اگر شما یک بازاریاب هستید، نمی توانید فرهنگ میم را نادیده بگیرید.
![ماهی، خاویار، و پشته های پول نشان دهنده روند دست انداز خاویار است](https://blog.hubspot.com/hs-fs/hubfs/gen-z-caviar-bump.jpg?width=595&height=400&name=gen-z-caviar-bump.jpg)
نه، من در مورد ساختن میمهای شرکتی ناشنوا صحبت نمیکنم که فریاد میزنند «چطوری بچههای همکار؟»
من در مورد روندهای ویروسی واقعی و ارگانیک صحبت می کنم. ممکن است در ظاهر احمقانه به نظر برسند، اما – زمانی که زمان مناسبی داشته باشید – پریدن روی الگوی رفتاری مناسب می تواند به معنای جادوی بازاریابی باشد.
مورد مشخص: برآمدگی خاویار Gen Z. روند TikTok که به برندها کمک می کند تا از بازار جهانی 465 میلیون دلاری استفاده کنند.
یک خاویار حالا چی؟
اگر با برآمدگی خاویار آشنا نیستید، ممنون خواهید بود که بدانید ربطی به خرخر ، قلیه ماهی ندارد.
برآمدگی خاویار به روند رو به رشد لیسیدن یک عروسک تخم ماهی از پشت دست اشاره دارد.
اما اگرچه ممکن است مد روز باشد، اما در واقع جدید نیست. کارشناسان آشپزی می گویند که این روش ترجیحی برای خبره های خاویار است، زیرا به شما امکان می دهد فقط تخم مرغ ها (و البته پشت دست خود) را بچشید.
وقتی خاویار را در کنار سایر مواد مانند نان تست، ، فریچ یا تارتار ماهی قزل آلا سرو میکنید، در معرض خطر پنهان ، طعمی هستید که برای طعم دادن آن هزینه زیادی میپردازید.
چی است با این حال، ترافیکی است که به همراه دارد. در زمان انتشار این پست، هشتگ های مربوط به برآمدگی خاویار میلیون ها بازدید را در اینستاگرام به خود اختصاص دادند.
عبارت #خاویار به تنهایی مسئول ۱.۷ میلیون پست است. نه فقط نماها نوشته ها.
بنابراین یک بازاریاب قرار است با این اطلاعات چه کند؟
پول را به من نشان بده
بر اساس گزارش شرکت تحقیقات بازار Fact.MR، در سال 2023، فروش جهانی خاویار حدود 465 میلیون دلار برآورد شد.
آنها پیش بینی می کنند که تا سال 2033 به 975 میلیون دلار برسد.
و در حالی که TikTok و Gen Z نمی توانند همه اینها را توضیح دهند، یک مطالعه تحقیقاتی دیگر در بازار نشان می دهد که فروش خاویار تنها از سال 2020 تاکنون 76 درصد رشد داشته است.
نادیده گرفتن آن زمان سخت است.
و قطعاً توسط رستوران ها، برندهای لوکس و حتی … پرینگل ها نادیده گرفته نمی شود؟
صبر کن چی؟
نمونه مورد علاقه من از ترکیب به موقع بازاریابی و میم از برند محبوب غذای میان وعده است.
در جولای سال 2023، یکی از قسمتهای سریال Real Housewives of New York جهان را با جفت پرینگل و خاویار آشنا کرد. کلیپهای آن قسمت بیش از 10 میلیارد بازدید در TikTok داشت.
این یک میلیارد با یک B است.
بعداً در سال 2023، Pringles با The Caviar Co. پیوست تا “پرواز Crisps and Caviar” را راه اندازی کند.
کیت چشایی 140 دلاری به شما این امکان را میدهد تا در نهایت رویای خود را برای جفت ، قلیه ماهی و دیسکهای سیبزمینی خشک شده محقق کنید.
منبع تصویر
نتیجه؟ Marketing Drive گزارش می دهد که Pringles TikTok بلافاصله پس از راه اندازی به بیش از 21.8 میلیون بازدید رسیده است.
و حتی اکنون، چهار ماه بعد، Google Trends همچنان “پرینگل و خاویار” را نشان می دهد که از رشد 950 درصدی در حجم جستجو برخوردار است.
چه درسی؟
اگر در بازار مجاور خاویار نیستید، چه چیزی می توانید از این بیاموزید؟
1. شبکه های اجتماعی را نادیده نگیرید.
45 درصد از هزاره ها و 39 درصد از ژنرال Z ارجح با توجه به تحقیقات HubSpot، در مورد محصولات از طریق رسانه های اجتماعی بیاموزید.
2. ژنرال Z را نادیده نگیرید.
64 درصد از مصرف کنندگان Gen Z در سال 2023 محصولات جدیدی را در رسانه های اجتماعی کشف کردند.
22 درصد یک محصول را مستقیماً از یک برنامه رسانه اجتماعی خریداری کردند.
3. به میم ها توجه کنید.
تلاش برای پیشبینی اینکه چه چیزی ویروسی میشود میتواند مانند مارماهی لغزنده باشد، اما باید چشمان خود را به آنچه در حال حاضر مرسوم است نگاه دارید. شما هرگز نمی دانید چه زمانی لحظه پرینگل خود را پیدا خواهید کرد.
منبع: https://blog.hubspot.com/marketing/the-gen-z-caviar-bump