نیت نامه چیست؟ نحوه نوشتن یکی برای شغل (+ مثالها)

برنامه های شغلی استاندارد دارای مجموعه ای از شیوه های استاندارد هستند. شما یک رزومه و نامه پوششی را تحویل می دهید و سپس، در صورت انتخاب، چند مرحله مصاحبه را طی می کنید و کار را دریافت می کنید.

شخصی در رایانه خود قصد نوشتن نامه را دارد

با این حال، همه فرصت های شغلی بالقوه با یک درخواست شروع نمی شوند. در واقع، بسیاری با ابتکار یک جوینده کار شروع می کنند.

کیت رایگان: همه چیزهایی که برای جستجوی شغل خود نیاز دارید

آن جویندگان کار به جای یک نامه قصد ارسال خواهند کرد پوشش نامه. در این مقاله، نگاهی خواهیم داشت به اینکه نامه قصد چیست و برخی از استراتژی‌ها را برای نوشتن بهترین LOI که می‌توانید برجسته می‌کنیم. ما حتی یک الگو برای کمک به شما در شروع کار قرار داده ایم.

در اینجا چیزی است که پیدا خواهید کرد:

تعهد نامه چیست؟

قصد نامه روش کمتری برای ابراز علاقه در یک شرکت است. دلایلی را هدف قرار می دهد که شما به دنبال فرصت هایی با یک سازمان خاص هستید.

یک نامه قصد شامل عناصر یک نامه سنتی مانند تجربه و مهارت های مرتبط است، اما در زمینه های کمی متفاوت استفاده می شود. LOI بر همسویی بین یک جوینده کار و یک سازمان تأکید دارد.

نمونه ای از قصد نامه برای Publishing Now

Letter of Intent در مقابل Cover Letter

چند تفاوت کلیدی بین a وجود دارد پوشش نامه و یک تعهد نامه از جمله:

  • متن نوشته. در حالی که یک نامه پوششی به یک لیست شغلی خاص پاسخ می دهد، یک نامه قصد به طور کلی یک سازمان را هدف قرار می دهد. ممکن است در زمان ارسال LOI یک فرصت شغلی خاص داشته باشد یا نداشته باشد.

  • تمرکز. یک نامه پوششی توضیح می دهد که چرا متقاضی A است مناسب برای یک نقش خاص. از سوی دیگر، یک LOI به سازگاری یک فرد با یک سازمان کلی یا نقش کلی‌تر می‌پردازد.

  • ابتکار عمل. نامه پوششی یک سند واکنشی است که به یک فرصت شغلی پاسخ می دهد. با این حال، یک نامه قصد ابتکار عمل بیشتری را نشان می دهد و قبل از اینکه سازمانی به طور خاص آن را درخواست کند، اطلاعاتی را ارائه می دهد.

  دروس کازو | وبلاگ ست

Letter of Intent در مقابل Letter of Interest

تعهد نامه و نامه مورد علاقه اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند. در حالی که شباهت های زیادی بین این دو سند وجود دارد، چند تفاوت کلیدی نیز وجود دارد:

  • سطح قصد هدف نامه ها دارای سطح بالایی از هدفمندی هستند، در حالی که نامه های مورد علاقه بیشتر اکتشافی هستند. یک نامه قصد اقدام را پیشنهاد می کند، در حالی که نامه های علاقه برای جمع آوری اطلاعات هستند.

  • سطح تعهد نامه تعهد یک روش با تعهد بالا برای ابراز علاقه در یک شرکت است، در حالی که نامه علاقه یک تعهد کمتر است. احتمال بیشتری وجود دارد که یک فرد چندین نامه مورد علاقه خود را ارسال کند.

  • جهت گیری اقدام. یک نامه قصد همیشه با یک دعوت به اقدام به پایان می رسد، در حالی که نامه علاقه مندی بیشتر آرام است و ممکن است چیزی خاص از گیرنده درخواست نکند.

در حالی که هر دو نامه ابتکار عمل را نشان می دهند و دقیقاً مطابق با شرکت طراحی شده اند، اما اهداف کمی متفاوتی را دنبال می کنند.

چه زمانی از یک نامه قصد استفاده کنیم

سناریوهای زیادی وجود دارد که در آن یک جوینده کار ممکن است بخواهد نامه ای از قصد ارسال کند. در اینجا چند نمونه هستند:

  • شما سطح بالایی از علاقه به یک شرکت خاص دارید، اما نقش باز وجود ندارد.

  • شما علاقه مند به شبکه سازی با یک شرکت به روشی متعهد هستید.

  • شما می خواهید پس از یک رویداد شبکه با یک پیگیری رسمی ارتباط برقرار کنید.

  • شما در حال درخواست برای یک زمینه بسیار رقابتی هستید.

  • شما از یک فرصت شغلی بالقوه در سازمانی آگاه هستید که هنوز منتشر نشده است.

علاوه بر این، دانش‌آموزان یا جویندگان کار ممکن است از نامه‌های قصد برای درخواست فرصت‌های آموزشی مانند دوره‌های کارآموزی و کارآموزی استفاده کنند – اگرچه ممکن است این موارد نیز نامیده شود. مقدمه ای که برای یک نامه یا مدرک نوشته می شود.

چه زمانی از یک نامه قصد استفاده کنید

چگونه یک نامه قصد بنویسیم

راه های زیادی برای نزدیک شدن به نوشتن یک نامه قصد شغلی وجود دارد. در اینجا یک فرآیند گام به گام برای نوشتن پیش نویس LOI شما آمده است:

1. اطلاعات تماس خود را ارائه دهید.

در بالای LOI خود، باید اطلاعات تماس را ارائه دهید تا گیرنده شما بتواند در مورد فرصت های آینده با شما تماس بگیرد. این می تواند شامل شماره تلفن، ایمیل و آدرس شما باشد.

2. از سلام مناسب استفاده کنید.

برای برخی فرصت ها، یک احوالپرسی رسمی مناسب است. در شرایط دیگر، یک رویکرد غیررسمی تر ممکن است ایده آل باشد. در صورت امکان، به گیرنده خاص مراجعه کنید.

  4 موضوع برتر برای سرمایه گذاران نرم افزار

3. یک مقدمه ارائه کنید.

در پاراگراف‌های مقدماتی، می‌خواهید به سه مورد خاص ضربه بزنید:

با خیال راحت ترتیب این اطلاعات را تغییر دهید. معرفی LOI شما ممکن است رسمی یا بازیگوش تر باشد، بسته به اینکه چه کسی هستید و سازمانی که به آن ارسال می کنید.

4. در نقاط قوت خود و همسویی شرکت غواصی کنید.

یک LOI ایجاد شده است تا به وضوح بیان کند که چرا شما برای سازمان مناسب هستید. در پاراگراف های متن نامه خود، می خواهید توضیح دهید:

  • نقاط قوت شما
  • کاری که شما انجام می دهید.
  • چگونه آن چیزها با سازمان تناسب دارند.

5. مکالمه را به آینده هدایت کنید.

همه LOI ها با یک فراخوان به عمل خاتمه می یابند، که یکی از مواردی است که آن را از نامه علاقه مندی یا نامه پوششی متمایز می کند. مراحل بعدی بالقوه را ترسیم کنید تا برای خواننده آسان باشد که اقدام کند. می تواند شامل موارد زیر باشد:

6. نتیجه گیری متفکرانه بنویسید.

LOI خود را با تکرار علاقه خود به شرکت به پایان برسانید. مطمئن شوید که از گیرنده بابت وقت خود نیز تشکر کنید – درخواستی برای باز ، شغل وجود نداشت، بنابراین آنها وقت خود را برای خواندن نامه شما اختصاص دادند.

اگر LOI خود را به دلیل ارجاع داخلی ارسال می کنید، حتماً در نامه به آنها اشاره کنید.

نحوه نوشتن یک نامه تعهد

نمونه نامه قصد

بیایید چند نمونه مختلف از LOI را مرور کنیم و آنچه را که هر کدام به خوبی انجام می دهند را برجسته کنیم. برای راهنمایی در مورد ترکیب یکپارچه عناصر یک LOI، هنگام پیش‌نویس نامه قصد خود به این نمونه‌ها مراجعه کنید.

اتصال داخلی

آقای واترهاوس عزیز، نام من جنیفر اورلاندو است، و من یک سوملیای ماهر با یک دهه تجربه هستم.  من اخیراً از یک لیوان در بار شراب شما لذت بردم، و اگر به زودی استخدام می کنید، دوست دارم بیشتر با شما چت کنم.  همکار من، جکسون مریمونت، چندین سال در بار شراب ایتالیاو کار کرده است و همکاری با سازمان شما را به شدت توصیه می کند.  من سابقه خدمات شراب و گواهینامه سطح 3 Wine & Spirit Education Trust (WSET) دارم.  من عاشق شراب های ایتالیایی هستم - نبیولوها مورد علاقه من هستند!  جکسون می گوید که شما هم طرفدار آن هستید.  اشتیاق من به شراب های ایتالیایی، همراه با تجربه من، من را به یک کاندید عالی برای بار شراب ایتالیانو تبدیل می کند، اگر به یک دست اضافی نیاز دارید.  از اینکه امروز برای خواندن نامه من وقت گذاشتید سپاسگزارم، و اگر مایلید بیشتر چت کنید، لطفاً به من ایمیل بزنید، و ما می توانیم زمانی را برای نشستن با هم برنامه ریزی کنیم.  باز هم ممنون از وقتی که گذاشتید.  با سلام، جنیفر

در این نامه قصد، جنیفر از یک ارتباط داخلی استفاده می کند. این یک راه عالی برای به دست آوردن چند امتیاز اضافی هنگام توضیح نحوه شناخت شما در مورد تجارت است. فراتر از آن، تجربیات جنیفر به خوبی با کاری که بار شراب انجام می دهد هماهنگ است.

آنچه که من دوست دارم: این نامه قصد کار شخصی سازی بسیار خوبی را انجام می دهد و اتصال داخلی را به طور کامل در چند نقطه مختلف می زند. ارجاع کمک قدرتمندی برای گنجاندن در یک LOI است، و جنیفر کار بزرگی انجام داد و نکاتی را در مورد ارتباط خود نشان داد.

ساختن زمین

الیز عزیز، نام من مارک مورگان است و من یک طراح گرافیک آزاد هستم که علاقه زیادی به مواد بازاریابی جسورانه دارم.  من شرکت بازاریابی شما را در حالی که روز قبل در لینکدین بودم پیدا کردم و دوست دارم در آینده با شما همکاری کنم.  همانطور که در مورد شرکت شما مطالعه کردم، شباهت های زیادی بین کار من و سازمان شما کشف کردم.  من نیز از تبلیغات روشن و رو به جلو دفاع می کنم و ایجاد تبلیغات هوشمند و جذاب تخصص من است.  در حالی که متوجه شدم در حال حاضر نیازی به پروژه ارسال شده ندارید، در حال بررسی پیشنهادات شما بودم و فرصتی برای تقویت محصولات شما دیدم.  بسته «کپی‌نویسی آگهی کامل» شما استراتژی و کپی را پوشش می‌دهد، اما طراحی گرافیکی ارائه نمی‌دهد.  من دوست دارم مهارت های خود را برای تکمیل محصول شما در جدول بیاورم.  اگر می‌خواهید بیشتر چت کنید، لطفاً یک ایمیل برای من ارسال کنید، و ما زمانی را برای بحث در مورد همکاری احتمالی تعیین خواهیم کرد.  خیلی ممنون از اینکه برای خواندن نامه من وقت گذاشتید.  مواظب باش مارک

آنچه که من دوست دارم: در این نامه، مارک در حال ساخت زمین است. او هنوز مبانی یک LOI عالی را پوشش می دهد – در مورد نقاط قوت و همسویی خود با برند صحبت می کند. اما او به جای اینکه فقط برای یک جلسه دعوت کند، طرحی را ارائه می دهد که مختص سازمان است. این برای گیرنده ارزش ایجاد می کند و مارک را شبیه یک همکار قوی می کند.

  آینده سئو: 5 پیش بینی جسورانه بر اساس 10 سال تجربه سئو

مارک می تواند از HubSpot CMS Hub برای مدیریت زمین های خود بهره مند شود. تولید سرنخ و تولید محتوا بخش‌های مهم فریلنسینگ هستند و مارک باید سازماندهی شود تا بتواند آن را به خوبی انجام دهد. بیشتر بدانید هاب CMS HubSpot در اینجا.

شیرجه رفتن به تراز

مایکل عزیز، اسم من جردن است و یک مدیر غیرانتفاعی هستم.  من امروز در تماس هستم زیرا سازمان شما را از طریق یکی از همکارانم کشف کردم.  من دوست دارم ببینم آیا به خدمات مدیریتی نیاز دارید یا خیر.  ارزش‌های من با ارزش‌های Trees 4 Life Canada مطابقت دارد.  من وقف خدمت هستم و مشتاقانه معتقدم که نجات درختان یکی از بهترین راه هایی است که می توانیم جهان را نجات دهیم.  من در کالج کشاورزی خواندم و از آن زمان زندگی حرفه ای خود را وقف همکاری با سازمان های غیرانتفاعی درختی کرده ام.  اگر در آینده نزدیک به دنبال یک مدیر هستید، دوست دارم برای این نقش در نظر گرفته شوم.  با تجربه و همسویی با ارزش‌های شما، مطمئناً می‌توانم بسیار مناسب باشم.  لطفاً برای من یک ایمیل به آدرس jordanlovestrees@example.com ارسال کنید.  ممنون بخاطر وقتی که گذاشتید.  با احترام، جردنآنچه که من دوست دارم: جردن با ارزش‌های سازمان همسویی نزدیک دارد و کار بزرگی برای برجسته ، آن در نامه‌ی قصد خود انجام می‌دهد. او متفکر و مورد تحقیق است، همسویی خود را به وضوح بیان می کند و سپس با فراخوانی برای اقدام پایان می دهد.

الگوی نامه قصد

نامه های قصد اسناد استاندارد هستند، بنابراین لازم نیست هر بار که یک چرخ را ارسال می کنید نگران اختراع مجدد چرخ باشید. از این الگو به عنوان منبعی استفاده کنید تا مطمئن شوید نامه شما شامل تمام قسمت های مهم است.

(اسم شما)

(اطلاعات تماس شما)

(نام گیرنده)

(اطلاعات تماس گیرنده)

عزیز (گیرنده یا به چه کسی ممکن است مربوط باشد)،

اسم من هست (اسم شما)، (عنوان/اطلاعات مرتبط در مورد خودتان)و از طریق سازمان شما شنیدم (چگونه سازمان را می شناسید). من برای اتصال دست دراز می کنم. اگر تیم شما قصد گسترش دارد، دوست دارم چت کنم.

من مهارت دارم در (مهارت ها) که من معتقدم برای سازمان شما مناسب خواهد بود. ارزش های شما از (ارزش های شرکت) با نقاط قوت من در یک راستا هستند و معتقدم که می توانم سهم بزرگی داشته باشم.

من معتقدم که من (توانایی ها/مهارت ها/علایق) برای شرکت شما مفید خواهد بود، و من دوست دارم در مورد هر فرصت بالقوه ای که به وجود می آید بیشتر صحبت کنم (نام سازمان). اگر علاقه مند هستید، لطفا از طریق تماس بگیرید (تلفن/ایمیل) تا زمانی را برای ملاقات با من تعیین کنم.

از اینکه برای خواندن نامه من وقت گذاشتید متشکرم و امیدوارم در آینده بیشتر با شما صحبت کنم.

بهترین،

(اسم شما)

البته، می‌خواهید الگو را برای لحن و ویژگی‌های مربوط به خودتان و سازمانی که با آن تماس می‌گیرید ویرایش کنید.

یافتن موفقیت با یک نامه بزرگ

ارسال نامه تعهد می تواند آسیب پذیر باشد، اما راهی عالی برای ایجاد ارتباطات جدید و آماده سازی خود برای موفقیت شغلی است.

به این استراتژی ها، نمونه ها و الگوها مراجعه کنید تا مطمئن شوید که LOI شما موثرترین نامه ممکن است. بر همسویی خود با سازمان تأکید کنید و مطمئناً موفقیت را خواهید دید!

با کمک این بسته رایگان جویندگان کار، برای کار درخواست دهید، اطلاعات مهم را پیگیری کنید و برای مصاحبه آماده شوید.

منبع: https://blog.hubspot.com/marketing/letter-of-intent

©2024 techpros : ultimate technology resource. : stocktaking ensures the accuracy of inventory records by comparing the physical count of items with the recorded quantities. Ring video doorbells recalled over fire concerns – dlsserve.