چرخه عمر کاربر کمک می کنند که به افزایش بهره وری کارکنان اجازه می دهد و کاربران غیرمجاز را از دسترسی به داده های حساس باز می دارد.

آنچه کاربران بیشتر دوست دارند:

«خودکارسازی نیازهای گردش کار ما در زمان ما صرفه جویی زیادی کرده و روند نصب را سرعت می بخشد. آنها به گسترش خط تولید و خدمات خود ادامه می دهند و محصول فقط کار می کند.

بررسی BetterCloud، نوئل ای.

آنچه کاربران دوست ندارند:

«BetterCloud با برچسب قیمت نسبتاً بالایی همراه است. باید مطمئن شوید که کار پیکربندی ادغام های خود و ایجاد گردش کار را انجام داده اید. همچنین، به نظر نمی رسد که به خوبی با مایکروسافت به عنوان یک IdP هماهنگ باشد.

بررسی BetterCloud، جیسون اس.

5. دسترسی به اینترنت Zscaler

به عنوان یک لبه خدمات امنیتی بومی ابری (SSE)، دسترسی به اینترنت Zscaler یک پلت فرم SaaS مقیاس پذیر را به عنوان بخشی از بزرگترین ابر امنیتی جهان ارائه می دهد. جایگزینی راه‌حل‌های شبکه قدیمی به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا حملات پیشرفته را متوقف کنند و با رویکرد اعتماد صفر که شرکت‌ها می‌توانند روی آن حساب کنند، در برابر از دست دادن داده‌ها محافظت می‌کند.

آنچه کاربران بیشتر دوست دارند:

امنیت ابری Zscaler با سهولت استفاده، حفاظت بی نظیری را ارائه می دهد. ادغام آن با پلتفرم های مختلف آن را منحصر به فرد می کند.»

بررسی Zscaler، سرتاک سی.

آنچه کاربران دوست ندارند:

“گاهی اوقات احساس می کنید که بر سرعت و تأخیر شبکه شما تأثیر می گذارد. و گاهی اوقات پشتیبانی مشتری راه حل مناسبی به شما نمی دهد.»

بررسی Zscaler، ساحل ک.

برای چت ، با G2's-Monty-AI کلیک کنید

داده های کسب و کار خود را محافظت کنید

تعداد کمی از دارایی ها ارزش بیشتری نسبت به داده های کسب و کار شما دارند. راه‌حل‌های پیشگیری از از دست دادن داده‌ها را پیاده‌سازی کنید تا از هر گونه تهدید امنیتی در انتظار به خطر انداختن این منابع ارزشمند باشید.

آسیب پذیری های داده های خود را با نرم افزار مدیریت آسیب پذیری مبتنی بر ریسک که به شما بینش شبانه روزی نسبت به تهدیدات می دهد.

منبع: https://learn.g2.com/data-loss-prevention