5 نگرانی بازاریابان در مورد هوش مصنوعی و نحوه برخورد رهبری با آنها (داده های جدید + نکات)

اگرچه هوش مصنوعی مولد است هر کجا، ترس از وضعیت هوش مصنوعی واقعی است.

کارمندان در یک جلسه درباره ترس‌های او صحبت می‌کنند

از نظرسنجی ما از بیش از 1350 متخصص کسب و کار در ایالات متحده، از جمله بازاریابان، متوجه شدیم که 63 درصد از بازاریابان که قبلاً از هوش مصنوعی مولد استفاده نمی کردند، به دنبال شروع نیستند.

با این حال، حجم زیادی از داده ها و موارد استفاده برای پشتیبانی از هوش مصنوعی به عنوان ابزاری مولد و کارآمد برای حمایت از تلاش های بازاریابی وجود دارد.

در این مقاله، ما به ترس‌های اصلی پیرامون هوش مصنوعی در بازاریابی و به اشتراک گذاشتن نکاتی از متخصصان برای کمک به رهبری برای رفع آنها نگاه می‌کنیم.

مهمترین نگرانی ها برای استفاده از هوش مصنوعی

نکاتی برای رفع ترس از هوش مصنوعی

آیا ترس های هوش مصنوعی باید شما را متوقف کنند؟

مهمترین نگرانی ها برای استفاده از هوش مصنوعی

نتایج نظرسنجی ما پنج ترس اصلی در مورد استفاده از هوش مصنوعی و منطق بالقوه را شناسایی کرد. پیدا کنید آنها چه هستند تا بتوانید بهتر از تیم خود حمایت کنید.

1. تهدید برای مشاغل

تهدید فرضی هوش مصنوعی برای مشاغل بازاریابان یک ترس موجه است. اما، نظرسنجی ما نشان می دهد که کارمندان بیش از حد نگران این موضوع هستند.

ما متوجه شدیم که بازاریاب هایی که از هوش مصنوعی مولد استفاده می کنند معتقدند که می تواند به ایجاد محتوای بازاریابی کارآمدتر (77%) و بهبود کیفیت محتوای بازاریابی آنها (79%) کمک کند.

از دیدگاه یک کارمند، این آمار ممکن است ترسناک به نظر برسد!

با این حال، رهبری مورد بررسی گفته است که ابزارهای هوش مصنوعی / اتوماسیون کارمندان را بهره‌ورتر می‌کنند (30%) و ابزارهای هوش مصنوعی / اتوماسیون باعث می‌شوند کارمندان در شغل خود موثرتر باشند (32%).

حتی بهتر از آن، 66٪ از رهبران کسب و کار، کارکنان جدید را به طور خاص برای کمک به استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی / اتوماسیون استخدام کرده اند.

تهدید مشاغل می تواند بازاریابان را در مورد آینده شغل خود نگران کند. قابل درک است که ترسی مانند این می تواند مانع از پذیرش کامل هوش مصنوعی شود.

با توجه به اینکه رهبران بر این باورند که هوش مصنوعی تیم‌ها را در کارشان مولدتر و مؤثرتر می‌کند، بازسازی ساختار روایت تمام چیزی است که می‌تواند به تیم شما اطمینان دهد که مشاغل آنها در معرض تهدید نیست و در عوض هوش مصنوعی ابزاری برای توانمندسازی آنها است.

2. کیفیت و ارتباط

دومین نگرانی بزرگ حول کیفیت و مرتبط بودن خروجی های هوش مصنوعی می چرخد. از میان افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند، 30 درصد از بازاریابان بر این باورند که محتوای ایجاد شده با استفاده از هوش مصنوعی تولیدی به خوبی محتوای ساخته شده توسط انسان نیست.

همچنین، 28 درصد گفتند که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی همیشه با اهداف مورد نظر مرتبط نیست.

شواهد نشان می دهد که هوش مصنوعی مناسب است و می تواند محتوای با کیفیت و مرتبط را بازگرداند. نظرسنجی ما نشان داد که 44 درصد از بازاریابان موافق هستند که هوش مصنوعی می تواند محتوای بهتری نسبت به انسان بنویسد.

  دو جوک مرغ | وبلاگ ست

شاید نکته کلیدی در استفاده از هوش مصنوعی با حداکثر پتانسیل خود با درخواست های قوی باشد.

آدام اسمیت، بنیانگذار The Content Machine، محتوای هوش مصنوعی را با آزمایش‌های عمیق، درخواست‌های قوی و آزمایش‌های زیاد بررسی می‌کند. در لینکدین، او نحوه عملکرد محتوای هوش مصنوعی برای وب سایت هایش را به اشتراک می گذارد.

آي ترس دارد، پست آدام اسميت در مورد آي

منبع تصویر

3. دقت

هوش مصنوعی و دقت یک ترس شناخته شده در بین بازاریابان است. برای بازاریابی، دقت بسیار مهم است. اطلاعات نادرست منتشر شده در وب سایت یک برند می تواند در بهترین حالت به روابط برند و مصرف کننده آسیب برساند و در بدترین حالت فاجعه بار باشد.

نظرسنجی ما نشان داد که تنها 23 درصد از بازاریابان بسیار مطمئن هستند که اطلاعاتی که هوش مصنوعی تولید می‌کند دقیق است و 30 درصد فکر می‌کنند که هوش مصنوعی مولد گاهی اطلاعات نادرستی تولید می‌کند.

باقی افراد؟ خوب، آنها به دقتی که هوش مصنوعی ارائه می کند، اعتماد ندارند.

اکثر کاربران هوش مصنوعی احتمالاً با یک بیانیه مشکوک مواجه شده اند و بدون شک، بررسی واقعیت هوش مصنوعی برای فرآیند هوش مصنوعی حیاتی است.

اما آیا این بدان معناست که هوش مصنوعی نباید مورد استفاده قرار گیرد؟ ما چندان مطمئن نیستیم!

موریتز کرمب به کسب و کارها کمک می کند تا از هوش مصنوعی برای رشد استفاده کنند. او نکات و بینش هایی را در مورد هوش مصنوعی به اشتراک می گذارد. کرمب هشت استراتژی برای ارتقای هوش مصنوعی و نوشتن را در پست زیر به اشتراک می گذارد:

او می ترسد، موریتز کرمب، chatgpt قدرتمند است

منبع تصویر

در نهایت، هوش مصنوعی می تواند به اندازه ورودی خود دقیق باشد. اگر بیاموزید که به طور مؤثرتر درخواست کنید، ممکن است متوجه شوید که دقت بهبود می یابد.

4. مفید بودن

ابزارهای هوش مصنوعی ارزش کمتری نسبت به برخی بازاریابان دارند. هنگامی که از او پرسیده شد، “هوش مصنوعی مولد چقدر برای استراتژی کلی بازاریابی محتوای شما مهم یا بی اهمیت است؟” 30 درصد از بازاریابان پاسخ دادند: “نه مهم و نه بی اهمیت” یا “بی اهمیت”.

تنها 27 درصد از پاسخ دهندگان پاسخ دادند “بسیار مهم”.

سودمندی هوش مصنوعی نسبتاً ذهنی است زیرا بسیاری از بازاریابان آن را بسیار مفید می دانند و ادعا می کنند که:

  • بازاریابان باید از هوش مصنوعی مولد استفاده کنند اما از وابستگی بیش از حد خودداری کنند (67٪).
  • هوش مصنوعی مولد تغییر قابل توجه، متوسط ​​یا جزئی در نحوه تولید محتوا در سال 2023 داشته است (83 درصد).
  • ابزارهای هوش مصنوعی / اتوماسیون آنها را در کار خود مؤثرتر می کند (67٪).

حقیقت این است که هوش مصنوعی هنوز جوان است و می تواند انجام دهد زیاد. کارشناسانی مانند گرگ براکمن، رئیس و یکی از بنیانگذاران Open AI، تشخیص می دهند که هوش مصنوعی هنوز در روزهای اولیه خود است.

او می ترسد، گرگ براکمن، آی هنوز زود است

منبع تصویر

شاید نکته کلیدی در استفاده از هوش مصنوعی به نحوی که به شما کمک کند این باشد که بدانید این هوش مصنوعی کجا مفید است تا بتوانید به 67 درصد از بازاریابان بپیوندید که متوجه می شوند این هوش مصنوعی آنها را در شغل خود موثرتر می کند.

5. اتکای بیش از حد

بازاریاب‌های وظیفه‌شناس نمی‌خواهند بیش از حد به ابزارهای هوش مصنوعی متکی شوند (43%)، که پاسخی کاملاً منطقی به پذیرش هوش مصنوعی است. از این گذشته، مردم می خواهند کاری را که انجام می دهند دوست داشته باشند و مشتریان همیشه به این تعامل انسانی نیاز دارند.

اما آیا اتکای بیش از حد ما را از استفاده از هوش مصنوعی باز دارد؟ احتمالا نه! کسانی که بیشتر نگران اتکای بیش از حد به هوش مصنوعی هستند دقیقاً چه کسانی باید از آن استفاده کنند. پس از همه، شما متوجه خواهید شد که چگونه اثربخشی و تماس انسانی را متعادل کنید.

  3 کارآفرین بومی در بخش های مختلف

نکاتی برای رفع ترس از هوش مصنوعی

اکنون که پنج ترس اصلی بازاریابان را درک کرده‌اید، می‌توانید پادزهر آن را از رهبران بازاریابی بیابید که نکات مهم خود را در زیر به اشتراک می‌گذارند.

(ویدئو: https://www.youtube.com/watch?v=7vdZCXb5P1E)

1. فرآیندهای توانمندسازی را ایجاد کنید.

Campbell Tourgis، معاون فروش و بازاریابی Wainbee، معتقد است که پاسخ، توانمندسازی فرآیندها است.

Tourgis می‌گوید که تیم او نگرانی‌هایی مبنی بر اینکه هوش مصنوعی ممکن است بر کیفیت محتوا تأثیر بگذارد را تأیید می‌کند. در پاسخ، آنها استفاده از هوش مصنوعی را با لمس انسان در کمپین های فروش و بازاریابی متعادل می کنند.

تورگیس می‌گوید: «در حالی که ما از یک سیستم CRM مبتنی بر هوش مصنوعی و سایر ابزارهای مرتبط استفاده می‌کنیم، تیم تحریریه ما به‌دقت پیش‌نویس نهایی را بررسی می‌کند تا مطمئن شود که محتوای منحصربه‌فرد و معتبری را برای وب‌سایت، مواد بازاریابی و اسکریپت‌های فروش خود منتشر می‌کنیم».

آنچه ما دوست داریم: تیم Tourgis راهی برای گرد هم آوردن لمس انسان و هوش مصنوعی پیدا کرده است. CRM های مجهز به هوش مصنوعی مانند HubSpot دارای ادغام هایی مانند Content Assistant و ChatSpot هستند. هر دو به گونه ای طراحی شده اند که کارهای روزمره شما را آسان تر و سریع تر کنند!

چگونه ترس‌های هوش مصنوعی در بازاریابی را برطرف کنیم، ابزار هوش مصنوعی HubSpot ChatSpot

2. کنترل خود را حفظ کنید.

در حالی که هوش مصنوعی در مراحل اولیه خود است، به اشتراک گذاری داده ها می تواند ترسناک باشد. کارولین جیمز، مشاور و مربی Website Insights، راه حلی دارد.

هوش مصنوعی در مراحل اولیه خود است، به این معنی که هنوز تا حد زیادی کنترل نشده است. به همین دلیل است که من از رمزگذاری داده برای داده های مشتری حساسی که دارم استفاده می کنم. از آنجایی که ما با مجموعه داده‌هایی سروکار داریم که حاوی اطلاعات خصوصی هستند، کارمندان من کاملاً آموزش دیده‌اند تا مراقب این سیاست‌های حفظ حریم خصوصی داده‌ها باشند.»

تیم جیمز قبل از استفاده، تمام پلتفرم‌های هوش مصنوعی را به دقت ارزیابی می‌کند و قبل از یکپارچه‌سازی داده‌های مشتری، از ایمن بودن آنها اطمینان حاصل می‌کند.

جیمز می‌گوید: «این یکی از اقداماتی است که ما برای محافظت از داده‌های مشتریان خود انجام می‌دهیم تا مورد سوء استفاده قرار نگیرد یا به خطر نیفتد.

آنچه ما دوست داریم: جیمز با استفاده از روش های رمزگذاری برای محافظت از داده های مشتری به دنبال مشتریان خود است. علاوه بر این، جیمز توصیه می کند که بازاریابان از ابزارهایی استفاده کنند که به دقت مورد بررسی قرار می گیرند. یک مکان عالی برای شروع استفاده از یک ابزار هوش مصنوعی است که می توانید به آن اعتماد کنید.

ترس‌های هوش مصنوعی، ابزار دستیار محتوایی HubSpot

3. تیم ها را در تصمیم گیری مشارکت دهید.

ملیسا پاپ، مدیر استراتژی محتوا در RicketyRoo، تشخیص می‌دهد که تیم‌هایی که در تصمیم‌گیری دخالت ندارند، کمتر از هوش مصنوعی استقبال می‌کنند.

پاپ به شما توصیه می‌کند «با سازمان‌دهی جلسات طوفان فکری، تیم را در تصمیم‌گیری‌های مربوط به اجرای هوش مصنوعی مشارکت دهید. تشویق تیم ما برای مشارکت در ایده‌ها و شکل دادن به نحوه ادغام هوش مصنوعی در استراتژی‌های ما نیز برای خرید از تیم و مشتریان ما ضروری است.”

آنچه ما دوست داریم: با تیم هایی که در تصمیم گیری دخیل هستند، فرصت هایی برای همه درگیر در اجرای هوش مصنوعی وجود دارد تا نظر خود را بیان کنند. این فرصتی است برای ابراز نگرانی ها و برای رهبری برای اطمینان بخشیدن و ارائه راه حل.

4. خطوط ارتباطی باز را حفظ کنید.

به طور مشابه، گرگ کوزرا، مشاور عملکرد در ELM Learning، ایجاد و حفظ خطوط ارتباطی باز در مورد کاربردهای فراوان هوش مصنوعی را توصیه می‌کند. راه اندازی کانالی را در نظر بگیرید که در آن اعضای تیم می توانند موارد استفاده مفیدی را که کشف کرده اند و تأثیر آنها بر بهره وری خود به اشتراک بگذارند.

  Times Interest Earned Ratio (Formula + TIE Ratio Calculator)

«این سناریوی «یادگیری از دیگران» می‌تواند نکات اثبات‌شده‌ای را ارائه دهد که مستقیماً از کسانی که به آنها اعتماد دارند – اعضای تیم خودشان. کوزرا می گوید: مزیت اضافی این است که هیچ محدودیتی برای این آموزش غیررسمی وجود ندارد.

آنچه ما دوست داریم: چت یا کانال های گروهی می تواند یادگیری تیمی را تشویق کند. همچنین مکانی امن است که تیم‌ها می‌توانند از دلهره‌های خود حمایت کنند و از ایده‌های عالی تشویق شوند! از کانال‌های تیمی، رهبری می‌تواند مسائل اصلی را ببیند و برای حل آنها برنامه‌ریزی کند و در نتیجه نیروی کار شادتر ایجاد شود.

5. ابزار تست.

کن پاسکینز، مدیر عامل GCE Consulting، آزمایش ابزارهای هوش مصنوعی را توصیه می کند. او می‌گوید: «مانند هر چیز دیگری، بهترین راه برای فرونشاندن ترس‌هایتان در مورد یک ابزار یا فناوری خاص، دیدن آن در عمل است.»

پسکینز توصیه می کند که هوش مصنوعی را به آرامی در موقعیت های ساده ای که شامل اتوماسیون اولیه می شود، پیاده سازی کنید. از آنجا، کارمندان می توانند زمانی را که می توانند با هوش مصنوعی صرفه جویی کنند، از نزدیک ببینند.

پسکینز می گوید: «(زمان صرفه جویی شده) را می توان در پروژه های چالش برانگیزتری که نیاز به لمس انسانی دارند، صرف کرد. فلسفه «یادگیری با انجام دادن» را ادامه دهید و بعد از اینکه تیم شما وقت کافی برای آزمایش کارهای ساده داشت، به سؤالات پاسخ دهید.»

آنچه ما دوست داریم: ابزارهای تست یک راه عالی برای تعیین اینکه چه هدفی در سازمان شما دارد و چه چیزی ندارد. اگر یکی از ابزارها برای شما کار نمی کند، می توانید به جای اجتناب کامل از هوش مصنوعی به دنبال چیزی باشید که انجام دهد.

6. به کارکنان اطمینان دهید.

شانون راکسبورو، مدیر ارشد بازاریابی (CMO)، ROCKBlue معتقد است که پرداختن به ترس‌های هوش مصنوعی با برقراری ارتباط و اطمینان شروع می‌شود.

راکسبورو می‌گوید: «ضروری است که رهبران بازاریابی با رهبری ارشد همکاری کنند تا با ایجاد استانداردها و دستورالعمل‌های داخلی برای شفافیت، اعتماد، امنیت و ایمنی به کارکنان، به نگرانی‌های آنها رسیدگی کنند.»

راکسبورو خاطرنشان می کند که رهبران باید برای اطلاع رسانی و آموزش تیم های بازاریابی در مورد مزایای هوش مصنوعی تلاش کنند. این شامل این است که چگونه می تواند به آنها کمک کند تا بهره وری بیشتری داشته باشند و به رفاه آنها کمک کند.

آنچه ما دوست داریم: ترس‌های هوش مصنوعی تنها زمانی بهبود می‌یابند که رهبری و کارمندان برای ایجاد اعتماد و امنیت با یکدیگر همکاری کنند. ما دوست داریم که Roxborough به دنبال کمک به آموزش تیم ها و نشان دادن اینکه چگونه هوش مصنوعی یک پشتیبان بهره وری است.

آیا ترس های هوش مصنوعی باید شما را متوقف کنند؟

داده های نظرسنجی وضعیت هوش مصنوعی ما دلیلی برای ترس مشروع بازاریابان می دهد. با این حال، همین نظرسنجی مواردی را نیز کشف کرد که در آن بازاریابان از پذیرش هوش مصنوعی خود هیجان زده می شوند.

ترس‌های هوش مصنوعی نباید شما را از کشف اینکه چگونه هوش مصنوعی می‌تواند از شما و اهداف تجاری‌تان حمایت کند، باز دارد. همانطور که کارشناسان به ما نشان می دهند، با فرآیندهای خوب، آزمایش، ارتباطات و آموزش، هوش مصنوعی می تواند یک ابزار بازاریابی مفید باشد.

منبع: https://blog.hubspot.com/marketing/5-concerns-marketers-have-about-ai