3 ایده برای ایجاد صدا در استراتژی محتوای خود

آیا شنیده اید؟

قالب‌های محتوای مناسب شنونده مانند پادکست‌ها، کتاب‌های صوتی و قطعه‌های صوتی جذابیت احساسی داستان‌های شما را افزایش می‌دهند و عملکرد بازاریابی را تقویت می‌کنند.

در مورد آن فکر کنید. هر چند وقت یک بار توجه کامل مخاطبان را به خود جلب می کنید؟

Jeanniey Walden، مدیر ارشد اجرایی Rite Aid و میزبان پادکست محبوب Liftoff Journeys، می‌گوید: «در طول روز کاری، در حالی که در حالت «انحراف و حرکت در حالت» هستید، در دستگاه‌های خود پینگ می‌شوید و پینگ می‌کنید.

اما هنگام گوش دادن به صدا، چه پادکست یا یک کتاب صوتی، به احتمال زیاد در حالت انتقالی یا آرام هستید. در آن مرحله، فقط شما و محتوا هستید.»

شما باید یک استراتژی ایجاد کنید تا از سر و صدای یک بازار محتوای شلوغ فراتر بروید و انتظارات واقع بینانه ای را از ارزشی که صدا می تواند کمک کند ایجاد کنید.

در اینجا برخی از دیدگاه‌ها و توصیه‌های تخصصی برای ساخت محتوا و استراتژی‌های بازاریابی که شامل پادکست، برندسازی صوتی و قطعه‌های صوتی است، آورده شده است.

نحوه تصمیم گیری برای راه اندازی پادکست برند

بر اساس پیش‌بینی صنعت EMARKETER در ژوئن 2024، شنوندگان پادکست ایالات متحده به طور متوسط ​​50 دقیقه در روز تنظیم می‌شوند.

A. Lee Judge، یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد اجرایی آژانس تولید صوتی و تصویری Content Monsta، می‌گوید: «انسان‌ها تمایل دارند چند کار را انجام دهند، و صدا منفعل‌ترین راه برای یادگیری و مصرف محتوا است. “شما می توانید هنگام پیاده روی یا انجام کارهای روزانه به پادکست گوش دهید.”

و می توانید دارایی های پادکست را تغییر کاربری دهید، که ارزش سرمایه گذاری تولید شما را افزایش می دهد. برای مثال، می‌توانید یک مکالمه طولانی را برای استفاده در رسانه‌های اجتماعی به قطعات کوتاه ویرایش کنید. یا می‌توانید برای استفاده مجدد در وب‌سایت‌ها و کمپین‌های بازاریابی، توصیفات شفاهی را از رونوشت نمایش بیرون بکشید.

پادکست محصول نهایی نیست. پادکست یک است منبع از محتوا،” لی می گوید.

با این حال، یک پادکست ممکن است برای هر هدف بازاریابی مناسب نباشد.

جی آکنزو، مجری برنامه How Stories Happen می‌گوید: «اگر مخاطبی دارید اما منفعل یا فرضیه‌ای دارید که می‌خواهید به صورت عمومی مالک آن باشید (مشابه کاری که یک کتاب می‌تواند برای شما انجام دهد)، ممکن است بخواهید یک نمایش راه‌اندازی کنید. پادکست و یکی از بنیانگذاران Creator Kitchen.

  65+ Web Design Statistics to Keep Trending in 2024

از سوی دیگر، اگر رشد مخاطب هدف اصلی شما باشد، ممکن است پادکست انتخاب ضعیفی باشد. خود پادکست مانند سایر اشکال محتوا پخش نمی شود. جی می گوید که مجری باید بیرون برود و نمایش را تبلیغ کند، مانند یک بازیگر با یک فیلم یا نویسنده با یک کتاب.

برای ایجاد یک نمایش موفق، جی سرمایه گذاری روی این عناصر حیاتی را توصیه می کند:

  1. پیش فرضی که به خوبی توسعه یافته و دارای دیدگاه است
  2. قالبی مقاومت ناپذیر که مردم را وادار می‌کند تا پایان اپیزود کنار بیایند
  3. قابل اعتماد، استعداد سرگرم کننده

فقط انتظار نداشته باشید که با پادکست های مشهوری مانند استیون بارتلت یا آنا ، رقابت کنید.

لی جاج توضیح می دهد: “اگر لولاهای درب صنعتی می فروشید، کل بازار شما ممکن است فقط 100000 نفر باشد.”

هنگام سنجش تاثیر بازاریابی پادکست های خود، تنها به معیارهای پادکست سنتی متکی نباشید. به عنوان مثال، یکی از مشتریان لی افزایش قابل توجهی در پرس و جوهای ورودی گزارش کرد، اگرچه داده های تجزیه و تحلیل پادکست او این نتیجه موفقیت آمیز را منعکس نمی کرد.

“اگر او به آنچه که تجزیه و تحلیل پادکست او نشان می دهد پایبند بود، فکر می کرد که برنامه کار نمی کند. اما زمانی که مردم شروع به گفتن به او کردند، “من تو را اینجا شنیدم. من تو را آنجا شنیدم. او می‌دانست که کار می‌کند.» لی می‌گوید.

اگر سرمایه یا بودجه لازم برای میزبانی یک نمایش را ندارید، رهبران فکری شرکت را به عنوان مهمانان بالقوه در سایر پادکست‌های صنعتی مطرح کنید – یا محتوای خود را به عنوان حامی نمایش به اشتراک بگذارید.

آیا باید روی برندسازی سونیک سرمایه گذاری کرد؟

وقتی صداهای خاص یا محرک های موسیقی باعث می شود مخاطبان شما به طور خودکار به شرکت شما فکر کنند، این همان برندسازی صوتی در کار است.

جان تایت، EVP شراکت برندهای جهانی در استودیوی Made Music می‌گوید: «برندسازی سونیک سیستمی از صدایی است که به‌طور استراتژیک ساخته شده است که باعث می‌شود افراد درباره یک نام تجاری یا تجربه احساس کنند. «ما اغلب می گوییم که مردم فکر کن در مورد آنچه می بینند، اما آنها احساس کنید آنچه می شنوند.»

قدرت بازاریابی واقعی در صدایی که فوراً قابل تشخیص است وجود دارد.

جان می‌گوید: «این یک محرک حافظه ناخودآگاه است که وقتی تصمیم خرید می‌گیرید – چه ماشین یا یک آب نبات، شروع می‌شود.» “هر قطعه از صدا یا موسیقی مارک دار تاثیر طولانی مدت بر مصرف کننده می گذارد – از تبلیغات گرفته تا محتوای اجتماعی و فعال سازی.”

  نحوه محاسبه واریانس - فرمول، اهمیت و موارد استفاده

جان باید بداند: شرکت او پشت بوق امضای کریکت وایرلس، سوت «ندای کرانچ» نیچر ولی، و کرانچ نان تست دارچین «سیناداست!» قرار دارد. صدا

چه یک برند B2B یا B2C، بزرگ یا کوچک، سازمان شما احتمالاً در حال تولید صدا است. راسکو ویلیامسون، مدیر استراتژی خلاق و نوآوری جهانی در MassiveMusic، که موسیقی و مناظر صدا را برای برندها ایجاد می‌کند، می‌گوید، مگر اینکه عمدی باشد، فقط سر و صدا است.

شما هرگز فقط یک لوگوی تصادفی، فونت های نوع تصادفی یا یک هویت بصری تصادفی ندارید، درست است؟ Roscoe می‌گوید: اگر در مورد صدا با همان شرایط فکر نمی‌کنید، (مزایای بالقوه برندسازی) را از دست داده‌اید.

Roscoe از کار تیمش با TikTok به عنوان یکی از نمونه های مورد علاقه خود از قدرت برندسازی صوتی یاد می کند:

«TikTok با انتساب نام تجاری خارج از سایت مشکل داشت. وقتی مردم یک فیلم TikTok را در سایت دیگری مانند Instagram یا Reddit (به اشتراک گذاشتند)، تحقیقات نشان داد که مردم آنقدر که برند می‌خواهد آن محتوا را به TikTok نسبت نمی‌دهند.»

تیم او لوگوی صوتی که اکنون در همه جا حاضر است را ایجاد کرد که در هر محتوای TikTok ظاهر می شود – به عبارت دیگر، هر هفته روی میلیون ها فیلم – که اکنون صدای امضای TikTok است.

برندسازی سونیک شامل استفاده از صدا برای نقاط تماس رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات صوتی، تجربیات حضوری (مانند نمایشگاه‌های تجاری یا خرید در فروشگاه) می‌شود و زمانی که یک کار کامل می‌شود یا خطایی رخ می‌دهد، محصول مانند هشدار به نظر می‌رسد.

انتخاب پالت صدای مناسب برای برند شما با ایجاد نرده‌های محافظ برای کارهایی که انجام می‌دهید و نمی‌خواهید به نظر برسد شروع می‌شود.

Roscoe می‌گوید: «(این تصمیم‌ها) باید با آنچه برند شما نشان می‌دهد همسو باشد – یا ارزش‌های آن یا لحن صدا یا قول آن. “فقط داشتن این دیدگاه و ثابت بودن، آن برندها را از دیگران (که) حتی به آن فکر نمی کنند، برتری می دهد.”

اما، زمانی که نام تجاری سونیک جدی گرفته نشود یا به درستی انجام نشود، می تواند به درک مصرف کنندگان از برند شما آسیب برساند. جان تایت از استودیوی Made Music می‌گوید: «فقط با استفاده از صدای زنگ در از یکی از 15 برند در حال پخش بپرسید. “وقتی درهم و برهم هستید، نمی توانید از درهم و برهمی متمایز شوید.”

  The Best Free Business Budget Templates in 2024

صدا را به محتوای موجود اضافه کنید

اگر پادکست‌ها و ابتکارات برندسازی صوتی مناسب استراتژیک نیستند، روش‌های دیگر ارزش کاوش را دارند. به عنوان مثال، می‌توانید از اتوماسیون هوش مصنوعی برای ایجاد محتوای صوتی مؤثر یا گنجاندن ویژگی‌های صوتی در داستان‌های موجود خود استفاده کنید.

آن هندلی، نویسنده، سخنران و اولین «مدیر محتوای اصلی» در جهان، سهولت کار با آخرین فناوری را «فرصتی برای استفاده از صدا برای ایجاد تجربه مشتری کامل‌تر، غنی‌تر و ارتباط عمیق‌تر با مخاطب» می‌داند.

برندها همچنین می‌توانند به حلقه‌ها، ویدیوهای TikTok و محتوای متنی خود با کمک همپوشانی‌های صوتی تولید شده توسط هوش مصنوعی ارتقای قابل شنیدن بدهند.

هوش مصنوعی در بیان اطلاعات واقعی عالی است. لی قاضی از Content Monsta می گوید: اگر من یک مقاله وبلاگ ایجاد کرده ام، مفید است که صدای هوش مصنوعی درست مانند نوشته شده آن را بخواند زیرا هدف من این است که (به مخاطبانم کمک کنم) حقایق موجود در صفحه را مصرف کنند.

لی می گوید در صورت کمبود منابع کافی، هوش مصنوعی می تواند جایگزین خوبی برای استعدادهای انسانی باشد. او از این قیاس استفاده می کند: «هوش مصنوعی مانند یک ضبط ایستاده است. شما می توانید از تماشای موزیک ویدیوهای ضبط شده لذت ببرید، اما این مانند حضور در کنسرت نیست.

حتی در این صورت، هوش مصنوعی می تواند به روشی متفاوت کمک کند.

Jeanniey Walden از Rite Aid خاطرنشان می‌کند: «هوش مصنوعی می‌تواند صدا را به زبان‌های مختلف ترجمه کند و آن را به روش‌هایی در دسترس مردم جهان قرار دهد که قبلاً انجام نشده است».

اجازه دهید مخاطبان صدای برند شما را بشنوند

همانطور که استراتژی خود را آماده می کنید، در نظر بگیرید که صدا را افزایش دهید تا مردم را دعوت کنید تا دور هم جمع شوند و گوش کنند. پادکست ها، لوگوهای صوتی و افزودن موسیقی و صدا به دارایی های محتوای موجود به تعمیق روابط کمک می کند.

به یاد داشته باشید: جی آکنزو می‌گوید: «صوت در مورد طنین است، نه دستیابی. روی فعال ، مخاطبان موجود و تبدیل آنها به سوپر طرفداران تمرکز کنید.

نسخه ای از این مقاله در نسخه آگوست 2024 مدیر ارشد محتوا منتشر شد.

از Chief Content Officer، یک نشریه ماهانه برای رهبران محتوا، مشاوره بیشتری دریافت کنید. امروز مشترک شوید تا آن را در صندوق ورودی خود دریافت کنید.

مطالب مرتبط دستچین شده:

تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا

منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/audio-content-strategy/

404 error content does not exist anymore. People also search for – serp feature. Getresponse mastery : 7 dynamic strategies for email marketing success.