چگونه مصاحبه های منبع بهتر منجر به محتوای جذاب تر می شود

سوال بپرسید؛ پاسخ دریافت کنید

سوال بعدی را بپرسید؛ پاسخ بعدی را دریافت کنید

تکرار کنید تا تمام شود.

این فرمول اساسی هر مصاحبه است.

اما برای عالی ، یک مصاحبه بیشتر از طرح سؤالات و پاسخ مصاحبه شونده به آنها نیاز است.

یک مصاحبه عالی شامل یک رویکرد متفکرانه است که باعث می شود سوژه به اندازه کافی راحت افکار خود را به اشتراک بگذارد و آنها را به سفری می برد که ممکن است به پاسخ های شگفت انگیزی منجر شود (هم برای مصاحبه کننده و هم برای مصاحبه شونده).

به‌عنوان یک خبرنگار، سردبیر و بازاریاب محتوا، با هزاران نفر مصاحبه کرده‌ام، از افراد تصادفی در خیابانشان برای یک ویژگی راه رفتن و صحبت ، گرفته تا فرد شناخته شده‌ای که روی صحنه در مقابل تماشاچیان نشسته است. نحوه برخورد من در اوایل مصاحبه با نحوه انجام آن در حال حاضر متفاوت است.

برای کمک به شما در کوتاه ، منحنی یادگیری، در اینجا برخی از ترفندهایی که یاد گرفتم آورده شده است:

هدف را بدانید

بازاریابان محتوا به دلایل مختلف با همه نوع افراد مصاحبه می کنند. شما می خواهید از یک متخصص موضوع دانش کسب کنید. شما باید یک اثر رهبری فکری برای یک مدیر اجرایی بنویسید. شما می خواهید در مورد تجربیات مشتریان بیاموزید.

این مبنای استراتژی مصاحبه شماست.

اما شما همچنین باید بدانید که چگونه از مصاحبه استفاده خواهد شد. آیا یادداشت برداری می کنید یا رونویسی می کنید و یک مقاله مکتوب می سازید؟ آیا کلیپ های صوتی را در رسانه های اجتماعی یا وب سایت برند خود ارسال خواهید کرد؟ آیا یک ویدیو در یوتیوب منتشر خواهید کرد؟ آیا مصاحبه را به صورت زنده در مقابل مخاطبان (مجازی یا حضوری) انجام خواهید داد؟ یا از مصاحبه برای چندین تاکتیک استفاده خواهید کرد؟

دانستن نحوه استفاده از مصاحبه به شما امکان می دهد مسیر درست را دنبال کنید، بنابراین آنچه را که نیاز دارید از مصاحبه بدست آورید.

برای مصاحبه آماده شوید

شما باید هم در مورد موضوع و هم در مورد شخص تحقیق کنید. اینکه چقدر تحقیق می کنید به سطح دانش شما بستگی دارد، اما هرگز به آن دست ندهید.

  باغ کاش | وبلاگ ست

در مورد تحقیق در مورد موضوعات بسیار نوشته شده است، اما کمتر در مورد تحقیق در مورد مصاحبه شونده نوشته شده است. اما هر دو برای یک مصاحبه موفق بسیار مهم هستند.

من به آنچه آن شخص گفته یا نوشته نگاه می کنم. ممکن است در مورد همان موضوع مصاحبه باشد، یا ممکن است در مورد چیز دیگری باشد، اما همه چیز آموزنده است. این به من درک بهتری از آنچه می‌دانند، چگونه فکر می‌کنند و چگونه آن افکار را منتقل می‌کنند، به من می‌دهد. این نه تنها به آگاهی دادن به پرسش‌ها کمک می‌کند، بلکه به من امکان می‌دهد برای نحوه پاسخگویی آنها به این سؤالات آماده شوم.

به عنوان مثال، اگر شخصی معمولاً پاسخ‌های بله و نه می‌دهد یا جملات و پاراگراف‌های کوتاه بی‌معنی می‌نویسد، بهتر است با سؤالات بعدی آماده باشم تا اطلاعات بیشتری از آنها به دست بیاورم. اگر کسی در مورد موضوعی متن می نویسد یا در پاسخ به سؤالی ادامه می دهد، بهتر است آماده باشم که اگر از موضوع اصلی منحرف شد، گفتگو را قطع کنم و آن را تغییر دهم.

اگر در حال انجام یک مصاحبه زنده، مانند پخش زنده یا حضوری هستید، هر زمان که ممکن است یک مصاحبه اولیه با موضوع انجام دهید. از یک ابزار ویدئو کنفرانس استفاده کنید تا چهره به چهره باشید. در طول تماس 15 تا 20 دقیقه ای، چند سوال برنامه ریزی شده را بپرسید و با موضوع ارتباط برقرار کنید.

کفش مصاحبه شونده را بپوشید

ایجاد یک پیوند – هرچند موقت – با موضوع مصاحبه راه طولانی در ارائه محتوای عالی دارد.

در مورد آن فکر کنید. این شخص به شما اعتماد می‌کند، کسی که اصلاً او را نمی‌شناسد تا داستان خود را بگوید یا بینش خود را در ملاء عام با مخاطبان به اشتراک بگذارد.

برخی از مردم با آن راحت هستند. دیگران مردد هستند، نگران هستند که چگونه ممکن است با آنها برخورد کنند یا اطلاعاتی که به اشتراک می گذارند ممکن است نادرست (ناخواسته یا عمدی) ارائه شود.

در مکاتبات اولیه خود با موضوع، یک بیوگرافی کوتاه، نمایه لینکدین، و هر پیوند مرتبط دیگری در مورد شما و کارتان بگنجانید. این به مصاحبه شونده یک گزینه آسان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شما می دهد.

  5 روند بازاریابی که ممکن است در سال 2024 باقی نمانند (تحقیق HubSpot + بینش کارشناسان)

سپس در ابتدا یا در حین پیش مصاحبه، کمی در مورد خود صحبت کنید. چیزی را که به آن علاقه دارید در مورد موضوع یا نحوه یادگیری آن شخص به اشتراک بگذارید. در مورد محل زندگی یا حتی آب و هوا صحبت کنید. شاید به آنها توضیحی در مورد نقش خود یا پیشینه مختصری در مورد تجربه مرتبط خود بدهید. نیازی نیست رزومه خود را به صورت شفاهی بیان کنید، اما در هم تنیدن بخش هایی از زندگی خود به ایجاد یک رابطه و ایجاد اعتبار کمک می کند.

قبل از مصاحبه، برخی از آزمودنی ها می پرسند تا سوالات را ببینند. کاملا میفهممش آنها می خواهند آماده باشند و نمی خواهند با سؤالی که آنها را غافلگیر یا ناراحت کند ضربه بخورند. اما من لیستی از تمام سوالات برنامه ریزی شده را ارسال نمی کنم. در عوض، خلاصه‌ای از آنچه در مصاحبه انتظار می‌رود و چند سؤال را می‌فرستم. توضیح می‌دهم که نمی‌توانم فهرست طولانی سؤالات را ارسال کنم، زیرا اغلب به پاسخ‌های مصاحبه‌شونده اجازه می‌دهم سؤالات بعدی را تحریک کند.

مصاحبه را انجام دهید

در دوران مدرسه سوالاتم را یادداشت می کردم و برای پاسخ ها جا می گذاشتم. من به سرعت فهمیدم که هرگز فضای کافی برای پاسخ ها باقی نمی گذارم. همچنین فهمیدم که سبک رسمی پرسش و پاسخ منجر به مصاحبه‌های ساده و پیش پا افتاده می‌شود.

اکنون، من چند نکته یا سؤال ضروری را برای ایجاد یک روایت منسجم می نویسم. این به من کمک می‌کند تا داستان را در مقابل مخاطبان زنده بسازم و فرآیند کوتاه‌تری پس از مصاحبه را ایجاد کنم تا بفهمم چه چیزی باید در محتوا گنجانده شود.

سبکی را بیابید که بهترین کار را برای شما دارد. فقط مطمئن شوید که به شما امکان می دهد احساس آمادگی کنید و فضایی برای انعطاف پذیری باقی می گذارد.

تعداد زیادی از مصاحبه کنندگان به سوالات برنامه ریزی شده خود پایبند هستند. آنها فقط برای نتیجه گیری مصاحبه شونده گوش می دهند تا بتوانند به سؤال بعدی بروند. آنها واقعاً نمی شنوند که شخص چه می گوید. آنها فرصت را از دست می دهند تا یک سوال بعدی ارزشمند بپرسند یا از مصاحبه شونده دعوت کنند تا در این مسیر بیشتر برود.

  انواع شجاعت | وبلاگ ست

اگر خوب گوش کنید، همچنین می‌توانید حس کنید که مصاحبه‌شونده از مسیر خارج می‌شود یا در حفره‌ای بسیار عمیق در مورد موضوع قرار می‌گیرد. می توانید گفتگو را به موضوع مورد نظر برگردانید. ابتدا از نشانه های غیرکلامی استفاده کنید، مانند باز ، دهان به گونه ای که گویی می خواهید صحبت کنید، از تکان دادن سر به نشانه موافقت خودداری کنید یا کارت های یادداشت خود را به هم بزنید.

اگر آن‌ها این نشانه را نپذیرفتند، برای تغییر محور گفتگو صحبت کنید. چیزی شبیه این بگویید: «خیلی جالب است. می‌دانم که می‌توانیم خیلی بیشتر در این مورد ادامه دهیم، اما می‌خواهم به وقت شما احترام بگذارم، بنابراین اجازه دهید سؤال دیگری بپرسم.» اگر مصاحبه زنده است، چیزی شبیه این بگویید: «این اطلاعات عالی است. فقط ای کاش تمام بعدازظهر وقت داشتیم تا بیشتر در مورد آن صحبت کنیم. اما چون این کار را نمی‌کنیم، این را از شما می‌پرسم…»

در پایان مصاحبه، شکلی از این سؤالات را بپرسید: «چه چیزی نپرسیدم که آرزو داشتی انجام دهم؟» یا «مخاطبان ما چه چیز دیگری باید در این مورد بدانند؟»

به نظر من این پاسخ‌های پایانی اغلب پاسخ‌هایی را برمی‌انگیزد که به نقل قول یا محور اصلی دارایی محتوای حاصل تبدیل می‌شوند.

تکرار، تکرار، تکرار

با مصاحبه، شما هرگز نمی دانید چه چیزی به دست می آورید – این بخش سرگرم کننده و چالش برانگیز صحبت با کارشناسان موضوع، مدیران اجرایی، مشتریان و غیره است. اما شما می دانید که هر مصاحبه فرصتی برای اصلاح فرآیند شما است. شما می توانید سبک سوژه را سریعتر ارزیابی کنید. می‌توانید کشف کنید که چه نوع سؤالاتی پاسخ‌های بهتری را به همراه دارند. می توانید متوجه شوید که واقعاً چقدر باید تحقیق کنید.

خوشبختانه، بهبود سبک مصاحبه شما نیازی به تمرین، تمرین و تمرین بیشتر ندارد. این نیاز به مصاحبه، مصاحبه، و مصاحبه‌های بیشتری دارد – و همیشه در حال ایجاد محتوای قابل انتشار هستید.

نکات، بینش و مثال‌های بازاریابی محتوا بیشتری می‌خواهید؟ اشتراک در به ایمیل های روز کاری یا هفتگی از CMI.

مطالب مرتبط دستچین شده:

تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا

منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/mastering-interview-process/