رئیس پلت‌فرم‌های فناوری Google درباره اینکه چگونه داده‌های شخص اول و هوش مصنوعی صنعت تبلیغات را متحول می‌کنند – برای بهتر شدن

به HubSpot خوش آمدید سری Expert Edge، جایی که با مدیران ارشد برندهای بزرگ مصاحبه می کنیم تا دیدگاه های آنها را در مورد آخرین روندها، چالش ها و فرصت هایی که صنعت را شکل می دهند بررسی کنیم.

یک بازاریاب داده های شخص اول خود را به یک شرکت برای خرید یک محصول می دهد

در اوایل این ماه، گوگل کروم گام دیگری در برنامه های خود برای حذف تدریجی کوکی های شخص ثالث برداشت.

با این حال، تحقیقات وبلاگ HubSpot گزارش می دهد که 83٪ از بازاریابان هنوز در برخی ظرفیت ها از کوکی های شخص ثالث استفاده می کنند.

من متوجه شدم – تغییر ذهنیت و استراتژی ها زمان می برد. و تغییر می تواند ترسناک باشد.

اما وقتی با استیو یاپ، رئیس پلتفرم بازاریابی گوگل در آمریکا صحبت کردم، او اشتیاق و هیجان خود را برای آینده تبلیغات ابراز کرد.

یاپ می‌گوید: «ما در این نقطه عطف هستیم و در سراسر صنعت برای بازسازی تبلیغات آنطور که می‌دانیم کار می‌کنیم. “ما آن را دوباره تعریف خواهیم کرد، و این کار را با دیدگاه و دیدگاه مصرف کننده محور، حفظ حریم خصوصی انجام خواهیم داد – و این بسیار انگیزه دهنده است.”

در اینجا، من با Yap صحبت کردم تا بررسی کنم که چشم انداز حریم خصوصی داده ها چگونه به نظر می رسد، چگونه بازاریابان می توانند اعتماد مصرف کننده را با داده های شخص اول ایجاد کنند، و نقش هوش مصنوعی در دنیای بدون کوکی. بیایید شیرجه بزنیم

اکنون دانلود کنید: گزارش وضعیت رایگان بازاریابی (به روز شده برای سال 2024)

یک استراتژی بازاریابی متمرکز بر مصرف کننده به حفظ حریم خصوصی در خط مقدم نیاز دارد

حفظ حریم خصوصی به یک نگرانی اصلی برای اکثر مصرف کنندگان تبدیل شده است.

نه تنها 81 درصد از مصرف‌کنندگان نگران نحوه استفاده شرکت‌ها از داده‌های شخصی خود هستند، بلکه 72 درصد نیز می‌گویند که احتمالاً از شرکت‌هایی که به آنها اعتماد دارند خرید می‌کنند.

که حریم خصوصی را به یک ستون حیاتی در استراتژی تبلیغاتی جدید شما تبدیل می کند.

  این چارچوب جدید را برای عملیات محتوای چابک در Talent-Starved Times بسازید

همانطور که Yap بیان می کند، «بازاریابان همیشه کار بزرگی را برای رفع نیازهای مصرف کننده انجام داده اند. و در حال حاضر، مصرف کنندگان باید احساس کنند که داده های آنها مورد احترام قرار می گیرد و رابطه یک به یک بین یک مصرف کننده و یک برند توسط شرکت ارزش گذاری می شود.

مطمئناً Yap و Google تنها کسانی نیستند که به این فکر می کنند که چگونه مارک ها می توانند به مصرف کنندگان کمک کنند تا احساس امنیت آنلاین بیشتری داشته باشند. در سال 2022، مدیر ارشد مالی خودمان، کیپ بودنار، همین احساسات را در این پست به اشتراک گذاشت.

خوشبختانه، حریم خصوصی مصرف کننده در تضاد با اهداف شما به عنوان یک بازاریاب نیست – دور از آن. تمرکز بر ایجاد روابط معنادارتر با مشتریان خود برای مدت طولانی، در نهایت به شما این امکان را می دهد که داده های شخص اول را به روش اول حفظ حریم خصوصی جمع آوری کنید و بینش های دقیق تری را باز کنید.

داده های شخص اول به معنای بیشتر منجر می شود بینش ها بر روی مصرف کنندگان شما

مصرف کنندگان زمانی که احساس می کنند داده های خود را با ارزش مبادله می کنند، تمایل بیشتری به ارائه داده های خود دارند.

خطوط هوایی را در نظر بگیرید. اگر یک شرکت هواپیمایی از شما بپرسد که معمولاً کدام هتل‌ها را بازدید می‌کنید یا کدام شرکت‌های کرایه اتومبیل را ترجیح می‌دهید، ممکن است برای ارائه آن اطلاعات آماده‌تر باشید زیرا ارزشی را که برای اطلاعات شما رد و بدل می‌شود، تشخیص می‌دهید.

ارائه این داده‌ها تجربه سفر شما را آسان‌تر و کارآمدتر می‌کند و به این برند برای محافظت از حریم خصوصی آنلاین خود اعتماد دارید.

همین امر را می توان برای مشاغل SaaS نیز گفت. Yap در مورد ساخت داده های شخص اول چند نکته سریع به من ارائه کرد. همانطور که به من گفت:

  • همه چیز باید به اهداف تجاری شما متصل شود. اهداف کسب و کار شما چیست؟ اهداف بازاریابی شما چیست؟ امیدوارید از طریق آن اهداف به چه چیزی دست یابید؟ هنگامی که این اصول را درک کردید، می توانید ببینید کدام داده بیشترین ارزش را برای کسب و کار شما دارد.
  • با مصرف کنندگان خود شفاف باشید. توضیح ارزشی که مصرف کننده شما در ازای اطلاعات خود دریافت می کند و اینکه چرا داده ها را در وهله اول جمع آوری می کنید برای ایجاد اعتماد بسیار مهم است. مصرف کنندگان باید مطمئن باشند که برند شما دلیل و نحوه استفاده از داده های آنها را فاش کرده است.
  • با تنظیمات داده واضح به مصرف کنندگان خود قدرت دهید. مصرف کنندگان می خواهند بدانند که اگر می خواهند تنظیمات برگزیده خود را در مورد نحوه استفاده از داده هایشان تنظیم کنند، راه های روشنی برای تغییر تنظیمات داده یا خاموش ، آنها به طور کلی دارند.
  عادی سازی خودخواهی | وبلاگ ست

مردم می خواهند احساس ارزشمندی و امنیت کنند. و این اصول هستند که به ایجاد اعتماد به برند کمک می‌کنند و در نهایت باعث می‌شوند مشتریان تمایل بیشتری به خرید از شما داشته باشند.

هوش مصنوعی وسیله نقلیه ای خواهد بود که ما را در دنیایی بدون کوکی سرعت می بخشد

وقتی در نظر می گیریم که چگونه بازاریابان می توانند به طور مؤثر استراتژی های تبلیغاتی اول مصرف کننده را راه اندازی و اندازه گیری کنند، یک چیز مشخص می شود: آنها نمی توانند بدون کمک هوش مصنوعی این کار را انجام دهند.

همانطور که Yap به من گفت، “ما در یک نقطه عطف هستیم که بسیاری از سیگنال‌ها و استراتژی‌ها بدون داشتن شناسه‌های فردی تغییر می‌کنند. مدل‌سازی برای جبران از دست دادن سیگنال مهم‌تر خواهد شد. خوشبختانه، هوش مصنوعی برای انجام این کار کاملاً مناسب است.”

استفان یاپ در مورد هوش مصنوعی و تبلیغات

تبلیغات و هوش مصنوعی دست به دست هم می دهند. امروزه، تبلیغات تماماً در مورد ایجاد ارزش برای مخاطبان شما و ساختن داده‌ها مسئولانه و در عین حال یادگیری مداوم و تقطیر آن به بینش‌های عملی است. سپس، هوش مصنوعی شما را قادر می‌سازد تا همه این کارها را در مقیاس انجام دهید.

در نهایت، من معتقدم که هوش مصنوعی پلی برای آینده تبلیغات بدون کوکی های شخص ثالث خواهد بود. یاپ به من گفت و این آینده به زودی نزدیک می شود.

تطبیق زودهنگام شما را بسیار جلوتر نگه می دارد

Yap همه بازاریاب‌ها را تشویق می‌کند تا از امروز به بررسی قدرت هوش مصنوعی در استراتژی‌های داده خود بپردازند تا درک کنند که عملکرد در دنیای پس از کوکی چگونه خواهد بود.

او در نهایت می‌گوید: «بازاریابان باید ذهنیت خود را تغییر دهند تا درک کنند که ما اکنون در یک محیط کاملاً جدید کار می‌کنیم و نوآوری و خلاقیت کلید خواهد بود.»

یاپ اذعان می‌کند که تغییر استراتژی‌ها و سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی می‌تواند به منحنی‌های یادگیری نیاز داشته باشد – اما در بلندمدت، سرمایه‌گذاری روی این تنظیمات امروزه راهی برای دستیابی به بازده بالاتر است.

  آیا همسویی مدیر عامل و مدیر عامل برای رشد کسب و کار به اندازه کافی پیش می رود؟

هوش مصنوعی همچنین کارایی را تا حد زیادی افزایش خواهد داد. و وقتی به کارایی و هزینه فکر می‌کنید – مفهوم انجام کارهای بیشتر با کمتر – فکر می‌کنم بازاریابان از نظر اینکه دلار خود را کجا خرج می‌کنند و دلارشان تا کجا پیش می‌رود بسیار کارآمدتر خواهند شد.

2024 سالی خواهد بود که در آن صنعت تبلیغات را دوباره تصور کنیم

در نهایت، از Yap پرسیدم که در مورد حفظ حریم خصوصی داده ها، تبلیغات و هوش مصنوعی چه چیزی بیشتر هیجان زده است.

او به من گفت: «زمانی که برای اولین بار سرور تبلیغات را راه‌اندازی کردیم، در DoubleClick بودم و مدت زیادی است که در این سفر بوده‌ام. پس واقعاً چه چیزی مرا هیجان زده می کند؟ این مفهوم در مورد بازسازی کل صنعت که در طول زندگی من متولد شد – که همه ما به ساخت و رشد کمک کردیم و به کانالی مناسب برای میلیون ها شرکت و کارمند و رسانه های خلاق تبدیل شدیم.

او توضیح می دهد: «اگر لحظه ای وقت بگذارید و چشمان خود را ببندید و به تأثیر آن فکر کنید (تبلیغات روی آن تأثیر گذاشته است) و سپس بگویید من بخشی از بازسازی آن خواهم بود. اکنون، شما یک عامل تحول و یک معمار هستید و باید خلاق باشید.

استفان یاپ در مورد آینده تبلیغات

Yap نتیجه می گیرد: «شما دیگر به ساختارهایی که زمانی شما را در این صنعت راهنمایی می کردند، مقید نیستید. اکنون، در واقع باید کاملاً خارج از چارچوب فکر کنید و بگویید: ‘در مورد این چی؟ چرا ما نمی توانیم این کار را انجام دهیم؟ و سپس تمام آن راه‌های مختلفی را که در اختیار شما قرار می‌دهند بررسی کنید. و شما این کار را با استفاده از متحول کننده ترین فناوری که در طول عمر خود با هوش مصنوعی خواهیم دید، انجام خواهید داد.”

در حالی که دور شدن از کوکی‌های شخص ثالث برای بسیاری از بازاریابان چالش برانگیز خواهد بود، اما این فرصتی بزرگ برای استفاده از داده‌ها برای ایجاد روابط طولانی‌مدت معنادارتر با مشتریانمان است.

به هر حال بازاریابی واقعاً همان چیزی است که به آن می پردازد.

وضعیت بازاریابی-2024

منبع: https://blog.hubspot.com/marketing/google-on-first-party-data-and-ai

Discord techpros : ultimate technology resource. Stock control through stocktaking hindi. 5, openai’s new gpt 4o mini ai model is all about compact power.