رسانه های اجتماعی مردم را به ایجاد و اشتراک گذاری محتوا تشویق می کنند.
زمانی که محتوای سازندگان تعامل گستردهای از جامعه دریافت میکند، تجربهای ارزشمند است. آنها را تشویق می کند که به طور مداوم محتوایی ایجاد کنند که با مخاطبان آنها طنین انداز شود. با گذشت زمان، این سازندگان هنگامی که جامعه خود را با فالوورها و مشترکین رشد می دهند، به عنوان تأثیرگذار دیده می شوند.
اینفلوئنسرها محتوا را به صورت آنلاین ایجاد و توزیع می کنند و باعث جلب مشارکت افرادی می شوند که کاردستی آنها را مشاهده می کنند. برندها با درک تأثیر آنها، با این افراد برای تبلیغ محصولات شریک می شوند – این استراتژی به عنوان بازاریابی تأثیرگذار شناخته می شود. از طریق این رویکرد، اینفلوئنسرها محصولات را در محتوای خود، چه با تأیید یا بررسی آنها، به نمایش می گذارند. بسیاری از مارک ها استفاده می کنند پلتفرم های اینفلوئنسر مارکتینگ برای کشف و مدیریت تأثیرات در حین تجزیه و تحلیل کمپین های خود.
اینفلوئنسر مارکتینگ به شما کمک میکند تا دقیقاً به مخاطبان مورد نظر خود برسید. هر زمان که یک اینفلوئنسر محصولی را تأیید می کند، احساس می کند که یک توصیه از طرف یک دوست است. اعتبار اینفلوئنسر به طور خودکار به محصول یا خدمات منتقل می شود که اغلب منجر به افزایش فروش می شود.
آمار کلی اینفلوئنسر مارکتینگ
در زیر برخی از نکات برجسته اینفلوئنسر مارکتینگ آورده شده است. این آمار را مرور کنید تا بدانید برندها چگونه با روندها همگام هستند.
- برندها معمولاً به ازای هر 1 دلاری که برای اینفلوئنسر مارکتینگ خرج میشود، 5.20 دلار به دست میآورند، که برخی از بازدهیها به 18 دلار در ارزش رسانهای میرسد. حدود 2000 کمپین برای رسیدن به این تعداد مشاهده و ارزیابی شد.
- به گفته 60 درصد از بازاریابان، پست های تولید شده توسط اینفلوئنسرها بهتر از محتوای مارک دار عمل می کنند.
- اینفلوئنسر مارکتینگ در بخشهای B2B در حال افزایش است و تقریباً 40 درصد از بازاریابان B2B قصد دارند استفاده خود از اینفلوئنسرها را افزایش دهند. برای برندهای تجارت الکترونیک B2C عملکرد خوبی داشته است و الهام بخش شرکت های B2B برای پول نقد و دستیابی به موفقیت است.
- ارزش بازار پلتفرم بازاریابی اینفلوئنسر جهانی در سال 2022 به 15.2 میلیارد دلار رسید. پیش بینی می شود در سال 2023 به 17.4 میلیارد دلار افزایش یابد و تا سال 2025 از 22 میلیارد دلار فراتر رود.
- تعامل با نانو اینفلوئنسرها (آنهایی که 1K-10K دنبال کننده دارند) از 49.26٪ به 55.61٪ افزایش یافته است. در همین حال، استفاده از مگا اینفلوئنسرها (با بیش از 1 میلیون فالوور) از 12.50 درصد به 9.09 درصد بین سال های 2023 و 2024 کاهش یافته است. این تغییر نشان می دهد که برندها از اتصالات معتبرتر و خاص تر نسبت به دسترسی انبوه استفاده می کنند.
85%
بازاریابان معتقدند که اینفلوئنسر مارکتینگ در سال 2024 موثر خواهد بود و قصد دارند بودجه ای را برای آن اختصاص دهند. در همین حال، نزدیک به 60 درصد از بازاریابان قصد دارند هزینه بازاریابی اینفلوئنسر خود را در سال 2024 افزایش دهند.
منبع: اینفلوئنسر مارکتینگ هاب
- 89 درصد از بازاریابان می گویند بازگشت سرمایه (ROI) حاصل از اینفلوئنسر مارکتینگ قابل مقایسه یا بهتر از سایر کانال های بازاریابی است.
- 53 درصد از زنان پس از دیدن پست های اینفلوئنسر خرید می کنند. 26 درصد از مردان حاضرند 500 دلار یا بیشتر برای محصولاتی که توسط اینفلوئنسرهای مورد اعتمادشان تبلیغ می شود، خرج کنند.
رشد و سرمایه گذاری در اینفلوئنسر مارکتینگ
شرکت های بزرگی مانند کوکاکولا بخش بزرگی از بودجه تبلیغات خود را به اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی منتقل می کنند. به عنوان مثال، کمپین اخیر فانتا فقط از TikTok استفاده میکند و تلویزیون سنتی را کاملاً نادیده میگیرد. این تغییر اهمیت فزاینده درک و استفاده از استراتژیهای تأثیرگذار برای ماندن در رقابت را برجسته میکند.
- امسال، 69 درصد از بازاریابان قصد دارند بیشترین هزینه را در اینستاگرام برای اینفلوئنسر مارکتینگ داشته باشند. این بیش از شش برابر بیشتر از YouTube است که تنها 11 درصد از بازاریابان آن را به عنوان کانال برتر خود انتخاب کردند.
- کارشناسان پیش بینی می کنند که بازاریابان در سال 2024 نزدیک به 24 میلیارد دلار برای بازاریابی تأثیرگذار هزینه کنند.
- همکاری های برند همچنان منبع اصلی درآمد اینفلوئنسرها است. بین 3.2 میلیون تا 37.8 میلیون اینفلوئنسر در سراسر جهان در اینستاگرام، TikTok و YouTube وجود دارد.
17%
اکنون شرکت ها بیش از نیمی از بودجه بازاریابی خود را صرف اینفلوئنسرها می کنند.
منبع: SendPulse
- تنها 40.8 درصد از برندها غرامت پولی اینفلوئنسرها را ارائه می کنند. در عوض، 30.8٪ محصولات رایگان، 18.9٪ تخفیف ارائه می دهند و 9.4٪ با هدایا جبران می کنند. با این حال، با رشد صنعت، اینفلوئنسرها به جای پذیرش محصولات رایگان، انتظار دارند برای کار خود پول دریافت کنند.
- تنها 67 درصد از برندها، ROI را از طریق کمپین های اینفلوئنسر خود اندازه گیری می کنند، اغلب به این دلیل که زمان یا دانش لازم برای انجام موثر آن را ندارند.
چالش های اینفلوئنسر مارکتینگ
بسیاری از اینفلوئنسرها محصولات یا خدمات را در محتوای خود قرار می دهند تا پول دریافت کنند. با این حال، همه فاش نمی کنند که آیا محتوای آنها حمایت مالی شده است یا خیر. این باعث عدم شفافیت می شود و ممکن است منجر به مشکلات قانونی شود.
- گزارش کمیسیون اروپا نشان داد که 80 درصد از تأثیرگذاران محتوای پولی را فاش نمی کنند. اگرچه 97 درصد از اینفلوئنسرها پست هایی را با محتوای تجاری به اشتراک می گذارند، تنها 20 درصد به طور مداوم آن را به عنوان تبلیغات برچسب گذاری می کنند.
76%
کمپین های بازاریابی اینفلوئنسر در سال 2024 به صورت داخلی اجرا می شوند. با وجود این، 57 درصد از تیم های داخلی هنوز از پلتفرم های شخص ثالث برای کمک به مدیریت کمپین های خود استفاده می کنند.
منبع: اینفلوئنسر مارکتینگ هاب
- از هر سه برند یک (34%) برای انتخاب اینفلوئنسرهای مناسب برای کمپینهای خود تلاش میکنند. اگرچه این پیشرفت نسبت به 75 درصد در سال 2020 است، اما همچنان یک چالش مهم است.
- تقریباً از هر 10 تیم بازاریابی 3 نفر (28٪) برای همگام شدن با روند رسانه های اجتماعی به کمک نیاز دارند. به روز ماندن بسیار مهم است، زیرا روندها به سرعت تغییر می کنند.
- تقریباً نیمی (49٪) از متخصصان بازاریابی معتقدند که ایمنی نام تجاری می تواند گاهی اوقات یک نگرانی در بازاریابی تأثیرگذار باشد. حدود 30٪ فکر می کنند که این همیشه یک نگرانی است، در حالی که 21٪ احساس می کنند که اینفلوئنسرهایی را پیدا کرده اند که به خوبی با ارزش های برندشان هماهنگ هستند.
رفتار مصرف کننده نسبت به اینفلوئنسرها در رسانه های اجتماعی
رسانه های اجتماعی نقش فوق العاده ای در زندگی خریداران مدرن ایفا می کند. وقتی صحبت از مد، لوازم الکترونیکی یا هر محصول یا خدمات مصرفی دیگری به میان میآید، روندها را ایجاد میکند و میشکند. این به دلیل تغییر ترجیحات افراد با الهام از سازندگان مورد اعتماد آنها اتفاق می افتد.
به این آمار نگاهی بیندازید و درک کنید که چگونه اعتماد و رفتار مشتریان بر اساس روندهای اجتماعی ایجاد شده توسط اینفلوئنسرها تغییر می کند.
- حدود 46 درصد از Gen Z (18 تا 27 سال) استفاده از رسانه های اجتماعی را به موتورهای جستجو برای تحقیق در مورد برندها ترجیح می دهند. در همین حال، 35 درصد از افراد هزاره (سنین 28 تا 43) نیز از رسانه های اجتماعی برای تحقیقات برند حمایت می کنند.
70%
از مصرف کنندگان بیش از ده اینفلوئنسر را در رسانه های اجتماعی دنبال می کنند. این موضوع تأثیری را که سازندگان محتوا در شکلدهی به انتخابها و روندهای مصرفکننده دارند، برجسته میکند.
منبع: GRIN
- بیش از 90 درصد از برندها در حال حاضر محصولات و خدمات خود را در رسانه های اجتماعی عرضه می کنند.
- بیش از 90 درصد از مشتریان به صورت هفتگی با اینفلوئنسرها در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام، یوتیوب، تیک تاک و اسنپ چت در ارتباط هستند.
- محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) در رسانه های اجتماعی باعث خرید هم به صورت آنلاین و هم در فروشگاه ها می شود. 76 درصد از مصرف کنندگان پس از دیدن یک محصول در یک پست رسانه اجتماعی، آن را خریداری کرده اند.
- حدود 60 درصد از مصرف کنندگان به اینفلوئنسرهایی که شراکت خود را فاش نمی کنند، بی اعتماد هستند. شفافیت کلید حفظ اعتماد مصرف کننده است.
تأثیرگذاران را تشویق کنید تا شفافیت را حفظ کنند
در حین اتخاذ استراتژی های اینفلوئنسر مارکتینگ، اطمینان حاصل کنید که اینفلوئنسری که با آن همکاری می کنید، محتوا را به صورت یک تبلیغ یا یک پست حمایت شده به طور شفاف نشان می دهد. این به شما کمک می کند تا اعتبار و اعتماد بیشتری را نزد بیننده ایجاد کنید. اعتماد به آنها امکان تبدیل آسان را می دهد و به شما کمک می کند تا تعداد فروش را افزایش دهید.
برای شروع یک برنامه بازاریابی تأثیرگذار در کسب و کار خود هیجان زده هستید؟ را امتحان کنید پلتفرم های اینفلوئنسر مارکتینگ به صورت رایگان برای یافتن و مدیریت تأثیرگذاران در حین تجزیه و تحلیل کمپین های خود.
ویرایش شده توسط مونیشکا آگراوال
منبع: https://learn.g2.com/influencer-marketing-statistics