فرو رفتن عمیق در سئوی فنی برای تجارت الکترونیک (موارد اولیه من)

تا سال 2023، بیش از 26.5 میلیون وب سایت تجارت الکترونیک در سراسر جهان وجود دارد. در مورد صنعت رقابتی صحبت کنید.

زن از سئوی فنی برای تجارت الکترونیک استفاده می کند

سخت است که از تعداد زیاد سایت‌های تجارت الکترونیکی که خریداران باید انتخاب کنند، نترسید، به خصوص که من در حال راه‌اندازی کسب‌وکار تجارت الکترونیک خود هستم – یک فروشگاه کالاهای خانگی قدیمی.

صنعت کالاهای خانگی مطمئناً فضای شلوغی است، بنابراین من می دانم که اگر بخواهم شانسی برای نشان دادن در نتایج جستجو داشته باشم تا در مقابل خریداران قرار بگیرم، چقدر مهم است که سئوی فنی سایتم را درست انجام دهم.

دانلود 10 قالب اکسل برای بازاریابان (کیت رایگان)

برای اطمینان از اینکه سئوی خود را به درستی انجام می دهم، با چند متخصص صحبت کردم تا بفهمم که سایت تجارت الکترونیک من باید دارای چه عناصر فنی سئو باشد. در زیر، نمونه‌هایی از وب‌سایت‌هایی را که سئوی فنی را به درستی انجام می‌دهند، بررسی می‌کنم. بیایید شیرجه بزنیم

فهرست مطالب

دریافت درست سئوی فنی در تجارت الکترونیک

چندین عنصر فنی سئو برای رونق کسب و کار تجارت الکترونیک مورد نیاز است. طبق گفته چند کارشناس تجارت الکترونیک که با آنها صحبت کردم، اگر می خواهید آن را درست انجام دهید، این مراحل را باید دنبال کنید.

راه اندازی معماری سایت

روشی که سایت شما در قسمت پشتی راه اندازی می شود به همان اندازه مهم است که به نظر خریداران می رسد. این بدان معناست که صفحات شما باید ساختار واضحی داشته باشند و برای خریداران آسان باشد.

معماری موفق وب سایت با ایجاد یک منوی ناوبری کاربرپسند و محدود ، تعداد صفحاتی که بازدیدکنندگان باید روی آن کلیک کنند تا اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند آغاز می شود.

در اینجا نمونه ای از معماری ساده و واضح وب سایت آورده شده است.

سئو فنی برای تجارت الکترونیک: نموداری که معماری موثر وب سایت را مشخص می کند.

“صفحات باید ساختار واضحی داشته باشند.” جیمز تیلور، استراتژیست سئو در Embryo را پیشنهاد می کند. “میزان کلیک های مورد نیاز بین صفحه اصلی و پرداخت را کاهش دهید.”

در مورد یک وب سایت تجارت الکترونیک، ساختار صفحه شما باید مرور و خرید محصولات شما را برای افراد سریع و آسان کند.

“نه تنها ساختار واضح سایت برای تجربه کاربر مهم است.” تیلور اضافه می کند، اما ساختار یک وب سایت همچنین می تواند بر موفقیت یک موتور جستجو در خزیدن و در نهایت نمایه سازی سایت شما تأثیر بگذارد.

نکته حرفه ای: اگر می خواهید شانس خود را برای حضور در SERP برای محصولی که مشتری شما خرید می کند، افزایش دهید، گوگل باید بداند که محصولات شما وجود دارند. این را در هنگام نامگذاری و سازماندهی صفحات وب تجارت الکترونیک خود در نظر داشته باشید.

از داده های ساخت یافته استفاده کنید.

همچنین ضروری است که داده های ساختار یافته را در صفحات محصول سایت خود قرار دهید. داده‌های ساختاریافته مجموعه‌ای از داده‌ها هستند که با گروه‌های خاصی از متن سازمان‌دهی شده و برچسب‌گذاری شده‌اند که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا زمینه اطلاعات را درک کنند تا بتوانند نتایج دقیق را به جستجوگران ارائه دهند. به این داده ها به عنوان نشانه گذاری طرحواره نیز گفته می شود.

  نمودار PERT چیست؟ نحوه استفاده از One در مدیریت پروژه

در زمینه وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک، داده‌های ساختاریافته به موتورهای جستجو اجازه می‌دهد بدانند که صفحات محصول شما در واقع محصولاتی هستند که مردم می‌توانند آن‌ها را خریداری کنند (به عنوان مثال، در مقایسه با صفحات اطلاعاتی مانند پست‌های وبلاگ).

“سایت های تجارت الکترونیک معمولاً حاوی اطلاعات زیادی هستند.” Simon Hughes، بنیانگذار و مدیر خلاق Design & Build Co. «اگر (داده‌های سایت خود) را برای Google روشن نکنید، می‌تواند به راحتی سوء تعبیر شود و به طرز چشمگیری بر نحوه ظاهر شدن شما در نتایج جستجو تأثیر بگذارد.»

نکته حرفه ای: نشانه‌گذاری‌های طرحواره همچنین می‌توانند CTR (نرخ کلیک) صفحه شما را در SERP بهبود بخشند زیرا با ارائه اطلاعاتی که می‌خواهند بلافاصله هنگام خرید بدانند، داده‌های صفحه محصول شما را به شیوه‌ای جذاب‌تر برای کاربران سازماندهی می‌کنند.

در اینجا نمونه ای از نشانه گذاری طرحواره در عمل آورده شده است. این لیست محصول برای آپارتمان‌های باله از برند کفش سام ادلمن شامل میانگین امتیاز این برند و تعداد نظرات مشتریان و همچنین جدول زمانی تحویل و سیاست بازگشت آن است.

SEO فنی برای تجارت الکترونیک: نتیجه موتور جستجو از برند کفش Sam Edelman که شامل نشانه گذاری طرحواره ای است که برای خریداران مفید است.

هیوز می افزاید، با ارائه داده‌های ساختاریافته در نشانه‌گذاری‌های طرحواره، باید بتوانید اطلاعات بیشتری درباره محصولات خود به‌طور مستقیم در صفحه نتایج جستجو برای خریداران مشاهده کنید.

اطلاعات مفیدی که ممکن است بخواهید در نشانه گذاری محصول خود برجسته کنید عبارتند از:

  • بررسی ها
  • قیمت.
  • پنجره تحویل
  • سیاست بازگشت.

در نظر بگیرید که چه اطلاعاتی می تواند به برجسته شدن محصول شما در SERP کمک کند.

چه چیزی می تواند به خریداران در فرآیند تصمیم گیری کمک کند؟ به عنوان مثال، اگر ارسال رایگان یا مرجوعی رایگان ارائه می‌دهید، این می‌تواند مزیتی باشد که ارزش آن را در نشانه‌گذاری محصولتان برجسته کنید، زیرا یکی از اولین چیزهایی است که خریداران می‌بینند.

انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی

سئوی فنی فقط برای بک‌اند وب‌سایت شما نیست – می‌تواند از قسمت جلویی نیز پشتیبانی کند. تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید تا بتوانید کلمات کلیدی مورد نظر را در محتوای درون صفحه خود و همچنین باطن خود بگنجانید.

دانستن اینکه مردم هنگام خرید محصولاتی که می‌فروشید چه چیزی را جستجو می‌کنند، می‌تواند به شما در نوشتن محتوای مرتبط برای صفحات و دسته‌های محصول کمک کند. تیلور می گوید. “این کلمات کلیدی تمرکز باید در عنوان متا و توضیحات، تگ alt و صفحات محصول نیز گنجانده شوند.”

محتوای سایت شما نه تنها باید برای بازدیدکنندگان آموزنده و مفید باشد، بلکه باید با اطلاع دادن به موتورهای جستجو و اطلاع از اینکه کسب و کار تجارت الکترونیک شما چه چیزی ارائه می دهد و سایت شما تا چه حد قابل اعتماد است، مناسب باشد.

نکته حرفه ای: همه محصولات شما باید دارای عنوان منحصر به فرد و توضیحات خاصی باشند که تیلور به آن اشاره می کند “فرآیندی سریع نیست، اما برای افزایش دید بسیار مهم است.”

سئوی فنی خود را اصلاح کنید.

در پشت صحنه، چند جزئیات دیگر وجود دارد که باید برای ارائه یک استراتژی سئوی قوی در تجارت الکترونیک اصلاح شود.

به گفته تیلور، اینها عناصر اضافی برای بهینه سازی هستند:

  • سرعت سایت. یک وب سایت کند نرخ پرش را افزایش می دهد. مطالعات نشان داده اند که زمان حضور در سایت بر رتبه جستجوی شما تأثیر می گذارد، بنابراین مهم است که سرعت سایت خود را بهینه کنید.
  • کیفیت تصویر. تصاویر بزرگ و با وضوح بالا می توانند سرعت وب سایت شما را کاهش دهند. برای بهبود سرعت وب‌سایت خود، عکس‌ها و گرافیک‌های خود را بهینه کنید تا حجم فایل کوچک‌تری داشته باشند بدون اینکه وضوح یا ظاهر تصویر به خطر بیفتد.
  • نمایه سازی همچنین بخشی از معماری سایت، نمایه سازی فرآیند موتور جستجو را هنگام خزیدن وب سایت شما بهبود می بخشد. نمایه سازی به کاربر نهایی نیز کمک می کند. ساختار واضح، پیوندهای داخلی، نقشه سایت و مسدود ، صفحاتی که مرتبط نیستند، همگی پیمایش در وب سایت شما را آسان تر می کنند.
  • اول موبایل اکثر کاربران با استفاده از تلفن های خود به وب سایت ها دسترسی دارند. در واقع، 50 درصد از خریداران 30 تا 49 ساله حداقل هفته ای یک بار از گوشی هوشمند خود خرید می کنند. سایت های تجارت الکترونیک باید قبل از دسکتاپ برای موبایل پویا و بهینه شده باشند.
  آخرین باری که از قطب نما استفاده کردید کی بود؟

سایت خود را برای خرید گوگل بهینه کنید.

هیوز توصیه می کند که مرحله نهایی اجرای سئو فنی برای وب سایت تجارت الکترونیک شما این است که داده های محصول خود را به مرکز مرچنت گوگل ارسال کنید.

“در حالی که این مورد برای نمایش در نتایج جستجو ضروری نیست.” او می گوید “این می تواند بیشتر به گوگل کمک کند تا محصولات شما را درک کند، و همچنین شما را واجد شرایط می کند تا در برگه خرید Google ظاهر شوید.”

نکته حرفه ای: همچنین اگر قصد دارید تبلیغات گوگل را برای محصولات خود اجرا کنید، باید این مرحله را کامل کنید، بنابراین بهتر است در زمانی که روی سئو سایت خود کار می کنید، این مرحله را تنظیم کنید.

سایت های تجارت الکترونیک که سئوی فنی را به درستی دریافت می کنند

با در نظر گرفتن این نکات تخصصی، می‌خواستم چند وب‌سایت تجارت الکترونیک پیدا کنم که سئوی فنی را به خوبی اجرا می‌کنند تا بتوانم از آنها به عنوان الهام‌بخش برای سایت خودم استفاده کنم. در اینجا چند مثالی که من پیدا کردم و آنچه که آنها به درستی دریافت می کنند آورده شده است.

Wayfair

Wayfair اولین وب سایت تجارت الکترونیکی است که وقتی به سئو فنی فکر می کنم به ذهن من می رسد. سایت کالاهای خانگی میلیون ها محصول دارد که باید برای جستجو سازماندهی، قابل کشف و بهینه سازی شوند. این مقداری سنگین ، است.

وقتی از سایت Wayfair بازدید کردم، اولین چیزی که متوجه شدم منوی ناوبری بود. هر محصول در دسته های کاربر پسند در بالای صفحه سازماندهی شده است. نه تنها به راحتی می توان به عنوان یک خریدار پیمایش کرد، بلکه نمونه ای عالی از معماری سایت است.

موتورهای جستجو به دلیل ساختار واضح آن می توانند به سرعت بفهمند که چگونه وب سایت Wayfair را فهرست بندی کنند.

SEO فنی برای تجارت الکترونیک: صفحه اصلی Wayfair دارای ناوبری کاربر پسند است.

نکته بعدی که من متوجه شدم این است که چگونه هر بخش محصول بهینه شده است. برای مثال، وقتی به برگه «مبلمان» رفتم، به منوی کشویی زیرمجموعه‌ها منتقل شدم تا بر اساس اتاقی که برای آن خرید می‌کنم انتخاب کنم.

سئو فنی برای تجارت الکترونیک: منوی ناوبری کشویی Wayfair در زیر شاخه های بسیاری سازماندهی شده است.

من با دسته مبلمان اتاق نشیمن رفتم. هنگامی که به آنجا رسیدم، به دسته بخش ها رفتم. من بلافاصله متوجه شدم که نه تنها معماری صفحه بسیار آسان است، بلکه صفحه محصول کلمات کلیدی هدف را به عنوان عنوان صفحه فهرست می کند.

SEO فنی برای تجارت الکترونیک: هدر Wayfair برای صفحه محصول برای بخش‌ها و کاناپه‌ها.

من یکی از مبل های لیست شده را انتخاب کردم تا ببینم Wayfair چگونه سئوی فنی را در یک صفحه محصول جداگانه گنجانده است.

همانطور که فکر می کردم، صفحه محصول هم برای خریدار و هم برای موتورهای جستجو بهینه شده است. عنوان صفحه محصول شامل نام تجاری مبل و همچنین یک کلمه کلیدی توصیفی است. همچنین کلمات کلیدی مرتبطی در سرتاسر توضیحات محصول استفاده می شود.

  Diving Deep Into Marketing in Financial Services (My Takeaways)

سئو فنی برای تجارت الکترونیک: صفحه اصلی سام ادلمن برند کفش یک منوی ناوبری واضح را نشان می دهد.

در نهایت، من کنجکاو بودم که نتایج جستجو برای این دسته محصول چگونه است، بنابراین عبارت “قطعی برگشت پذیر” را جستجو کردم و این نتیجه را از Wayfair دیدم:

این نتیجه با یکی از نکاتی که در بالا به اشتراک گذاشتم، همخوانی دارد، یعنی استفاده از نشانه گذاری های طرحواره برای ارائه اطلاعات بیشتر در SERP.

آنچه ما دوست داریم: Wayfair به وضوح بهترین شیوه های فنی SEO را برای بهینه سازی وب سایت تجارت الکترونیک خود برای خریداران و موتورهای جستجو دنبال می کند.

سام ادلمن

من می‌خواستم نگاهی به نحوه اجرای سئوی فنی یک وب‌سایت تجارت الکترونیک در یک دسته خرید متفاوت بیندازم، بنابراین سام ادلمن را بررسی کردم.

مانند بسیاری از برندهای کفش، سام ادلمن انواع مختلفی از مدل های کفش را ارائه می دهد. برای اینکه خریداران بتوانند آنچه را که به دنبال آن هستند آسان کند، این وب سایت ناوبری کاربرپسند را ارائه می دهد:

من به رده Flats & Loafers رفتم و با صفحه بهینه سازی شده دیگری استقبال شدم.

چندین زیرمجموعه در سبک فلت و لوفر وجود دارد و سام ادلمن آنها را برای ناوبری آسان در بالا نمایش می دهد. این دسته بندی ها همچنین می توانند به موتورهای جستجو کمک کنند تا پیشنهادات وب سایت برند را بهتر درک کنند.

سئوی فنی برای تجارت الکترونیک: صفحه محصول سام ادلمن برای تخت و کفش راحتی.

من یکی از پرفروش‌ترین برندهای تجاری را انتخاب کردم تا ببینم صفحات هر محصول چگونه بهینه شده‌اند. کفش های تخت مری جین در حال حاضر یک سبک کفش محبوب هستند، بنابراین منطقی است که عبارت “مری جین” را در عنوان محصول درج کنید.

سئو فنی برای تجارت الکترونیک: صفحه محصول برای آپارتمان های مری جین از سام ادلمن.

منبع تصویر

همانطور که با Wayfair انجام دادم، یکی از کلیدواژه‌هایی را که در وب‌سایت سام ادلمن یافتم، «مری جین آپارتمان» را جستجو کردم.

در اینجا نتیجه جستجو نشان داده می شود:

سئو فنی برای تجارت الکترونیک: صفحه محصول برای آپارتمان های مری جین از سام ادلمن.

آنچه ما دوست داریم: نه تنها همه محصولات مربوطه در یک صفحه سازماندهی شده اند (که فهرست ، را برای گوگل آسان می کند)، بلکه فهرست جستجو شامل نشانه گذاری طرحی با اطلاعات مهم برای تصمیم گیرندگان است.

آنچه در مورد SEO فنی برای تجارت الکترونیک آموختم

همانطور که من سفر خود را برای راه اندازی یک وب سایت تجارت الکترونیک آغاز می کنم، اکنون درک عمیق تری از اینکه چرا سئو فنی بسیار مهم است – و چگونه می توانم از آن به عنوان ابزاری برای کمک به برجسته شدن وب سایتم استفاده کنم، دارم.

بزرگ‌ترین نکته من این است که ساختار وب‌سایت یک عامل تعیین‌کننده اصلی در این است که آیا گوگل کار شما را می‌فهمد یا نه. برای کمک به موتورهای جستجو درک اینکه من محصولاتی را می فروشم، به ایجاد یک منوی ناوبری ساده با دسته ها و زیر مجموعه ها کمک می کند.

همچنین ناوبری پاک، یافتن آنچه را که به دنبال آن هستند برای کاربران آسان می کند. و اگر یک چیز وجود دارد که می‌خواهم برای وب‌سایت تجارت الکترونیک خود تضمین کنم، این است که مشتریان آینده من یک تجربه یکپارچه داشته باشند. من می‌خواهم مطمئن شوم که کشف سایت تجارت الکترونیک من، کاوش در محصولات من و خرید یکپارچه برای آنها آسان است.

سئوی فنی می تواند به تجارت الکترونیک شما کمک کند. وقتی بدانید که چگونه می‌توانید هم خریداران و هم موتورهای جستجو را راضی کنید، شانس خود را برای فروش افزایش می‌دهید – و بالاخره این هدف نهایی است.

قالب های بازاریابی اکسل

منبع: https://blog.hubspot.com/marketing/technical-seo-ecommerce

Jonathan lee techpros : ultimate technology resource. The pharmaceutical industry is highly regulated, and auditing expired returns helps us meet regulatory requirements. Ring video doorbells recalled over fire concerns – dlsserve.