- چگونه بفهمیم چه زمانی وزنه بزنیم
- چگونه با مخاطبان خود در مورد مسائل اجتماعی ارتباط برقرار کنید
- 1. در پیام های خود منحصر به فرد باشید
- 2. پیام را برای برند خود معنادار کنید
- 3. در برابر مخاطبان خود پاسخگو باشید
- 4. تامین منابع برای حمایت از علل
- 5. فکر نکنید برای موضع گیری باید سیاسی باشید
- 6. اظهاراتی را بیان کنید که مخاطب شما به آنها اهمیت می دهد
- ۷- بلند مدت فکر کنید
- اجرای یک تصمیم خوب به روشی عالی
گفتار و اعمال برندها – از جمله شما – مهم است.
همانطور که سیاست، مراقبت های بهداشتی، و سایر موضوعات فرهنگی قطبی تر می شوند، معتبر بودن در مورد ارزش ها و اهداف شما می تواند وفاداری مخاطب را ایجاد کند.
طبق نظرسنجی بنتلی-گالوپ در سال 2023، بیش از نیمی از بزرگسالان جوان ایالات متحده (18 تا 29 سال) می خواهند که کسب و کارها در مورد رویدادهای جاری موضع عمومی بگیرند، در حالی که 35 درصد از 45 سال و بالاتر این کار را انجام می دهند.
چگونه بفهمیم چه زمانی وزنه بزنیم
هیچ سازمانی نیازی به تصدیق هر موضوعی ندارد. برای تصمیم گیری در مورد زمان صحبت ،، تیم رهبری شما باید در مورد این سؤالات فکر کند:
- ما به عنوان یک برند چه کسی هستیم؟ آیا این موضوع با چشم انداز یا بیانیه ماموریت برند ما تلاقی می کند؟ آیا این موضوع مهمی است و آیا چیزی برای گفتن داریم؟ چگونه به مخاطبان خود نشان خواهیم داد که در قبال موضع خود پاسخگو هستیم؟
- مشتریان و کارمندان ما چه انتظاری دارند؟ آیا مصرف کنندگان درباره موضع برند ما در مورد این موضوع می پرسند یا نظر می دهند؟ آیا کارمندان ما می خواهند که ما در موقعیتی قرار بگیریم؟
- ما برای چه هدفی اینجا هستیم؟ ارزش های اصلی شرکت ما چیست؟ آیا گفتن چیزی یا سکوت در این مورد منطقی است؟
- سکوت ما چه خواهد گفت؟ چیزی نگفتن گاهی می تواند بیشتر از یک بیانیه بیان کند.
- چه کسی باید چیزی بگوید؟ به طور کلی، مدیر عامل یا رهبر سازمان باید به جایگاه خود پاسخ دهد. اما اگر افرادی از جوامع به حاشیه رانده شده یا افرادی که شخصاً تحت تأثیر یک موضوع قرار گرفته اند برای سازمان شما کار می کنند، آنها را تشویق کنید تا داستان های خود را به اشتراک بگذارند یا صدای آنها را نیز به اشتراک بگذارید.
چگونه با مخاطبان خود در مورد مسائل اجتماعی ارتباط برقرار کنید
هنگامی که می خواهید در مورد یک موضوع اجتماعی یا سیاسی بسنجید، این نکات را دنبال کنید تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و از برندهایی که این کار را به خوبی انجام می دهند یاد بگیرید.
1. در پیام های خود منحصر به فرد باشید
هنگامی که روز مارتین لوتر کینگ جونیور در ژانویه هر سال برگزار می شود، برندها به طور قابل پیش بینی نسخه ای از سخنرانی “من یک رویا دارم” او را در حساب های رسانه های اجتماعی خود منتشر می کنند. متأسفانه، این پیامرسانی آنقدر بیش از حد مورد استفاده قرار گرفته است که به سختی طنینانداز میشود.
از موارد قابل پیش بینی دوری کنید متفکر باشید و با آسیب پذیری به اشتراک بگذارید تا ارتباط خود را با مشتریان وفادار عمیق تر کنید.
مثال: در سال 2024، Kaiser Permanente روز مارتین لوتر کینگ جونیور را با به اشتراک گذاشتن تعهدات گذشته، حال و آینده خود برای پیشبرد برابری و شمولیت گرامی داشت. در یک پست اینستاگرامی، این شرکت در مورد “روزهای خدمات مارتین لوتر کینگ جونیور” نوشت – رویدادی یک هفته ای که به کارکنان و پزشکان Kaiser Permanente این فرصت را می دهد تا به افتخار کینگ داوطلب شوند.
این شرکت همچنین جنبه های کمتر شناخته شده حمایت کینگ برای عدالت اقتصادی و برابری مراقبت های بهداشتی را در یک پست وبلاگی برجسته کرد که تعهد Kaiser Permanente را به عدالت اجتماعی و برابری در مراقبت های بهداشتی تقویت کرد. رئیس و مدیر اجرایی این شرکت، گرگ آدامز، جایزه Dreamer را برای پیشبرد جهانی عادلانه تر و منصفانه تر و سیستم مراقبت های بهداشتی دریافت کرد.
2. پیام را برای برند خود معنادار کنید
آیا می خواهید بیانیه ای در مورد علتی منتشر کنید که با ارزش برند شما همسو باشد؟ متوقف ،. یک قدم به عقب برو. دریابید که چگونه چیزی را به معنی دارترین شکل ممکن بگویید. چگونه این باعث تلاقی با برند شما می شود؟ تصدیق این ارتباط تأثیر قوی تری می گذارد.
مثال: در اواسط دهه 1980، Procter & Gamble با Peridex، دهانشویه ای که برای درمان برفک دهان در بیماران مبتلا به HIV/AIDS استفاده می شود، به موفقیت دست یافت. اما علیرغم فروش آن به جامعه LGBTQ+، P&G از کارمندان LGBTQ+ خود حمایتی نداشت.
مایکل چاناک، کارمند و فعال P&G و همکارانش با درک اهمیت این همسویی برند، برای تغییر آن تلاش کردند. در سال 1992، P&G یکی از اولین شرکت های Fortune 500 بود که گرایش ، را به بیانیه فرصت های شغلی برابر خود اضافه کرد.
این ویدیوی 19 دقیقه ای بیستمین اکشن را جشن می گیردهفتم سالگرد و تعهد مستمر P&G به جوامعی که به آنها خدمت می کند. پیام با ارزش های برند آن همخوانی دارد و شهرت آن را افزایش می دهد.
3. در برابر مخاطبان خود پاسخگو باشید
این یک چیز است که بگویید شرکت شما برای یک هدف مبارزه می کند، اما بهتر است نشان دهید که چگونه این کار را انجام می دهد. و اگر نام تجاری شما به یک مشکل اجتماعی کمک می کند، تصدیق کنید که سازمان شما چگونه با آن مبارزه می کند. به مخاطبان خود نشان دهید که اهمیت می دهید و برای تغییر تلاش می کنید.
مثال: هنگامی که با انتقاد از نابرابریهای نژادی در مراقبتهای بهداشتی مواجه شد، مرکز پزشکی بوستون این مسائل را پذیرفت و مراحل خود را برای رسیدگی به آنها در این نشریه 2023، با هم @ BMCHS: Diversity, Equity, and Inclusion Year in Review شرح داد.
مرکز پزشکی بوستون نیز توسعه یافت واژه نامه اصطلاحات مربوط به عدالت، انصاف و تعلق. صفحه وب DEI in Action آن شفافیت را در مورد کار برند برای پیشبرد مأموریت در سیستم بهداشت و جامعه محلی فراهم می کند.
4. تامین منابع برای حمایت از علل
فراتر از اظهارات بروید. ارائه منابع یا پشتیبانی به افرادی که تحت تأثیر هدف شما قرار گرفته اند پیام شما را تأثیرگذارتر می کند.
مثال: پزشکی جان هاپکینز با میزبانی پانلهای بحث، کارگاهها و نمایش فیلم، ماه غرور LGBTQ+ را جشن گرفت. بیانیه پشتیبانی را اعلام کرد و سپس اقدام کرد. وب سایت آن منابع ارائه شده از طریق برنامه کمک به کارمندان برای حمایت از دانشجویان، کارکنان و اساتید LGBTQ+ را پیوند می دهد. همچنین شامل یک بخش منبع برای بیماران و خانواده ها است که بر سلامت روان و مراقبت از خود تأکید دارد.
5. فکر نکنید برای موضع گیری باید سیاسی باشید
در یک چشم انداز سیاسی قطبی شده، برخی از مردم ایستادگی برای یک هدف اجتماعی را با بیان یک بیانیه سیاسی یکی می دانند. اما لازم نیست که اینطور باشد. سازمانها میتوانند بر ایجاد تفاوت در عللی تمرکز کنند که در هیچ یک از طرفهای طیف سیاسی قرار نمیگیرد.
مثال: بیش از 600 بیمارستان با Vot-ER همکاری کرده اند که به افرادی که به اورژانس ها یا مؤسسات مراقبت های بهداشتی مراجعه می کنند کمک می کند تا برای رای دادن ثبت نام کنند. آنها از نحوه رأی دادن مردم حمایت نمی کنند، بلکه بازدیدکنندگان را تشویق می کنند تا در دموکراسی نظری داشته باشند.
6. اظهاراتی را بیان کنید که مخاطب شما به آنها اهمیت می دهد
لازم نیست برای هر موضوعی موضع گیری کنید. تیم رهبری شما احتمالاً تعیین می کند که کدام موضوعات برای برند و مخاطبان شما مهم هستند. میتوانید با استفاده از پرسونای خود به آنها کمک کنید تا ببینید آیا این مشکل با مخاطبان شما همخوانی دارد یا خیر. البته، ممکن است برخی از مسائل را به قدری حیاتی در نظر بگیرید که ارزش افزودن صدای خود را داشته باشد، حتی اگر برخی از مصرف کنندگان با موضع شما موافق نباشند.
مثال: پروژه Love is Louder بنیاد جد از طریق داستانها، پیامها و فرصتهایی برای حمایت از چالشهای سلامت روانی که جوانان با آن مواجه هستند، با مخاطبان هدف خود صحبت میکند. محتوا را در رسانههای اجتماعی منتشر کرد و با رسانهها، برندها و داستانسرایان همکاری کرد تا به مخاطبان خود کمک کند دیده شدن و ارتباط برقرار کنند.
در این پست اینستاگرامی، بنیاد از تصویری استفاده میکند که نشان میدهد شخصی با اسپری قلب را بالای عبارت «عشق بلندتر است» روی یک دیوار آجری نقاشی میکند. در این توضیح آمده است: «فقط یک لحظه در پیمایش مکث کنید. چشمان خود را ببندید و از طریق بینی نفس عمیق بکشید و قبل از چندین بار تکرار، کاملاً بازدم کنید. به آرامی عبارت “عشق بلندتر از _____ است” را تکرار کنید – جای خالی را با هر چیزی که شما را سنگین می کند پر کنید. رها ، هر چیزی که نیاز ندارید به یاد داشته باشید که در ادامه روز شما عاشق و محبوب هستید. #عشق بلندتر است”
۷- بلند مدت فکر کنید
در مورد یک هدف اجتماعی یکسره نباشید. قبل از اظهار نظر یا ارسال پست در مورد آن در رسانه های اجتماعی، بدانید که چگونه در دراز مدت از این هدف حمایت خواهید کرد. در نظر گرفتن:
- کمک های مکرر به موسسات خیریه تعیین شده
- اصلاح شیوه های استخدام و ارتقاء سازمان شما
- انجام آموزش های داخلی
با اقدامات مداوم، مصرف کنندگان بهتر از خود گذشتگی و نیت پشت سخنان شما را خواهند دید.
مثال: در اینجا هیچ ابتکار کوتاه مدتی وجود ندارد. بیمارستان کودکان سراسر کشور فقط در مورد اهمیت دسترسی به مراقبت های بهداشتی اظهار نظر نمی کند. این خدمات مراقبت های بهداشتی را مستقیماً در مدارس ارائه می دهد.
این برنامه تعهد بیمارستان را برای تقویت جوامع سالم در طول زمان برجسته می کند. این برنامه بلندمدت تأثیری پایدار بر سلامت عمومی خواهد گذاشت.
اجرای یک تصمیم خوب به روشی عالی
پیدا ، راه درست برای بیان یک بیانیه می تواند مانند قدم زدن در یک خط خوب باشد. اما با تفکر عمیق، بحثهای داخلی و ارزیابی مشارکتهای منحصربهفرد سازمانتان، برند شما میتواند به بهتر شدن جهان کمک کند.
به روز شده از مقاله مارس 2022.
مطالب مرتبط دستچین شده:
تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا
منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/raise-brand-voice-issues-examples