12 مهارت ویرایشی که برای تبدیل شدن به یک ویرایشگر کارآمدتر به آن نیاز دارید

من خودم را ویراستار خوبی می دانم، اما تنها با تمرین مهارت های ویراستاری ام به جایگاه امروزم رسیدم.

چگونه می توان مهارت های ویرایش را بهبود بخشید

ویراستار خوب بودن ماهیچه ای است که باید تمرین کنید.

اکنون دانلود کنید: بیش از 150 الگوی ایجاد محتوا (کیت رایگان)

در این بخش، من به چگونگی بهبود مهارت های ویرایشی خود با 12 استراتژی که استفاده کردم (و هنوز هم استفاده می کنم) می پردازم تا در عین حفظ یکپارچگی کلمات نویسنده اصلی، به طور کارآمدتر ویرایش کنید.

من هر چیزی را که برای وبلاگ HubSpot می نویسم خود ویرایش می کنم. من همچنین Breaking the Blueprint را اجرا می‌کنم، یک ستون وبلاگی که عمدتاً محتوایی را توسط مشارکت‌کنندگان خارجی منتشر می‌کند که باید نوشته‌هایشان را ویرایش کنم.

مهارت‌های ویرایشی که توسعه داده‌ام به من کمک می‌کند مطمئن شوم که نوشته‌های من و نویسندگان خارجی، برای خوانندگانی مانند شما خوب و مفید است. بیایید برخی از روش های آزمایش شده و واقعی من را مرور کنیم.

12 راه برای صرفه جویی در زمان هنگام ویرایش یک قطعه نوشته

1. یک فضای آرام برای انجام ویرایش خود پیدا کنید.

سعی نکنید ویرایش خود را در یک جلسه یا زمانی که در اطراف همکاران پرحرف هستید انجام دهید.

تحقیقات نشان می‌دهد که انجام چندوظیفه‌ای مانند آن می‌تواند ما را در کارمان بسیار کمتر کند و اشتباهات و استرس را افزایش دهد. و هنگامی که در حال ویرایش هستید، در تلاش هستید گرفتن آن اشتباهات، بنابراین شما می خواهید بیشتر کوشا باشید.

در عوض، من پیشنهاد می‌کنم مکانی را پیدا کنید که بتوانید در آن وصل شوید و روی چیزی که در مقابل شماست تمرکز کنید. اگر روی نوشته‌ای کار می‌کنید که به بیش از چند ساعت ویرایش دقیق نیاز دارد، بخش‌هایی از زمان بدون وقفه را با وقفه‌های کوچک در بین آن‌ها مسدود کنید (روش پومودورو).

از آنجایی که آن را ممکن است 23 دقیقه طول بکشد تا به مسیر خود بازگردید پس از دریافت اعلان، ممکن است در نظر داشته باشید که ایمیل مزاحم و اعلان‌های رسانه‌های اجتماعی را خاموش کنید یا گوشی خود را در حالت هواپیما قرار دهید تا واقعا تمرکز خود را افزایش دهید.

2. مطمئن شوید که موضوع با استراتژی محتوای شما مطابقت دارد.

ممکن است وسوسه شوید که گوشت قطعه را حفاری کنید و بلافاصله شروع به ویرایش دقیق آن کنید.

به عنوان ویراستار، برای ما مهم است که قبل از پرداختن به جزئیات، محتوا را در متن قرار دهیم.

  The Template You Need to Personalize Your Marketing

ابتدا، نگاهی کوتاه به عنوان کار و ایده‌های اصلی که در قطعه پرداخته شده است، بیاندازید. با خودت فکر کن:

  • آیا این موضوع با استراتژی محتوای ما مطابقت دارد؟
  • آیا خوانندگان و شخصیت های خریدار ما به آن اهمیت می دهند؟
  • آیا هر بخش به طور طبیعی در قسمت بعدی جریان دارد؟

اگر نگران هستید که این قطعه در مورد موضوعی نیست که خوانندگان شما به آن علاقه مند هستند، به این فکر کنید که چگونه زاویه را تغییر دهید.

شما همچنین می خواهید در مورد اینکه چگونه این قطعه با آنچه در گذشته نوشته اید مطابقت دارد فکر کنید – به خصوص اگر این قطعه یک پست وبلاگ باشد.

موتورهای جستجو مانند گوگل ممکن است پست دوم را به عنوان محتوای تکراری ببینند و شما را در جستجو جریمه کنند.

حتی اگر گوگل آن را محتوای تکراری تلقی نکند، رقابت برای رتبه بندی کلمات کلیدی در برابر پست دیگری از وبلاگ شما به استراتژی سئوی شما آسیب می رساند.

سوالاتی که پیشنهاد می کنم در اینجا بپرسم عبارتند از:

  • آیا در گذشته به طور جامع به این موضوع پرداخته ایم؟
  • آیا این یک زاویه و چشم انداز تازه ارائه می دهد؟

اگر هر دو پاسخ مثبت است، ممکن است پیش‌نویس اصلی را به‌روزرسانی و دوباره منتشر کنید.

3. ابتدا مطالب و ایده ها را بخوانید، سپس دستور زبان را مطالعه کنید.

توصیه می کنم قبل از انجام ویرایش های دقیق، کل قطعه را بخوانید. این به شما کمک می کند تا به طور کلی در مورد آن فکر کنید و مناطقی را برای بهبود مشخص کنید.

ممکن است به نظر برسد که من در اینجا زمان اضافه می کنم، اما به من اعتماد کنید، این کار در دراز مدت باعث صرفه جویی در زمان و درد شما می شود. اگر تا به حال شروع به ویرایش خط به خط یک قطعه کرده اید تا متوجه شوید که باید ساختار آن کاملاً بازسازی شود، می دانید منظور من چیست.

نکته کلیدی در اینجا این است که تشخیص دهید چه زمانی قطعه به کار بیشتری از نویسنده نیاز دارد.

کوری وین رایت، استراتژیست وب سایت HubSpot و نویسنده کپی رایت در HubSpot، می گوید: «گاهی اوقات، نویسنده یک قطعه را قبل از آماده شدن برای ویرایش ارسال می کند.

“یادگیری تشخیص این موارد می تواند زمان زیادی را برای شما صرفه جویی کند زیرا در غیر این صورت فقط شروع به بازنویسی قطعه می کنید که برای هیچ یک از شما مفید نیست.”

جینی مینیو، مدیر سابق وبلاگ بازاریابی در HubSpot، موافق است: “وظیفه شما، به عنوان یک ویراستار، حفظ صدای نویسنده‌تان است و در عین حال مطمئن شوید که با نوار کیفیت شما مطابقت دارد.”

اگر متوجه شدید که قطعه به خوبی جریان ندارد، مقدمه باید دقیق تر شود، یا نکات کافی در مقاله برای مطابقت با استانداردهای کیفیت شما وجود ندارد، توصیه می کنم آن بازخورد را برای نویسنده ارسال کنید.

مولدتر از تغییر همه چیز در اطراف شما خواهد بود.

اگر قطعه به مقدار زیادی کمک در ویرایش نیاز دارد، ممکن است نوشته نویسنده برای انتشار شما مناسب نباشد – و با گفتن مستقیم به مشارکت کننده در زمان زیادی صرفه جویی خواهید کرد.

4. مکان هایی را بررسی کنید که نویسنده می تواند جاهای خالی را پر کند.

گذشته از ارائه بازخورد بزرگتر و گسترده تر، شما همچنین باید مقاله را مطالعه کنید تا پیشرفت های کوچکتری را که ممکن است بخواهید (یا به کمک نویسنده نیاز داشته باشید) را شناسایی کنید.

در اینجا چند سوال وجود دارد که هنگام انجام این کار از خودم می پرسم:

  • آیا ناهماهنگی ساختاری در قطعه وجود دارد؟ به عنوان مثال، اگر آنها در هر بخش از قطعه به جز یک یا دو نمونه، مثالی را وارد کردند، ممکن است از آنها بخواهید که برای هر یک از آن بخش ها یک مثال بیابند.
  • آیا نکاتی وجود دارد که به شواهد بیشتر یا بهتر نیاز داشته باشد؟ آمار و داده ها می توانند کیفیت محتوای شما را بالا ببرند و آن را برای خوانندگان جذاب تر کنند.
  • آیا منابعی فاقد استناد هستند؟ این یکی بزرگ است.
  چگونه یک استراتژی محتوای چندزبانه ایجاد کنیم که مشتریان بیشتری را جذب و تبدیل کند

همانطور که می خوانید، این نکات را در یک پیش نویس ایمیل برای نویسنده یادداشت کنید. پس از اتمام کار، مطمئن شوید که یادداشت ها را پاک کرده اید تا قابل درک باشند.

5. وب سایت های مفید را برای ارجاع سریع نشانک گذاری کنید.

هنگامی که محتوا، ایده‌ها و ساختار قطعه همه آماده شدند، می‌توانید به مرحله‌ی اصلی بروید.

اینجاست که من دوست دارم چند وب سایت را برای مرجع بوکمارک نگه دارم. در اینجا آنهایی هستند که من ترجیح می دهم.

6. قطعه کد مفید را در دسترس داشته باشید.

علاوه بر نشانک‌گذاری وب‌سایت‌های مفید، ایده خوبی است که تمام آن قطعه‌های مفید HTML یا سایر کدهایی که تمایل به استفاده از آن‌ها را دارید به راحتی در دسترس باشد.

به عنوان مثال، ممکن است از کد خاصی برای گنجاندن یک ماژول “Featured Snippet” در CMS خود استفاده کنید.

من قطعات کد را در یک سند ذخیره می کنم تا این فرآیند آسان تر شود. وقتی زمان اضافه ، آنها به کد منبع فرا می رسد، من به سادگی یادداشت را بالا می کشم، کد را کپی می کنم و در صورت نیاز قطعه ها را وصل می کنم.

در اینجا یک مقدمه عمیق برای HTML آورده شده است تا بتوانید هک های کدنویسی مفید را یاد بگیرید.

7. قطعه را با صدای بلند بخوانید.

اگرچه این نکته به انتهای لیست من نزدیک تر است، اما یکی از روش های ویرایش مورد علاقه من است.

چرا؟ برای تشخیص خطاها عالی است. وقتی با صدای بلند می خوانم، به احتمال زیاد جملات ناشیانه و چیزهای دیگر پیدا می کنم.

نویسنده پرفروش دیوید سداریس به شرکت فست گفت که از این رویکرد کلامی برای تنظیم دقیق نوشته‌هایش استفاده می‌کند: «وقتی کتابی منتشر می‌شد یا داستانی منتشر می‌شد از آن متنفر بودم، و می‌گفتم: آن را نگیر؟ اما تقریباً همیشه وقتی با صدای بلند می‌خوانید متوجه آن می‌شوید.»

خواندن با صدای بلند به شما کمک می‌کند این خطاها را در اولین دور پیمایش پیدا کنید و بعداً در وقتتان صرفه‌جویی کنید.

8. از “Find and Replace” برای رفع سریع خطاهای رایج استفاده کنید.

همه ما کلماتی داریم که ما را به هم می ریزند، مهم نیست چقدر در حال نوشتن یا ویرایش بوده ایم.

در مورد آن فکر کنید: اشتباهاتی که هنگام نوشتن یا ویرایش مرتکب می شوید چیست؟ تمایل دارید چه چیزهایی را از دست بدهید؟

همانطور که ویرایش می کنید، می توانید قبل از انتشار یک «یافتن و جایگزینی» انجام دهید تا اشتباهاتی را که از طریق شکاف رخ داده است، پیدا کنید. این یک راه سریعتر برای جلا دادن یک قطعه نسبت به جستجوی دستی است.

برای انجام «یافتن و جایگزینی»، ضربه بزنید کنترل + F روی رایانه شخصی (یا Command + F در مک)، کلمه یا عبارت مشکل خود را تایپ کنید و روی «یافتن» کلیک کنید.

9. بررسی نهایی مایکروسافت ورد را انجام دهید.

مهم نیست که چقدر با دقت به یک نوشته نگاه کرده اید: اغلب شما خواهد شد با استفاده از بررسی املا، خطاهای اضافی را پیدا کنید که در غیر این صورت از دست می‌دادید.

توصیه می‌کنم برای بررسی نهایی، محتوا را در مایکروسافت ورد بچسبانید (در حد مجاز). اگر نرم‌افزار نوشتاری متفاوتی را با بررسی املا ترجیح می‌دهید، از آن استفاده کنید. همچنین زمانی است که می‌توانید آن را در ابزاری مانند Grammarly یا Hemingway Editor قرار دهید.

  سلسله مراتب بینش | وبلاگ ست

سپس، می توانید از آن عبور کنید و خطوط قرمز یا سبزی که می بینید را ارزیابی کنید.

10. دور شوید، سپس برگردید.

گاهی اوقات، من آنقدر در حال ویرایش یک قطعه، چه مال خودم و چه مال دیگری بودم، که همه چیز بد به نظر می رسد.

من آن را به عنوان یک سیگنال واضح در نظر می‌گیرم که باید دور شوم، تنظیم مجدد کنم و با چشمانی تازه برگردم. مدت زمانی که شما «به عقب برمی‌گردید» به ترجیح شما بستگی دارد. گاهی چند ساعتی دور می شوم. گاهی حتی تا چند روز به آن نگاه نمی کنم.

وقتی به آن برمی گردم، تشخیص هر چیزی که نیاز به ویرایش دارد برایم آسان تر می شود زیرا جملات مشابه را بارها و بارها نخوانده ام.

دستور العمل من برای موفقیت ترکیب این نکته و نکته قبلی است: یک قدم به عقب برمی‌دارم و بعد از بازگشت به عنوان اولین قدم آن را با صدای بلند می‌خوانم.

11. بدانید چه زمانی محتوا به اندازه کافی خوب است.

من هم مانند هر ویرایشگر دیگری می دانم که رها ، کمال گرایی سخت است. اما به نظر می رسد که کمال گرایی، اگرچه در زمینه های خاص مفید است، می تواند به یک مانع بزرگ برای بهره وری تبدیل شود.

همیشه کاری وجود خواهد داشت که می توانید برای بهبود یک نوشته انجام دهید. ممکن است در مورد «انجام شد» فکر کنید که هر دقیقه ممکن را صرف بهبود، صیقل دادن و پالایش یک قطعه می‌کنید تا زمانی که به کمال برسد.

اما با ایجاد بهبودهای بیشتر و جزئی، چه چیزی را قربانی می کنید؟ و آیا این فداکاری ها واقع بینانه است؟ آیا ارزش وقت شما را دارند؟ در برخی موارد، باید از خود بپرسید:چه زمانی «به اندازه کافی خوب» به اندازه کافی خوب است؟»

البته، دانستن اینکه آستانه “به اندازه کافی خوب” چقدر است، گفتن آسان تر از انجام آن است. در اینجا یک فرمول مفید برای راهنمایی شما وجود دارد:

  1. قطعه با موفقیت مشکل را حل می کند، نیاز را برطرف می کند یا پیام مورد نظر را منتقل می کند.
  2. این به وضوح و مشخص بر روی نام تجاری است.
  3. کیفیت کار مطابق یا بالاتر از سطح کار قبلی است.
  4. این به طور کامل و عینی توسط سایر افراد واجد شرایط مورد بررسی قرار گرفته است.
  5. تصمیم نهایی اولویت به دست سازنده سپرده شده بود.

مطمئن شوید که مهمترین کارهای ویرایش و تصحیح را کامل کرده اید. سپس، هنگامی که یک قطعه را به اندازه کافی اصلاح کردید تا ادامه دهید … فقط ادامه دهید.

12. این چک لیست پیش از انتشار را در دسترس داشته باشید.

قبل از اینکه «انتشار» را بزنید، وقت آن است که یک بار آخر را انجام دهید تا مطمئن شوید همه کادرها را علامت زده اید.

در حالی که این یک مرحله اضافی دیگر به نظر می رسد، به یاد داشته باشید که این یک سرمایه گذاری در زمان است که شما را از نیاز به بازگشت به قطعه بعدا برای انجام ویرایش ها و تنظیمات نجات می دهد.

به این ترتیب، هنگام انجام بررسی نهایی خود از این چک لیست ویرایش و تصحیح آنلاین استفاده کنید. با خیال راحت به لیست اضافه کنید، زیرا ممکن است مراحل دیگری در روند خود داشته باشید.

در نهایت، یک ویرایشگر کارآمد نیاز به تمرکز، توجه به جزئیات و توانایی دانستن زمان توقف دارد. با این لیست که در اختیار دارید، در کمترین زمان بهتر خواهید شد.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در آوریل 2016 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

منبع: https://blog.hubspot.com/marketing/speed-up-editorial-process