بدترین تبلیغات Super Bowl – از این اشتباهات اجتناب کنید

چیزهای زیادی برای آموختن از Super Bowl وجود دارد.

مردم بدترین تبلیغات سوپر کاسه را تماشا می کنند

در حالی که ورزشکاران انگیزه‌های جدیدی را جمع‌آوری می‌کنند و مربیان چند تکنیک دیگر را انتخاب می‌کنند، Super Bowl همچنین مکانی عالی برای بازاریابان برای کسب نکات است.

چگونه؟

البته تبلیغات

سالانه بین 80 تا 100 آگهی در طول Super Bowl اجرا می شود. شرکت‌ها میلیون‌ها دلار می‌پردازند تا آگهی‌های تبلیغاتی‌شان به مدت 30 تا 60 ثانیه پخش شود.

در حالی که بسیاری از شرکت ها موفقیت را از تبلیغات خود می بینند، برخی دیگر بازی را به پایان می برند و با نتایج هشداردهنده ای روبرو می شوند.

بنابراین، چه چیزی باعث ایجاد یک تبلیغ بد می شود؟

من اصول اولیه تبلیغات بد را برجسته می کنم و شما را با ده مورد از بدترین تبلیغات Super Bowl تا کنون آشنا می کنم. این درس ها برای همه انواع بازاریابی نیز کاربرد دارد، بنابراین چه یک وبلاگ نویس یا یک فیلمنامه نویس باشید، نکاتی را به دست خواهید آورد.

اکنون دانلود کنید: کیت برنامه ریزی کمپین تبلیغاتی رایگان

چه چیزی باعث شکست تبلیغات می شود؟

تبلیغات Super Bowl برخی از مواد بازاریابی است که به طور گسترده مورد بحث قرار گرفته است. برخی از تبلیغات سر و صدای قابل توجهی ایجاد می کنند، در حالی که برخی دیگر به دلایل نه چندان خوب به یاد ماندنی هستند.

به عنوان یک بازاریاب و به عنوان یک مصرف کننده، چند چیز وجود دارد که باعث شکست تبلیغات می شود، از جمله:

  • توهین آمیز بودن در حالی که برخی استدلال می کنند که “همه تبلیغات، تبلیغات خوب است”، تبلیغات توهین آمیز می تواند تأثیر منفی بر سود شرکت داشته باشد. یک شهرت می تواند بین 3 تا 7.5 درصد از درآمد سالانه را تحت تأثیر قرار دهد.
  • پیام گیج کننده تبلیغات گیج کننده همیشه مانند تبلیغات توهین آمیز با واکنش عمومی مواجه نمی شوند، اما چندان موثر نیستند. اگر بینندگان ندانند تبلیغ چیست یا چه کسی را تبلیغ می کند، انجام اقدام دشوار است.
  • آزار دهنده. تبلیغات آزاردهنده گاهی اوقات صداهایی دارند که در ذهن ما گیر می کند، اما همیشه خوب نیست. در واقع، تبلیغات آزاردهنده می تواند اعتبار یک برند را کاهش دهد.

در تجربه من، اطمینان از ارسال پیام شفاف و مناسب باید در همه زمینه های بازاریابی، صرف نظر از قالب تبلیغ، اولویت باشد. هنگامی که شرکت ها وضوح و تناسب را نادیده می گیرند، در برابر شکست آسیب پذیر می شوند.

بدترین تبلیغات سوپر بول تمام دوران

Super Bowl از زمان راه اندازی آن در سال 1968 یک پلت فرم قدرتمند برای تبلیغ کنندگان بوده است. حتی در اولین سال برگزاری این رویداد، شرکت ها برای یک دقیقه پوشش تبلیغاتی 150000 دلار پرداخت کردند.

با 58 سال تبلیغات بازرگانی، چند فلاپ تبلیغاتی به یاد ماندنی Super Bowl وجود دارد. بیایید به برخی از بدترین تبلیغات Super Bowl تا کنون و آنچه باعث شکست آنها شده است نگاه کنیم.

  نقاط داده ای که باید در سال 2024 دنبال کنید

پپسی x کندال جنر

این تبلیغ پپسی که در سال 2017 راه اندازی شد، سوپر مدل کندال جنر را نشان می دهد که در یک اعتراض به یک افسر پلیس یک پپسی می دهد. پس از نوشیدن یک جرعه از پپسی، افسر لبخندی زد و معترضان با خوشحالی خندیدند و تشویق کردند.

چه چیزی آن را یک اشتباه می کند

این تبلیغ Super Bowl به دلیل “ناشنوا بودن” به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. در حالی که این تبلیغ ممکن است قصد آگاهی بخشی به مسائل عدالت اجتماعی را داشته باشد، بینندگان احساس کردند که این کلیپ مبارزات فعالان را کاهش داده است.

این واقعیت که اینفلوئنسر مورد استفاده آنها ارتباط چندانی با عدالت اجتماعی نداشت و خودش کمی بحث برانگیز بود کمکی نکرد. تجربه من به عنوان یک بازاریاب به من آموخته است که شما باید به پیام اهمیت دهید و پیام رسان.

نادیده گرفتن پپسی از هر دو، تضمینی برای شکست این تبلیغ ایجاد کرد – و بسیاری از آنها به توییتر رفتند تا نظرات خود را به اشتراک بگذارند.

مایندگان

در سال 2000، Lifeminders.com هزینه ای را پرداخت کرد که اکنون به عنوان ارزان ترین آگهی Super Bowl در تمام دوران شناخته می شود. با متنی روی صفحه زرد شروع می‌شود و می‌خواند: «این بدترین تبلیغ سوپر باول تمام دوران است».

این تبلیغ در ادامه به توصیف شرکتی می‌پردازد که ایمیل‌های شخصی‌سازی شده را ارائه می‌دهد.

چه چیزی آن را یک اشتباه می کند

در حالی که فکر می‌کنم این تبلیغ برای خنده‌دار بودن بود، اما تا حدودی بی‌اهمیت بود. این تبلیغ مخاطبان را با پیام های نامشخص گیج می کرد زیرا اطلاعات زیادی در مورد شرکت ارائه نمی کرد.

به نظر می‌رسد آنچه در مورد این شرکت می‌گوید در تضاد مستقیم با سبک تبلیغاتی است که بسیار ملایم بود.

علیرغم استقبال ضعیف از تبلیغ، Lifeminder گفت که آنها در هفته های پس از تبلیغ Super Bowl خود، 700000 مشتری جدید دیدند – بنابراین این یک شکست کامل نبود.

ربات غمگین

تبلیغ بدنام ربات غمگین GM در سال 2007 پخش شد. این تبلیغ با اخراج یک ربات به دلیل اشتباه شروع می شود. سپس، ربات تلاش می کند تا شغل جدیدی پیدا کند اما موفق نمی شود. پس از شکست در چند کار جدید، ربات از روی پل می پرد و به خودکشی تلقین می کند.

سپس بینندگان متوجه می شوند که این فقط یک رویا است و پیامی در مورد گارانتی 100000 مایلی جنرال موتورز ظاهر می شود.

چه چیزی آن را یک اشتباه می کند

جنرال موتورز برای این تبلیغ با واکنش شدید روبرو شد. در ظاهر، این تبلیغ ناراحت کننده و آزاردهنده است و مخاطبان را آزار می دهد. مخاطبان Super Bowl از نظر سنی متفاوت هستند. به طور عمده، تبلیغات ساده یا مثبت هستند.

این برخورد لحن برای بینندگان آزاردهنده بود. به عنوان یک بازاریاب، ارزش اطمینان از همسویی لحن شما با زمینه شما را می دانم.

آگهی جنرال موتورز بسیار ضعیف بود، زیرا در میان اخراج های قابل توجهی منتشر شد. پیام تبلیغاتی مستقیماً در این مورد به روشی غیر حساس و توهین آمیز صحبت می کرد.

5 تا 9

در این تبلیغ Super Bowl 2021 برای سازنده وب سایت Squarespace، می توانید صدای دالی پارتون را در حال آواز خواندن نسخه اصلاح شده کلاسیک خود، “9 تا 5” بشنوید.

به جای “9 به 5″، او “5 تا 9” را می خواند، و بر مشکلات جانبی که به زندگی کارمندان معنا می بخشد، تأکید می کند.

  کار عاطفی و پیامدهای آن

چه چیزی آن را یک اشتباه می کند

Squarespace و Dolly Parton هر دو برای این تبلیغات Superbowl مورد انتقاد قرار گرفتند. بسیاری فکر می کردند که این تبلیغ پیشنهادی توهین آمیز است مبنی بر اینکه افراد برای داشتن ارزش باید بیش از حد کار کنند.

علاوه بر این، این آهنگ مانند آهنگ اصلی جذاب نیست و آگهی را در دسته بندی تحریک کننده قرار می دهد.

امن اتفاق بیفتد

تبلیغ Nationwide در سال 2015 ایمن اتفاق بیفتد، یک کودک خردسال را توصیف می کند که هرگز انجام نمی دهد. به عنوان مثال، آنها هرگز عروسک نمی گیرند یا ازدواج نمی کنند.

در انتهای آگهی، کودک خردسال عنوان می کند که به دلیل مرگ در تصادف، نمی توانند هیچ کدام از این کارها را انجام دهند. سپس، گفت که Nationwide به آنچه مهم است اهمیت می دهد.

چه چیزی آن را یک اشتباه می کند

این تبلیغ یکی از کمپین های تبلیغاتی است که به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفته است. این یک تبلیغ بسیار بیمارگونه است که بیش از حد تاریک و عصبی تلقی می شود. و تبلیغ برای فروش بیمه بود که مردم آن را استثمارگرانه و توهین آمیز می دانستند.

به طور کلی، این تبلیغ بیش از چند نمره شکست خورد.

بهترین همسان

تبلیغ GoDaddy’s Perfect Match در سال 2013 پخش شد. در آن یک سوپرمدل و یک نرد دیده می شود و سخنگوی می گوید که GoDaddy هم جذاب و هم باهوش است.

سپس، به عنوان نمایشی از ادغام این دو ویژگی، این کلیپ 10 ثانیه بوسیدن – یک سوم از کل تبلیغ را نشان می دهد.

چه چیزی آن را یک اشتباه می کند

این تبلیغ GoDaddy به دلیل ایجاد ناراحتی بینندگان مورد انتقاد قرار گرفت. در حالی که هدف مطمئناً بازیگوش بود، بینندگان احساس کردند که بوسه برای مدت زیادی طولانی ماند و برای تلویزیون نامناسب شد.

مانند بسیاری از تبلیغات موجود در این لیست، GoDaddy از در نظر گرفتن زمینه تبلیغات خود غافل شد.

Ace Metrix، یک سایت رتبه بندی تبلیغات، اعلام کرد که این تبلیغ در آن سال رتبه دوم را برای تبلیغات Super Bowl داشت.

سونی اکسپریا

سونی در سال 2011 تبلیغی را برای یک گوشی اندرویدی جدید راه‌اندازی کرد که شامل کنترل‌های بازی بود. این آگهی مردی را نشان می‌داد که در خیابان‌های تاریک سرگردان بود و در یک اتاق پشتی با عمل جراحی روی اندروید انجام شد.

اندروید انگشت شست انسان را دریافت کرد و آماده بازی به خیابان ها رفت.

چه چیزی آن را یک اشتباه می کند

تبلیغ سونی در سال 2011 بینندگان را به شدت ناراحت کرد. مشاهده شست انسان روی ربات از نظر بصری ناراحت کننده و برای برخی از بینندگان وحشتناک بود. علاوه بر این، پیام رسانی در آگهی نسبتاً گیج کننده بود.

در حالی که پایان آگهی تبلیغاتی را روشن می کرد، اطلاعات کمی در مورد محصول در طول تبلیغ 60 ثانیه ای وجود داشت.

به عنوان یک بازاریاب، استفاده عمدی از تمام فضایی که به شما داده شده بسیار مهم است. چه در حال نوشتن یک وبلاگ آموزشی یا یک فیلمنامه تجاری باشید، باید هدف خود را در نظر بگیرید: فروش یک محصول. سونی از اولویت بندی این هدف در این تبلیغ غافل شد.

MLK Dodge Ram

در سال 2018، تبلیغ Super Bowl دوج رام شعار این برند را تقویت کرد، “ساخت شده برای خدمت”. این آگهی بازرگانی تصاویر قدرتمندی از مردمی را به نمایش می‌گذارد که در کارهای اجتماعی و خدماتی شرکت می‌کنند.

  چارچوبی اثبات شده برای تبدیل غریبه ها به مشتری

این تبلیغ با یک موعظه MLK مربوط به 50 سال قبل از خدمتگزاری همراه بود.

چه چیزی آن را یک اشتباه می کند

در حالی که برخی این آگهی را قدرتمند و الهام‌بخش می‌دانستند، برخی دیگر آن را راهی برای احترام به مارتین لوتر کینگ جونیور می‌دانستند. منتقدان از استفاده از سخنرانی MLK برای فروش کامیون خشمگین شدند.

به طور کلی، بسیاری تصور می‌کردند که این آگهی تجاری استفاده‌ای استثمارگرانه از سخنان مارتین لوتر کینگ است.

تبلیغ Temu’s 2024

اگر امسال Superbowl را تماشا کردید، مطمئناً تبلیغات Temu را دیدید که نه یک بار بلکه چهار بار پخش شد. این آگهی دارای تصاویر متحرک از زندگی مردم است که توسط Temu بهبود می یابد، با قیمت های پایین برای هر موردی که Temu ارائه می دهد.

این با صدای برند همراه است و با شعار Temu به پایان می رسد: مانند یک میلیاردر خرید کنید.

چه چیزی آن را یک اشتباه می کند

تبلیغ Temu توهین آمیز نبود (اگرچه منتقدان زیادی از خود برند وجود دارد). در عوض، تعداد دفعات تبلیغ بینندگان را آزار می‌دهد و منجر به برداشت منفی قابل‌توجهی می‌شود.

بینندگان به رسانه های اجتماعی رفتند تا از عصبانیت خود با تبلیغ Temu که واقعاً چهار بار پخش شد، ابراز تاسف کردند.

این برند احتمالاً ده‌ها میلیون دلار برای این کمپین هزینه کرده است، زیرا چهار تبلیغ 30 ثانیه‌ای معامله ارزانی نیست – و فراوانی آن مشکل ساز شد.

تبلیغ تبت گروپون

در نهایت، نگاهی به تبلیغ Super Bowl سال 2011 Groupon خواهیم انداخت. نیمه اول آگهی روایتی در مورد مردم تبت و اینکه چگونه این فرهنگ «در خطر است» را نشان می داد.

سپس، آگهی به تیموتی هاتون می رسد که در رستورانی نشسته و توسط یک مرد تبتی غذای تبتی سرو می شود. در نهایت تیموتی توضیح می دهد که به لطف گروپون این غذای خوشمزه را برای یک معامله دریافت کرده است.

چه چیزی آن را یک اشتباه می کند

تبلیغ گروپون به دلیل توهین آمیز بودن با واکنش شدیدی روبرو شد. این آگهی به دلیل نژادپرستی و کاهش مبارزات پیش روی پناهندگان تبت مورد انتقاد قرار گرفت.

این یک تبلیغ با زمان بندی ضعیف و اجرای ضعیف – و یک شکست بزرگ بود. این تبلیغ بلافاصله پس از پاسخ بینندگان از تلویزیون خارج شد.

آنچه می توانیم از تبلیغاتی که فلاپ می شوند بیاموزیم

همانطور که نگاه خود را به برخی از بزرگترین اشتباهات تبلیغاتی Super Bowl پایان می دهیم، بیایید تمرکز خود را به آنچه می توانیم یاد بگیریم و چگونه می توانیم نوآوری کنیم تغییر دهیم.

غذای کلیدی؟ معتبر، مثبت، و با ترجیحات مخاطبان خود هماهنگ باشید. آن تبلیغاتی که به نتیجه نرسیدند نمونه‌های کاملی از کارهایی هستند که نباید انجام داد و بینش‌های ارزشمندی را برای ایجاد بازاریابی مؤثر ارائه می‌دهد.

ما یک شانس طلایی برای تبدیل این اشتباهات به پیروزی های بزرگ داریم. هدف ایجاد پیام هایی باشید که به خوبی طنین انداز می شوند – جذاب، با ملاحظه و منعکس کننده علایق مخاطبان خود باشید، با پشتوانه داده های محکم برای ارتباط.

به یاد داشته باشید که شفافیت و یکپارچگی نام تجاری خود را صرف نظر از نوع شرکت یا قالب تبلیغاتی خود در اولویت قرار دهید. حتی با محتوای جسورانه، اطمینان از دریافت خوب آن باید یک نگرانی اصلی باشد.

آن را معمولی و در عین حال حرفه ای نگه دارید، و بیایید بازاریابی را واقعاً برجسته کنیم.

وب سایت خود را با سئو فنی موثر بهبود بخشید.  با انجام این ممیزی شروع کنید.

منبع: https://blog.hubspot.com/marketing/the-worst-super-bowl-ads-avoid-these-blunders

©2024 techpros : ultimate technology resource. Stock control through stocktaking gujrathi. How k pop might lead to the downfall of korea’s richest self made tech mogul.