آنها چه هستند و چگونه از آنها دوری کنیم

حتی با ظهور شبکه‌های اجتماعی جدید، اینستاگرام همچنان یکی از محبوب‌ترین شبکه‌ها در جهان است. با تخمینی ۲ میلیارد کاربر در ماه، ایجاد یک دنبال کننده وفادار برای تجارت چیزی است که هر بازاریاب باید روی آن کار کند.

اما چه اتفاقی می‌افتد زمانی که کاهش ناگهانی تعامل را مشاهده می‌کنید، اما هیچ دنبال‌کننده‌ای را از دست نمی‌دهید؟ صرف ساعت ها وقت و تلاش برای ایجاد محتوای خوب که هرگز دیده نمی شود می تواند باعث دلسردی شود، اما ممکن است دلیلی پشت آن باشد که ربطی به خود محتوای شما نداشته باشد: ممنوعیت در سایه.

برای شرکت هایی که استفاده می کنند نرم افزار مدیریت شبکه های اجتماعی برای ردیابی تجزیه و تحلیل، کاهش ناگهانی دسترسی یا تعامل کاربر ممکن است نشانه ای از وجود یک ممنوعیت سایه باشد.

هدف از ممنوعیت سایه پنهان ، محتوایی است که دستورالعمل‌های جامعه پلتفرم را نقض کرده است. با این حال، اجرای آن همیشه چندان ساده نیست.

55%

تعداد کاربران اینستاگرام در ایالات متحده زیر 35 سال است.

منبع: Statista

تاریخچه ممنوعیت سایه اینستاگرام

از زمان معرفی عبارت “shadow ban” در X (که قبلا توییتر نامیده می شد) در سال 2017، اینستاگرام به طور مداوم اعلام کرده است که این عمل را در پلت فرم خود ندارند.

با این حال، در سال 2019، آنها به طور علنی به نظارت اعتراف کردند محتوا که از هشتگ های بیش از حد، نامربوط و حساب هایی استفاده می کرد که به نظر می رسید دنبال کننده می خرند. حتی چیزی به سادگی اظهار نظر یا دنبال ، تعداد زیادی حساب در یک ساعت می تواند فعالیت مشکوک تلقی شود. هر چیزی که “هرزنامه” تلقی شود بلافاصله برای بررسی علامت گذاری شد.

علی‌رغم انکار اینستا مبنی بر اینکه ممنوعیت‌های سایه یک اتفاق واقعی هستند، کاربران همچنان گزارش می‌دهند که پست‌های آن‌ها ممنوع شده یا پنهان شده است تا برای کاربران جدیدی که قبلاً آن‌ها را دنبال نکرده‌اند ظاهر شوند.

  صبر

به روز رسانی های جدیدتر

در سال 2020، در پاسخ به نگرانی‌ها مبنی بر اینکه اینستاگرام خالقان سیاه‌پوست را تحریم می‌کند، پلتفرم عمومی را منتشر کرد. اطلاعات در مورد نحوه رتبه بندی آنها و مراحلی که برای ایجاد فرآیند تجدیدنظر انجام می دهند.

اگرچه آنها هرگز به طور کامل به اجرای تکنیک‌های ممنوعیت سایه اعتراف نکرده‌اند، اینستاگرام در تلاش است تا ویژگی‌های شفاف‌تری را تنظیم کند تا سازندگان بتوانند تعیین کنند که آیا محتوای آنها محدود شده است یا نه و چگونه می‌توانند در این شرایط درخواست پشتیبانی کنند.

چگونه تا آنجا که می توانید از ممنوعیت های سایه دوری کنید

در اینجا رایج ترین دلایلی است که مردم خود را با ممنوعیت سایه مواجه می کنند.

  • نقض قوانین انجمن اینستاگرام. محتوایی که حاوی برهنگی، خشونت، یا مطالب وسوسه‌انگیز ، باشد، بلافاصله پرچم‌گذاری می‌شود. با این حال، اینستاگرام به دلیل برخی از تصمیماتش مورد انتقاد قرار گرفته است و سازندگان به تعصب آشکار بر اساس جنسیت، نژاد و تمایلات ، اشاره کرده اند.
  • استفاده از ربات ها برای افزایش فالوور یا تعامل. اکانت‌های اینستا می‌توانند در صورتی که فالوورهای آن‌ها به طور ارگانیک رشد نکند و تصمیم بگیرند برای افزایش تعداد کاربران جعلی پولی بپردازند، می‌توانند مسدود شوند.
  • فعالیت اسپم. فالو ، تعداد زیادی از افراد در یک بازه زمانی کوتاه می‌تواند برای اینستاگرام مشکوک باشد، و آن‌ها تصور می‌کنند که این یک ربات است و نه یک انسان که این اقدامات را انجام می‌دهد. همین امر برای کامنت گذاشتن و لایک ، پست ها نیز صادق است. سعی کنید تعامل خود را در طول روز یا هفته گسترش دهید تا رفتار شما کمتر شبیه ربات باشد.
  • هشتگ های ممنوعه یا بیش از حد محبوب. اگر از یک هشتگ برای محتوای نامناسب استفاده می شود، اینستاگرام ممکن است برای محدود ، استفاده، آن را به عنوان شکسته یا ممنوع اعلام کند. حساب‌هایی که همچنان این هشتگ را به محتوای خود اضافه می‌کنند، می‌توانند در سایه مسدود شوند. همین امر در مورد هشتگ هایی که ویروسی می شوند نیز صادق است. در سال 2020، #BlackLivesMatter به قدری در سراسر جهان غرق شد که تعدادی از کاربران متوجه شدند که در نتیجه سایه حساب هایشان ممنوع شده است.

کاربران باید به خاطر داشته باشند که از اینستاگرام به روشی واقعی و معتبر استفاده کنند، پست‌هایی را که می‌خواهید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید، کامنت بگذارند و لایک کنند و به نظرات پست‌های خود با پاسخ‌های منحصربه‌فرد پاسخ دهند. همه این اقدامات به اینستاگرام نشان می دهد که یک شخص واقعی پشت حساب وجود دارد، نه یک ربات.

  20 Types of Backlinks in SEO — The Complete Guide

چگونه تشخیص دهیم که آیا شما سایه ممنوع شده اید؟

یک ویژگی وضعیت حساب در سال 2023 برای حساب‌های Creator و Business در اینستاگرام اضافه شد تا به حساب‌های حرفه‌ای کمک کند محتوا را برای بررسی پست‌هایی که حذف یا پرچم‌گذاری شده‌اند ارسال کنند.

از نمایه خود، می‌توانید در قسمت Account > Account Status به این تنظیمات دسترسی داشته باشید تا ببینید آیا محتوای شما دستورالعمل‌های Instagram را نقض کرده است یا خیر و راه‌حل‌های توصیه‌شده برای رفع آن را بیابید.

تنظیمات اینستاگرام و حریم خصوصی

همچنین می‌توانید «مشکل را گزارش کنید» تا اگر فکر می‌کنید محتوا به‌طور ناعادلانه حذف یا محدود شده است، برای بررسی مجدد و ارسال مجدد بررسی شود.

62%

کاربران اینستاگرام قبل از خرید برندها یا محصولات را فالو یا تحقیق می کنند.

منبع: GWI

تست برای حساب های شخصی

اگر هنوز از یک حساب شخصی، حتی به عنوان یک تجارت، استفاده می‌کنید، روش‌های جایگزینی برای آزمایش اینکه آیا شما در سایه ممنوعیت قرار گرفته‌اید یا نه، وجود دارد. با این حال، هیچ چیز دقیق نیست، و بسیاری از ابزارهایی که خود را به عنوان آزمایش کننده ممنوعیت سایه تبلیغ می کنند، غیرقابل اعتماد هستند.

یکی از ساده‌ترین بررسی‌ها، ارسال یک استوری یا عکس جدید با استفاده از هشتگی است که معمولاً استفاده نمی‌شود. پس از پست شدن، از 5 تا 10 نفر که اکانت شما را فالو نمی کنند بخواهید هشتگ را جستجو کنند و ببینند پست یا استوری شما در آنجا ظاهر می شود یا خیر.

اگر هیچ یک از این افراد نمی توانند محتوا را ببینند، به احتمال زیاد شما در سایه ممنوع شده اید. اگر حداقل دو یا سه نفر پست را ببینند، عدم مشارکت و دسترسی شما احتمالاً به دلیل عوامل دیگری است، نه یک ممنوعیت در سایه.

حتی بدون انجام آزمایشی مانند این، می توانید نشانه ای از ممنوعیت سایه را مستقیماً از تجزیه و تحلیل خود دریافت کنید. وقتی به Insights اینستاگرام نگاه می کنید، جزئیات Discovery خود را قبل از ممنوعیت مشکوک مقایسه کنید. به درصد حساب‌هایی که شما را دنبال نمی‌کنند و محتوای شما را دیده‌اند نگاه کنید. کاهش قابل توجه در اینجا در مدت زمان کوتاه می تواند نشانه ای از ممنوعیت سایه باشد.

نحوه رفع محدودیت سایه اینستاگرام

هیچ دوره زمانی قطعی وجود ندارد که یک ممنوعیت سایه ادامه داشته باشد، اما اکثر کاربرانی که فکر می‌کنند این ممنوعیت را تجربه کرده‌اند، به‌طور متوسط ​​دو تا سه هفته گزارش کرده‌اند. در برخی موارد، یک ماه یا بیشتر از آن گذشته است.

اگر فکر می‌کنید ممنوعیت سایه‌ای شما را تحت تأثیر قرار داده است، می‌توانید منتظر بمانید یا اقداماتی را برای تشویق اینستاگرام برای حل سریع‌تر مشکلات انجام دهید.

مشکل را گزارش دهید

برای حساب‌های تجاری و سازنده، استفاده از ویژگی وضعیت حساب بهترین مسیر است. اگر پست خاصی از حساب شما حذف شده است، می توانید از این تنظیم برای درخواست بازبینی دستی محتوا و تلاش برای ارسال مجدد آن استفاده کنید.

  امید و انتظارات | وبلاگ ست

علاوه بر این، همه انواع حساب ها می توانند از ویژگی استاندارد گزارش مشکل استفاده کنند. در اینجا، می‌توانید توضیح دهید که مشکل شما چیست، اما بسیار مهم است که از عبارت “shadow ban” در پیام خود استفاده نکنید. در عوض، بگویید که پست‌های شما در فیدها نمایش داده نمی‌شوند و به کسب و کار شما آسیب می‌زند.

ابزارهای خودکار را حذف کنید

همه ویژگی‌های خودکار منجر به ممنوعیت سایه نمی‌شوند. در واقع، اکثر ابزارها برای زمان‌بندی یا پیش‌نمایش محتوای شما خوب هستند، اما اگر فکر می‌کنید که در سایه تحریم شده‌اید، حذف موقت این برنامه‌های خودکار می‌تواند به بازنشانی حساب شما کمک کند.

وارد تنظیمات حساب کاربری خود شوید. در بخش امنیت > برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها، برنامه‌هایی را که منقضی شده‌اند و آن‌هایی را که استفاده نمی‌کنید حذف کنید.

عادات اینستاگرام خود را بازنشانی کنید

برای بسیاری از کاربران، وقفه چند روزه از اینستاگرام به بازنشانی اکانت و حذف shadow ban کمک کرده است. از آنجایی که بسیاری از مشکلات در مورد تحریم های سایه از پرچم گذاری اینستاگرام برای فعالیت ربات ناشی می شود، حذف برنامه و عدم استفاده از آن می تواند به رفع سریع تحریم شما کمک کند.

اگر از اینستاگرام برای کسب و کار استفاده می کنید، هر زمانی که دور هستید ممکن است احساس کنید که فرصت های بازاریابی را هدر می دهید. اما به یاد داشته باشید، اگر در سایه ممنوع شده باشید، بعید است که مردم محتوای شما را ببینند. از این زمان برای سرمایه‌گذاری در دیگر پلتفرم‌های اجتماعی یا کانال‌های بازاریابی مختلف استفاده کنید، یا زمانی که دوباره برگشتید، شروع به برنامه‌ریزی محتوای خود برای اینستاگرام کنید.

اجازه ندهید محتوای شما در سایه پنهان شود

هیچ پاسخ واحدی برای چرایی مسدود شدن حساب کاربری در سایه و نحوه رفع آن وجود ندارد. مانند هر محتوایی که به صورت آنلاین ارسال می کنید، باید سعی کنید تا حد امکان بهترین شیوه های پلتفرم را دنبال کنید.

به پست ، محتوای مفید، آموزنده و آموزشی که دنبال کنندگان شما می خواهند با آن درگیر شوند، ادامه دهید. با انجام این کار، کمتر احتمال دارد که در سایه ممنوعیت قرار بگیرید و با گذشت زمان شاهد رشد حضور خود در اینستاگرام خواهید بود.

از تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی خود مطلع باشید و از ممنوعیت های سایه احتمالی به محض وقوع آنها آگاه باشید نرم افزار تحلیل شبکه های اجتماعی برای کسب و کار شما

منبع: https://learn.g2.com/instagram-shadow-ban

Eee technology and engineering management society. My stocktally services pvt ltd. Creators who partook in teespring’s digital merchandise beta were interested in.