نکات تخصصی برای نوشتن متن در 5 بستر مختلف (قابل نشانک)

بسیاری از ما می دانیم که نسخ کپی رایتینگ در رسانه های اجتماعی و حفظ حضور فعال اجتماعی برای استراتژی بازاریابی یک برند ضروری است. از این گذشته، بیش از 90 درصد از بازاریابان می گویند که رسانه های اجتماعی برای تجارت آنها ضروری است.

زن در رسانه های اجتماعی کپی رایتینگ تمرین می کند

و با این حال، مدیریت آن همچنان منبع ناامیدی برای بسیاری است.

این قابل درک است – بخش های متحرک زیادی برای یک استراتژی موفق رسانه اجتماعی وجود دارد. دانستن فرکانس مناسب برای پست ، وجود دارد. اندازه گیری بازگشت سرمایه در این تلاش ها وجود دارد.

و تعیین اینکه چه چیزی در هر کانال باید پست شود.

کانال‌های مختلف مخاطبان، زمان‌های پیک و محدودیت شخصیت‌های متفاوتی دارند.

به همین دلیل است که دستورالعمل‌های زیر را برای ایجاد نسخه‌ای برای پنج کانال رسانه اجتماعی جمع‌آوری می‌کنیم: فیس‌بوک، ایکس، لینکدین، اینستاگرام و اسنپ چت. پس ادامه دهید – و شروع به نوشتن کنید.

ثبت نام کنید تا ابزارهای هوش مصنوعی HubSpot را امتحان کنید

نحوه نوشتن متن برای 5 کانال رسانه اجتماعی

فیس بوک

بیایید با نگاهی به مخاطبان فیس بوک شروع کنیم:

منبع تصویر

بر اساس گزارش مرکز تحقیقات پیو، 69 درصد از کل بزرگسالان آنلاین در فیس بوک همچنان پرمخاطب ترین شبکه اجتماعی هستند. این یک مکان عالی برای شروع ایجاد یک جامعه آنلاین است.

و به یاد داشته باشید، 90٪ از بازاریابان رسانه های اجتماعی می گویند ایجاد یک جامعه آنلاین فعال برای موفقیت یک برند در سال 2023 بسیار مهم است – بنابراین تلاش های شما هدر نخواهد رفت.

اما از بین کانال هایی که در اینجا پوشش خواهیم داد، بالاترین میزان استفاده را در بین مخاطبان بالای 65 سال نیز دارد.

هنگام نوشتن متن برای فیس بوک، به خاطر سپردن این داده ها ضروری است – مخصوصاً اگر نام تجاری شما این افراد را هدف قرار داده است. فرض کنید در حال ایجاد یک بودجه بازاریابی هستید و می خواهید تصمیم بگیرید که چگونه بخشی را برای رسانه های اجتماعی اختصاص دهید.

در حالی که ما حضور در همه کانال‌ها را تشویق می‌کنیم، اگر هدف شما جلب توجه مخاطبان بالای 65 سال است، این شبکه ممکن است بهترین شبکه برای هزینه تبلیغات یا کمپین پرداخت به ازای کلیک (PPC) باشد.

انرژی خود را در اینجا متمرکز کنید و سپس آن محتوا را برای کانال های دیگر تغییر دهید.

بنابراین، اجازه دهید برخی از قوانین اساسی اساسی را مرور کنیم:

  • مطمئن شوید که قالب بندی شما درست است. این دلیل بزرگی است که ما از ارسال خودکار محتوای تکراری در چندین کانال خودداری می‌کنیم – شما در معرض خطر قرار دادن برچسب «@user» هستید که فقط برای X یا اینستاگرام مناسب است.
  • محدودیت کاراکتر فیس بوک برای به روز رسانی وضعیت 63206 است. این خیلی دور از ایده آل است. مردم برای استفاده از متن یا داستان های طولانی از فیس بوک بازدید نمی کنند. بافر این را یافته است پست های فیس بوک با 80 کاراکتر یا کمتر 66 درصد تعامل بیشتری دریافت می کنند.
  • متن کمتر اجازه می دهد تا تمرکز بیشتری روی هر محتوای بصری همراه با آن قرار گیرد.

فیس بوک یک راه عالی برای ایجاد یک جامعه آنلاین و تبلیغ محتوای خارجی شما است – مواردی مانند پست های وبلاگ، گزارش ها یا ویدیوها. اما فقط یک لینک را بدون توضیح ارسال نکنید.

حتماً آن را با متنی کوتاه و جلب توجه همراه کنید که نشان می دهد محتوا در مورد چیست یا سؤالی را مطرح می کند که به آن پاسخ می دهد.

  چه خرابه های خراب | وبلاگ ست

نکته تخصصی: فیس بوک مکانی عالی برای ایجاد جامعه با مخاطبان است، اما باید در مورد پست های خود استراتژیک باشید.

نیل شافر پیشنهاد می کند، “شما باید مطمئن شوید که پست های شما با اهداف تجاری شما و همچنین دلیل اینکه مردم صفحه شما را در وهله اول لایک کرده اند، همسو باشد!”

او می گوید: «نه تنها این کار را انجام می دهد بهترین تمرین رابطه شما با مخاطبان را تقویت می کند، اما باعث افزایش مخاطب نیز می شود.

X (توئیتر سابق)

X به یک پلتفرم رسانه اجتماعی محبوب تبدیل شده است. این پلتفرم در بین نسل Z نسبت به سایر پلتفرم ها مانند اینستاگرام 30 درصد سریعتر رشد می کند.

حتی اگر تنها ۷ درصد از بازاریابان فکر می‌کنند که X موثرترین پلتفرم برای ایجاد یک جامعه درگیر است، تلاش برای گنجاندن یک نسخه عالی برای پست‌ها به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی شما ارزش دارد.

پست های اکثر کاربران حداکثر 280 کاراکتر دارند. برای کاربران X Blue، تعداد کاراکترها 10000 است. حتی اگر برخی از کاربران محدودیت کاراکتر بالاتری دارند، طول پست ایده‌آل در حدود 240-259 کاراکتر است.

منبع تصویر

به یاد داشته باشید که هشتگ ها روشی موثر برای نشان دادن و خلاصه ، پیام شما هنگام نوشتن کپی برای پست ها هستند. تقریباً 87 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی فکر می کنند که کاربران از رسانه های اجتماعی به جای موتور جستجو برای جستجوی محصولات استفاده می کنند.

بنابراین، ایجاد یک هشتگ به طور خاص برای برند شما راهی عالی برای کشف شدن توسط کاربرانی است که ممکن است از هشتگ برای جستجوی پست ها یا محصولات استفاده کنند.

اما ورزش مقداری با هشتگ ها خودداری کنید و مطمئن شوید که متن همراه آنها بیشتر پست را شامل می شود. آن را به یک یا دو محدود کنید – این پست‌ها 21 درصد تعامل بیشتری نسبت به پست‌های دارای سه یا بیشتر دارند.

کپی رایتینگ در شبکه های اجتماعی چیست؛  گرافیکی که انواع موفق محتوای توییتر را نشان می دهد

منبع تصویر

توجه داشته باشید که چگونه سایت موسیقی Pitchfork از X برای تبلیغ آهنگ ها و آلبوم های برتر خود در سال استفاده می کند.

منبع تصویر

این پست از هشتگ ها استفاده می کند و از همان برچسبی استفاده می کند که نشریه برای ترویج رأی گیری مخاطبان استفاده می کند. این پست همچنین از گرافیک های چشم نواز با متن جایگزین استفاده می کند. این باعث می شود که پست برای خوانندگان صفحه در دسترس باشد و برای SEO بهینه شود.

لینکدین

منبع تصویر

لینکدین به عنوان پنجمین رسانه اجتماعی بزرگ رتبه بندی می شود که بازده بالایی را برای بازاریابان فراهم می کند. این پلتفرم به یک کانال توزیع محتوا تبدیل شده است.

کاربران می‌توانند به‌روزرسانی‌های ساده پست، معمولاً مرتبط با کسب‌وکار را به اشتراک بگذارند (فکر کنید: فرصت‌های شغلی و کنفرانس‌های حرفه‌ای)، و آنها را به طور همزمان به سمت X سوق دهند.

با این حال، ما آن را توصیه نمی کنیم – یادداشت ما را در مورد مشکلات محتوای یکسان در کانال های مختلف ببینید.

اما در سال 2012، لینکدین برنامه اینفلوئنسرهای خود را معرفی کرد که چهره های تجاری قابل توجهی را برای وبلاگ مهمان در پلت فرم انتشار لینکدین استخدام می کرد.

در نهایت، این پلتفرم در سال 2014 به روی همه اعضای لینکدین باز شد و آن را به عنوان یک خروجی برای افراد برای به اشتراک گذاشتن محتوای اصلی با مخاطبانی بسیار بزرگتر از آنچه ممکن است در دامنه‌های خود دریافت کرده‌اند، قرار دهد.

این بخشی از محتوای غیرمتمرکز است: مفهومی که به کاربران اجازه می‌دهد کارهای منتشر شده خود را در جای دیگری در یک پلتفرم تولید محتوا به اشتراک بگذارند.

  Working Methodology, Importance, and Best Software

برخلاف اکثر رسانه‌های اجتماعی – که در آن محتوای محدودی نمایش داده می‌شود – متن کامل و تصاویر اثر، با اعتبار نویسنده و منبع اصلی، در سایتی متفاوت از مبدأ آن به اشتراک گذاشته می‌شود.

این باعث می شود لینکدین مکانی عالی برای ارسال مجدد و پیوند به محتوای وبلاگ شما باشد. اما چرا این تلاش تکراری است؟ خوب، این را در نظر بگیرید: 16.4٪ از همه بزرگسالان آنلاین از LinkedIn استفاده می کنند.

آیا وبلاگ شما چنین دسترسی دارد؟ اگر اینطور نیست، می‌توانید با پخش محتوای خود در پلتفرم لینکدین به مخاطبان بزرگ‌تری دسترسی پیدا کنید و توجه بیشتری را به کار خود جلب کنید.

به گفته تیم کوئین، محدودیت کاراکتر برای این پست ها 3000 کاراکتر است.

نکته تخصصی: ارسال مجدد محتوای وبلاگ خود در سایر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی به دانش کمی در مورد تعداد شخصیت ها نیاز دارد.

تیم کوئین پیشنهاد می‌کند: «اگر خود را به 2200 کاراکتر یا 300 تا 400 کلمه محدود کنید، می‌توانید بدون نیاز به ویرایش یک کلمه استوری خود را در لینکدین، اینستاگرام و فیسبوک به اشتراک بگذارید.»

هنگام ساخت کپی از رسانه های اجتماعی، محدودیت های شخصیت را در نظر داشته باشید.

اینستاگرام

منبع تصویر

اینستاگرام همچنان به عنوان یک پلتفرم رسانه اجتماعی مورد علاقه در بین کاربران و بازاریابان رسانه های اجتماعی است. 25 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی می گویند که این بهترین پلتفرم برای افزایش مخاطب درگیر است.

از آنجایی که اینستاگرام، قبل از هر چیز، بستری برای به اشتراک گذاری عکس و فیلم است، تمرکز اصلی باید بر روی محتوای بصری شما باشد. اما ارائه زمینه ای که به کاربران امکان می دهد بدانند چه چیزی را مشاهده می کنند – در حد منطق مفید است.

مانند بسیاری از کانال های دیگر که در مورد آنها صحبت کردیم، مردم از اینستاگرام برای خواندن مطالب طولانی استفاده نمی کنند. و در حالی که به نظر نمی رسد اینستاگرام حداکثر تعداد کاراکتر کپشن را مشخص کند، پس از سه خط اول قطع می شود.

به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم زیرنویس‌ها را به این مقدار محدود کنید، و اگر به متن بیشتری نیاز دارید، مطمئن شوید که مهم‌ترین اطلاعات – مانند تماس‌ها برای اقدام – در سه خط اول گنجانده شده است.

هشتگ‌ها، @منشن‌ها و جزئیات اضافی می‌توانند تا انتهای کپی بروند.

در اینجا یک مثال عالی از کرکس. پست با تصویری چشم نواز و بازیگر سرشناس – تیموتی شالامه شروع می شود.

کپی در کپشن زمینه پست را نشان می دهد و اشاره می کند که داستانی در مورد شخصیت دلسوز این بازیگر است. در این پست همچنین به نویسنده و تصویرگر تصویر اشاره شده است که دامنه آن را گسترش داده است.

منبع تصویر

استفاده از زیرنویس برای ارائه زمینه به ویژه هنگام به اشتراک گذاری ویدیوها مهم است. این‌ها معمولاً به‌طور خودکار بدون صدا پخش می‌شوند، بنابراین از توضیحات استفاده کنید تا بدانند چه چیزی را نمی‌شنوند – و حتی ممکن است انگیزه گوش دادن به آن‌ها را ایجاد کنید.

و در مورد آن هشتگ ها: برخلاف X، استفاده از بیش از دو در اینجا اشکالی ندارد، اما توصیه می شود کمتر از هشتگ استفاده کنید.

طبق گفته اینستاگرام، به نظر می رسد نقطه شیرین حدوداً سه تا پنج هشتگ باشد – به نظر می رسد این پست های اینستاگرام بیشترین تعامل را دارند.

منبع تصویر

در مورد استوری های اینستاگرام، جزئیات زیادی در مورد محدودیت کاراکترها وجود ندارد، اما به دلیل اینکه متن روی محتوای بصری – که تمرکز است – پوشانده می شود – بیش از حد عکس یا ویدیو را با یک توضیح مبهم نکنید.

  آژانس ها در یک سال رشد ثابت چه کاری باید انجام دهند؟

نکته تخصصی: کپشن اینستاگرام باید کوتاه، شیرین و دقیق باشد.

اشلین کارتر پیشنهاد می کند که بایدبرای نوشتن اولین خط در اینستاگرام، نکاتی را که یاد گرفته‌اید برای نوشتن سرفصل‌ها به کار ببرید.”

از آنجایی که اینستاگرام تنها یک قطعه کوتاه از کپی را به کسانی که در فید آنها پیمایش می کنند نشان می دهد، خط اول شما باید مخاطبان شما را جذب کند و آنها را درگیر کند.

اسنپ ​​چت

منبع تصویر

در حالی که ما در مورد مبهم نکردن محتوای بصری هستیم، اجازه دهید در مورد اسنپ چت بحث کنیم. باز هم، از آنجایی که تمرکز در اینجا بر روی تصویر است، باید با متن زیاد از منحرف ، حواس بینندگان از آن جلوگیری کنید.

به گفته تین ووگ، محدودیت شخصیت اسنپ چت 80 نفر در هر پست است. کلمه “snap” به معنای کوتاهی است، بنابراین سعی کنید سر و صدا نکنید.

در مورد استوری اسنپ چت شما هم همینطور است: “مجموعه ای از اسنپ هایی که یکی از دوستان در 24 ساعت گذشته در استوری خود پست کرده است.”

در اینجا یک مثال جالب از نحوه ایجاد کل داستان اسنپ چت توسط Food Network بر اساس ایده قهوه آورده شده است. با یک تبلیغ کوچک در مورد “3 راه برای تقویت بازی قهوه سرد” در زیر داستان های ویژه آغاز شد:

منبع تصویر

سپس، مجموعه‌ای از تصاویر متحرک و فیلم‌ها را در مورد این موضوع به اشتراک گذاشت، از نکات دستور پخت تا کلیپ‌هایی از برنامه شبکه، “آشپزخانه کاذب”.

این یک موضوع ساده – قهوه – را به خود اختصاص داد و آن را به محتوای جذاب و قابل مصرف گسترش داد تا آنچه را که برند بهترین انجام می دهد برجسته کند.

توجه داشته باشید که برای بخش‌های خاصی از داستان، یک فراخوان برای اقدام در پایین برای «تماشا» یا «خواندن» وجود دارد.

در حالی که اسنپ چت این را کاملاً روشن نمی کند، به نظر می رسد که این کاملاً یکی از ویژگی های تبلیغات است و چیزی نیست که بتوان آن را به صورت ارگانیک اضافه کرد.

با این حال، اگر بودجه شما اجازه می دهد، افزودن این CTA ها راه دیگری برای جلب توجه به محتوای طولانی تر شما است.

آن کپی را درست دریافت کنید

مدیریت حضور برند شما در رسانه های اجتماعی کار ساده ای نیست، اما بیش از حد ممکن است. و اکنون، نوشتن کپی خلاقانه و قانع کننده برای پلتفرم های مختلف شما می تواند به یک کار سرگرم کننده تبدیل شود.

و اگر برای محتوایی که می‌خواهید در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید نیاز به الهام دارید، ابزارهای هوش مصنوعی، مانند دستیار کمپین HubSpot، می‌توانند به شما کمک کنند تا در عرض چند دقیقه کپی بنویسید.

قبل از نوشتن، اطلاعاتی در مورد ترکیب مخاطبان خود برای هر شبکه اجتماعی ترسیم کنید. سپس، ببینید که چگونه با داده های کاربر از مرکز تحقیقات Pew مقایسه می شود.

از آنجا، می‌توانید ببینید که کجا بیشترین مخاطب را دارید و چگونه می‌توانید محتوای یک کانال را برای جلب توجه به کانال دیگر تغییر دهید – و ترافیک وب سایت را جذب کنید.

چگونه می توانید یک کپی برای رسانه های اجتماعی ایجاد کنید و آن را تغییر دهید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.

برای تقویت مهارت های خود با کمک کتاب کار رسانه های اجتماعی ما اینجا را کلیک کنید.

منبع: https://blog.hubspot.com/marketing/social-media-copywriting

©2024 techpros : ultimate technology resource. Stock control through stocktaking gujrathi. To help organizations work toward racial equity in suicide prevention efforts.