چگونه با آنها جدیدترین فناوری را ایجاد کنیم

دارایی‌های دیجیتال مجازی (VDA) بر اساس فناوری بلاک چین بدون واسطه‌هایی مانند بانک‌ها یا سایر مؤسسات مالی عمل می‌کنند. آنها هزینه های تراکنش را به حداقل می رسانند و به خلاقان راه های جدیدی برای کسب درآمد از کارشان ارائه می دهند.

اگرچه این دارایی ها دارای مزایای زیادی هستند، اما در ایجاد تعادل بین نوآوری و حمایت از مصرف کننده، چند چالش را به همراه دارند. این مقاله ضمن معرفی روش‌هایی برای تبدیل دارایی‌های دنیای واقعی به دارایی‌های دیجیتالی، به جزئیات این جنبه‌ها می‌پردازد. پلتفرم های توکن سازی دارایی.

نگاهی عمیق به دارایی های دیجیتال مجازی داشته باشید و درک کنید که چرا آنها مهم هستند.

این دارایی ها می توانند ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین یا توکن های غیر قابل تعویض (NFT). آنها نمایندگی دیجیتال ارزهای فیات، اوراق بهادار، یا سایر دارایی هایی را که گروه ویژه اقدام مالی (FATF) در جای دیگری در توصیه های خود پوشش می دهد، پوشش نمی دهند.

VDA ها عمدتاً تنظیم نشده اند، اما پتانسیل فوق العاده ای برای ارزان تر، آسان تر و سریع تر ، پرداخت ها دارند. از طرف دیگر، اگر بازارشان روند نزولی داشته باشد، می توانند بی ارزش شوند. از آنجایی که دارایی های مجازی غیرقانونی هستند، توجه مجرمان را به خود جلب می کند. علاوه بر این، هر کشوری مجموعه قوانین خاص خود را در مورد این دارایی ها دارد که راه را برای فعالیت غیرقانونی باز می کند.

دارایی های مجازی در مقابل دارایی های دیجیتال

قبل از ادامه، بیایید روشن کنیم که دارایی های مجازی و دیجیتال چگونه متفاوت هستند.

  The Social Media Content Calendar Template Every Marketer Needs (Free Template)

دارایی های دیجیتال دسته وسیعی هستند که دارایی های مجازی بخشی از آن هستند. به بیان ساده، همه دارایی های مجازی دیجیتال هستند، اما برعکس این موضوع صادق نیست.

بیایید مثالی بزنیم تا درک آن ساده تر شود.

یک رکورد بانک دیجیتال مالکیت یک فرد بر ارز فیات را نشان می دهد. این یک دارایی مجازی نیست زیرا نمی توان آن را با دارایی دیگری معامله کرد. مالکیت را اعلام می کند، اما به خودی خود ارزشی ندارد.

از سوی دیگر، اگر بتوانید یک دارایی دیجیتال را با یک دارایی دیگر مانند یک استیبل کوین مبادله کنید، به عنوان یک دارایی واجد شرایط است. دارایی مجازی. جالب توجه است، دارایی های دیجیتال مانند NFT ها دارایی های مجازی محسوب نمی شوند مگر اینکه برای پرداخت یا سرمایه گذاری استفاده یا مبادله شوند. وقتی مردم NFT ها را با ارز فیات مبادله می کنند، تحت استانداردهای FATF قرار می گیرند.

چرا دارایی های دیجیتال مجازی مهم هستند؟

دارایی های دیجیتال مجازی به دلایل مختلفی از جمله نوآوری و شفافیت مهم هستند.

مالی غیرمتمرکز

امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) یکی از اجزای اصلی دارایی های دیجیتال است زیرا از دفتر کل دیجیتال غیرمتمرکز برای ثبت مالکیت دارایی و مبادلات استفاده می کنند. این به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا دارایی های دیجیتال را بدون دخالت یک حزب مرکزی یا یک موسسه مالی سنتی معامله کنند.

این امر بسیاری از هزینه‌های مربوط به تراکنش را به حداقل می‌رساند و با نرخ سریع‌تری نسبت به تراکنش‌های معمولی که مقامات بانکی را درگیر می‌کنند، انجام می‌شود.

شفافیت معاملات

علاوه بر این، تراکنش‌های VDA در یک دفتر کل توزیع‌شده و دیجیتال ثبت می‌شوند که هر کسی می‌تواند آن را مشاهده کند. این شفافیت باعث می شود که معاملات بین طرف های درگیر شفاف تر شود.

روش های جدید سرمایه گذاری و کسب درآمد

دارایی‌های دیجیتال مجازی مانند ارزهای دیجیتال راه‌های جدیدی برای سرمایه‌گذاری و تراکنش ارائه می‌دهند. مردم می توانند با هزینه کمتری پول را در سطح جهانی انتقال دهند. علاوه بر این، NFT ها هنرمندان را قادر می سازد تا آثار خود را به کلکسیونرها بفروشند و جریان درآمد جدیدی را برای آنها باز می کند.

هنگامی که با احتیاط از دارایی های دیجیتال مجازی استفاده می شود، می تواند در ایجاد درآمد جدید و درآمدهای سرمایه گذاری مفید باشد.

  How to Make a QR Code in 5 Easy Steps

دارایی های مجازی چگونه کار می کنند؟

بیشتر دارایی های دیجیتال مجازی روی آن کار می کنند فناوری بلاک چین، یک دفتر کل دیجیتال که سابقه ای از تراکنش ها را حفظ می کند به طوری که هیچ کدام را نمی توان به طور عطف به ماسبق تغییر داد. ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین و اتریوم نیز بر روی همان فناوری بلاک چین کار می کنند. این تراکنش ها را ایمن، شفاف و از دستکاری هر طرفی ایمن نگه می دارد.

هنگامی که صاحب یک دارایی دیجیتال مجازی هستید، یک کلید دیجیتال منحصر به فرد دارید که مالکیت شما را ثابت می کند. کیف پول دیجیتال شما این کلید را ذخیره می کند. هر زمان که نیاز به دسترسی، انتقال یا تجارت به این دارایی‌های دیجیتال داشته باشید، از همان کلید برای انجام تراکنش استفاده می‌کنید.

تراکنش‌ها توسط رایانه‌های موجود در شبکه بلاک چین تأیید می‌شوند و ضمن حفظ مشروعیت، خطرات کلاهبرداری را کاهش می‌دهند.

انواع دارایی های دیجیتال مجازی

بیایید آن را ساده نگه داریم و VDA ها را به دو نوع تقسیم کنیم:

  • رمزنگاری شامل تمام توکن‌های بومی شبکه بلاک چین، توکن‌های DeFi، ،‌کوین‌ها، توکن‌های متاورس و سایر مواردی است که برای سرمایه‌گذاری با مبادله ارز فیات خود خریداری کرده‌اید.
  • NFT ها دارایی های دیجیتالی منحصر به فرد و معتبر در شبکه بلاک چین هستند. اگرچه می‌توانید آن‌ها را در ازای کریپتو بخرید، بفروشید یا معامله کنید، نمی‌توانید آنها را با سایر NFT‌ها مبادله کنید. هر کدام از آنها یک کد منحصر به فرد دارند که تأیید می کند NFT تنها دارایی با هویت دیجیتال منحصر به فرد است.

علاوه بر موارد فوق، توکن های رمزنگاری، توکن دار یا امنیتی نیز دارید که به خانواده دارایی های دیجیتال مجازی تعلق دارند.

جالب اینجاست که طبق برخی قوانین و مقررات، حتی اگر NFT به عنوان هدیه دریافت کنید، طبق مقررات منطقه ای موظف به پرداخت مالیات هستید.

چه کسی دارایی های دیجیتال را اداره می کند؟

FATF یک نهاد بین دولتی است که استانداردهای بین المللی را برای محافظت از دارایی های دیجیتال در برابر فعالیت های غیرقانونی تعیین می کند. بیش از 200 کشور و حوزه قضایی متعهد به اجرای توصیه های FATF برای جلوگیری از فساد و تروریسم شده اند.

  مشکلات با صاف ،

در سطح ملی، وزارت دارایی قوانین مالیاتی مربوط به دارایی های دیجیتال مجازی را تنظیم کرده یا قبلاً وضع کرده است. به عنوان مثال، از 1 آوریل 2022، انتقال VDA ها مشمول مالیات است با نرخ 30 درصد در هند.

به همین ترتیب، ایالات متحده نیز داشته است سیاست های مالیاتی برای دارایی های دیجیتال از سال 2022

چگونه دارایی های دنیای واقعی را به دارایی های دیجیتال تبدیل کنیم

شما به راحتی می توانید یک مدرک دیجیتالی مالکیت برای دارایی های نقدی خود از طریق نشانه گذاری دارایی ایجاد کنید. آنها سرمایه دنیای واقعی را حمل می کنند و بنابراین با توکن های امنیتی متفاوت هستند.

پس از توکن‌سازی، می‌توانید از این دارایی‌ها در سراسر جهان بدون هیچ کارگزار، بانک یا تاجر نهادی استفاده کنید.

بلاک چین مالکیت دارایی ها را برای افراد یا شرکت هایی که دارایی های نقدی در دنیای واقعی خود را توکن می کنند، تضمین می کند. شما نمی توانید این مالکیت را بدون انجام تراکنش جدید تغییر دهید یا حذف کنید.

برای توکن ، دارایی‌های دنیای واقعی خود، به یک پلتفرم توکن‌سازی دارایی نیاز دارید تا در ارزیابی دارایی و تأیید قیمت به شما کمک کند. مطمئن شوید که این پلتفرم ها برای سرمایه گذارانی که چنین دارایی هایی را خریداری می کنند، قراردادهای هوشمند ایجاد می کنند.

در زیر پلتفرم‌های پیشرو توکن‌سازی دارایی تا ماه می ۲۰۲۴ آمده است.

این پلتفرم ها به شما کمک می کنند که دارایی های دنیای واقعی را به راحتی به دارایی های دیجیتال تبدیل کنید.

محتاط و هوشیار باشید

دارایی‌های دیجیتال مجازی قطعا فرصت‌های مالی، هنری و بازی‌های جدیدی را باز می‌کنند. در عین حال، آنها با موانعی از جمله نگرانی های نظارتی و امنیتی روبرو هستند.

از آنجایی که VDA ها غیرمتمرکز هستند و به آرامی تنظیم می شوند، مستعد قرار گرفتن در دستان اشتباه هستند. با این حال، اگر طبق توصیه FATF از آنها استفاده کنید، از انعطاف پذیری آنها در معاملات بهره مند خواهید شد.

آیا می خواهید دارایی های دنیای واقعی را توکن کنید؟ تلاش كردن پلتفرم های توکن سازی دارایی رایگان و دارایی های دنیای واقعی مایع را به دارایی های دیجیتال تبدیل کند.

منبع: https://learn.g2.com/virtual-digital-assets