100 آمار ضروری PPC که هر بازاریاب باید در سال 2023 بداند

هنگام تصمیم گیری فرماندهی در مورد تخصیص منابع، تاج بر سر رهبری بازاریابی شما سنگینی می کند. بازی طولانی SEO مهم است، اما رزرو بودجه برای بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) نیز می تواند یک بازی هوشمندانه باشد، از جمله بازاریابی پرداخت به ازای کلیک (PPC).

جذب نقاط بالاتر در SERP ها می تواند به سرعت ترافیک را افزایش دهد و ثابت شده است که استراتژی های PPC باعث افزایش تبدیل می شوند. چگونه یک بازاریاب می تواند با اطمینان تصمیم بگیرد که چه مقدار پول را در کجا قرار دهد، و آیا زمان متقاعد ، تیم مالی برای افزایش بودجه فرا رسیده است؟

راهنمای رایگان، الگو و برنامه ریز: نحوه استفاده از تبلیغات گوگل برای تجارت

پشتیبان گیری از تصمیمات یا درخواست های بودجه ای خود با داده ها یک حرکت هوشمندانه است. برای این منظور، ما فهرست طولانی و مفیدی از آمارهای PPC – هم در جستجو و هم از نظر اجتماعی – و آمار SEM تهیه کرده‌ایم که بازاریابان می‌توانند در سال 2023 از آن برای راهنمایی و اعتبارسنجی انتخاب‌های استراتژیک مهم در برنامه‌های بازاریابی خود استفاده کنند.

فهرست مطالب

  • جستجوی آمار PPC
  • آمار PPC اجتماعی
  • آمار بازاریابی موتورهای جستجو
  • آمار رفتار کاربر
  • آمار جستجوی پولی

جستجوی آمار PPC

  • 90 درصد از کاربران اینترنت تبلیغات گوگل را می بینند.
  • 46 درصد از کاربران وب نمی توانند تفاوت بین تبلیغات PPC و لینک های جستجوی ارگانیک را تشخیص دهند.
  • با این حال، 77٪ از پاسخ دهندگان در نظرسنجی Clutch در سال 2019 گفتند که مطمئن هستند که می توانند تبلیغات جستجو را در بین نتایج SERP تشخیص دهند.
  • تبلیغات پرداخت به ازای کلیک گوگل با 200% بیشترین بازگشت سرمایه را دارند.
  • شرکت های کوچک تا متوسط ​​ماهانه 9 تا 10 هزار دلار برای یک کمپین متوسط ​​PPC می پردازند.
  • 72 درصد از شرکت ها بیش از یک ماه است که به کمپین های تبلیغاتی خود نگاه نکرده اند.
  • 47 درصد از کل خریدهای جهانی به صورت آنلاین انجام می شود.
  • جستجوی پولی 39 درصد از بودجه تبلیغ‌کنندگان را تشکیل می‌دهد.
  • 65٪ از کلیک ها روی کلمات کلیدی تجاری نتایج حمایت شده است، در مقایسه با 35٪ برای نتایج ارگانیک.
  • تبلیغات فیس بوک و تبلیغات گوگل کانال های تبلیغاتی پولی هستند که بالاترین بازگشت سرمایه را دارند.
  • PPC دوبرابر تعداد بازدیدکنندگان وب سایتی را که SEO وارد می کند ایجاد می کند.
  • میانگین نرخ کلیک برای تبلیغات گوگل در تمام صنایع 18٪ است.
  • میانگین هزینه هر کلیک در تمام صنایع 3.53 دلار است.
  • 96 درصد از درآمد گوگل از تبلیغات گوگل است.
  • 65 درصد از مشاغل کوچک تا متوسط ​​کمپین های PPC را اجرا می کنند.
  • 45 درصد از کسب و کارهای کوچک استراتژی جستجوی پولی دارند و 55 درصد از آنها از تبلیغات نمایشی استفاده می کنند.
  • 94٪ از مردم از تبلیغات جستجو رد می شوند.
  • 40٪ از تبلیغ کنندگان می گویند که بودجه PPC آنها کمتر از آن چیزی است که می خواهند.
  • تنها 10 درصد از تبلیغ‌کنندگان حساب Google Ads خود را به صورت هفتگی بهینه می‌کنند.
  • 54 درصد از مردم از نظر فرهنگی در تبلیغات آنلاین احساس نمی کنند.
  • مشتریان تا 70 درصد بیشتر احتمال دارد که محصول شما را هنگام استفاده از هدف گیری مجدد بخرند.
  • 52 درصد از کلیک های PPC از طریق موبایل انجام می شود.
  • میانگین CPC بینگ 1.54 دلار است — این 33 درصد کمتر از آنچه در تبلیغات گوگل می بینیم است.
  • تبلیغات می تواند آگاهی برند را تا 80 درصد افزایش دهد.
  • 97 درصد از مردم در سال 2022 از وب برای یافتن مشاغل محلی استفاده کردند.
  • یک صفحه فرود شخصی سازی شده PPC 5٪ موثرتر خواهد بود.
  • مردم چهار برابر بیشتر از هر پلتفرم دیگری روی تبلیغات Google PPC کلیک می کنند.
  • 84 درصد از برندهای مورد نظرسنجی گفتند که نتایج خوبی را در بازار PPC می بینند.
  • 70 درصد از بازاریابان هنوز سئو را موثرتر از PPC می دانند.
  • به روز رسانی الگوریتم مانند سئو بر PPC شما تأثیر نمی گذارد.
  • با گوگل ادز، کسب و کارها به طور متوسط ​​8 دلار به ازای هر 1.60 دلار خرج می کنند.
  • اگر مشتریان قبل از بازدید روی آگهی جستجوی گوگل خرده فروش کلیک کرده باشند، 10 درصد پول بیشتری را در فروشگاه خرج می کنند.
  به گفته کارشناسان Mekansim چگونه ابزارهای هوش مصنوعی خصوصی به افزایش استراتژی تبلیغات شما کمک می کنند

آمار PPC اجتماعی

  • در سراسر جهان، 4.74 میلیارد نفر از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند.
  • سال گذشته، در سال 2022، تعداد کاربران شبکه های اجتماعی 4.2 درصد رشد کرد.
  • هزینه تبلیغات اجتماعی در سال 2022، 33 درصد از کل هزینه بازاریابی دیجیتال را تشکیل می داد.
  • در طول سال 2022، حجم تبلیغات رسانه های اجتماعی بیش از 30 درصد افزایش یافت.
  • در سراسر جهان، نرخ کلیک تبلیغات رسانه های اجتماعی (CTR) 1.21٪ است، اما یک سال قبل، این نرخ بالاتر بود – 1.3٪.
  • هزینه تبلیغات ویدیویی رسانه های اجتماعی در پایان سال 2022 24.35 میلیارد دلار بود که افزایش 20.1 درصدی در یک دوره یک ساله را نشان می دهد.
  • بزرگترین بازار تبلیغات اجتماعی در جهان؟ ایالات متحده.
  • انتظار می رود درآمد تبلیغات رسانه های اجتماعی تا سال 2027 به 385 میلیارد دلار برسد.
  • در سه ماهه سوم سال 2022، هزینه به ازای هر میلیون (CPM) برای تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی 8.15 دلار بود، به این معنی که تبلیغ‌کنندگان باید این مبلغ را پرداخت می‌کردند تا تبلیغاتشان توسط هزاران سرنخ بالقوه مشاهده شود.
  • بر اساس یک نظرسنجی Hootsuite، 83 درصد از بازاریابان مورد بررسی، میزان اعتماد به بازگشت سرمایه (ROI) رسانه‌های اجتماعی را گزارش کردند که 15 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.
  • وقتی صحبت از تماشای ویدیوهای تبلیغاتی فیس بوک می شود، افراد 18 تا 24 ساله 75 درصد از دامنه توجه سالمندان خود – جمعیت 65+ را دارند.
  • کاربر فیس بوک به طور متوسط ​​هر ماه روی 12 تبلیغ فیس بوک کلیک می کند.
  • 9.21 درصد از تبلیغات فیس بوک تبدیل می شوند، که آن را به بالاترین نرخ تبدیل در دسترس تبدیل می کند.
  • تقریباً 928.5 میلیون نفر از طریق تبلیغات اینستاگرام دسترسی دارند.
  • 49 درصد از کاربران اینترنت گزارش می دهند که احتمالاً از مارک هایی که تبلیغات آنها را در رسانه های اجتماعی می بینند، خرید می کنند.
  • تبلیغات اسنپ چت در رسیدن به Gen Z 7 برابر کارآمدتر از تبلیغات تلویزیونی است.
  قهقرایی به حد متوسط ​​به تنهایی

آمار بازاریابی موتورهای جستجو

  • حدود 93 درصد از تمام تجربیات مجازی، تعاملات آنلاین و سفرها با موتور جستجو شروع می شود.
  • بازاریابی جستجو 100 برابر مقرون به صرفه تر از سایر استراتژی های بازاریابی است.
  • SEM انتخاب ترجیحی کسب و کارهای کوچک برای تبلیغات آنلاین است – 45 درصد از آنها در آن سرمایه گذاری می کنند.
  • میانگین بازگشت سرمایه برای بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) 250٪ است.
  • در مقایسه با رسانه های اجتماعی، موتورهای جستجو تقریباً 300٪ ترافیک بیشتری را برای وب سایت ها ایجاد می کنند.
  • حدود 40 درصد از کاربران وب‌سایتی را رها می‌کنند که بارگذاری آن بیش از 3 ثانیه طول می‌کشد.
  • تاخیر ۱ ثانیه ای در زمان پاسخگویی صفحه می تواند منجر به کاهش ۷ درصدی در تبدیل شود.
  • گوگل هر روز بیش از 8.5 میلیارد جستجو را پردازش می کند.
  • گوگل 78 درصد از کل رفتارهای جستجوی آنلاین را تشکیل می دهد.
  • جستجوهای صفر کلیک در Google در حال افزایش است: 25.6٪ ​​از جستجوهای دسکتاپ و 17.3٪ از جستجوهای تلفن همراه بدون کلیک بر روی ویژگی دیگر Google پایان می یابند.
  • 95.88 درصد از جستجوهای گوگل چهار کلمه یا بیشتر هستند.
  • گوگل سالانه 3.1 تریلیون جستجو را انجام می دهد.
  • 5 فهرست ارگانیک برتر گوگل تقریباً 67.6٪ از کل کلیک ها را جذب می کند.
  • حدود 15 درصد از سوالاتی که در گوگل پرسیده می شود قبلاً هرگز پرسیده نشده است.
  • بایدو گوگل چین است و 75.54 درصد از سهم بازار جستجو را در اختیار دارد.
  • بررسی ها می گویند که Bing از قابلیت جستجوی تصویر بهتری نسبت به گوگل برخوردار است.
  • گوگل سالانه 3.1 تریلیون جستجو را انجام می دهد.
  • بینگ موتور جستجوی شماره 2 است و هر ماه بیش از 1.2 میلیارد بازدید دارد.
  How to Get More Done in a Day

آمار رفتار کاربر

  • قبل از خرید، 88 درصد از مصرف کنندگان نوعی تحقیق آنلاین انجام می دهند.
  • اگر آن برند چندین بار در SERP ظاهر شود، حدود 50 درصد از کاربران تمایل بیشتری به کلیک روی نتیجه برند دارند.
  • عبارات جستجوی تلفن همراه “بهترین” و “در حال حاضر” در دو سال گذشته 125٪ افزایش یافته است.
  • 43.2 درصد از کاربران 16 تا 64 ساله اینترنت یکی از دلایل اصلی استفاده از اینترنت را تحقیق در مورد محصولات و برندها می دانند.
  • 58 درصد از کاربران اینترنت به صورت هفتگی محصولات و خدمات را به صورت آنلاین خریداری می کنند.
  • از نظر جستجو، موبایل با 59 درصد از جستجوها جلوتر است. دسکتاپ به 39 درصد کاهش یافته است.
  • 93 درصد از مصرف کنندگان می گویند که بررسی های آنلاین بر تصمیمات خرید آنها تأثیر می گذارد.
  • 50.9٪ از کاربران اینترنت اخبار و رویدادها را جستجو می کنند – 43.4٪ محصولات و مارک ها را جستجو می کنند.
  • در دو سال گذشته، جستجوهای «نزدیک من» و «از کجا بخرم» دو برابر شده است.
  • کاربران اینترنت هر سال حدود 3.5 درصد افزایش می یابد.
  • استفاده از اینترنت از ابتدای سال 2000 تا 1355 درصد افزایش یافته است.
  • چین بیشترین کاربر اینترنت را دارد – 1050 میلیون در مقابل ایالات متحده با 311.3 میلیون و هند بین آنها با 692 میلیون.
  • تا سال 2025، پیش بینی می شود که حدود 73 درصد از کاربران اینترنت عمدتاً از طریق دستگاه های تلفن همراه به آن دسترسی داشته باشند.
  • حدود 75 درصد از کاربران جستجو هرگز از صفحه اول نتایج فراتر نمی روند.

آمار جستجوی پولی

  • جستجوی ارگانیک و پولی 80 درصد از کل بازدیدهای وب سایت قابل پیگیری را تشکیل می دهد. تقسیم فعلی 53 درصد ارگانیک و 27 درصد پولی است.
  • 19 درصد از بازاریابان می گویند جستجوی پولی سودآورترین کانال آنهاست.
  • B2B 12.3 درصد از ترافیک خود را از جستجوی پولی دریافت می کند.
  • خرده فروشی و تجارت الکترونیک 23.6٪ از ترافیک خود را از جستجوی پولی دریافت می کنند.
  • پردرآمدترین CPC جستجو در صنعت حقوقی است و به طور متوسط ​​6.75 دلار است.
  • کمترین CPC، 1.16 دلار، در تجارت الکترونیک است.
  • بالاترین نرخ تبدیل تبلیغات در صنعت دوستیابی و افراد شخصی است – 9.64٪.
  • صنعت با کمترین نرخ تبدیل تبلیغات پولی، متاسفانه، 1.96٪ است.
  • صنعت کامپیوتر و الکترونیک با 101.40 دلار بالاترین هزینه هر تبدیل را دارد.
  • 74٪ از برندها می گویند که تبلیغات PPC یک محرک بزرگ برای تجارت آنها است.
  • سرنخ‌های موتورهای جستجو در مقایسه با سرنخ‌های خروجی 14.6% نرخ نزدیکی دارند که با نرخ بسته شدن 1.7% عقب هستند.

دعوت به اقدام جدید

منبع: https://blog.hubspot.com/marketing/ppc-statistics