ویرایش محتوا: نحوه مدیریت بازنویسی های اصلی

آیا تا به حال مجبور شده اید محتوای بد را ویرایش کنید؟

شما نوع آن را می شناسید. این شامل نقاط کافی برای اتصال شما نیست. با پرسیدن یکی دو سوال از نویسنده نمی توانید آن را ذخیره کنید.

خیلی بد است.

اما اگر نتوانید یک ایمیل رد مستقیم ارسال کنید و آن را در سطل ، دیجیتالی بیندازید چه؟ شاید چیزی برای جایگزینی آن در تقویم تحریریه نداشته باشید. شاید شامل یک موضوع مصاحبه سخت باشد. یا ممکن است به خط‌نویسی نویسنده نیاز داشته باشید زیرا او یک متخصص یا مدیر اجرایی است که انتظار دارد محتوای خود را در کانال‌های شما ببیند.

یک ویرایشگر چه کاری باید انجام دهد؟

این دو مسیر به شما کمک می کند محتوای بد را با یا بدون کمک نویسنده اصلی به محتوای قابل انتشار تبدیل کنید.

به نویسنده در ایجاد پیش نویس جدید آموزش دهید

اگر می توانید مستقیماً با نویسنده کار کنید، این کار را انجام دهید. بله، ممکن است ناخوشایند شود. از این گذشته، نویسنده فکر نمی کرد که محتوا وحشتناک باشد. اما یک جلسه کوچینگ به شما و نویسنده بهتر خدمت خواهد کرد. اگر آنها در تیم محتوای داخلی شما هستند (یا به عنوان فریلنسر برای برند شما کار می کنند)، کوچینگ باید در آینده منجر به تولید محتوای بد کمتر (یا بدون) شود.

به آنها بگویید که از کاری که روی محتوا انجام شد، اما هنوز به نتیجه نرسیده است، قدردانی می کنید. از آن‌ها دعوت کنید تا با شما بر روی ویرایش کار کنند تا زمان را برای کار مجدد آن تلف نکنند. در صورت امتناع، به فرآیند مهندسی معکوس که در بخش بعدی توضیح داده شده است بروید و امتناع خود را به سرپرست خود اطلاع دهید. اگر شما سرپرست هستید، به آنها اجازه ندهید که مربیگری را رد کنند – نمی‌توانید زمان خود را صرف مهندسی معکوس هر چیزی که آنها می‌سازند بکنید.

حداقل یک ساعت برای جلسه کوچینگ برنامه ریزی کنید. بهتر است یک جلسه را برنامه ریزی کنید تا آن را در لحظه انجام دهید. یک قرار مربی اهمیت آن را بیان می کند، زمان بی وقفه را در اختیار نویسنده قرار می دهد و به نویسنده زمان می دهد تا قبل از شروع گفتگو، محتوای خود را مرور کند.

در اینجا یک جریان مفید برای جلسه مربیگری وجود دارد.

1. بررسی کنید تا ببینید نویسنده چقدر تکلیف را درک کرده است. می‌توانید بگویید، «بیایید مطمئن شویم که در مورد هدف محتوا در یک صفحه هستیم.» سپس از آنها بخواهید در یک یا دو جمله به این سؤالات پاسخ دهند:

  • این محتوا در مورد چیست؟
  • تماشاگران در نظر گرفته شده چه کسانی هستند؟
  • این مخاطب پس از مصرف این محتوا چه باید بیاموزد یا چه کار کند؟
  How to Generate Leads on LinkedIn in 2024, According to LinkedIn's VP of Marketing

اگر پاسخ آنها با شما یکی است، به مرحله بعدی بروید.

اگر پاسخ آنها متفاوت است، شما به بزرگترین مشکل محتوا برخورد کرده اید. در مورد پاسخ های صحیح به این سؤالات صحبت کنید تا مرحله بعدی را بر اساس موارد مشترک شروع کنید.

2. دلایل پشت پیش نویس را بررسی کنید. از نویسنده بخواهید که توضیح دقیق تری در مورد اینکه چرا آنها به این داستان برخورد کرده اند به شما بدهد. عنوان، عنوان فرعی و بخش پشتیبانی را در نظر بگیرید و بپرسید که چرا نویسنده آن را گنجانده است و چگونه به خواننده کمک می کند تا به نقطه، بخش و غیره بعدی پیشرفت کند. نویسنده را تشویق کنید که در طول این تحلیل یادداشت برداری کند.

بله، این فرآیند زمان می برد، اما چندین هدف را دنبال می کند. نویسنده باید دلیلی برای ایجاد آن بیاورد یا فاش کند که هیچ دلیلی نداشته است. همچنین به شما این امکان را می دهد که نحوه تفسیر آن محتوا را به عنوان خواننده به اشتراک بگذارید. مهمتر از همه، گفتگو را در مورد اینکه محتوای خاص تا چه حد به هدف مقاله و نکته یا موضوع پرداخته شده کمک می کند، تقویت می کند.

3. طرح کلی جدید بخواهید. با این ورودی، نویسنده به خوبی آماده است تا یک طرح کلی برای آخرین پیش نویس ایجاد کند. در بالای طرح کلی، آنها باید پاسخ به سؤالات اساسی مورد بحث قبلی را تایپ کنند – چرا نوشته شده است، مخاطب کیست، و مخاطب پس از مصرف محتوا چه کاری باید انجام دهد. پس از تکمیل طرح کلی جدید، آن را با آنها مرور کنید تا زمانی که منطقی جریان داشته باشد، جزئیات حمایتی کافی داشته باشد و متعادل شود.

اکنون، آنها آماده نوشتن محتوای جدید – خوب – هستند. (یا حداقل محتوا به اندازه کافی نقاط را به هم متصل می کند تا بتوانید آن را به محتوای خوب ویرایش کنید.)

محتوای بد را مهندسی معکوس کنید

گاهی اوقات، نمی توانید مستقیماً با نویسنده کار کنید، زیرا آنها در تیم شما نیستند. در موارد دیگر، نمی‌توانید تقاضاهای بیشتری از زمان آنها داشته باشید یا انتظار داشته باشید که آنها برای بهبود محتوای خود آماده باشند (به SMEها و مدیران اجرایی فکر کنید).

در عوض، محتوا را مهندسی معکوس خواهید کرد. در اینجا به این صورت است:

1. یک سند یا فایل جدید ایجاد کنید. سعی نکنید محتوای بد را دوباره به صورت طرح کلی در فایل اصلی تغییر دهید. یک سند جدید باز کنید شما بین این اسناد به عقب و جلو حرکت خواهید کرد و از محتوای بد امتیاز می گیرید و آنها را در طرح کلی جدید ترکیب می کنید. من توصیه نمی کنم محتوا را از نسخه اصلی حذف کنید و آن را در سند جدید بچسبانید. ممکن است به اشتباه چیزی را حذف کنید که جای‌گذاری نکرده‌اید اما ممکن است بعداً به آن نیاز داشته باشید.

  همه مشتریان یکسان هستند

2. یک عنوان نگهدارنده مکان بنویسید. در سند جدید، عنوانی ایجاد کنید که به چرایی و چه کسی محتوا بپردازد (مانند نحوه تولید محتوای بهتر برای برنامه بازاریابی خود). وقت خود را صرف بهینه سازی این عنوان نکنید. این فقط برای تعیین هدف طرح کلی وجود دارد.

3. نکات کلیدی (و کد رنگ) را در سند اصلی برجسته کنید. محتوای بد را دوباره بخوانید و جملات یا بخش هایی را که برای سند جدید می خواهید برجسته کنید. برای کمک به سازماندهی اطلاعات در طرح کلی جدید، انتخاب ها را کد رنگی کنید. به هر نقش محتوا یک رنگ اختصاص دهید – آبی برای موضوعات فرعی، سبز برای نقاطی که از یک موضوع فرعی پشتیبانی می کنند و زرد برای اطلاعاتی که از آن نکات پشتیبانی می کند.

4. موضوعات فرعی (نقاط برجسته آبی) را در طرح کلی جدید خود کپی کنید. این موضوعات فرعی به اعداد رومی در طرح کلی شما تبدیل خواهند شد. نکته: به طور پیش فرض از H2s و H3s نویسنده برای هدایت کار خود استفاده نکنید. ساختار (نقص) آنها می توانست به محتوای بد کمک کند.

5. نقاطی را در سند اصلی که موضوعات فرعی را پشتیبانی می‌کنند شناسایی کنید (نقاط برجسته سبز). آنها را به عنوان نقاط گلوله در زیر سرصفحه های بخش در طرح کلی جدید اضافه کنید.

6. هر گونه اطلاعات اضافی را در سند اصلی بیابید که جزئیات بیشتری را به آن نقاط پشتیبان اضافه می کند (نقاط برجسته زرد). آن را به طرح کلی اضافه کنید.

7. هر چیزی را که در سند اصلی برجسته نشده است مرور کنید. تصمیم بگیرید که آیا هر یک از این اطلاعات ارزش گنجاندن در نسخه جدید را دارد یا خیر. اگر چنین است، آن را به طرح کلی جدید اضافه کنید و آن را با رنگ مربوطه در سند اصلی برجسته کنید. اگر نه، آن را با رنگ قرمز برجسته کنید تا نشان دهد که آن را خوانده اید و رد کرده اید.

8. ترتیب و ویرایش بخش ها و نقاط پشتیبانی. یک جریان منطقی ایجاد کنید که خواننده را از طریق استدلال شما هدایت کند.

9. بپرسید: آیا این طرح کلی منجر به محتوای خوب می شود؟ اگر پاسختان مثبت است، به مرحله بازنویسی بروید، چه شما یا نویسنده دیگری. اگر پاسخ منفی بدهید، باید تحلیل بیشتری انجام دهید (و این احتمالاً به این دلیل است که محتوای واقعاً بد نمی‌تواند به یک طرح کلی خوب منجر شود).

10. طرح کلی را برای شکاف ها بررسی کنید. اگر بخش دوم بیش از حد از بخش اول فاصله بگیرد، چه اطلاعاتی برای ساختن پل لازم است؟ آیا هر بخش دارای نقاط پشتیبانی مناسب است؟ چه اطلاعات اضافی مورد نیاز است؟

  بدترین فرد تیم ما

11. مشخص کنید کجا چیزها گم شده اند. از حروف کج استفاده کنید یا آن ها را با رنگی که هنوز استفاده نکرده اید برجسته کنید تا به راحتی ببینید کجا باید شکاف ها را پر کنید.

12. تعادل طرح کلی را ارزیابی کنید. آیا هر بخش نسبتاً همان مقدار املاک را مصرف می کند؟ یا قسمت سوم مثلاً 80 درصد طرح کلی را مصرف می کند؟ اگر یک بخش بر طرح کلی غالب باشد، شاید آن زاویه بهتری باشد که روی آن تمرکز کنید و بقیه را فراموش کنید. یا اگر یک بخش کم است، شاید غیر ضروری باشد.

پاسخ شما به این سؤالات به شما کمک می کند تا طرح کلی را اصلاح کنید – و اطلاعات گمشده را اضافه کنید – تا زمانی که به یک پایه قوی تبدیل شود. از آنجا می توانید بنویسید و ویرایش کنید تا آن را به محتوای خوب تبدیل کنید.

وقتی آماده انتشار شدید، به نویسنده اصلی اطلاع دهید تا از دیدن بازنویسی زیر خط خود تعجب نکند. نسخه نهایی را با یک یادداشت ارسال کنید: «با تشکر از کار شما روی این قطعه. ما آن را در فرآیند ویرایش استاندارد خود قرار دادیم. اگر سوالی دارید، لطفاً به ما بگویید.»

معمولاً این رویکرد ساده فقط باعث تشکر می شود. اگر سؤالات بیشتری دارید، در یک یا دو جمله توضیح دهید که چرا ترجیح دادید بر عناصر اصلی تأکید کنید (یا تأکید نکنید). شما نیازی به ارسال چندین دلیل برای تغییرات ویرایش ندارید.

یک نکته دیگر برای نجات محتوای بد

به عنوان بخشی از فرآیند توسعه محتوای خود، از همه نویسندگان بخواهید که مصاحبه های خود را ضبط کنند و رونوشت (یا کپی از مصاحبه های ایمیل یا پیام مستقیم خود را) ارائه دهند. سپس، اگر محتوای بدی داشته باشند، می‌توانید بررسی کنید که آیا مصاحبه ضعیف بوده است یا جواهرات پنهانی وجود دارد که می‌تواند در طرح کلی و در نهایت، محتوای خوب (جدید) گنجانده شود.

بنابراین دفعه بعد که محتوایی به صف ویرایش شما رسید که تنها با ویرایش عالی قابل رفع نیست، یک نفس عمیق بکشید و این روند نجات را شروع کنید.

تشکر ویژه از کاترین هایگل برای پرسیدن سوالی که منجر به این مقاله شد.

مثل اینی که اینجا میخونی؟ برای به‌روزرسانی‌های روزانه یا هفتگی، اشتراک خود را دریافت کنید. این رایگان است – و شما می توانید تنظیمات برگزیده خود را تغییر دهید یا هر زمان خواستید اشتراک خود را لغو کنید.

مطالب مرتبط دستچین شده:

تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا

منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/content-editing-major-rewrites/

, gilroy heaped a whole new level of praise on the upcoming second season of. Stock control through stocktaking hindi. 6 ways tesla is promising to change the world next year, ranked in order of their actual likelihood.