یک جرقه می تواند آتش خلاقانه را شعله ور کند.
یک جرقه می تواند یک لحظه را روشن کند.
هفته گذشته، با ظهور ایدههای جدید، شاهد درخشندگی کامل در چهره هزاران شرکتکننده در Content Marketing World بودم.
شور و شوق ابراز شده در سن دیگو با توجه به احساس کلی “مه” در مورد محتوا و استراتژی های بازاریابی آنها به ویژه مورد استقبال قرار گرفت. آخرین تحقیقات ما که در اوایل امسال شناسایی شد.
اینجا در CMI، ما ایدههای خوب را نگه نمیداریم. من برخی از نکات برجسته مرحله کلیدی را در اینجا به اشتراک خواهم گذاشت. و ما در طول سال مطالب بیشتری را از سایر جلسات برای شما خواهیم آورد. (البته، اگر نمی توانید صبر کنید، همیشه می توانید یک کارت دیجیتال دریافت کنید و جلسات را در صورت درخواست تماشا کنید.)
امیدوارم این ایدهها هیجان شما را برای پیروی از درخواست رابرت رز، مشاور ارشد استراتژی CMI، برانگیزد. کاری انجام بده (جسور، یا بزرگ، یا درخشان) با محتوا و استراتژی های بازاریابی شما.
1. برانگیختن تحسین و تقاضا
یکی دیگر از داستان های کالج نیز صحنه اصلی را روشن کرد – این داستان از سوی R. Ethan Braden، معاون رئیس جمهور و مدیر ارشد بازاریابی و ارتباطات در دانشگاه A&M تگزاس و بازاریاب محتوای B2C سال 2023.
اواخر سال گذشته، ایتان از دانشگاه پردو به تگزاس A&M نقل مکان کرد، جایی که او مدیریت برنامه های برنده جوایز محتوا و بازاریابی را بر عهده داشت.
در پردیس A&M تگزاس، او این شعار را که روی سنگ حک شده بود مشاهده کرد:
از بیرون که به داخل نگاه میکنید، نمیتوانید آن را درک کنید. از درون که به بیرون نگاه میکنید، نمیتوانید آن را توضیح دهید.»
با این حال، این وظیفه ایتن بود – داستان و داستان های تگزاس A&M را به دنیای خارج به گونه ای تعریف کند که از رقبا متمایز باشد (4000 موسسه آموزش عالی دیگر).
او جرقه را برای پاسخگویی به این اتهام در فعل «طلسم» یافت. اگرچه به نظر می رسد فلسفه دیزنی است، اما اتان این تعریف را ترجیح می دهد: برانگیختن و جلب تحسین و تقاضای وجد آمیز برای چیزی.
چگونه برند شما می تواند این کار را انجام دهد؟
اتان چهار اصل را که نام تجاری شما را قابل توجه می کند (یا باید بگویم “قابل توجه”؟) را بیان می کند:
- برندهای بزرگ به معنای چیزی و کسی هستند. ایتان به پاتاگونیا، نایک و ولوو به عنوان نمونه های برجسته اشاره کرد. ایستادگی برای چیزی و کسی می تواند مخاطب را جذب کند، اما اغلب مخاطبان بالقوه را نیز دفع می کند. تصمیم بگیرید که طرفدار چه هستید و برای چه کسی هستید.
- برندهای بزرگ نتایج را ارائه می دهند نه ویژگی ها. من از جمله ای که اتان از تونی آیوز به اشتراک گذاشت، دوست داشتم: «مسکن باشید، نه یک ویتامین». او توضیح داد که، اگرچه افراد باید روزانه ویتامین ها را مصرف کنند، اما اغلب این ویتامین ها را مصرف نمی کنند زیرا فواید آن را نمی بینند. با این حال، مردم از داروهای مسکن استفاده می کنند، زیرا آنها یک مشکل را در لحظه حل می کنند. درس؟ اکنون چیزی را که مخاطب نیاز دارد یا می خواهد ارائه دهید. مشخص کنید که برند شما چه نتیجه ای را برای آنها ممکن می کند.
- برندهای بزرگ در مورد احساسات هستند، نه حقایق. حسادت، احترام، شرم، ترس، تسکین و نوستالژی تنها تعداد انگشت شماری از واکنش هایی هستند که برند شما می تواند برانگیزد. اتان این مشاهدات را از ست گودین به اشتراک گذاشت (که برای من یک لحظه نورانی بود): نمیدانم کسی تا به حال خالکوبی سوزوکی کرده است، اما میلیونها نفر برای خالکوبی هارلی دیویدسون روی بدنشان هزینه میکنند. چگونه احساسات را برای ایجاد یک مخاطب مسحور مهار می کنید؟
- مارک های عالی داستان های بزرگ بگویید. چه داستان هایی می گویی؟
2. کارایی همه چیز نیست
یکی از سخنرانان اصلی مورد علاقه بازگشت، آن هندلی، ناامید نشد. او با موضوعی در ذهن هر شرکت کننده – تأثیر هوش مصنوعی مولد – علاقه مخاطبان را برانگیخت. Ann از فضایل کارآمدی هوش مصنوعی تمجید کرد. اما او همچنین پرسید که آیا کارایی باید همیشه هدف باشد؟
پاسخ آن یک نه قاطع است. او ارزشی را در ناکارآمدی میداند – کاهش سرعت میتواند به شما اجازه دهد تا در مورد محتوایی که ایجاد میکنید متفاوت فکر کنید.
ان می گوید: پرورش پروژه های با رشد بالا با تأثیر ماندگار به معنای دیگری برای ASAP نیاز دارد: کند تا حد امکان او حتی یک کلمه برای آن ابداع کرد و آهسته و لحظه را با “آهسته” ترکیب کرد.
3. به دنبال درخشش باشید
ست استفنز-دیویدویتز، نویسنده کتاب همه دروغ میگویند و به دل خود اعتماد نکنید، به همه ما یادآوری کرد که تا زمانی که دوباره تلاش کنید جرقه روشن نشود، اشکالی ندارد.
او داستان جف سدر، مشاور مسابقه ، های اصیل را نقل کرد. جف میخواست یک استراتژی مبتنی بر داده را برای تعیین اینکه کدام ،ها برنده بزرگی هستند، اتخاذ کند. او شروع به مطالعه اندازه سوراخ بینی ، های برنده کرد، اما این جرقه هیچ نور قابل توجهی را نشان نداد. جف چندین ایده از جمله اندازه مدفوع ، را انجام داد که همگی شکست خوردند. اما او سرانجام یکی را پیدا کرد که مشتعل شد – به اندازه بطن چپ قلب ،. و این کشف به او کمک کرد تا آتش سوزی در مسیر مسابقه را پیش بینی کند – فاروآ آمریکایی، ، که در سال 2015 برنده نادر تاج سه گانه شد.
ست داستان دیگری را به اشتراک گذاشت تا نشان دهد چگونه داده ها می توانند موفقیت آتی محتوا و برنامه های بازاریابی شما را ایجاد کنند. فقط مطمئن شوید که کل داستان را دارید. برای مثال، لایک و فالو ، در شبکههای اجتماعی لزوماً نشانهای از علاقه به خرید نیست. ست از مقایسه ای بین The Atlantic و National Enquirer استفاده کرد. در فیس بوک، ماهنامه آتلانتیک 45 برابر بیشتر از National Enquirer دنبال کننده دارد. با این حال، National Enquirer سه برابر نسخه های بیشتری به فروش می رساند.
4. آتش های محتوا را به روش درست خاموش کنید
در یک نقطه، یک ابتکار محتوای Salesforce به رهبری ملیسا لئو در لیست “در آتش” قرار گرفت – و نه نوع خوب.
اما شکست اولیه آن برنامه جرقه ای را ایجاد کرد که ملیسا و تیمش را وادار کرد تا برای ایجاد یک برنامه بهتر تلاش کنند. آنها به دنبال ایجاد Salesblazer بودند که به عنوان پروژه بازاریابی محتوای سال 2024 شناخته شد.
چگونه؟ آنها به اصول بازاریابی محتوا بازگشتند – کمک به مخاطبان برای حل مشکلات خود در کانالی که می خواهند از آن استفاده کنند. (من شما را تشویق می کنم که داستان عمیق پشت کاری که آنها انجام دادند را بخوانید.)
5. ایجاد شادی، حرفه ای و شخصی
شبنم مقرابی، نویسنده کتاب «قدرت شادی را برای اعتلا و الهام گرفتن مهار کن»، جرقهای را در بین بسیاری از مخاطبان برانگیخت.
او با راین ویلسون (از شهرت The Office) شرکت Soul Pancake را تأسیس کرد، تلاشی متمرکز بر محتوا برای ارتقاء و معنا بخشیدن به تجربه انسانی با ایجاد شادی بیشتر.
شبنم گفت که استرس و اضطراب آنقدر زندگی حرفه ای و شخصی افراد را می گیرد که انتخاب عمدی شادی یک اقدام عصیانگر است. و او همچنین با یک جعبه ابزار در مورد نحوه انجام این کار آماده شد:
- ابراز قدردانی کنید: سپاسگزار بودن و ابراز قدردانی از دیگران گلوله جادویی است. شبنم می گوید قدردانی فقط مربوط به گیرنده نیست. این تأثیر عمیقی بر مغز اهداکنندگان نیز دارد.
- دلیل خود را بدانید: کاری که انجام می دهید کمتر از اینکه چرا آن را انجام می دهید اهمیت دارد. شبنم برای کشف چرایی شما، چارچوب هفت سطحی چرا را پیشنهاد می کند. هر بار که به سؤال پاسخ می دهید، به بذر اصلی حقیقت نزدیک می شوید. به عنوان مثال، ممکن است ابتدا بگویید مهلت ملاقات در محل کار مهم است زیرا می خواهید کارگر خوبی باشید. اما مدام بپرسید چرا، و در نهایت ممکن است نشان دهید که به این دلیل است که می خواهید فرزندانتان به شما افتخار کنند.
- جامعه بسازید. بله، ممکن است احساس ناراحتی کنید که خودتان را بیرون بگذارید. اما آسیب پذیری کلید روابط خوب و ایجاد اعتماد است. چگونه این کار را انجام می دهید؟ بپیوندید. نشان دادن. بمان.
شبنم با به اشتراک گذاشتن آخرین مراحل شورش از طریق شادی بسته شد: از کوچک شروع کن. از امروز شروع کن
شما مجبور نیستید بزرگ شوید، اما باید شروع کنید.
امروز چه جرقه کوچکی را روشن خواهید کرد؟ و چگونه آن را ترغیب می کنید که در محتوا و برنامه های بازاریابی خود روشن شود؟
به گفتگو در مورد Content Marketing World در لینکدین یا در گروه Content Marketing World Slack بپیوندید تا به ما اطلاع دهید.
در همین حال، من قدردانی خود را برای این سخنرانان باورنکردنی و جامعه خارق العاده دنیای بازاریابی محتوا ابراز می کنم. امیدوارم سال آینده شما را ببینم!
مطالب مرتبط دستچین شده:
تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا
منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/bright-ideas-content-marketing-world/