10 نکته ضروری برای بازاریابی محتوایی مبتنی بر داده (با حمایت مالی)

به لطف هوش مصنوعی، هر بازاریاب می تواند به سرعت یک پست وبلاگ، مقاله یا نوع دیگری از محتوا را در عرض چند دقیقه ایجاد کند.

اما اینکه آیا این محتوا با مخاطبان شما طنین انداز می شود یا خیر، داستان دیگری است – به خصوص اگر برای تقویت استراتژی خود به تحقیقات کلمات کلیدی و ایده های عمومی هوش مصنوعی تکیه کنید. ممکن است رتبه‌بندی جستجوی شما را افزایش دهد، اما لزوماً اعتبار برند ایجاد نمی‌کند، ارتباطات قابل اعتماد ایجاد نمی‌کند، یا منجر به تأثیر بازاریابی مثبت نمی‌شود.

برای دستیابی به تمام این اهداف از طریق تلاش‌های بازاریابی محتوا، باید درک عمیق‌تری از نیازهای مخاطبان خود داشته باشید. شما همچنین به داده‌های مناسب نیاز دارید، از جمله بینش در مورد اینکه چه کسی به محتوای شما دسترسی دارد، چه چیزی می‌خواهد انجام دهد، و با چه محتوایی بیشتر درگیر است.

برای اینکه شما را برای موفقیت آماده کنید، ما 10 نکته در مورد استفاده از داده‌ها برای تقویت استراتژی بازاریابی محتوای شما گردآوری کرده‌ایم. برای ایجاد محتوایی که ارزش منحصربه‌فرد برند شما را نشان می‌دهد و عملکرد بازاریابی قوی‌تری ایجاد می‌کند، این توصیه‌ها را دنبال کنید.

نکته 1: فراتر از جمعیت شناسی اولیه بروید

برای اطلاع از رویکرد محتوایی خود فقط به داده های سن، جنسیت یا موقعیت مکانی تکیه نکنید. در عوض، با روش‌های تحقیقی که درک واضح‌تری از رفتارها، انگیزه‌ها و ترجیحات مخاطبان شما ارائه می‌کند، عمیق‌تر شوید.

این را می توان با نظرسنجی از مخاطبان، مصاحبه با مشتری و تکنیک های گوش دادن به رسانه های اجتماعی انجام داد. همچنین می‌توان بینش‌های مفیدی را از تجزیه و تحلیل وب‌سایت موجود، کانال‌های بازخورد مشتری و داده‌های سابقه تعامل جمع‌آوری کرد.

آنچه کشف می کنید می تواند شما را به سمت راه هایی برای بهینه سازی پیام رسانی، هدف گذاری و انتخاب کانال راهنمایی کند.

نکته 2: روی موضوعات تمرکز کنید، نه فقط کلمات کلیدی

بله، سئو مهم است. با این حال، تعقیب کلمات کلیدی با حجم بالا لزوماً رتبه شما را بهبود نمی بخشد یا به تمایز محتوای شما کمک نمی کند. برای ایجاد محتوایی که واقعاً به آنها علاقه دارد، از بینش داده های مخاطبان خود استفاده کنید.

با استفاده از اطلاعاتی که از طریق تکنیک های تحقیق پیشنهاد شده در بالا جمع آوری کرده اید، شروع کنید. برای مثال، فرض کنید داده‌ها نشان می‌دهند که مخاطبان هدف شما در مورد اینکه چگونه از یادگیری ماشینی بهره می‌برند، مشاوره می‌خواهند. شما می‌توانید این کمبود دانش را با محتوای پر طنین‌دار که برای هدایت ترافیک جستجو به وب‌سایت شرکت شما بهینه شده است، پر کنید.

  21 Brand Style Guide Examples I Love (for Visual Inspiration)

نکته 3: با فروش و موفقیت مشتری هماهنگ شوید

تیم های فروش و خدمات مشتری شرکت شما به طور منظم با اعضای مخاطب هدف شما تعامل دارند و آنها را به منابع ارزشمندی برای استفاده از بینش محتوا تبدیل می کند.

این شرکای سازمانی دسترسی مستقیم به بینش هایی مانند:

  • سوالات متداول مصرف کنندگان
  • ایرادات رایجی که با آنها مواجه می شوند
  • گرایش های رفتاری و ترجیحاتی که مشاهده کرده اند
  • مشتریان فعلی چگونه از محصولات و خدمات شما استفاده می کنند (یا قصد استفاده از آنها را دارند).

از آنها بخواهید آنچه را که از طریق مکالمات مشتریان خود آموخته اند به اشتراک بگذارند. سپس، از آن برای اطلاع از تصمیمات خود در مورد موضوعات و ایده هایی که باید در مورد آنها بنویسید استفاده کنید. این به محتوای شما کمک می‌کند تا چالش‌های دنیای واقعی را بهتر برطرف کند و تیم‌های داخلی شما می‌توانند از آن محتوا در تلاش‌های خود استفاده کنند.

نکته 4: ابتدا محتوای اصلی را توسعه دهید

انتخاب انواع محتوا و موضوعات خاص می تواند طاقت فرسا باشد. میلیون ها مکالمه وجود دارد که می توانید ایجاد کنید – چگونه می دانید از کجا شروع کنید؟

با پیروی از سه نکته بالا، از آموخته‌های جمع‌آوری‌شده استفاده کنید: به داده‌هایی که جمع‌آوری کرده‌اید نگاه کنید، فهرست موضوعات خود را محدود کنید، مشخص کنید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، و طرحی برای استراتژی بازاریابی محتوایی که قصد استفاده از آن را دارید ایجاد کنید.

با محتوایی شروع کنید که ارزش پیشنهادی منحصر به فرد شما را برجسته می کند و به نکات اصلی دردناک مخاطبانتان می پردازد. سپس، محتوای تکمیلی برای حمایت از استراتژی کلی خود ایجاد کنید.

محتوای اصلی بسته به میزان تثبیت نام تجاری شما می تواند متفاوت باشد. برندهای جدیدتر باید شبکه گسترده‌ای با محتوای ساخته شده برای آگاهی از برند ایجاد کنند. مارک‌هایی که قبلاً شناخته شده‌اند یا مشتریان قوی‌ای را دنبال می‌کنند، ممکن است بخواهند موضوعات پایین‌تری را برای ارتباط با مصرف‌کنندگان آماده برای تبدیل، اولویت‌بندی کنند.

نکته 5: یک سلسله مراتب محتوای منطقی ایجاد کنید

از تجزیه و تحلیل وب سایت برای ساختار تجربه محتوای خود استفاده کنید تا به مخاطبان شما در مسیر خریدشان کمک کند. می‌توانید داده‌ها را تجزیه و تحلیل کنید تا سؤالات متداول را برای ایجاد پرسش و پاسخ و چگونگی محتوا تجزیه و تحلیل کنید، زیرا مردم اغلب به دنبال پاسخ هستند و اگر اطلاعات مفیدی ارائه دهید، احتمالاً با محتوای شما همخوانی پیدا می‌کنند.

علاوه بر این، تمرکز بر محتوای همیشه سبز – دارایی هایی که در طول زمان مرتبط باقی مانده اند و می توانند به راحتی با توجه به داده های شما به روز شوند – باید بخش مهمی از محتوای اصلی شما باشد. ساختار آن را طوری تنظیم کنید که مخاطبان خود را به سمت محتوای خاصی هدایت کنید که ممکن است به آن علاقه نشان داده باشند. پرسش و پاسخ، مقاله‌های نحوه انجام، مجموعه‌های محتوا و موضوعات همیشه سبز را برای هدایت مخاطبان خود به حوزه‌های مورد علاقه خاص خود قرار دهید.

  اثبات سهام (PoS) در کریپتو چیست؟ آیا بهتر از PoW است؟

نکته 6: با هدف منتشر کنید و محتوای موجود را به روز کنید

استراتژی شما باید یک طرح توزیع داشته باشد که مخاطبان خاصی را برای موضوعات کلیدی هدف قرار دهد. این به مخاطبان شما کمک می کند محتوای مناسب را در زمان مناسب کشف کنند تا بر تصمیم گیری آنها تأثیر بگذارد.

بدانید که چرا هر قطعه را منتشر می کنید و کجا بیشترین تأثیر را خواهد داشت. به استفاده از این به عنوان راهنمایی برای محتوای آینده ادامه دهید.

دنیای محتوا مکانی است که همیشه در حال تغییر است – گاهی اوقات نیز به سرعت. به همین دلیل است که پیگیری محتوای منتشر شده و بررسی دوره ای داده های عملکرد آن به اندازه انتشار محتوای جدید مهم است. شما نمی خواهید اطلاعات ارزشمندی فقط در وب سایت شما قرار گیرد و گرد و غبار را جمع آوری کند.

با گذشت زمان، اطلاعات موجود در محتوای شما ممکن است قدیمی شود، یا مخاطبان ممکن است جزئیات جدیدی در مورد موضوع درخواست کنند. قبل از ایجاد محتوای جدید، با به‌روزرسانی یا بهبود محتوایی که عملکرد ضعیفی دارند، این مشکلات را برطرف کنید. به روز رسانی های جزئی می تواند رتبه بندی و تبدیل را افزایش دهد.

نکته 7: محتوا را در طول سفر مشتری متنوع و شخصی کنید

در هر مرحله از سفر مشتری، از آگاهی گرفته تا پشتیبانی پس از خرید، انواع مختلفی از محتوا را برای جذابیت مرتبط ایجاد کنید. این می تواند شامل وبلاگ ها، پست های رسانه های اجتماعی، اینفوگرافیک ها و قالب های محتوای چند رسانه ای باشد.

در حالی که تخصص خود را نشان می دهید، از تبدیل محتوای خود به تجربه ای سرگرم کننده و تعاملی برای مشتریان خجالت نکشید. ایجاد محتوایی مانند نظرسنجی، پیشنهادات شخصی، آزمون‌ها و رویدادها راه‌های عالی برای نشان دادن تخصص برند شما هستند و در عین حال تجربه‌ای سرگرم‌کننده و تعاملی را برای مشتریان فراهم می‌کنند.

استفاده از پلتفرم داده‌های مشتری (CDP) می‌تواند به شما کمک کند محتوای شخصی‌شده را بر اساس بینش‌های جمع‌آوری‌شده از طریق مرور، تعامل و رفتارهای خرید قبلی مشتریانتان ارائه دهید.

نکته 8: به طور مداوم منتشر کنید و طنین انسانی را در اولویت قرار دهید

کیفیت کلید است، اما حجم و آهنگ نیز مهم است. طبق یک مطالعه HubSpot، انتشار 5 تا 10 مقاله در ماه منجر به بازگشت سرمایه خوب می شود و به شما کمک می کند محتوا را مرتبط و ترافیک سایت را ثابت نگه دارید. این همچنین به طور مداوم کلمات کلیدی را که مخاطبان شما به طور منظم جستجو می کنند بررسی می کند و بیشتر به داده های SEO شما می خورد.

  Treat Your Marketing Database as an Audience? That’s a Mistake

مراقب ROI خود باشید. این معیار از عملکرد محتوای شما می تواند به شما بگوید که چند بار پست کنید و به شما امکان می دهد ایده های جدید را امتحان کنید. به بیان ساده، اگر برخی از مقالات محبوب‌تر از سایرین هستند، می‌توانید تصمیم بگیرید که بر روی ایجاد محتوای بیشتر پیرامون آن موضوعات با عملکرد بالا تمرکز کنید.

از هوش مصنوعی برای تحقیق و ایده استفاده کنید اما برای نوشتن به خلاقیت انسان تکیه کنید. هوش مصنوعی برای اهداف تحقیقاتی خوب است، اما جنبه انسانی محتوا را از بین می‌برد، بنابراین حتماً قطعات خوش‌نویسی را در نظر بگیرید که با مخاطبان شما طنین‌انداز شود. نظرات مشتریان، توصیفات، و پست های رسانه های اجتماعی را برای افزودن اعتبار و اعتبار به محتوای خود ترکیب کنید.

نکته 9: همه چیز را تست کنید

از تست A/B برای پیدا ، آنچه در محتوا، طراحی، CTAها و روش های توزیع شما بهترین کار را انجام می دهد استفاده کنید. طرح‌بندی، طراحی، سرفصل‌ها و زیرعنوان‌ها و سایر محتوای خود را آزمایش کنید و ببینید چه تأثیری بر اهداف سازمانی شما دارند.

نکته 10: مدیریت محتوا را متمرکز کنید

از یک CMS مدرن برای مدیریت، انتشار و اندازه‌گیری عملکرد محتوای خود در همه کانال‌ها استفاده کنید. این به حفظ ثبات کمک می کند و شما را قادر می سازد محتوا را در مقیاس شخصی سازی کنید.

به یاد داشته باشید که با روندهای همیشه در حال تغییر در تولید محتوا سازگار شوید. شما باید بر این اساس تنظیم کنید تا به بهترین نحو به مخاطبان هدف خود برسید. با پیروی از این نکات، یک استراتژی مبتنی بر داده برای بازاریابی محتوا خواهید داشت که واقعاً با مخاطبان شما ارتباط برقرار می کند و به نتایج منجر می شود.

درباره Brightspot

Brightspot راه حل CMS شما برای ارائه تجربیات دیجیتالی درخشان و مدرن با یک پلت فرم انعطاف پذیر، سریع و ایمن است که می توانید برای ارتقای مداوم رویکرد محتوای خود به آن اعتماد کنید. نیروگاهی در سطح سازمانی از ابزارها و قالب‌هایی که می‌تواند با نیازهای خاص کسب‌وکار شما برای امروز و بعد از آن تنظیم شود. کتابخانه قوی و آماده ما کاملاً قابل تنظیم است تا نیازهای کسب و کار، مشارکت کنندگان محتوا و توسعه دهندگان شما را برآورده کند. اما ما در اینجا متوقف نمی‌شویم: ما انعطاف‌پذیری را برای ایجاد تجربیات فرانت‌اند ارائه می‌دهیم و از تحویل محتوا دقیقاً همانطور که به آن نیاز دارید اطمینان می‌دهیم. برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه Brightspot پلت فرم CMS مناسب برای شرکت شما است، از وب سایت ما در اینجا دیدن کنید. آیا آماده‌اید در مورد راه‌هایی که Brightspot می‌تواند از استراتژی دیجیتال شما پشتیبانی کند یاد بگیرید؟ امروز با یک متخصص گپ بزنید!

منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/data-driven-strategy-tips/

How to learn internet marketing. Featured snippets – serp feature. Teamwork is designed for teams looking for a robust and integrated project management solution.