خوش آمدید به ستون های سازنده، جایی که ما صداهای متخصص HubSpot Creator را به وبلاگ ها می آوریم که الهام بخش شما هستند و به رشد بهتر شما کمک می کنند.
من حرفه بازاریابی خود را به عنوان یک بازاریاب جامعه جوان شروع کردم. باید برای این کار کاملاً آماده می شدم. من 50000 پوند برای مدرک بازاریابی و چهار سال تحصیلم هزینه کرده بودم.
با این حال، تنها چند ساعت پس از اولین روز، متوجه شدم که آمادگی خوبی ندارم. بدجوری ناتوان بودم
درست بعد از ناهار، مدیرم از من خواست که یک صفحه، وبلاگ، خطوط موضوع ایمیل و مطالعات موردی ایجاد کنم. او توضیح داد: «این کار بازاریابی نان و کره است.» و با این حال، نمی دانستم از کجا شروع کنم.
مدرک تحصیلی من ادعا می کرد که می توانم «بازاریابی کنم»، اما هیچ سرنخی نداشتم که چگونه متقاعدکننده بنویسم، مشتریان را متقاعد کنم یا از کلمات برای جلب توجه استفاده کنم.
با این حال، همه این وظایف جدید شامل نوشتن کپیرایتینگ متقاعدکننده بود، چیزی که من چیزی در مورد آن نمیدانستم.
خوشبختانه به سرعت علوم رفتاری را کشف کردم. یاد گرفتم که چگونه روانشناسی می تواند راز کپی رایتینگ متقاعدکننده را فاش کند. بعداً با کارشناسانی مانند ریچارد شاتون، روری ساترلند و جونا برگر مصاحبه کردم و از آنها سؤال کردم که چگونه کپی بهتری می نویسند.
در طول یک دهه، ده ها نکته را برای نوشتن کپی رایتینگ کشف کرده ام که کارآمد هستند. گنجینه ای از تاکتیک ها که ای کاش آن سال ها پیش می دانستم. بنابراین، فقط در صورتی که شما در موقعیتی مشابه من باشید، در اینجا هشت نکته کپی رایتینگ وجود دارد که آرزو میکردم وقتی بازاریابی را شروع کردم بدانم.
بینش های کپی رایتینگ ای کاش از روز اول داشتم
1. کپی بتن بنویسید
ریچارد شاتون در کتاب خود (2023) مسلماً مهمترین مطالعه کپی رایتینگ را به اشتراک گذاشت.
در سال 2021، ریچارد و همکارانش مایک ترهارن و لئو برنت عبارات مبهم و عبارات مشخصی را به شرکت کنندگان نشان دادند و از آنها خواستند که هر دو را به خاطر بسپارند.
عبارات بتن، مانند «ماشین سریع» با دقت 6.7 درصد فراخوانی شد، در حالی که عبارات انتزاعی مانند «کیفیت نوآورانه» با تنها 0.7 درصد فراخوانی فراموش شدند.
یک غذای آماده در اینجا وجود دارد. از عبارات مبهم یا انتزاعی در کپی رایتینگ خود استفاده نکنید. در عوض، از عبارات مشخصی استفاده کنید که خوانندگان بتوانند تجسم کنند.
این تاکتیک کپی رایتینگ نه تنها به خاطرهانگیز بودن کمک میکند، بلکه باعث افزایش فروش نیز میشود. یک مطالعه در سال 2022 (به نقل از Magic Words) پیشنهاد کرد که تغییر توضیحات محصول Oreo از “150 گرم در هر بسته” به “15 کوکی در هر بسته” باعث افزایش فروش می شود.
توضیحات ملموس مزایای Oreo را برجستهتر کرد و مشتریان را بیشتر به خرید تبدیل کرد.
2. ادعاهای خود را ثابت کنید
Huel، شرکت شیک پروتئینی که به سرعت در حال رشد است، می داند چگونه از عبارات مشخص در تبلیغات خود استفاده کند.
آنها به جای استفاده از توضیحات فنی (سمت چپ تصویر)، از نمونه هایی با قابلیت تجسم آسان مانند تخم مرغ، پرتقال، فیله ماهی سالمون و موز (سمت راست تصویر) استفاده می کنند.
اما آیا می توانید تاکتیک دیگری را که آنها استفاده می کنند تشخیص دهید؟
هر یک از نمونه های عینی آنها به عنوان یک لنگر عمل می کند. خوانندگان می دانند که فیله ماهی سالمون حاوی مقدار زیادی امگا 3 است، بنابراین لنگر باعث می شود نوشیدنی Huel حتی مغذی تر به نظر برسد.
یک مطالعه بر روی ساکنان سانفرانسیسکو (به نقل از Blindsight) نشان داد که یک کمک کننده سیاسی متوسط 64 دلار برای نامزد خود در طول مبارزات انتخاباتی ارسال می کند.
اما صرفاً گفتن “فردی دیگر 400 دلار به اهدا کننده پیشنهاد داد” میانگین را به 143 دلار افزایش می دهد. مانند “فیله ماهی قزل آلا” هوئل، این لنگر درک و رفتار اهداکننده را تغییر داد.
بیشتر بخوانید:
3. تلاش را پنهان نکنید
در سال 2003، محققین Chinander و Schweitzer به دانش آموزان دو ارائه متفاوت نشان دادند: یکی در مورد جوهر الکترونیکی و دیگری در مورد سوئیچ های نوری (هر دو به همان اندازه کسل کننده بودند).
به نیمی از دانشآموزان گفته شد که ارائه بر روی جوهر الکترونیکی هشت ساعت طول کشید، در حالی که ارائه سوئیچ نوری فقط 30 دقیقه طول کشید. به نیمی دیگر برعکس گفته شد: که ارائه سوئیچ نوری هشت ساعت طول کشید تا آماده شود، در حالی که سطح جوهر الکترونیکی در 30 دقیقه با هم ترکیب شد.
در هر دو سناریو، ارائه یکسان بود.
شنیدن این که آماده شدن یک ارائه بیشتر طول می کشد، ارائه را جذاب تر کرد. صرف یادگیری این تلاش باعث شد که دانشآموزان به آن امتیاز بیشتری دهند.
این یافته به راحتی می تواند در کپی رایتینگ شما اعمال شود. به سادگی کاری را که انجام داده اید برجسته کنید، مانند من با این تبلیغ Reddit. نسخه ام را اصلاح کردم تا بگویم، “من 480 دقیقه را صرف گوش دادن به کارشناسان بازاریابی کرده ام … در اینجا شش بهترین درس بازاریابی که شنیده ام وجود دارد.” نرخ کلیک من را تا 45 درصد افزایش داد.
4. بسیار خاص باشید
به آخرین آگهی نگاه دقیق تری بیندازید. متوجه خواهید شد که گفتم “480 دقیقه” نه هشت ساعت یا یک روز کاری. من از عمد خیلی مشخص بودم.
یک مطالعه در سال 2006 تبلیغات را با اعداد غیر خاص در مقابل تبلیغات با اعداد خاص مقایسه کرد.
محققان شیندلر و یالچ دریافتند که تبلیغات یک شرکت حقوقی زمانی که بیان میکنند به جای یک دهه به مشتریان «10 سال» خدمات رسانی میکند، بهتر عمل میکند.
تبلیغاتی که نشان می دهد یک دئودورانت ساختگی دقیقاً 47٪ یا 53٪ بیشتر دوام می آورد، توسط 199 شرکت کننده در مقایسه با ادعای غیر اختصاصی “50٪ طولانی تر” دقیق تر ارزیابی شد.
شاید به همین دلیل است که هاینز 57 نوع خود را به مشتریان یادآوری می کند، در حالی که KFC در مورد 11 گیاه و ادویه مخفی خود غوغا می کند.
5. زمان حال متقاعد می شود
در سال 2023، نویسنده پرفروش جونا برگر مطالعه ای را انجام داد که در آن 500000 بررسی محصول مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یونا و تیمش نظرات نوشته شده در زمان حال را مقایسه کردند (“سوپ است خوشمزه – لذیذ”) با نظرات نوشته شده در زمان گذشته (“سوپ بود خوشمزه – لذیذ”).
آنها دریافتند که نظراتی که در زمان حال نوشته شده اند، 26 درصد رأی مثبت بیشتری دریافت کرده اند، که باعث می شود خوانندگان 12 درصد بیشتر احتمال خرید را داشته باشند.
این یک یافته حیاتی است که بسیاری آن را فراموش می کنند. این پست تسلا (بازنشر شده توسط ایلان ماسک) اگر به نحوه رشد شرکت اشاره میکرد، قانعکنندهتر بود.
منبع تصویر
6. تقریباً همیشه بی سواد
به شرکت کنندگان در یک مطالعه در سال 2022 (به نقل از The Illusion of Choice) یکی از دو ضرب المثل نشان داده شد. نیمی از آن ها ضرب المثل های منسجم و بقیه ضرب المثل های غیر متواتر به همین معنا بودند.
برخی از شرکت کنندگان خواندند که “استراحت به شکوفایی شما کمک می کند.» دیگران می خوانند که «یک استراحت به شما کمک می کند که شکوفا شوید.» برخی می خوانند چگونه “پارس سگ ها به ندرت زخمی می شوند” در حالی که دیگران آن را می خوانند “سگ های پارس به ندرت گاز می گیرند.”
بعداً از شرکت کنندگان خواسته شد ضرب المثل ها را به خاطر بیاورند. نسخه های مشابه 22 درصد به یاد ماندنی تر بودند.
شاید به همین دلیل است که بسیاری از شرکت ها شعارهای متفاوت را انتخاب می کنند. نستله ادعا می کند “غذای خوب، زندگی خوب”. کیتکت میگوید: «یک استراحت داشته باش، یک کیتکت بخور». در حالی که جگوار به مشتریان می گوید: «رویاشو نبینید. آن را بران.”
اما این نکته فقط برای شعارهای فریبنده نیست. هری درای، نویسنده خبره، نحوه اعمال این نکته را در یک وبسایت معمولی دعوت به اقدام به اشتراک میگذارد.
منبع تصویر
بیشتر بخوانید:
7. از منکرات نترسید
کلمات منفی مانند هیچ ،، هیچ، نه، هیچ و هیچ جا جلب توجه نمی کند.
دو محقق در سال 2022، 15608 پست را در فیس بوک و ایکس تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که پست های حاوی کلمات نفی تعامل بیشتری را به دست می آورند.
توییتی که یک خبرنامه را تبلیغ میکرد، در صورت استفاده از نفی، 17.8 درصد مؤثرتر بود، در حالی که یک پست پر از نفی فیسبوک، 17.6 درصد تعامل بیشتری داشت.
شاید به همین دلیل است که این خط معروف IBM برای چندین دهه در اطراف خود باقی مانده است.
منبع تصویر
8. ضمایر دوم شخص
در سال 2022، گروهی متشکل از سه محقق هزاران پست برند را در فیسبوک مورد بررسی قرار دادند و میزان تعامل و برداشت آنها را با هم مقایسه کردند.
آنها متوجه شدند که پست های حاوی ضمایر دوم شخص (شما، شما، شما) عملکرد پست ها را افزایش می دهد.
این فقط پست های فیس بوک نبود. عناوین وبلاگ که شامل “شما” و “شما” هستند باعث می شود خوانندگان احساس مشارکت بیشتری داشته باشند و باعث می شود نام تجاری پشت پست در نظر خواننده مطلوب تر ظاهر شود.
دفعه بعد که پستی می نویسید، یک «شما» اضافه کنید.
این 8 نکته هستند چی شما نیاز به صنایع دستی قانع کننده کپی 🀄. اکنون نکن فراموش کن که مرا گرفت 10 سال برای پیدا ، این نکات اما فقط 8 دقیقه و نیم تا شما این پست را بخوانید بنابراین نشانک این وبلاگ، ممکن است بخواهید آن را برای یک روز بارانی ذخیره کنید.
این وبلاگ بخشی از مجموعه برگه تقلب بازاریابی فیل اگنیو است که در آن نکات علمی اثبات شده ای را برای کمک به شما در بهبود بازاریابی خود نشان می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر، به پادکست او، Nudge، که یکی از اعضای مفتخر شبکه پادکست HubSpot است، گوش دهید.
منبع: https://blog.hubspot.com/marketing/copywriting-insights