در ایالات متحده، روز شکرگزاری به ما مهلت لازم را برای تنفس جمعی می دهد.
من در مورد شما نمی دانم، اما پیمایش در اختلال هوش مصنوعی مولد یک چالش فوق العاده است. نوآوری ها آنقدر سریع اتفاق می افتند که وقتی فکر می کنیم بر آنها تسلط یافته ایم، چیز جدیدی ظاهر می شود.
نزدیک به یک سال پس از کشف اینکه هوش مصنوعی مولد چه کاری می تواند برای ایجاد محتوا و استراتژی های بازاریابی انجام دهد، OpenAI GPT های سفارشی را برای کسانی که هزینه دسترسی را پرداخت می کنند، معرفی کرده است.
میتوانید برنامههای ChatGPT سفارشی ایجاد کنید تا از آخرین ویژگیهای ابزار برای انجام کارهایی استفاده کنید که مخصوصاً برای شما مفید هستند. به عنوان مثال، شرکت شما میتواند 10 سال پستهای وبلاگ را آپلود کند و GPT سفارشی از دانش بهدستآمده از محتوا برای فرمولبندی پاسخ به سؤالات درباره موضوعات وبلاگ استفاده کند. در تئوری، شما از عمق و وسعت مدل یادگیری زبان گسترده ChatGPT بهره میبرید که بر پایه دانش شما متمرکز است و قادر به انجام اقدامات خاصی مانند ارسال ایمیل یا اتوماسیون یک کار است.
چشمگیر. اما لعنتی این با برنامه های شما برای ادغام ابزارها در گردش کار بازاریابی شما چه می کند؟ به نظر می رسد این یکی از صدها موردی است که در حال حاضر باید به آن توجه کنید.
وقت آن است که فکر کنیم
اگر وقت شما در این هفته رایگان است، چه به دلیل تعطیلات یا به دلیل اینکه آمریکایی ها در تعطیلات هستند، لحظه ای به این اختلالات در تلاش های بازاریابی و محتوای فعلی خود فکر کنید.
کمی بیش از 20 سال پیش، یک استاد پرستاری در دانشگاه سوانسی چارچوب مفیدی برای خود اندیشی و ارتباط منتشر کرد. ورزش او در مواقع اختلال به من کمک کرد و شاید برای شما هم بتواند.
به چند سوال که به سه مرحله تقسیم می شوند پاسخ دهید: چی، پس چی، حالا چی؟
- چی؟ آنچه را که اتفاق افتاده به سادگی و عینی – بدون قضاوت یا تفسیر توصیف کنید. چند دستور مفید: چه اتفاقی افتاده است؟ چه چیزی را مشاهده کردید؟ چه اتفاقاتی رخ داد؟ وضعیت فعلی چیست؟
- پس چی؟ به سؤالاتی در مورد آنچه می دانید اکنون که نمی دانستید پاسخ دهید. می توانید احساسات را معرفی کنید. چند توصیه مفید: چه چیزی یاد گرفتید؟ وقایع چه تفاوتی ایجاد کرده است؟ به عنوان خودتان یا در چارچوب تیم یا شرکت خود پاسخ دهید.
اگر فقط شما هستید، سؤالات بالقوه ممکن است این باشد: آیا اتفاقی که افتاد یک علاقه را روشن کرد؟ آیا چیزی شنیدید یا احساس کردید که شما را شگفت زده کرد؟ تجربه شما با آنچه انتظار داشتید چقدر متفاوت بود؟ این اتفاقات برای شما چه معنایی دارد؟
اگر از طرف یک تیم یا گروه پاسخ میدهید، میتوانید سؤالات شخصی و همچنین این پیامها را بپرسید: این رویدادها چه چیزی را درباره این گروه به شما پیشنهاد میکنند؟ چگونه ممکن است گروه با این رویدادها بهتر یا بدتر عمل کند؟ بر اساس این اتفاقات چگونه تصمیم گیری می شد یا نمی گرفت؟
- حالا چی؟ اقدامات آینده خود را بر اساس دو مرحله اول در نظر بگیرید. این پیامدهای گسترده تر به آنچه اتفاق افتاد واکنش نشان می دهد. سوالات بر تعریف و بررسی علت اصلی تمرکز دارند: چه چیزی به یک پاسخ موفق کمک می کند؟ موانع موفقیت این رویکرد چه خواهد بود؟ در حال حاضر چه یادگیری اتفاق افتاده است و چگونه می توانم این یادگیری را به کار بگیرم؟
از تیم خود بخواهید همین تمرین را انجام دهند. وقتی دور هم جمع میشوید، یک کارگاه یا جلسه تیمی ایجاد کنید که در آن پاسخها را مورد بحث قرار دهید و تعیین کنید که در کجا ممکن است فرصتها وجود داشته باشد.
بازتاب های واقعی عکس های داغ نیستند
اگر فکر می کنید این فرآیند اساسی است، خوب، حق با شماست. این سه سوال – و تحریکات ناشی از آنها – منعکس کننده پیشرفتی است که همه شما برای حل یک مشکل تلاش کرده اید. با این حال، اگر در حال حاضر اختلالات بزرگی وجود داشته باشد، اغلب این کار را انجام نمی دهید. خیلی آسان است که به مرحله سوم بروید، «حالا چه میشود» و آن را با «بعدش چی» اشتباه گرفت. شما از همه اقداماتی که می توانید انجام دهید غرق شده اید.
شما می توانید شاهد وقوع این چالش با اختلال در هوش مصنوعی مولد باشید.
این مقاله را کشف کنید که در مورد اختلال هوش مصنوعی مولد در صنعت بازی های ویدیویی منعکس می شود. برای حمایت از استدلال خود، او از تحقیقات Bain & Company استفاده می کند که «بیش از نیمی از فرآیند توسعه بازی های ویدیویی طی پنج تا ده سال آینده توسط هوش مصنوعی مولد پشتیبانی می شود». او از «آنچه اتفاق افتاد» برای استدلال درباره «آخر چه خبر است» استفاده میکند. نویسنده حتی به خود زحمت پرسیدن «پس چی» را هم نداد تا به این نتیجه برسد: «مایکروسافت از هوش مصنوعی میخواهد مشکلاتی را که سازندگان بازی ادعا میکنند در واقع ندارند، حل کند.» »
اگر به آنچه که مطالعه Bain واقعا می گوید فکر کنید، متوجه خواهید شد که تقریباً برعکس نتیجه گیری مایکروسافت است. این مطالعه به وضوح نشان می دهد که تعداد کمی از مدیران معتقدند هوش مصنوعی هزینه های توسعه را کاهش می دهد. آنها می گویند هوش مصنوعی تأثیر قابل توجهی بر استعدادها نخواهد داشت و “باور نکنید که جایگزین جرقه خلاقانه مورد نیاز برای توسعه بازی شود.”
نویسنده با تفسیر نادرست آنچه اتفاق افتاده و نپرسیدن «پس چه» عجله کرده است پیشبینی کند چه اتفاقی میافتد، که تقریباً در ایجاد تغییرات سازنده برای پاسخ به آنچه اتفاق میافتد بیفایده است.
به همین دلیل است که دنبال ، این روند مفید است.
حالا، برای روشن شدن، موارد داغ سرگرم کننده هستند. من به شما پیشنهاد نمی کنم پیش بینی ها یا پاسخ های گاه به گاه را حذف کنید. گرفتن داغ یک راه عالی برای برای شروع گفتگو، نه برای پایان دادن به آن.
برای رسیدن به آن زمان – و فرآیند – صرف کنید. کامل نیست. همچنین این یک راه بیهدف برای پیشبینی آینده نیست. سه مرحله سوال به شما کمک میکند تا حقایق و احساسات را متعادل کنید تا پاسخهای سازندهتر و رضایتبخشتری به اختلالاتی که با آن روبرو هستید ارائه دهید.
هدف این فرآیند تغییر آینده شماست، نه با کمک به شما که آن را واضح تر ببینید، بلکه با کمک به شما برای اینکه به وضوح ببینید چگونه است. شما تغییر دهید.
این داستان شماست شکرگزاری فوق العاده و متفکرانه ای داشته باشید و خوب بگویید.
تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا
منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/reflect-generative-ai-disruption/