«بازی در اطراف» با هوش مصنوعی مولد منجر به نوآوری نخواهد شد

هوش مصنوعی چیزی را حل نمی کند، اما فرصتی برای حل بسیاری از چیزها است.

زمانی که تیم های بازاریابی در تمام شیوه های آزمایش تجاری با ابزارهای مولد هوش مصنوعی، تنش عجیبی ایجاد می کند. این به این خلاصه می‌شود: هوش مصنوعی مولد مشکلاتی را حل می‌کند که نمی‌دانید اصلاً دارید یا نه.

هفته گذشته، یکی از مدیران ارشد یک شرکت فناوری بزرگ به من گفت که آنها احساس غم انگیزی می کنند و در تلاش برای درک مکان و نحوه ادغام هوش مصنوعی مولد در سطح تیم بازاریابی هستند. آنها گفتند: “ما متوجه نمی شویم.” «شرکت‌ها هنوز می‌ترسند اسرار خود را در برابر مدل‌های یادگیری عمومی از دست بدهند، اما هیچ‌، نمی‌خواهد تلاش خود را برای ساختن مدل‌های ما سرمایه‌گذاری کند. بنابراین، در عین حال، ما فقط در حال بازی ، هستیم.»

این فشار عجله و انتظار رایج است. در برخی موارد، فشار زیادی برای ایجاد آنچه که می‌توان «استراتژی هوش مصنوعی» نامید، ایجاد می‌شود. بسیاری از رهبران کسب‌وکار در استارت‌آپ‌ها، کسب‌وکارهای متوسط ​​و شرکت‌های سازمانی را دیده‌ام که تلاش می‌کنند تا برنامه‌های خود را برای سهامداران اصلی خود توضیح دهند.

یک غیر انتفاعی بزرگ یک ربات چت خدمات مشتری را روی وب‌سایت پرتاب کرد تا بتوانند به هیئت مدیره ببالند که «هوش مصنوعی انجام می‌دهند» در حالی که بی سر و صدا بحث می‌کردند که هوش مصنوعی واقعاً چه معنایی برای استراتژی خود دارد. یک شرکت فناوری دیگر به دنبال یک “رئیس هوش مصنوعی” است تا به سرمایه گذاران نشان دهد که ادغام را جدی می گیرند.

سازمان‌ها عموماً فکر می‌کنند که باید قابلیت‌های معجزه‌آسایی داشته باشند. وعده (یا هشداری که ممکن است باشد) این است که هوش مصنوعی مشاغل را اشغال می کند، خلاقیت را گسترش می دهد و شرکت ها را الهام می بخشد تا متوجه شوند که به آن انسان های مزاحم که برای انجام کارها در حال دویدن هستند نیاز ندارند. و بنابراین، رهبران بازاریابی می شنوند: «به ما بگویید که کدام یک از آن چیزها خواهد بود. به سرعت! قبل از اینکه پشت سر بگذاریم.»

  65+ Web Design Statistics to Keep Trending in 2024

Gen AI ماشین جدیدی است که شما نخواستید

حالا اینطور نیست که با این فناوری نتوانید کارهای جالبی انجام دهید. بله، هوش مصنوعی مولد به شما کمک می‌کند ایده‌ها را سریع‌تر یا کامل‌تر بیان کنید. می‌توانید با اسناد «صحبت کنید»، گردش‌های کاری ارتباطی را خودکار کنید، داده‌ها را ترجمه، خلاصه و ساختار دهید. به عبارت دیگر، هوش مصنوعی مولد ایده های شما را می گیرد و آنها را به صورت تصاعدی سریعتر و در مقیاس بیان می کند.

همه شما در دهه گذشته تحت فشار فزاینده ای برای انجام کارهای بیشتر و بیشتر بوده اید. از زمان اولین دنیای بازاریابی محتوا در سال 2011، من شنیده ام که بازاریابان برای فن آوری های ضرب المثل “، تندتر” فریاد می زنند. اما شما یک ماشین جدید گرفتید، و این یک کرایه است.

آیا جای تعجب است که کسب و کارها مطمئن نیستند که در مورد این خودرو چه احساسی داشته باشند؟ مطمئناً با هر راننده ای که دور فرمان می چرخد، بهبود می یابد. اما شما همچنین نگرانی واقعی در مورد پیامدهای رانندگی با این وسیله نقلیه عمومی دارید. آیا اشتراک‌گذاری اطلاعات شما با نگرانی‌های قانونی، مقرراتی یا رقابتی مغایرت دارد؟ همچنین، یک خودروی اشتراکی مانع از ایجاد تمایز و اعتماد در مخاطبان شما می شود.

خوب، پس شما ماشین خود را می سازید. اما یک دقیقه صبر کنید. اگر (و اگر بزرگ است) داده های آموزشی کافی برای ساختن یک مدل یادگیری هوش مصنوعی سفارشی دارید، ممکن است ماه ها و احتمالاً میلیون ها دلار برای انجام درست آن زمان نیاز باشد. و اگر فقط از مجموعه داده های “کوچک” خود استفاده می کنید، پاسخ ها به اندازه چیزی مانند ChatGPT جالب و قدرتمند نیستند.

همه این ملاحظات باعث می‌شود که بیشتر کسب‌وکارها به سادگی به هوش مصنوعی مولد مانند گربه‌ای که توپی را به صدا در می‌آورد، نگاه کنند تا ببینند آیا چیز جالبی از طرف دیگر بیرون می‌آید یا خیر.

چه کاری باید انجام دهید؟

  چگونه یک شبکه خالق کارمند را هدایت کنیم

نوآوری در مقابل اختراع

در حالی که نوآوری هوش مصنوعی مولد یک پیشرفت است، اختراعات واقعی کاربردی و ارزشمند مبتنی بر هوش مصنوعی در حال پیشرفت هستند.

هوش مصنوعی مولد یک نوآوری واقعی است. این ایده یا محصول موجود را بهبود می بخشد و آن را کارآمدتر، موثرتر یا در دسترس تر می کند. اختراع، از سوی دیگر، ایده یا شیئی را برای ایجاد چیزی که هرگز وجود نداشته است، آشکار می کند.

در 25 سال گذشته از عصر دیجیتال، اختراعاتی که از رویکردهای بدیع و اصیل پدید آمدند، جهان را پر کردند. با این حال، بسیاری از این اختراعات هیچ ارتباطی با ارزش نداشتند.

گوشی Iridium موتورولا در سال 1998 یک مثال عالی است. در آن زمان حدود 300 میلیون نفر از تلفن همراه استفاده می کردند. موتورولا اولین تلفن ماهواره ای را راه اندازی کرد که به مردم اجازه می داد از هر مکان جهانی تماس بگیرند. تا زمانی که در یک قایق یا در وسط بیابان بودید، خوب کار می کرد. اما وارد اتاق هیئت مدیره در وسط منهتن شوید و یک آجر 3000 دلاری در دست داشتید. Iridium واقعاً یک اختراع شگفت‌انگیز بر اساس یک نوآوری عالی بود، اما درک کمی از ارزش واقعی آن وجود داشت.

اختراع در مقابل نوآوری چه ربطی به نحوه دستیابی به یک برنامه بهتر برای هوش مصنوعی مولد دارد؟ خوب، برای به کارگیری نوآوری هوش مصنوعی مولد، باید فرصت ها – یا امکانات – را به طور کامل درک کنید. همه رویکردهایی که می تواند نوآوری کند.

بنابراین، شما نمی توانید هوش مصنوعی مولد را به یک استراتژی تبدیل کنید. عمل نوآوری در مورد فرصت و امکان است، نه جهت. هوش مصنوعی فرصتی است که به دنبال استراتژی است.

هوش مصنوعی کدام رویکرد را باید نوآوری کند؟

فرقی نمی‌کند که یک افسر ارشد هوش مصنوعی را استخدام کنید یا افرادی را بخواهید که با فرصت‌ها در بقیه سال بازی کنند. اگر هوش مصنوعی را از طریق یک لنز نوآوری به کار نبرید، تصمیم گیری در مورد حرکت رو به جلو با رویکردی یکپارچه سخت خواهد بود.

اخیراً از مشتری‌ای شنیدم که فکر می‌کرد آیا باید به پلت‌فرم مجموعه‌ای Microsoft Copilot که در ابزارهای تیمش تعبیه شده است تکیه کنند یا یک راه‌حل برتر را برای ثبات برند، ترجمه، ایجاد محتوا، اتوماسیون گردش کار و غیره به کار گیرند.

  Top 10 Free Animation Software for 2023

پاسخ من به دو سوال دیگر نیاز داشت. چه فرآیندی را می خواستند نوآوری کنند و بهتر کنند؟ و مهمتر از آن، آیا آنها رویکرد فعلی را به خوبی درک کرده اند تا بدانند نوآوری در کجا ممکن است ارزشمند باشد؟

هنگام پرسیدن سوال دوم در مورد ایجاد محتوا، مدیریت کانال، شخصی‌سازی، تست A/B، تحقیق در مورد شخصیت‌ها، یا روش‌های بی‌شمار دیگری که در آن هوش مصنوعی مولد می‌تواند یک تغییر دهنده بازی باشد، پاسخ این بود (همانطور که اغلب می‌شود) «ما نمی‌دانیم. “

نوآوری مولد هوش مصنوعی به دنبال استراتژی محتوا است

به عنوان یک تیم بازاریابی محتوا و بازاریابی، هرگز به ایجاد یک استراتژی تلفنی یا محاسباتی فکر نمی کنید. به هوش مصنوعی نیز به طور مشابه نگاه کنید. هنگامی که رویکردهای ایجاد، مدیریت و اندازه گیری محتوا را درک و بهینه کنید، می توانید فرصت های نوآوری در آنها را شناسایی کنید. به زبان ساده: شما به استراتژی هوش مصنوعی مولد نیاز ندارید. شما به یک استراتژی محتوا نیاز دارید که ممکن است توسط هوش مصنوعی بهینه سازی شود یا نباشد.

سپس می توانید کاربردهای اولویت بندی شده را فراتر از اینکه چگونه یک فرد از استفاده از ابزار هوش مصنوعی مولد سود می برد، درک کنید. می‌توانید بدانید چه چیزی بیشترین ارزش را برای تیم، بخش، منطقه و در نهایت کل تجارت ایجاد می‌کند.

کسب‌وکاری را به من نشان دهید که آن را درک می‌کند و یک استراتژی محتوای مشترک دارد، و من شرکتی را به شما نشان می‌دهم که از نوآوری‌هایی که هوش مصنوعی مولد می‌تواند به ارمغان بیاورد یا از قبل لذت می‌برده است.

این داستان شماست خوب بگو

اشتراک در به ایمیل های CMI در روزهای کاری یا هفتگی برای دریافت عینک های رز رنگ در صندوق ورودی خود هر هفته.

مطالب مرتبط دستچین شده:

تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا

منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/generative-ai-innovation/

Felicia hardy techpros : innovate, learn & connect. Partner with stocktally for a reliable, efficient, and comprehensive stock and inventory management experience. To help organizations work toward racial equity in suicide prevention efforts.