رویدادهای مجازی گردهمایی های دیجیتالی هستند که در آن افراد از طریق اینترنت به هم متصل می شوند. کاربران میتوانند آنها را بر روی پلتفرمهای کنفرانس ویدیویی یا نرمافزار رویداد تخصصی میزبانی کنند، که شرکتکنندگان را آسانتر میکند بدون خرج ، پول زیاد – یا هیچ –. دسترسی شما فوق العاده است زیرا هیچ محدودیت مکانی وجود ندارد. هر کسی می تواند از هر جایی وارد شود.
با این حال، درگیر نگه داشتن شرکت کنندگان گاهی اوقات یک چالش بزرگ باقی می ماند. راه حل های ویدئو کنفرانس پیشرو برای رسیدگی به این موضوع، نظرسنجیها، اتاقهای برگزیده و سایر ابزارها را ارائه دهید.
بازار در حال روند صعودی است، با پیشرفت های تکنولوژیکی مداوم که از این عملکردها پشتیبانی می کند. انتظار می رود بازار پلت فرم رویداد مجازی به آن برسد 30.6 میلیارد دلار در سال 2027، از 12.4 میلیارد دلار در سال 2022 افزایش یافته است.
آمار زیر را بخوانید تا درباره آخرین روند رویدادهای مجازی بیشتر بدانید و یاد بگیرید که چگونه آنها را برای نیازهای خود بهینه کنید.
آمار رویدادهای مجازی برتر
تغییرات زیادی در نحوه برگزاری نمایشگاه ها و رویدادهای تجاری توسط کسب و کارها ایجاد شده است. اکنون برنامهریزی شامل آمادهسازی ترکیبی از تعاملات حضوری و آنلاین است، زیرا مردم همچنان تعاملات چهره به چهره را ترجیح میدهند.
به آنچه در این فضا ترند است نگاهی بیندازید.
- 30 درصد از نمایشگاههای تجاری، جلسات حضوری و مجازی را در سال 2021 ترکیب کردند.
- بیش از نیمی از بازاریابان رویدادهای حضوری را بهتر از رویدادهای ترکیبی یا آنلاین دوست دارند.
- 20 دقیقه طول ایده آل برای یک جلسه را نشان می دهد زیرا 68٪ از بینندگان موفق می شوند در این مدت تمرکز خود را حفظ کنند.
49%
از بازاریابان می گویند که افراد درگیر رویدادهای خود را می سازند یا شکست می دهند.
منبع: Event Smart
- برای اینکه رویدادها سرگرمکنندهتر و تعاملیتر شوند، 59 درصد از سازماندهندگان از بازیها استفاده میکنند.
- در سال 2024، رویدادها 59 درصد حضوری و 20 درصد ترکیبی خواهند بود. این نشان می دهد که دنیای برنامه ریزی و اجرای رویداد با چه سرعتی در حال تغییر است.
- 58 درصد از بازاریابان به سختی می توانند توجه مخاطبان خود را حفظ کنند.
- برخی از شرکت ها جوایز (30٪) و بازی ها (59٪) را برای مشارکت دادن شرکت کنندگان ارائه می دهند.
- 91 درصد از برگزارکنندگان رویدادهای بزرگ از طریق جلسات حمایت مالی کسب درآمد می کنند.
چرا رویدادهای مجازی محبوب هستند؟
مردم ترجیح می دهند به صورت مجازی به رویدادها بپیوندند، زیرا می توانند از هر جایی با هم ارتباط برقرار کنند. با توجه به این، وبینارها، پخش زنده و پرسش و پاسخ جلسات محبوبیت زیادی پیدا کرده است. بیایید برخی از آمارها را بررسی کنیم که نشان دهنده افزایش علاقه به رویدادهای مجازی است.
- 99٪ از شرکت ها فکر می کنند وبینارها کلید استراتژی رویداد آنها هستند.
- نیمی از افرادی که در رویدادهای آنلاین شرکت می کنند، وبینارها را ترجیح می دهند.
- در سال 2021، 75 درصد از بازاریابان از ویدیوهای زنده استفاده کردند.
- در سال 2022، 40 درصد از همه رویدادها آنلاین بودند، حتی با قوانین فاصله گذاری اجتماعی کمتر. مردم رویدادهای آنلاین را دوست داشتند زیرا می توانستند از هر جایی به آن بپیوندند.
72%
متخصصان در بریتانیا و ایرلند می خواستند به انجام رویدادهای آنلاین در سال 2022 ادامه دهند.
منبع: فوربس
- آینده رویدادها شامل انواع مجازی، چهره به چهره و ترکیبی خواهد بود.
- بر اساس TrueList، استریم های زنده لینکدین در سال 2020 بیش از 400 درصد افزایش یافت.
- رویدادهای ترکیبی مشکلات خود را دارند. بسیاری از شرکت ها علاقه مند هستند، اما ایجاد عملکردهای رضایت بخش برایشان سخت است.
- تقریباً 40٪ از افراد در رویدادهای ترکیبی احساس می کردند که کنار گذاشته شده اند.
نگاه مردم به رویدادهای مجازی
مردم رویدادهای مجازی را به دلیل انعطافپذیری خود ترجیح میدهند، اما در عین حال هوس رویدادهای حضوری را برای ارتباطات شخصیتر دارند. اجازه دهید این آمار تصویر واقعی از احساس مردم در مورد رویدادهای مجازی را به شما نشان دهد.
- بازاریابان رویداد جهانی فکر می کردند که رویدادهای آنلاین در سال 2022 5 درصد رشد خواهند کرد.
- در ایالات متحده و کانادا، 45 درصد از بازاریابان B2B فکر می کردند که پخش زنده برای رویدادهای 2022 کلیدی است. 38٪ دسترسی به تلفن همراه به رویدادهای زنده را در اولویت قرار دادند و 37٪ به دنبال فرصت های برندسازی بهتر بودند.
- 45.7 درصد از بازاریابان بر روی گرفتن سرنخ از رویدادهای آنلاین تمرکز می کنند.
- 68 درصد از بازاریابان B2B فکر می کنند که رویدادهای زنده برای به دست آوردن سرنخ بهترین کار را دارند.
- 80 درصد از مردم برای یادگیری چیزی به رویدادهای آنلاین میپیوندند و 72.5 درصد میگویند که یادگیری هدف اصلی آنها بیش از هر چیز دیگری است. کمتر از 10 درصد در تلاش برای شبکه ، هستند.
- 55 درصد از بازاریابان از رویدادهای آنلاین برای بهبود روابط با مشتری، آموزش و حفظ مشتریان استفاده می کنند.
- میانگین جلسات آنلاین 54 دقیقه است، اما اکثر آنها فقط 37 دقیقه تماشا می کنند.
62%
سازماندهندگان رویداد برنامهریزی کردهاند تا با انجام رویدادهای ترکیبی در سال 2022 شرکتکنندگان آنلاین را شامل شوند.
منبع: جلسات اسکیفت
- 58 درصد جلسات آنلاین کمتر از 300 بیننده زنده دارند.
- 15 درصد از کارگران در جلسات زوم کارهای خانه را انجام می دهند.
- 67 درصد از برنامه ریزان مشکلات فنی دارند. 71 درصد جذب تماشاگران آنلاین و حضوری را دشوار می دانند.
- یک رویداد آنلاین به طور متوسط 12 جلسه دارد. جلسات کوتاه کمتر از 20 دقیقه برای معنادارترین تعاملات توصیه می شود.
- 78٪ از کسب و کارها از برنامه های رویداد برای افزایش مشارکت و رسیدگی به ثبت نام ها استفاده می کنند.
- 63 درصد از بازاریابان می گویند برنامه های رویداد برای رویدادهای آینده مهم خواهند بود.
- برنامهها به شرکتکنندگان بالقوه کمک میکنند بهروز باشند و درباره رویدادها بیشتر بیاموزند.
روند صعودی مجازی
بر اساس آمار بالا، میتوانیم ببینیم که چگونه رویدادهای مجازی با موفقیت برای بازاریابان سرنخ ایجاد کردهاند و در عین حال به بسیاری از شرکتکنندگان کمک میکنند چیز جدیدی یاد بگیرند. آنها همچنین مکانی برای اتصال و شبکه برای پرورش روابط تجاری کلیدی بوده اند.
برخی از اشکالات فنی و چالشهای تعامل در هنگام مدیریت رویدادهای مجازی یا ترکیبی وجود دارند. با این حال، کسب و کارها در حال توسعه راه حل های نوآورانه برای رفع آنها هستند.
به طور کلی، فضای رویدادهای مجازی در حال افزایش است و بازار احتمالاً در چهار سال آینده به ارزش پیش بینی شده خود خواهد رسید.
آیا می خواهید میزبان یک رویداد مجازی باشید؟ وارسی پلتفرم های رویداد مجازی پیشرو شما می توانید برای ارائه ارزش رویدادهای حضوری با تجربیات دیجیتال استفاده کنید.
منبع: https://learn.g2.com/virtual-event-statistics