تفاوت چیست و بازاریابان باید در کدام سرمایه گذاری کنند؟

زمانی که من سفر تولید محتوا را شروع کردم، یکی از دوستانم در وعده صبحانه گفت: “اریکا رسماً در دوره تأثیرگذار خود است.” من دوست دارم وقتی دوستانم غرور من را افزایش می دهند، بنابراین اجازه دادم نظرم سر بخورد و لیوان را برای جشن گرفتن اولین ویدیوی یوتیوب خود بالا بردم.

مردی در یک میکروفون پادکست صحبت می کند همانطور که یک زن روی صفحه نمایش لپ تاپ ظاهر می شود.  اینفلوئنسرها در مقابل تولیدکنندگان محتوا

با این حال، واقعیت این است که اگرچه من یک تولید کننده محتوا هستم، اما تأثیرگذار نیستم. در حالی که اصطلاحات اینفلوئنسر و ایجاد کننده محتوا اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما همیشه یکسان نیستند.

دوست من نیازی به دانستن این موضوع نداشت، اما بازاریابان قطعا باید بدانند زیرا هر دو اهداف متفاوتی در دنیای بازاریابی دارند.

بنابراین، بیایید به تفاوت‌های بین سازندگان و تأثیرگذاران و اینکه در چه مواردی باید سرمایه‌گذاری کنید، بپردازیم.

اکنون دانلود کنید: گزارش وضعیت رایگان بازاریابی (به روز شده برای سال 2023)

اینفلوئنسرها در مقابل خالقان

چه زمانی از اینفلوئنسرها در استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید؟

چه زمانی از سازندگان در استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید

چه زمانی از هر دو در استراتژی خود استفاده کنید

اینفلوئنسرها در مقابل خالقان

مقایسه اینفلوئنسرها و سازندگان مانند مقایسه مربع و مستطیل است. هر خالق اینفلوئنسر نیست، اما همه اینفلوئنسرها خالق هستند. بگذار توضیح بدهم.

سازندگان محتوا افرادی هستند که رسانه ای را برای سرگرم ، یا آموزش بینندگان ایجاد می کنند. این اصطلاح به ویژه به محتوای دیجیتال، مانند ویدیوهای YouTube، TikToks، Reels، وبلاگ ها یا پست های رسانه های اجتماعی مربوط می شود.

برخی از تولیدکنندگان محتوا آن را به عنوان یک سرگرمی ایجاد می کنند، در حالی که برخی دیگر این کار را برای کسب درآمد انجام می دهند.

Modern Millie یک تولید کننده محتوا است که گهگاه محصولات و خدماتی را در ویدیوهای YouTube خود ارائه می دهد، اما محتوای او همیشه توسط مواردی که ذکر می کند حمایت می شود.

  4 موضوع برتر برای سرمایه گذاران نرم افزار

برای مثال، ویدئوی Modern Millie به بینندگان نشان می‌دهد که چگونه از سرویسی به نام STAN استفاده کنند، اما او در همان ابتدا در ویدیو اشاره می‌کند که برای تبلیغ این سرویس پولی دریافت نمی‌کند.

او به سادگی از استفاده از آن لذت می برد و فکر می کند اطلاعات می تواند برای دنبال کنندگانش مفید باشد.

برعکس، اینفلوئنسرها افرادی هستند که فالوورهای قابل توجهی را در رسانه های اجتماعی جمع می کنند و محتوایی را برای تبلیغ یا فروش محصولات و خدمات ایجاد می کنند.

اینفلوئنسرها معمولاً با برندها شراکت یا معامله دارند و از حضور آنلاین آنها برای تبلیغ از طرف برند استفاده می کنند.

برای مثال، جکی آینا، تأثیرگذار سبک زندگی و زیبایی، اغلب بسته‌های روابط عمومی را از شرکت‌های آرایش و مراقبت از پوست ارسال می‌کند تا محصولات را در دوربین بررسی کند و بینندگان را برای خرید تحت تأثیر قرار دهد.

در ویدیوی زیر، او محصولات ارسال شده از Makeup توسط Mario را بررسی می کند. لینک خرید محصولات در ویدیو موجود است و ممکن است برای هر خرید پورسانت دریافت کند.

بنابراین، چگونه همه اینفلوئنسرها خالق هستند، اما همه سازندگان اینفلوئنسر نیستند؟ خوب، هر اینفلوئنسر باید برای تبلیغ یک محصول، خدمات یا برند محتوا ایجاد و توزیع کند.

با این حال، هر سازنده ای محتوا را برای تبلیغ یک نام تجاری یا ایجاد درآمد تولید نمی کند.

برای مثال، من یوتیوبری هستم که در مورد چیزهایی که از آنها لذت می برم (فیلم، انیمه، مانگا و غیره) محتوا تولید می کنم. با این حال، من با هیچ برندی کار نمی‌کنم و هیچ تعهد حرفه‌ای برای تبلیغ چیزی در کانالم ندارم.

بنابراین، هر اینفلوئنسر یک تولیدکننده محتوا است، اما هر تولیدکننده محتوا تأثیرگذار نیست.

چه زمانی از اینفلوئنسرها در استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید؟

من فکر می کنم اکثر برندها می توانند از اینفلوئنسر مارکتینگ سود ببرند. زمان مناسبی وجود ندارد، به خصوص با توجه به این که 69 درصد از مصرف کنندگان بیشتر به اینفلوئنسرها اعتماد دارند تا به اطلاعاتی که مستقیماً از یک برند می رسد.

علاوه بر این، 81 درصد از مصرف‌کنندگان می‌گویند که پست‌های رسانه‌های اجتماعی از سوی اینفلوئنسرها، خانواده یا دوستان باعث علاقه آنها به یک آیتم در سال گذشته شده است.

  عمدی شدن در مورد جلسات مجازی

با این حال، اگر هنوز در مورد گنجاندن اینفلوئنسر مارکتینگ در استراتژی خود هستید، در اینجا یک تفکیک سریع از اینکه چه زمانی باید بدانید که زمان آن رسیده است، آورده شده است.

وقتی می‌خواهید به ژنرال Z ضربه بزنید

چیزی که باید در مورد Gen Z بدانید این است که آنها از تبلیغات آشکار متنفرند. گزارش اخیر نشان می‌دهد که 99 درصد از مصرف‌کنندگان Gen Z در صورت داشتن این گزینه از تبلیغات خودداری می‌کنند و 63 درصد به طور کلی از مسدودکننده‌ها برای تبلیغات آنلاین استفاده می‌کنند.

بنابراین، چگونه می توانید به نسلی برسید که هیچ ارتباطی با تبلیغات ندارند؟ پاسخ این است که یک اینفلوئنسر برای شما تماس بگیرد.

33 درصد از مصرف کنندگان Gen Z فقط در چند ماه گذشته محصولی را بر اساس توصیه یک تأثیرگذار خریداری کرده اند و 72 درصد از Gen Zers اینفلوئنسرها را در رسانه های اجتماعی دنبال می کنند.

بنابراین، اگر می‌خواهید تلاش‌های بازاریابی خود را به سمت Gen Z هدایت کنید، اینفلوئنسرها بلیط طلایی شما هستند.

زمانی که می خواهید روشی کم هزینه برای تبلیغ محصول یا خدمات خود داشته باشید

وقتی به اینفلوئنسرها فکر می کنید، ممکن است به افرادی مانند جکی آینا یا برتمن راک فکر کنید که میلیون ها فالوور دارند. اینفلوئنسرهایی که بیش از ۱ میلیون فالوور دارند، اینفلوئنسرهای سلبریتی یا مگا اینفلوئنسر هستند.

و کار با آنها بسیار گران است.

خوشبختانه، اگر شما یک بازاریاب با بودجه محدود هستید، بازاریابی تأثیرگذار همچنان در دسترس است. میکرو اینفلوئنسرها 10000 تا 100000 دنبال کننده دارند و کار ، با آنها بسیار مقرون به صرفه تر از همتایان مشهور خود هستند.

حتی بهتر از آن، میکرو اینفلوئنسرها نسبت به اینفلوئنسرهایی که فالوورهای بیشتری دارند، ROI بالاتری دارند و نرخ تعامل بالاتری نیز دارند.

این به این دلیل است که جوامع آنلاینی که آنها ساخته اند کوچکتر از سایر تأثیرگذاران هستند تا بتوانند پیوند صمیمانه تری با مخاطبان خود ایجاد کنند.

در سال 2023، 64 درصد از بازاریاب هایی که با اینفلوئنسرها کار می کردند، میکرو اینفلوئنسرها را انتخاب کردند که آنها را به محبوب ترین نوع اینفلوئنسر تبدیل کرد.

علاوه بر این، 44 درصد می‌گویند که استفاده از اینفلوئنسرهای کوچک هزینه کمتری دارد و ایجاد مشارکت طولانی‌مدت با آنها آسان‌تر است. همه اینها بر اساس آخرین گزارش وضعیت روندهای بازاریابی ما در سال 2024 است.

  Maximize Content Efficiency With These 7 Agile Practices

برای بازاریابی در کانال های سخت دسترسی

استفاده از کانال‌های رسانه‌های اجتماعی مانند TikTok می‌تواند چالش‌برانگیز باشد زیرا مشتریان برای تعامل با سازندگان مورد علاقه خود یا پیوستن به جوامع آنلاین به این کانال‌ها هجوم می‌آورند.

بنابراین، برای جلب توجه کاربران در هر یک از این پلتفرم‌ها، با یک اینفلوئنسر همکاری کنید.

برای مثال، Hershey با اینفلوئنسرهای Twitch Ninja و DrLupo برای تبلیغ نوار شکلات Reece’s Pieces همکاری کرد. اینفلوئنسرها که هر کدام بیش از 1 میلیون دنبال کننده دارند، خودشان را به صورت زنده پخش می کنند و محصول جدید را می چشند.

چه زمانی از سازندگان در استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید

تمام موقعیت هایی که در بالا ذکر کردم می توانند زمان خوبی برای استفاده از سازندگان در استراتژی شما باشند.

با این حال، اگر به دنبال یافتن راه‌های منحصربه‌فرد، معتبر و معنی‌دار برای ارتباط با مصرف‌کنندگان هستید، باید همکاری با سازندگان یا استخدام آنها را در خانه در نظر بگیرید.

به عنوان مثال، اگر می خواهید از وبلاگ نویسی در استراتژی بازاریابی محتوای خود استفاده کنید، باید به دنبال همکاری با یک وبلاگ نویس یا استخدام یک وبلاگ نویس داخلی باشید.

سازندگان محتوا همچنین به شکل طراحان گرافیک، فیلمبرداران، فیلمسازان و غیره هستند – که همگی می توانند محتوای دیجیتالی جذابی تولید کنند که می تواند در چندین پلتفرم به اشتراک گذاشته شود و برای برند شما سر و صدا ایجاد کند.

چه زمانی از هر دو در استراتژی خود استفاده کنید

اگر بودجه لازم برای استفاده از بازاریابی محتوا و اینفلوئنسر را دارید و به دنبال اجرای یک کمپین بازاریابی قوی برای محصول یا خدمات آینده هستید – چرا با سازندگان و تأثیرگذاران شریک نمی شوید؟

اکنون که تفاوت بین این دو را می‌دانید و می‌دانید که هر دو چه چیزی می‌توانند روی میز بیاورند، آماده هستید تا یک خالق یا تأثیرگذار پیدا کنید که با دیدگاه شما همسو باشد و به برند شما کمک کند تا مخاطبان جدیدی را جذب کند. یک لیوان بلند کن!

وضعیت بازاریابی-2023

منبع: https://blog.hubspot.com/marketing/influencers-vs-creators

©2024 techpros : ultimate technology resource. There are several benefits that organizations can gain from conducting third party inventory audits. An american pickle.