خرده فروشی فراتر از دیوار مغازه های آجر و ملات گسترش یافته است. همه چیز در مورد ارائه یک تجربه همه کاناله به مشتریان مدرن است.
بخش خردهفروشی از شما میخواهد تا بهطور مؤثر عملیاتهای روزانه مانند موجودیها، کمک به مشتریان در پرداخت وجه، و برنامهریزی شیفتهای کارکنان را مدیریت کنید. بسیاری از خرده فروشان استفاده می کنند نرم افزار مدیریت خرده فروشی برای مدیریت این عملیات این به سادهسازی فرآیند کمک میکند و منبعی از حقیقت را ارائه میدهد و به بخشهای مختلف اجازه میدهد تا به راحتی با یکدیگر همکاری کنند.
بیایید وضعیت خرده فروشی را دقیق تر مورد بحث قرار دهیم و برای فرصت های بالقوه در آینده قابل پیش بینی آماده شویم.
وضعیت خرده فروشی در سراسر جهان
پیش بینی می شود که خرده فروشی جهانی در سه سال آینده روند صعودی داشته باشد. رشد خردهفروشی اروپا برای چندین ماه منفی بود، در حالی که برخی از خردهفروشان آمریکایی اعلام ورشکستگی کردند. با این حال، بازار خرده فروشی در منطقه بریتانیا و کانادا رشد مثبتی را نشان می دهد.
بسیاری از خرده فروشان ایالات متحده استفاده از هوش مصنوعی را آغاز کرده اند و پرداخت های شخصی به یک گزینه محبوب تبدیل شده است. این آمار به ما کمک می کند تا وضعیت خرده فروشی در سراسر جهان را درک کنیم.
- پیش بینی می شود خرده فروشی جهانی از 27.4 تریلیون دلار در سال 2023 به 32 تریلیون دلار در سال 2026 افزایش یابد.
- تا 23 آوریل 2023، هشت خرده فروش بزرگ ایالات متحده برای حمایت از ورشکستگی اقدام کردند و از ده ورشکستگی خرده فروشی در سال 2022 پیشی گرفتند.
- تنها 29.8 درصد از خرده فروشان ایالات متحده از فناوری تجزیه و تحلیل ویدیویی POS/SCO مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می کنند یا قصد دارند آن را پیاده سازی کنند.
250
انتظار میرود کسبوکارهای خردهفروشی جهانی در سال 2023، پس از افزایش 5.2 درصدی در سال 2022، 8.5 درصد رشد کنند.
منبع: دیلویت
- حدود 56.5 درصد از کارگران خرده فروشی آمریکایی زن هستند.
- تسویهحسابهای شخصی تقریباً 38٪ از تمام خطوط پرداخت در فروشگاههای مواد غذایی ایالات متحده را تشکیل میدهند.
- خرده فروشی کانادا در مارس 2023 نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.4 درصد افزایش یافت و در بین بالاترین رتبه های جهانی قرار گرفت.
- از آوریل 2023، رشد خرده فروشی اروپا برای هفت ماه متوالی و ده ماه از دوازده ماه گذشته منفی بوده است.
- خرده فروشی بریتانیا در آوریل 2023 0.5 درصد افزایش یافت و پس از آن در می 2023 0.3 درصد افزایش یافت.
کشف روند در سود و زیان خرده فروشی
فروش خرده فروشی در سال 2023 نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. با این حال، برخی از دسته ها مانند مبلمان، لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی شاهد کاهش فروش بودند. کاهش خرده فروشی، که شامل از دست دادن موجودی به دلیل سرقت، تقلب یا خسارت می شود، به طور قابل توجهی به این ضررها کمک کرد.
خسارات ناشی از سرقت افزایش می یابد زیرا میزان جرایم خرده فروشی سازمان یافته به طور قابل توجهی افزایش می یابد. اجازه دهید این آمار تصویر واقعی را به شما نشان دهد.
- پیشبینی میشود که خردهفروشی ایالات متحده در سال 2023 بین 4 تا 6 درصد افزایش یابد.
- از ماه مه 2023، فروش خردهفروشی تقریباً 4 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است، اما دستههای «مبلمان و خانه» و «الکترونیک و لوازم خانگی» به ترتیب 5 و 4 درصد کاهش داشتهاند.
- نوسانات صنعت خردهفروشی از سال 2010 تا 250 درصد افزایش یافته است و هر سال 200 میلیارد دلار فروش بین رقبا معامله میشود.
- حاشیه سود Best Buy در آوریل 2023 2.93 درصد بود که از 5.05 درصد در اکتبر 2022 کاهش داشت.
- حاشیه سود والمارت بین حداقل 1% و بالاترین نزدیک به 4% در نوسان بود.
- دزدی مغازه سالانه 100 میلیارد دلار برای صنعت خرده فروشی هزینه دارد.
- سرقت داخلی باعث 28.5 درصد انقباض می شود، در حالی که سرقت خارجی 37 درصد را تشکیل می دهد.
8%
تقریباً، از تمام بازگشتها در آمریکای شمالی تقلبی است و سالانه حدود 25 میلیارد دلار هزینه دارد.
منبع: POS
- یک “سرقت فلش ماب” در 8 آگوست 2023 رخ داد، زمانی که 30 سارق 300000 دلار کالا از فروشگاه ایو سنت لوران در گلندیل، کالیفرنیا سرقت کردند.
مقایسه تجارت الکترونیک و خرده فروشی آجر و ملات
در طول همهگیری COVID-19، برخی از مشتریان خردهفروشی به تجارت الکترونیک روی آوردند و سهم تجارت الکترونیک از کل خردهفروشی را افزایش دادند. با این حال، فروش جهانی آجر و ملات بطور قابل توجهی بیشتر از فروش تجارت الکترونیکی تا سال 2023 است.
اجازه دهید در مورد نحوه مقایسه این دو حالت خرده فروشی بیشتر بررسی کنیم.
- در سال 2023، خرده فروشی جهانی آجر و ملات 20 تریلیون دلار در مقایسه با 5.8 تریلیون دلار در فروش آنلاین برآورد شد.
- مردم در سال 2022 109 میلیارد ساعت را صرف برنامه های تجارت الکترونیک کردند که نسبت به سال 2021 10 درصد افزایش داشته است.
- ترافیک خرده فروشی آمریکا در ژانویه 2023 نسبت به ژانویه 2022 3.7 درصد کاهش داشت.
- مراکز خرید داخلی و خارجی در سال 2022 نسبت به سال 2021 (به ترتیب 2.3 درصد و 3.9 درصد کاهش) و تعداد قبل از همه گیری (به ترتیب 14.2 درصد و 17.8 درصد کاهش) ترافیک جمعه سیاه کمتری داشتند.
- 81 درصد از خریداران خردهفروشی قبل از خرید به صورت آنلاین تحقیق میکنند.
- مراکزی مانند Costco، Walmart، BJ’s و Target شاهد افزایش ترافیک در مقایسه با ارقام قبل از همهگیری بودهاند، در حالی که ترافیک مراکز خرید هنوز بهبود نیافته است.
- 77 درصد از خریداران از دستگاه های تلفن همراه برای جستجوی محصولات استفاده می کنند و اغلب محصولات رقیب و قیمت های موجود در فروشگاه را مقایسه می کنند.
درک سمت اشتغال خرده فروشی
از دیدگاه اشتغال، صنعت خرده فروشی در ایالات متحده از سال 2018 به طور پیوسته در حال رشد بوده است. از سال 2020، تقاضا برای مشاغل خرده فروشی چهار برابر شده است. با این حال، استخدام و حفظ همچنان چالش در این بخش است. مسائل مربوط به کمبود و حفظ نیروی کار یکی از نگرانی های مهم پس از COVID-19 بوده است.
- صنعت خرده فروشی ایالات متحده از سال 2018 تا 2023 شاهد رشد سالانه اشتغال 3.6 درصدی بوده است.
- از ماه مه 2023، صنعت خرده فروشی ایالات متحده 15،550،800 کارمند دارد.
- 2.2 میلیون نفر در صنعت خرده فروشی کانادا کار می کنند.
- تقاضا برای مشاغل خرده فروشی در آمریکا از سال 2020 چهار برابر شده است.
69%
برندها در یافتن و حفظ استعدادها در بازار خرده فروشی با مشکل مواجه هستند.
منبع: Shopify
- 39 درصد از خرده فروشان بر روی ابزارها و فناوری های کارمندان سرمایه گذاری می کنند.
- 40 درصد از خرده فروشان قصد دارند روی آموزش کارکنان برای استفاده از فناوری برای بهبود تجربه در فروشگاه سرمایه گذاری کنند.
مشاهده کانال های بازاریابی خرده فروشی
هزینه تبلیغات در خرده فروشی از سال 2020 به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. بسیاری از خرده فروشان به تماس های تلفنی ورودی و خروجی به عنوان کانالی برای جذب و تبدیل سرنخ های خرده فروشی متکی هستند. علاوه بر این، از خرده فروشان انتظار می رود که هم تبلیغات دیجیتالی و هم تبلیغات معمولی را برای جذب مردم در مغازه های آجر و ملات و همچنین فروشگاه های آنلاین خود اجرا کنند.
- میانگین هزینه برای سرنخ خرده فروشی 34 دلار است و افزایش هزینه های تبلیغاتی باعث افزایش قیمت می شود.
- میانگین نرخ تبدیل برای سرنخ خرده فروشی 3 درصد است که نشان می دهد بسیاری از سرنخ ها به مشتری تبدیل نمی شوند.
- در سال 2023، خرده فروشان ایالات متحده بیش از 50 میلیارد دلار برای تبلیغات دیجیتال هزینه خواهند کرد که 50 درصد افزایش نسبت به سال 2020 نشان می دهد.
- مشتریانی که در دستگاه های تلفن همراه جستجو می کنند، 39 درصد بیشتر احتمال دارد با یک تجارت تماس بگیرند.
- مشتریان خردهفروشی احتمالاً برای خریدهای متوسط 119 دلار تماس میگیرند، مخصوصاً برای اقلام گرانقیمتی که به اطلاعات بیشتری نیاز دارند.
- 85 درصد از بازاریابان بر این باورند که تماس های ورودی برای استراتژی دیجیتال اول آنها بسیار مهم است.
- 84 درصد از بازاریابان نرخ تبدیل بالاتر و مقادیر سفارش بیشتر از تماس های تلفنی را گزارش می دهند.
50%
یکی از برندها، یکی ، عملیات و داده های آنلاین و درون فروشگاهی را بزرگترین چالش خود در سال آینده می دانند.
منبع: فوربس
- 81 درصد از برندها قصد دارند سرمایه گذاری در فروش مستقیم را حفظ یا افزایش دهند.
- 49 درصد از برندها قصد دارند در سال 2022 سرمایه گذاری در تجارت اجتماعی را افزایش دهند.
- 54 درصد از مصرف کنندگان قصد دارند به محصولات آنلاین نگاه کنند و در فروشگاه خرید کنند، در حالی که 53 درصد برعکس این کار را انجام می دهند.
- 46 درصد از خرده فروشان قصد دارند سرمایه گذاری در کانال های دیجیتال مانند فروشگاه های آنلاین، تجارت اجتماعی، اپلیکیشن های موبایل و فروش مستقیم را افزایش دهند.
- 55 درصد از مصرف کنندگان می خواهند محصولات را به صورت آنلاین مرور کنند و در دسترس بودن محلی را بررسی کنند.
بررسی چالش ها در بخش خرده فروشی
خرده فروشان هنگام همسویی با ترجیحات خریداران با چند چالش مواجه می شوند. خریداران مدرن تمایل بیشتری به محصولات و بسته بندی های پایدار دارند و خرده فروشان را تشویق می کنند تا جایگزین های پایدار پیدا کنند و برای ارزان تر ، آنها نوآوری کنند. نیاز فزاینده ای برای یکپارچه سازی تجربیات آنلاین و درون فروشگاهی و اتصال همه کانال های بازاریابی به طور همزمان وجود دارد.
اجازه دهید این آمار چالشهای مختلفی را که یک خردهفروش در بازار با آن مواجه است را به شما نشان دهد.
- 73 درصد از مصرفکنندگان خردهفروشی از کانالهای متعدد برای خرید استفاده میکنند که نیاز بازاریابان به اتصال همه کانالها را برجسته میکند.
- 30.9 درصد از خرده فروشان نمی توانند مصرف کنندگان را در همه دستگاه ها ردیابی کنند و 38.2 درصد فقط می توانند برخی از مصرف کنندگان را در یک زمان ردیابی کنند.
- 84 درصد از مصرف کنندگان معتقدند خرده فروشان باید کانال های آنلاین و آفلاین را بهتر ادغام کنند.
- 35 درصد از بازاریابان می گویند کیفیت ضعیف داده بر توانایی آنها در هدف قرار دادن مصرف کنندگان با تبلیغات دیجیتالی مناسب تأثیر می گذارد.
- 55 درصد از برندها می گویند جذب ترافیک پیاده روی یک چالش بزرگ است.
- 46 درصد از مشتریان محصولاتی با بسته بندی قابل بازیافت را ترجیح می دهند، که یافتن جایگزین های پایدارتر و احتمالاً پرهزینه تر را برای خرده فروشان چالش برانگیز می کند.
- 39٪ از برندها مشکلات مداوم با تاخیر و هزینه های حمل و نقل را پیش بینی می کنند و 45٪ از خریداران زمان دقیق تحویل را در اولویت قرار می دهند.
- 32 درصد از مشتریان سال گذشته سبد خرید خود را به دلیل زمان تخمین طولانی حمل و نقل رها کردند و 23 درصد به دلیل عدم وجود تاریخ تحویل تضمینی این کار را انجام دادند.
خرده فروشی در حال رشد است
این روندها نشان می دهد که بازار خرده فروشی در مسیر صعودی قرار دارد. بر اساس دسته محصولی که روی آن کار می کنید، کانالی را پیدا کنید که برای خرده فروشی مناسب شما باشد و آن را دو برابر کنید. فروشگاههای آجر و ملات بعد از کووید-19 در حال افزایش هستند و Gen-Zs برای یافتن جدیدترین محصولات بیشتر به سمت آن تمایل دارند.
علاقه مند به ارائه یک تجربه خرید همه کاناله هستید؟ نرم افزار تجارت همه کاناله را کشف کنید که به شما کمک می کند تا تجربیات خود را در چندین کانال متنوع کنید.
ویرایش شده توسط مونیشکا آگراوال
منبع: https://learn.g2.com/retail-statistics