60+ آمار متاورس که باید در سال 2024 بدانید

متاورس به معنای «فراتر از جهان» است و توسط نویسندگانی مانند نیل استفنسون در «سقوط برفی»، ارنست کلین در «بازیکن یک آماده» و ویلیام گیبسون در «نورومنسر» به ما معرفی شد.

همانطور که این ایده با افزایش سرمایه گذاری و توسعه بزرگتر شد، اکنون نقش مهمی در دنیای دیجیتال از آموزش گرفته تا بازی ایفا می کند. کسب‌وکارها، از شرکت‌های بازی گرفته تا شرکت‌ها، ابزارهای واقعیت افزوده (AR) و نرم‌افزار واقعیت مجازی را برای ایجاد تجربه‌ای همهجانبه جدید در متاورس آزمایش می‌کنند.

اما چند نفر از متاورس استفاده می کنند؟ بازیگران کلیدی در صنعت تقریباً فراگیر چه کسانی هستند؟ بازار متاورس چقدر بزرگ است؟ آیا متاورس واقعاً در حال رشد است؟ بیایید به اعداد مربوطه نگاه کنیم که این قلمرو دیجیتالی جدید و بزرگ را روشن می کند.

آمار متاورس برتر

در دو سال گذشته، قبل از اینکه هوش مصنوعی مولد تبدیل به کلمه کلیدی شود، Metaverse در حال رونق بود. اما آیا هنوز هم هست؟ آمار زیر نشان می دهد که Metaverse هنوز هم موج خود را با فن آوری در حال جذب دارد.

  • 600 میلیون کاربر منحصر به فرد از Metaverse در سال 2024 استفاده می کنند، از جمله کاربران در پلتفرم هایی مانند Robolox، Fortnite، Minecraft و سایر برنامه های واقعیت غوطه ور که در تست آلفا و بتا هستند.
  • مردم حدود 446000 بار در ماه در سراسر جهان عبارت متاورس را جستجو می کنند.
  • پیش بینی می شود تا سال 2030 وسعت این متاورس به 2.6 میلیارد نفر برسد.
  • 95 درصد از مدیران کسب و کار تأثیر مثبت متاورس را بر صنعت خود طی 5 تا 10 سال می بینند.
  • 68 درصد از کارشناسان فناوری روی متاورس شرط بندی می کنند که در نیم دهه آینده موج های قابل توجهی ایجاد کند.
  • Robolox، پلتفرم محبوب بازی متاورس، روزانه بیش از 77.7 میلیون کاربر فعال از بازی های Roblox دارد.
  • 79% از کاربران فعال متاورس خرید کرده اند.
  • 54 درصد از کارشناسان فناوری انتظار دارند که متاورس تا سال 2040 بسیار پیشرفته تر و کاملاً غوطه ور شود.
  • متا که قبلاً فیسبوک بود، نزدیک به 50 میلیارد دلار به بخش آزمایشگاه‌های املاک متا برای توسعه متاورس اختصاص داده است.
  • بخش Reality Labs متا برای اولین بار در سه ماهه منتهی به 31 دسامبر 2023 به 1 میلیارد دلار رسید.
  • پیش بینی می شود که جایگاه اتاق های مجازی در خرده فروشی از 4.03 میلیارد دلار در سال 2022 به 13 میلیارد دلار در سال 2028 افزایش یابد.

آمار بازار و صنعت Metaverse

“آیا متاورس مرده است؟” سؤالی است که مردم در مورد صنعت و فناوری در سال 2024 می پرسند. با این حال، اعداد نشان می دهد که Metaverse در حال زندگی در لحظه ای است که کسب و کارها پس از چرخه تبلیغات اولیه، کاربردهای دنیای واقعی فناوری را توسعه می دهند.

  • ارزش بازار جهانی متاورس تا سال 2030 به 936.6 میلیارد دلار خواهد رسید.
  • گلدمن ساکس، غول مالی جهانی، متاورس را به عنوان یک معدن طلای بالقوه می بیند و ارزش آن را 8 تریلیون دلار تخمین می زند. این احساس توسط بسیاری از کارشناسان صنعت منعکس شده است که رشد قابل توجهی در ارزش گذاری آن پیش بینی می کنند.
  • اندازه بازار متاورس به تنهایی در تجارت الکترونیک به 34.65 میلیارد دلار در سال 2023 رسید و تا سال 2033 به حدود 936.28 میلیارد دلار خواهد رسید.
  • 278 شرکت متاورس در سال 2023 تقریباً 530 میلیون دلار از طریق دورهای مالی جمع آوری کردند.
  • سرمایه گذاری در شرکت های متاورس به طور کلی 9.72 میلیارد دلار در سال 2023 بود.
  • پیش‌بینی می‌شود که ارزش بازار بخش واقعیت توسعه‌یافته که بخشی از فناوری واقعیت فراگیر است، به ۲۵۲ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۸ برسد، از ۹۲.۸۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲.
  • سرمایه‌گذاری در VR/AR، که زیربنای متاورس را تشکیل می‌دهد، تا سال 2024 به 72.8 میلیارد دلار خواهد رسید، از 12 میلیارد دلار در سال 2020. در نتیجه، پیشتازان در بخش‌هایی مانند بازی، خرده‌فروشی، هنر، مراقبت‌های بهداشتی و بلاک چین در حال ایجاد استراتژی هستند. حضور آنها در این حوزه
  • ارزش کل بازار AR، VR و واقعیت ترکیبی (MR) تا سال 2028 به 250 میلیارد دلار خواهد رسید.
  • ضریب نفوذ کاربران بازار متاورس در سال 2024 14.6 درصد خواهد بود و انتظار می رود تا سال 2030 به 39.7 درصد برسد.
  6 Best Free Website Builders to Check Out in 2023 (+Pros & Cons)

آمار فناوری متاورس

در بخش فناوری، فناوری AR و VR در چند سال گذشته شاهد سرمایه گذاری های قابل توجهی بوده است. پیش‌بینی می‌شود بخش‌هایی مانند هدست‌های واقعیت مجازی و AR موبایل در آینده‌ای قابل پیش‌بینی به بازاری چند میلیارد دلاری تبدیل شوند. توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) که توسط فناوری بلاک چین پشتیبانی می‌شوند، برای ثبت مالکیت چیزها در metaverse نیز قابل توجه هستند. آمار زیر در مورد رشد فناوری متاورس قدرت می دهد.

  • پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که محموله‌های هدست واقعیت افزوده و واقعیت مجازی می‌تواند به ۲۳.۲۲ میلیون در سال ۲۰۲۳، ۳۲.۷۶ میلیون در سال ۲۰۲۴ و بالقوه ۴۳.۸۷ میلیون تا سال ۲۰۲۵ برسد.
  • بیش از 34 میلیون هدست واقعیت مجازی تا سال 2024 مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

50%

بزرگسالان آمریکایی احساس می‌کنند هدست‌های واقعیت مجازی مقرون‌به‌صرفه‌تر در پیشبرد پذیرش متاورس حیاتی هستند.

منبع: مشاوره صبح

  • پیش‌بینی درآمد بازار AR و VR 31.12 میلیارد دلار در سال 2023 است که تا سال 2027 به 52.05 میلیارد دلار افزایش می‌یابد.
  • کاربران AR موبایل در سراسر جهان به طور تصاعدی افزایش خواهند یافت و از 200 میلیون در سال 2015 به 1.7 میلیارد تا سال 2024 خواهد رسید.
  • 66 درصد از پاسخ دهندگان معتقدند XR انقلابی در یادگیری مجازی ایجاد خواهد کرد.
  • 53 درصد از مصرف‌کنندگان آماده پرداخت بیش از 300 دلار برای هدست‌های واقعیت مجازی سطح پایه و کنترل‌کننده‌های همراه هستند.
  • فروش جهانی هدست های XR تا سال 2025 سه برابر می شود.
  • متا 90 درصد از بازار هدست های واقعیت مجازی را در اختیار دارد. پس از Meta Pico از ByteDance با 4.5 درصد سهم قرار دارد.
  • تا سال 2028، 16.35 میلیون نفر از بازار NFT استفاده خواهند کرد.

آمار استفاده از متاورس

مردم از متاورس متفاوت استفاده می کنند. برخی از آن برای بازی ، استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر از قابلیت های آن برای اجتماعی شدن مجازی استفاده می کنند. آمار زیر دلایل بسیاری دیگر را که مردم دوست دارند از متاورس استفاده کنند را پوشش می دهد.

  • هر ماه، متاورس بیش از 600 میلیون شرکت‌کننده فعال را جذب می‌کند که بخش قابل توجهی را نوجوانان جوان تشکیل می‌دهند. پلتفرم هایی مانند Roblox، Fortnite و Minecraft به ویژه مورد علاقه افراد 12 تا 13 ساله هستند.
  • Robolox نزدیک به 78 میلیون کاربر فعال دارد. Sandbox، یکی دیگر از پلتفرم های بازی همهجانبه، دارای 5.8 میلیون حساب کاربری است.
  • از هر 10 کاربر متاورس 8 نفر (84 درصد) از پلتفرم ها برای لذت شخصی استفاده می کنند.
  • میانگین هزینه کاربر در تمام پلتفرم های متاورس 328 دلار برای هر کاربر است.
  • تحقیقات نشان می‌دهد که کسب‌وکارهایی که به فراجهان می‌پردازند، عمدتاً شرکت‌های بزرگ، مردان و جمعیت‌شناسی ژن Z را هدف قرار می‌دهند. آنها مردان (11.3٪) را بر زنان (8.6٪) کمی اولویت می دهند و شرکت های بزرگتر را سه برابر مشاغل کوچک تا متوسط ​​جذاب می دانند.
  • ارزش گالری های هنری مجازی با پیش بینی رشد بیشتر در سال 2023 به 2.4 میلیارد دلار رسیده است. با توجه به افزایش NFT ها و علاقه واقعیت مجازی، هنرمندان به طور فزاینده ای به این رسانه دیجیتال متمایل می شوند. این به علاقه مندان به هنر اجازه می دهد تا در تجارب غوطه ور از آسایش خانه خود، منهای دردسر حفظ آثار هنری فیزیکی، لذت ببرند.
  • 400 میلیون نفر در سراسر جهان به طور منظم با متاورس درگیر هستند.
  • بیش از یک چهارم مصرف کنندگان در سراسر جهان مشتاق کشف تجربیات مجازی هستند.
  • یک نظرسنجی از کاربران متاورس سه مزیت اصلی را برجسته کرد: هیجان مقابله با چالش‌های زمان واقعی (39٪)، پرورش خلاقیت و تفکر تخیلی (37٪) و تور دیجیتالی جهان (37٪).
  • NordVPN و Propeller Insights بیان می کنند که 25 درصد از بزرگسالان آمریکایی، متاورس را به عنوان جانشین بالقوه پلتفرم های رسانه های اجتماعی سنتی در نظر می گیرند.
  • 39 درصد از بزرگسالان آمریکایی بر این باورند که متاورس می‌تواند تجربیاتی را که در غیر این صورت در قلمرو فیزیکی برای آنها غیرقابل دسترس نیست، تسهیل کند.
  • بازاریابی در متاورس در حال رشد است. همکاری AB InBev با Zed Run برای بازاریابی، پرورش و فروش ،‌های NFT از این امر پشتیبانی می‌کند. زمانی که ارزش این NFT ها 30 دلار بود، اکنون قیمت هایی تا 165000 دلار دارند.

آمار بازی و رویداد Metaverse

ستارگان برجسته ای مانند آریانا گرانده، تراویس اسکات و پست مالون در مرکز صحنه متاورس قرار گرفته اند و پتانسیل سرگرمی پلتفرم را به نمایش می گذارند. سال 2023 شاهد افزایش رویدادهای متاورس از سئول تا ، وگاس است.

علاوه بر این، اولین هفته زیبایی Metaverse در ژوئن 2023، به میزبانی CULT، قلمروهای مجازی و فیزیکی را با تمرکز بر برندهای برتر زیبایی در لندن و پلتفرم‌های آنلاین پل زد. تیم Cult با همکاری برندهای زیبایی جهانی و ارتباط آنها با طراحان دیجیتالی کار می کند. آمار زیر تمایل مردم به متاورس را برای رویدادها و بازی ها نشان می دهد.

  • در سال 2023، Metaverse در صنعت بازی 22.7 میلیارد دلار ارزش داشت و تا سال 2028 به 119 میلیون دلار خواهد رسید.
  • از هر 2 گیمر آمریکایی 1 نفر معتقد است که متاورس صنعت بازی را تغییر خواهد داد.
  • 7 در 10 کاربر هدست واقعیت مجازی با دستگاه های خود بازی می کنند.
  • 60 درصد از گیمرها برای فعالیت هایی فراتر از بازی، مانند اجتماعی شدن مجازی و خرید الکترونیکی، به متاورس روی آورده اند.
  • گیمرهای Robolox تنها در 3 ماه 16.7 میلیارد ساعت را روی این پلتفرم سپری کردند.
  • Roblox هر ماه به طور متوسط ​​بیش از 15 میلیون مشتری منحصر به فرد پرداخت می کند.
  • رویداد فورتنایت با حضور گالاکتوس 15.3 میلیون گیمر را به خود جذب کرد و شاهد 3.4 میلیون بیننده در پلتفرم هایی مانند YouTube Gaming و Twitch بود.
  • تراویس اسکات با 45.8 میلیون بیننده، لیل ناس ایکس با 37 میلیون، آریانا گرانده با 27 میلیون، 24KGoldn با 14.6 میلیون تماشاگر، و 21 Pilots با 13.4 میلیون تماشاگر در صدر فهرست پربیننده ترین کنسرت های متاورس قرار دارند.
  • رویدادهای موسیقی Metaverse بیشترین کشش را در میان هزاره‌ها یافتند: 32 درصد شور و شوق متوسطی نشان دادند، در حالی که 29 درصد بسیار مشتاق بودند. ژنرال Z واکنش‌های متفاوتی داشت که 32% کمی هیجان‌زده و 30% ابراز بی‌علاقگی کردند. این علاقه به طور قابل توجهی در میان جمعیت شناسی کودک بومر کاهش یافت.

نگرانی ها و خطرات مرتبط با متاورس: آمار کلیدی

اگر چه فواید و موارد استفاده متعددی دارد، اما اگر به امنیت و حفظ حریم خصوصی اشاره کنید، متاورس باعث افزایش ابروها می شود. بسیاری از مردم نگران سلامت روان خود و ماهیت اعتیادآور آن هستند. دیگران افکار خود را در مورد حریم خصوصی داده های شخصی در متاورس بیان کرده اند. بیایید آمارهای کلیدی را بررسی کنیم که نگرانی‌ها و خطرات رایج مربوط به متاورس را برجسته می‌کند.

  • نگرانی در حال افزایش است، به طوری که 41٪ از کاربران احساس می کنند که استفاده از متاورس ممکن است به مشکلات سلامت روان منجر شود.
  • در یک نظرسنجی از 1000 نفر، تقریباً نیمی از آنها اعتیاد بالقوه را نگران‌کننده‌ترین خطر مرتبط با متاورس می‌دانند.
  • جامعه متاورس از ممنوعیت موضوعاتی مانند خودکشی، حیوان آزاری، گفتمان نفرت، و آزار و اذیت آنلاین حمایت می کند. جالب اینجاست که کمتر از 50 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی احساس می کردند که محتوای مربوط به مواد مخدر و الکل باید محدود شود.
  • حفظ حریم خصوصی یکی از نگرانی های اصلی است و 41 درصد از کاربران پیش بینی نقض آن را دارند.
  • 77 درصد قابل توجهی معتقدند که متاورس ممکن است بر تعاملات دنیای واقعی تأثیر منفی بگذارد.
  • 46 درصد از کاربران انتظار دارند که در طی یک دهه، ممکن است به زندگی در متاورس تمایل پیدا کنند.

34%

کاربران آنلاین نگرانی خود را در مورد امنیت داده ها در متاورس ابراز می کنند.

منبع: Telus International

  • 18 درصد از نگرانی‌های صوتی در مورد مواجهه بالقوه با محتوای نامناسب در متاورس هستند.
  • 26 درصد از پاسخ دهندگان افزایش جرایم سایبری را به دلیل رشد متاورس پیش بینی می کنند.
  • 54 درصد از افراد مورد بررسی تمایل به طراحی یک آواتار متاورس متفاوت از ظاهر واقعی خود دارند.

ورود به فضایی که از پیکسل تشکیل شده است

تصور کنید که یک بازی فوتبال را با غوطه وری کامل تماشا می کنید یا وقایع تاریخی را به صورت بصری زنده می کنید. اینها دیگر فقط فانتزی نیستند. آنها واقعیت هایی در حال ساخت هستند.

متاورس به سرعت در حال محبوب شدن است و آمار بالا نشان می دهد که برای رشد چشمگیر در سال 2023 و پس از آن آماده است. بازی و تجارت الکترونیک رونق خواهند گرفت و رویدادهای موسیقی و املاک مجازی مورد توجه قرار خواهند گرفت.

فاز بعدی متاورس احتمالاً توسط بازاریابی و تبلیغات هدایت خواهد شد. بسیاری از برندها به پتانسیل آن پی برده اند و پایه و اساس حضور مجازی خود را می سازند.

در حالی که هنوز در مراحل اولیه توسعه خود است، امکانات متاورس زمانی که در مورد نحوه کار، زندگی و بازی ما به کار می رود بی پایان است.

کاوش کنید متاورس به چه معناست برای بخش توسعه نرم افزار


این مقاله در ابتدا در سال 2023 منتشر شده است. با اطلاعات جدید به روز شده است.

منبع: https://learn.g2.com/metaverse-statistics

My stocktally services pvt ltd. Cheap laptop deal of the week. Eee technology and engineering management society.