راهنمای دیجیتالی ، عملیات شما

به عنوان یک مصرف کننده، شما هزاران بار در سیستم نقطه فروش (POS) قرار گرفته اید، اما اکنون که کسب و کار شماست چه می کنید؟ اگر به ضبط سنتی با قلم و کاغذ پایبند باشید، فقط به خودتان کار بیشتری می دهید.

از آنجایی که شما در صنعت رستوران‌داری، یا شاید به‌طور کلی کسب‌وکارهای آجری تازه وارد هستید، ممکن است با تمام کارهایی که یک POS می‌تواند برای شما انجام دهد آشنا نباشید.

البته، داشتن فناوری مناسب به سادگی بخشی از معمای بزرگتری است که با افتتاح و راه اندازی یک رستوران همراه است. اما اگر از همان ابتدا تصمیم POS خود را درست دریافت کنید، رستوران خود را به گونه ای تنظیم می کنید که یک تجربه عالی برای همه مهمانان و کارکنان شما باشد.

سیستم های POS رستوران به طور خاص برای صنعت غذا و نوشیدنی با فناوری طراحی شده اند که بسیار فراتر از مبادله پول است. بهترین سیستم‌های POS رستوران‌ها به رستوران‌ها و بارهای مدرن کمک می‌کنند تا عملیات پشت خانه (BOH) و جلوی خانه (FOH) خود را مدیریت کنند و تجربه کلی را برای مشتریان بهبود بخشند.

انواع سیستم POS رستوران

از آنجایی که چندین مرحله بین دریافت سفارش مشتری و دریافت پرداخت وجود دارد، انواع مختلف سیستم های POS به روش های مختلف کمک می کنند. آنها معمولاً به دو دسته تقسیم می شوند.

  • سخت افزار شامل دستگاه های دستی، پایانه ها و نمایشگرهایی است که POS یک رستوران را تشکیل می دهند. کارمندان مسئولیت این وسایل را بر عهده دارند، اما مشتریان در طول وعده غذایی نیز از آنها استفاده می کنند.
  • نرم افزار روی دستگاه ها به اجرای کارآمد رستوران کمک می کند. برخی از سیستم‌ها ویژگی‌های جامع‌تری نسبت به سایرین دارند. بررسی کنید نرم‌افزاری که قصد استفاده از آن را دارید، دارای قابلیت‌های مورد نیاز و سازگاری با سخت‌افزار شما باشد.

هر رستورانی برای تشکیل سیستم کامل POS خود به اجزای یکسانی نیاز ندارد، اما گزینه های مختلف موجود می توانند سفارش و پرداخت، مدیریت کارکنان و نیازهای موجودی را ساده کنند.

پایانه های POS

ترمینال‌ها معمولاً در پشت میله یا در ایستگاه کارمندان نگهداری می‌شوند، اما دستگاه‌های تلفن همراه مانند تبلت‌ها در حال محبوب شدن هستند. سرورها از هر دو نوع برای دریافت سفارشات دیجیتالی استفاده می کنند. سپس سفارشات به سیستم آشپزخانه بازگردانده می شود و آشپزها را در مورد بلیط جدید آگاه می کند. مشتریان همچنین می توانند از طریق کارت یا کیف پول تلفن هوشمند از دستگاه میز خود پرداخت کنند.

  انجام آن مرحله به مرحله

سیستم های نمایش آشپزخانه

تبلت یا صفحه نمایش متصل به پایانه های POS اغلب به عنوان مرکز فرمان برای BOH در نظر گرفته می شود. با رسیدن سفارشات، آنها روی صفحه نمایش ظاهر می شوند تا آشپزهای خط شروع به کار کنند. هنگامی که سفارش برای ارسال به مشتری آماده شد، برخی از سیستم‌های POS می‌توانند به سرورها یا شرکت‌کنندگان غذا هشدار دهند.

چاپگرها

برای تیم هایی که هنوز ترجیح می دهند از سیستم های سفارش کاغذ استفاده کنند، چاپگرهای آشپزخانه را می توان به پایانه های POS در FOH متصل کرد تا اطلاعات سفارش را از طریق آن ارسال کنند. مشتریان همچنین ممکن است یک نسخه چاپی از رسید خود را بخواهند.

سیستم POS رستوران چگونه کار می کند؟

در ابتدایی‌ترین سطح، هدف سیستم‌های POS رستوران این است که فرآیند سفارش تا پایان پرداخت را تا حد امکان آسان کند.

این فرآیند در اکثر رستوران ها مراحل مشابهی را دنبال می کند.

  1. مشتری سفارش خود را یا در یک کیوسک سلف سرویس، برنامه تلفن همراه یا از طریق یک سرور کنار میز با تبلت ارسال می کند. اگر مشتریان از کیوسک سلف سرویس استفاده می کنند، ممکن است مجبور به پرداخت در این مرحله شوند.
  2. سفارش برای آماده سازی به آشپزخانه می رود و تیم BOH از سفارش جدید مطلع می شود.
  3. پس از آماده شدن غذا، به سرور از طریق ترمینال POS خود هشدار داده می شود تا آن را جمع آوری کند.
  4. برای مشتریانی که در آنجا غذا می خورند، سرور پایانه را برای پرداخت در پایان غذا به مشتری ارائه می دهد.
  5. در پایان روز، مدیر رستوران یا کارکنان اختتامیه از POS برای تطبیق افت روزانه بانک و بررسی فروش و نکات استفاده می‌کنند.

در حال حاضر بسیاری از سیستم های POS رستوران از نیازهای عملیاتی اضافی پشتیبانی می کنند، مانند:

  • مدیریت موجودی. رستوران شما باید برای جلب رضایت میهمانان و پیگیری سفارشات آن‌ها، انبار خوبی داشته باشد. با توکار مدیریت موجودی، می توانید هدر رفت مواد غذایی (و هزینه های ناشی از آن) را به حداقل برسانید و در بالای موجودی خود باقی بمانید.
  • برنامه ریزی کارکنان. حتی اگر سیستم POS رستوران شما با این ویژگی همراه نباشد، بسیاری از ابزارها دارای ادغام هایی هستند که ردیابی را انجام می دهند تغییر می کند آسان تر.
  • نظارت بر راننده تحویل. اگر رستوران شما تحویل را ارائه می دهد، برخی از سیستم های POS اکنون این توانایی را دارند که رانندگان شما را در کجا هستند و مدت زمان تحویل را پیگیری کنند. این به شما کمک می کند تا تحویل را به طور مؤثرتری سازماندهی کنید تا غذا به سرعت و آماده برای خوردن برسد.
  • داده های بهداشت و ایمنی. شما و خدمه‌تان باید از اسناد نظافت و ایمنی مواد غذایی و رعایت آن پیروی کنید. اکنون بسیاری از سیستم‌های POS ابزارهایی دارند که چک‌لیست‌های ایمنی و سلامت را برای ساده نگه داشتن بازرسی‌های معمول یکپارچه می‌کنند.
  • اتوماسیون های بازاریابی. کارت‌های وفاداری یا پاداش‌های مشتری مبتنی بر امتیاز راه بسیار خوبی برای ایجاد پایگاه طرفداران در جامعه شما هستند. سیستم POS شما باید این ویژگی را ارائه دهد تا مشتریان بتوانند هنگام خرید امتیاز جمع کنند و هنگام صرف غذا با شما پاداش دریافت کنند.

چرا سیستم های POS رستوران ضروری هستند

سیستم POS رستوران شما می تواند به سرعت به مغز عملیات شما تبدیل شود و به شما امکان می دهد همه چیز را از یک هاب متمرکز اجرا و مدیریت کنید.

برخی از مزایای کلیدی استفاده از سیستم POS رستوران این است که نه تنها اداره رستوران شما را آسان می کند، بلکه می تواند منجر به افزایش سود و کارکنان شادتر شود.

  2 راه برای پس گرفتن قدرت در کسب و کار شما: قسمت 1

از داده ها برای تقویت کسب و کار خود استفاده کنید

جمع آوری مداوم داده ها از طریق سیستم POS به این معنی است که شما تصمیماتی را که باید بگیرید بر اساس حقایق سخت استوار می کنید. چه در نظر دارید یک آیتم منو را حذف کنید زیرا فروش خوبی ندارد یا می‌خواهید یک کارمند را با ارقام فروش برتر و نکات بالا ارتقا دهید، اطلاعات جمع‌آوری‌شده در سیستم POS رستوران به این معنی است که می‌توانید بینش‌های سطح بالا و کلی را دریافت کنید.

نیازهای روزمره را مدیریت کنید

می‌توانید همه چیز را از یک سیستم مدیریت کنید: جمع‌آوری پرداخت‌ها، ثبت سفارش‌ها، مدیریت برنامه‌ها و حتی تنظیم برنامه‌های صندلی. این کار کار هر کارمند را ساده‌تر می‌کند، نرخ حفظ تیم شما و رضایت کلی کارکنان را افزایش می‌دهد.

رستوران خود را مقیاس کنید

اگر چندین رستوران دارید، اطلاعات هر نقطه را با سایرین به اشتراک بگذارید تا دید 360 درجه از عملکردها داشته باشید. این بدان معناست که می‌توانید به رشد خود در مکان‌های جدید ادامه دهید، زیرا کسب‌وکار موفقیت بیشتری می‌بیند.

نرم افزار سیستم POS رستوران برتر

آسان ، وظایف مدیر کل و کارکنان هدف نهایی یک POS رستوران است. همچنین باید به دنبال سیستمی باشید که استفاده از آن برای کارکنان و مشتریان ساده باشد.

برای گنجاندن در سیستم POS رستوران دسته، پلتفرم ها باید:

  • سفارشات را از یک منو بگیرید و آن سفارشات را برای چندین مهمان یا میز به آشپزخانه ارسال کنید
  • پردازش پرداخت ها با استفاده از روش های مختلف، تقسیم چک ها و افزودن تخفیف
  • برای محافظت از داده های حساس مانند شماره کارت اعتباری، دسترسی و عملکرد ایمن داده را ارائه دهید
  • شامل گزارش و تجزیه و تحلیل و لغو سفارشات برای نظارت بر شاخص های فروش برای هر مکان

در زیر پنج راه حل برتر نرم افزار POS رستوران از گزارش Winter 2024 Grid® G2 آورده شده است. برخی از نظرات ممکن است برای وضوح ویرایش شوند.

1. ToastTab

نان تست یک پلتفرم POS رستورانی یکپارچه است که سفارش حضوری و آنلاین را از طریق ابر یکپارچه می کند.

آنچه کاربران بیشتر دوست دارند:

نان تست یک پلت فرم بسیار آسان برای استفاده و مدرن است. کارکنان خیلی سریع آن را تحویل می گیرند. به طور کلی عملیات را بسیار روان می کند. به خوبی با سیستم های دیگر ادغام می شود، بنابراین دسترسی عالی به داده ها را ارائه می دهد.

بررسی ToastTab، لئو سی.

آنچه کاربران دوست ندارند:

اخیراً Toast هزینه خدمات 99 دلاری را اعمال کرده است که در آن Toast این هزینه را از مشتریان رستوران دریافت می کند. لطفاً توجه داشته باشید که رستوران‌ها در حال حاضر هزینه خدمات اشتراک ماهانه را برای امکان سفارش آنلاین پرداخت می‌کنند.»

بررسی ToastTab، لئونارد اچ.

2. مربع

به طور انحصاری توسط صنعت رستوران استفاده نمی شود مربع یک سیستم POS است که گزینه های مختلف پرداخت را ارائه می دهد و داده ها را از یک داشبورد متمرکز ردیابی می کند.

آنچه کاربران بیشتر دوست دارند:

من دوست دارم استفاده از آن سریع و آسان باشد. بسیار سازماندهی شده است و پیدا ، دسته ها را آسان می کند و بسیار از هم جدا می شود. وقتی مشتریان با استفاده از Square پرداخت می‌کنند، کارکردن کارت اعتباری از طریق پول نقد بسیار آسان است.»

بررسی مربع، ماریسا پی.

  Building a Thriving Coaching Business: From Niche to Strategy
آنچه کاربران دوست ندارند:

من هر روز از نرم افزار مربع خود برای تجارت حمل و نقل خود استفاده می کنم. من بیشتر اوقات در حال حرکت هستم و مشتریان من از سهولت استفاده و نحوه سریع دریافت رسید خود را به ایمیل یا پیامک دوست دارند. همه چیز نرم افزار عالی است و نمی توان آن را به اندازه کافی توصیه کرد. پشتیبانی مشتری سریعا به هر نوع سوال یا نگرانی پاسخ می دهد.”

بررسی مربع، فرانک سی

3. POS رستوران Posist

Posist یک سیستم POS رستوران مبتنی بر ابر است که جلوی خانه، پشت خانه و سیستم‌های عملیاتی را یکپارچه می‌کند تا اجرای یک رستوران کارآمدتر شود.

آنچه کاربران بیشتر دوست دارند:

نصب نرم بدون هیچ زحمتی و صدها ادغام موجود در Posist. آسان برای یادگیری و آسان برای کار. طبق گفته ما، ویژگی سفارش QR بهترین ادغام است.

بررسی مثبت، راکش وی.

آنچه کاربران دوست ندارند:

«سیستم انعطاف کافی برای دانلود گزارش های فروش سفارشی ارائه نمی دهد. علاوه بر این، اکثر گزارش ها برای مدت بیش از یک ماه قابل دانلود نیستند.

بررسی مثبت، تارون اس.

4. شبدر

شبدر برای جایگزینی رجیسترهای سنتی و پایانه‌های پرداخت با مجموعه ابزارهای یکپارچه خود طراحی شده است که عملیات رستوران را بهینه می‌کند.

آنچه کاربران بیشتر دوست دارند:

«Clover یکی از بهترین پلتفرم‌های موجود برای مدیریت پول نقد و پرداخت بدون هیچ گونه فشار و نوشتن در هر زمان است. استفاده از این در شرکت تجاری من در واقع به من کمک می کند تا سریع کار کنم و در دریافت و انتقال پرداخت ها عجله نکنم. استفاده از نرم افزار کاملاً آسان است. داشبورد فوق‌العاده خوب طراحی شده است و تمام ابزارهای مدرن برای مدیریت بسیار خوب پرداخت‌ها را دارد.»

بررسی شبدر، دونا اچ.

آنچه کاربران دوست ندارند:

من نمی توانم به راحتی چندین تراکنش را چاپ کنم. من می‌توانم آنها را در صفحه‌گسترده دانلود کنم و از فهرستی پرینت بگیرم، اما اطلاعات بی‌فایده‌ای دارد که باید آن‌ها را از صفحه‌گسترده ویرایش کنم (بسیار وقت گیر) یا باید از تاریخچه تراکنش اسکرین‌شات بگیرم (همچنین زمان‌بر) یا آنها را یکی یکی چاپ کنیم.»

بررسی شبدر، سامر اس.

5. مواد غذایی

Foodics که برای صنعت رستوران سازی ساخته شده است، رستوران ها در هر اندازه را قادر می سازد تا حسابداری، برنامه های وفاداری مشتری، موجودی، و عملیات روزانه خود را از یک مکان مدیریت کنند.

آنچه کاربران بیشتر دوست دارند:

“خود سیستم به ما در مورد عملیات ما کمک زیادی کرده است زیرا با سیستم حسابداری، پلت فرم های سفارش و سیستم های نمایش مبتنی بر ایستگاه آشپزخانه (KDS) یکپارچه شده است.”

بررسی مواد غذایی، ، A.

آنچه کاربران دوست ندارند:

“ابزار موجودی پس‌زمینه باید با توجه به محدودیت‌های معاملاتی توسعه یابد.”

بررسی مواد غذایی، جاسر ع.

برای چت با G2s Monty-AI کلیک کنید

وقت آشپزی است!

سیستم POS رستوران شما باید همیشه احساس کند که زندگی شما را آسان‌تر می‌کند و به شما زمان بیشتری می‌دهد تا کارهایی را که بیشتر از همه از آن لذت می‌برید، انجام دهید، چه این که خودتان به آشپزخانه بروید یا وقتی مهمانانتان برای صرف شام با شما می‌آیند، احوالپرسی کنید. با انتخاب سیستمی که متناسب با نیازهای خاص شما باشد، انتظار داشته باشید که مشتریان بیشتری را در کمترین زمان از درب منزل خود مشاهده کنید.

راه حل های کسب و کار باطن خود را با نرم افزار مدیریت رستوران که می تواند با سیستم POS شما یکپارچه شود.

منبع: https://learn.g2.com/restaurant-pos-systems

Corpse bride techpros : ultimate technology resource. By modernizing stock control with stocktally’s help, garment retailers can save time and reduce errors. 6 ways tesla is promising to change the world next year, ranked in order of their actual likelihood.