سپرده مستقیم چیست؟ چگونه آن را تنظیم می کنید؟

وقتی نوبت به دریافت پول برای کار سختتان می‌رسد، هرچه سریع‌تر بتوانید پول خود را دریافت کنید، بهتر است.

با این حال، گاهی اوقات رفتن به بانک یا استفاده از برنامه بانکداری تلفن همراه خود برای پول نقد یا واریز چک هر بار که پول دریافت می کنید، دردسرساز می شود. اگر به دنبال روش راحت تری هستید، واریز مستقیم پاسخی است.

پرداخت مستقیم، خدماتی که اغلب توسط خدمات حقوق و دستمزد ارائه می شود، فرآیند چک حقوق شما را ساده می کند، قرار دادن پولی که به سختی به دست آورده اید مستقیماً به صورت الکترونیکی در حساب بانکی خود قرار دهید. بیایید عمیق تر به نحوه کار سپرده مستقیم و اینکه چگونه می تواند برای شما سودمند باشد، کاوش کنیم.

سپرده مستقیم چیست؟

هنگامی که کار جدیدی را شروع می کنید، کارفرمای شما یک فرم سپرده مستقیم به شما می دهد. باید این فرم را با شماره حساب بانکی، شماره مسیریابی، نوع حساب (معمولاً یک حساب جاری)، نام و آدرس بانک و یک چک باطل پر کنید.

شماره مسیریابی شما نه رقمی است و می‌توانید آن را در گوشه پایین سمت چپ جلوی چک پیدا کنید. شماره حساب بانکی شما دقیقاً در سمت راست این، همچنین در گوشه سمت چپ پایین است. حساب چک یا پس انداز شما همان نوع حسابی است که انتخاب می کنید.

نحوه پیدا ، شماره مسیریابی در چک

برخی از فیش‌های واریزی مستقیم ممکن است شماره تأمین اجتماعی و آدرس منزل شما را نیز بخواهند، بنابراین مطمئن شوید که این اطلاعات در دسترس شماست. هنگامی که فرم واریز مستقیم به طور کامل پر شد، آن را به کارفرمای خود تحویل دهید.

  What Is AIOps? How to Create an Intelligent Infrastructure

سپرده مستقیم چگونه کار می کند؟

واریز مستقیم یک فرآیند پرداخت آنلاین است که نیاز به چک های فیزیکی را از بین می برد. این یک راه امن و راحت برای دریافت چک حقوق یا سایر پرداخت های تکراری به طور مستقیم به حساب چک یا پس انداز شما ارائه می دهد. در اینجا خلاصه ای از نحوه کار آن آمده است:

1. تنظیم سپرده مستقیم:

  • اطلاعات حساب بانکی خود را به کارفرمای خود (یا پرداخت کننده دیگر) ارائه می دهید. این معمولاً شامل شماره مسیریابی و شماره حساب شما است که می‌توانید در چک یا درگاه آنلاین بانکتان پیدا کنید.
  • برخی از کارفرمایان ممکن است ثبت نام آنلاین را برای واریز مستقیم ارائه دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به فرم کاغذی نیاز داشته باشند.

2. انتقال الکترونیکی:

  • قبل از روز پرداخت، کارفرمای شما فرآیند واریز مستقیم را آغاز می کند. آنها یک اعلان الکترونیکی امن به بانک خود ارسال می کنند که شامل اطلاعات بانکی و مبلغ پرداختی شما می شود.
  • این اعلان از طریق شبکه Automated Clearing House (ACH)، یک سیستم مرکزی که انتقال الکترونیکی بانکی را در ایالات متحده تسهیل می کند، ارسال می شود.
  • ACH اطلاعات را به بانک شما هدایت می کند.

3. دریافت وجوه:

  • بانک شما اعلان را دریافت می کند و اطلاعات حساب شما را تأیید می کند.
  • هنگامی که همه چیز بررسی شد، بانک شما به طور خودکار وجوه را در روز برنامه ریزی شده به حساب تعیین شده شما واریز می کند.
  • معمولاً یک هشدار از بانکتان دریافت می‌کنید که به شما اطلاع می‌دهد.
  How to Use B2B Intent Data for Effective ABM Execution

سپرده مستقیم چقدر طول می کشد؟

کنجکاو هستید که اولین سپرده مستقیم شما چه زمانی به حساب شما وارد می شود؟ در حالی که راه اندازی سپرده مستقیم نسیم است، ممکن است یک تا دو چرخه پرداخت طول بکشد تا اینکه پول را در موجودی خود مشاهده کنید.

این بخاطر این است که، در بعضی موارد، ممکن است کارفرمای شما در طول دوره انتقال اولیه یک چک فیزیکی صادر کند تا مطمئن شود همه چیز به درستی تنظیم شده است.

پس از فعال شدن کامل سپرده مستقیم، زمان دقیق ظاهر شدن وجوه شما به برنامه و نرم افزار حقوق و دستمزد شرکت شما بستگی دارد. برخی از مشاغل به صورت دو هفته ای پرداخت می کنند، در حالی که دیگران حقوق هفتگی یا برنامه ثابتی را در 15 و 30 انتخاب می کنند.

برای جلوگیری از هرگونه غافلگیری، بهتر است با کارفرمای خود چک کنید در مورد برنامه مدیریت حقوق و دستمزد آنها و اینکه چه زمانی می توانید اولین سپرده مستقیم خود را انتظار داشته باشید.

مزایای سپرده گذاری مستقیم

سپرده مستقیم یک موقعیت برد-برد را هم برای کارفرمایان و هم برای کارمندان ارائه می دهد. دردسر چک ، کاغذ را از بین می برد و ایمن را فراهم می کند روشی مناسب برای مدیریت امور مالی در اینجا به این صورت است:

برای کارمندان:

  • سپرده گذاری خودکار: با صبر ، برای رسیدن چک ها یا به خاطر سپردن آنها خداحافظی کنید. چک حقوق شما به طور خودکار در حساب بانکی شما در روز پرداخت ظاهر می شود، آماده برای استفاده فوری
  • آرامش خاطر: سپرده مستقیم خطر گم شدن یا سرقت چک ها را از بین می برد. پول شما مستقیماً به حساب بانکی امن شما می رود.
  • دسترسی سریعتر: برخلاف چک های کاغذی که ممکن است چند روز طول بکشد تا تسویه شوند، سپرده های مستقیم معمولاً بلافاصله در روز پرداخت در دسترس هستند، به شما امکان می دهد سریعتر به وجوه خود دسترسی پیدا کنید.
  • ثبت سوابق ساده: سوابق الکترونیکی چک های حقوق شما به راحتی در صورتحساب های بانکی شما موجود است، تسهیل بودجه بندی و تهیه مالیات.
  Social Media Marketing: The Ultimate Guide

برای کارفرمایان:

  • صرفه جویی در هزینه: واریز مستقیم نیاز به چاپ چک را بی نیاز می کند خرید پاکت، و هزینه پست، کاهش هزینه های اداری مرتبط با پردازش حقوق و دستمزد.
  • افزایش کارایی: سپرده های خودکار فرآیند حقوق و دستمزد را ساده می کند، صرفه جویی در زمان و تلاش در مقایسه با رسیدگی به چک های کاغذی.
  • خطاهای کاهش یافته: سپرده مستقیم احتمال خطاهای مرتبط با نوشتن و توزیع چک های فیزیکی را از بین می برد.
  • امنیت بهبود یافته: خطر گم شدن یا سرقت چک وجود ندارد، اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما حقوق خود را ایمن دریافت می کنند.

همیشه بهتر است مستقیم باشید

چه در حال دریافت یا صدور پرداخت باشید، تغییر به سپرده مستقیم می تواند در وقت شما صرفه جویی کند، پول، و آرامش خاطر هم در زندگی و هم وقتی نوبت به سپرده‌های شما می‌رسد، راه‌اندازی سپرده مستقیم آسان است و در کوتاه‌مدت، خواهید دید که پرداخت شما به حساب بانکی‌تان می‌رسد. همه چیز را در یک مکان خرج نکنید!

از پردازش حقوق و دستمزد دقیق و کارآمد با اختصاصی اطمینان حاصل کنید نرم افزار ردیابی زمان.

فرم سپرده مستقیم رایگان

چه کارفرما یا کارمندی باشید که به فرم واریز مستقیم نیاز دارید، یکی را از اینجا دانلود کنید که توسط G2 برای شما آورده شده است!

این مقاله در ابتدا در سال 2019 منتشر شده است. با اطلاعات جدید به روز شده است..

منبع: https://learn.g2.com/direct-deposit

Techpros : innovate, learn & connect ultimate technology resource,trends & insights. The pharmaceutical industry is highly regulated, and auditing expired returns helps us meet regulatory requirements. 6 ways tesla is promising to change the world next year, ranked in order of their actual likelihood.