پنج روند از چشم انداز مارتک 2024

به‌عنوان بازاریاب، ما دائماً با مجموعه‌ای از ابزارها و فن‌آوری‌های درخشان روبه‌رشد دستکاری می‌کنیم تا مشتریان را جذب کرده و رشد را افزایش دهیم.

از همین رو اسکات برینکر نماد Martech Landscape Supergraphic در طول سال‌ها به منبع اصلی بازاریاب برای ابهام‌زدایی از آنچه در فناوری بازاریابی می‌گذرد و چگونگی درک همه آن‌ها تبدیل شده است.

فقط بیش از یک سال پیش، من چگونگی را به اشتراک گذاشتم G2 شریک شد با اسکات و فرانس ریمرسما از MartechTribe برای اصلاح آنچه که اکنون به “Martech Map” تبدیل شده است، با قابلیت‌های فیلترینگ پیشرفته که تا حدی توسط داده‌های G2 تامین می‌شود. ساده‌تر از همیشه برش و تقسیم چشم‌انداز بر اساس دسته‌ها، رتبه‌بندی‌ها، اندازه شرکت و موارد دیگر – بازاریابان دیگر چشم‌انداز خود را برای دیدن اینکه چه کسی شامل، چه کسی نیست و چه چیزی تغییر کرده است، تحت فشار قرار نمی‌دهند. توانایی حفاری به تنهایی، فیلتر ، آنچه برای شما مهم است، این منظره شلوغ را به یک ابزار مفید تبدیل کرده است.

در حال حاضر، با راه اندازی نسخه 2024 در اوایل این ماه، من هیجان زده هستم که به آخرین روندهایی که فضای مارتک را شکل می دهند، شیرجه بزنم. این چیزی است که برای من برجسته بود:

  1. رشد انفجاری در راه حل های مارتک. چشم انداز Martech شاهد رشد خیره کننده 27.8 درصدی نسبت به سال گذشته بوده است که از 11038 راه حل در سال 2023 به 14106 راه حل در سال 2024 افزایش یافته است.
  2. هوش مصنوعی مولد به شخصی سازی در مقیاس قدرت می دهد. یکی از چشمگیرترین پیشرفت ها، ظهور سریع هوش مصنوعی مولد برای ایجاد محتوا و تجربیات سفارشی شده است. همانطور که اسکات اشاره می کند، اکنون بیش از 1.8 میلیون پروژه هوش مصنوعی در حال انجام است GitHub، با برنامه های بی شماری برای بازاریابی بیش از حد شخصی. و همانطور که در جدیدترین G2 دیدیم گزارش وضعیت نرم افزار، هوش مصنوعی به رشد در کل چشم انداز SaaS کمک می کند.
  3. انبارهای داده ابری در مرکز توجه قرار دارند. تیم های بازاریابی به طور فزاینده ای از انبارهای داده ابری به عنوان یک مرکز متمرکز برای بینش مشتری استفاده می کنند. این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا داده‌ها را برای کمپین‌های هدفمندتر و دید یکپارچه از سفر مشتری فعال کنند.
  4. اکوسیستم ها و جوامع شهرت یافته اند. با محیط‌های پراکنده، شاهد هستیم که فروشندگان ادغام و همکاری را از طریق اکوسیستم‌ها و جامعه‌سازی در اولویت قرار می‌دهند. این اتصال متقابل برای ارائه تجربیات یکپارچه مشتری در سراسر راه حل ها کلیدی است. نیاز به ادغام یکپارچه نیز یک نکته کلیدی در ما بود گزارش رفتار خریدار نرم افزار 2023 (نسخه 2024 به زودی!).
  5. افزایشی در تولیدکنندگان بدون کد وجود داشته است. پلتفرم‌های کم‌کد/بدون کد، بازاریابان بیشتری را قادر می‌سازد تا برنامه‌ها، وب‌سایت‌ها و کمپین‌ها را بدون مهارت‌های فنی عمیق ایجاد کنند. این رویکرد سلف سرویس به مارتک یک محرک اصلی نوآوری از سوی سازندگان داخلی (یا «توسعه دهندگان شهروند») است.
  بهترین صافکاری pdr در شرق تهران صافکاری با کم تر ورناپ | mehrariya

البته، داشتن یک لنز عینی به این جهان همیشه در حال تغییر مارتک بسیار ارزشمند است. آنجاست که منابع دوست دارند MartechMap.com و طبقه بندی G2 – از جمله 65 ما دسته بندی های بازاریابی – می تواند به عنوان راهنماهای مفید در هنگام جمع آوری پشته ایده آل شما باشد.

اگر بتوانیم یک چیز را پیش بینی کنیم، این است که با ظهور نوآوری های جدید، ادغام و تغییر نیازهای ما به عنوان بازاریاب، چشم انداز مارتک به تکامل خود ادامه خواهد داد. اما به جای ترس از ناشناخته‌ها، بازاریاب‌هایم را تشویق می‌کنم که پتانسیل‌ها را در آغوش بگیرند.

به جستجوی راه حل های جدید ادامه دهید، اما مطمئن شوید که خود را با منابع قابل اعتمادی مسلح کنید که منجر به تصمیمات مطمئنی می شود که شما و تیم هایتان را برای موفقیت آماده می کند.

منبع: https://learn.g2.com/2024-martech-landscape-trends

Jonathan lee techpros : ultimate technology resource. My stocktally services pvt ltd. 5, openai’s new gpt 4o mini ai model is all about compact power.