چگونه ارائه بزرگ بعدی خود را تعاملی و جذاب کنید

همه ما در سخنرانی های خسته کننده با سخنرانان ناآماده یا غیر کاریزماتیک نشسته ایم و آرزو می کنیم که کاش می توانستیم جای دیگری باشیم.

حتی اگر صحبت ، با اتاقی پر از مردم، کف دست‌هایتان را کمی عرق نمی‌کند، ممکن است در حین مرور اطلاعات مهم، به توانایی‌هایتان اعتماد نکنید تا مخاطبانتان را از پیمایش، خیال‌پردازی یا فشردگی کمی در کار بازدارید. .

از آنجایی که دامنه توجه کاهش می‌یابد و فهرست کارهایی که حواس‌تان را پرت می‌کنند زیاد می‌شود، یافتن راه‌هایی برای درگیر نگه‌داشتن مخاطبان در طول سخنرانی یا ارائه یک چالش مهم است. پس برای جلب توجه به آنچه می گویید، چه کاری می توانید انجام دهید؟ شروع به کاوش در ارائه های تعاملی کنید.

ایجاد یک ارائه تعاملی یکی از بهترین راه‌ها برای برانگیختن هیجان مردم در مورد آنچه در طول سخنرانی خود در مورد آن صحبت می‌کنید است. کلید این است که عناصر پویا را متعادل کنید بدون اینکه مخاطبان خود را تحت تأثیر قرار دهید. یک خط باریک بین درگیر شدن و طاقت فرسا بودن وجود دارد.

اما با استفاده از اختصاصی نرم افزار ارائه، می توانید ترکیب مناسب را کشف کنید و مطمئن شوید که جزئیات ضروری سخنرانی خود را به اشتراک می گذارید. این راه‌حل‌ها کار سریع و آسانی را برای گنجاندن ویژگی‌های تعاملی در ارائه بعدی شما انجام می‌دهند و زمان بیشتری برای اصلاح و تمرین قبل از لحظه بزرگ خود روی صحنه یا اتاق جلسه در اختیار شما قرار می‌دهند.

چرا داشتن یک ارائه تعاملی مهم است؟

ارائه بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی کاری است، خواه کارمند جدید باشد شبانه روزی، تمرین تیمی، مراحل فروش یا گزارش پیشرفت پروژه. چه آنها را بپذیرید و چه تمام تلاش خود را برای اجتناب از آنها انجام دهید، چندین مزیت مهم برای ارائه های تعاملی وجود دارد که باید هنگام ترسیم و آماده سازی آنها را در نظر داشته باشید.

تعامل مخاطب را افزایش می دهد

به جای اینکه زمان اختصاص داده شده خود را صرف صحبت ، کنید به مخاطبان شما، ارائه های تعاملی به شما امکان می دهد صحبت کنید با آنها را در عوض این امر به ویژه در صورتی صادق است که لحظات مشارکت مخاطبان را در نظر بگیرید، مانند یک نظرسنجی گروهی یا فعالیتی که مخاطب باید در گروه‌های کوچک انجام دهد.

با دادن کاری به آن‌ها، مخاطبان خود را متعجب می‌کنید که در آینده چه اتفاقی می‌افتد تا زمانی برای از دست دادن تمرکز نداشته باشند. اگر ارائه شما برای یک تیم داخلی باشد، این امر بسیار مهم است. متعدد مطالعات آن را بزرگتر یافته اند مشارکت در نیروی کار منجر به کارکنان شادتر می شود، بنابراین هر کاری که می توانید برای حمایت از این کار انجام دهید به شما کمک می کند.

  50 Small Business Marketing Ideas for 2024

گزینه هایی برای سبک های مختلف یادگیری ارائه می دهد

قرار نیست همه مخاطبان شما اطلاعات را به یک شکل حفظ کنند. برخی از افراد یادگیرنده شنیداری هستند، در حالی که برخی دیگر بیشتر بصری هستند. با این همه حواس پرتی بالقوه، فقط بر یک نوع تمرکز می کنیم محتوا می تواند به سرعت بخش بزرگی از مخاطبان شما را از خود دور کند.

افزودن انواع مختلف رسانه های تعاملی به ارائه شما گزینه هایی را برای همه ارائه می دهد، صرف نظر از اینکه آنها چگونه ترجیح می دهند اطلاعات را دریافت کنند. این نه تنها ارائه را در لحظه جذاب تر می کند، بلکه این احتمال را نیز افزایش می دهد که افراد پس از پایان آن اطلاعات را حفظ کنند.

شخصی سازی سخنرانی

تعاملی ، ارائه شما عناصر سفارشی را اضافه می کند که به مخاطبان شما فرصتی مناسب برای مشارکت فعال می دهد.

اضافه ، نظرسنجی، آزمون ها، یا لحظه های پرسش و پاسخ باعث می شود مخاطبان شما در مورد آنچه در آینده قرار است حدس بزنند، که می تواند تعامل را بالاتر نگه دارد. این نه تنها ارائه شما را به یاد ماندنی‌تر می‌کند، بلکه برای کسانی که انتخاب می‌کنند با بخش‌های تعاملی سخنرانی همراه شوند، معنادارتر می‌شود.

معرفی عناصری مانند سوالات یخ شکن نیز راهی سرگرم کننده برای شناخت مخاطبان شما با یکدیگر است. این به خوبی در هنگام حضور کارکنان جدید یا جلسات تمام شرکتی که اعضای تیم با افراد سایر بخش ها آشنا می شوند، کار می کند.

فروش پس از ارائه را بهبود می بخشد

اگر ارائه شما بیشتر جنبه فروش دارد تا یک جلسه اطلاعاتی، افزودن ویژگی های تعاملی شانس شما را برای فروش افزایش می دهد. حتی اضافه ، چند تصویر برای جدا ، یک ارائه پر از متن نیز می تواند تفاوت چشمگیری در تاثیر شما ایجاد کند.

51%

می گویند جلسات حضوری موثرترین کانال برای افزایش فروش است.

منبع: HubSpot

کدام ارائه ها می توانند تعاملی تر باشند؟

ممکن است از شما خواسته شود که انواع ارائه ها را به عنوان بخشی از شغل خود یا حتی در سرگرمی های خارج از کار خود قرار دهید. تطبیق ارائه خود برای مخاطبان بسیار مهم است، اما برخی از ویژگی های تعاملی بدون توجه به موضوع مورد توجه قرار می گیرند.

  • سخنرانی های اطلاعاتی دانشگاهی یا پژوهشی: برخی از ارائه ها شامل حجم زیادی از اطلاعات هستند. تصاویری مانند نمودارها یا نمودارها می توانند روشی موثر برای نمایش داده ها بدون تحت تأثیر قرار دادن مخاطبان شما باشند.
  • زمینه های فروش: سخنرانی‌های متقاعدکننده از سخت‌ترین سخنرانی‌ها هستند، به‌خصوص زمانی که می‌خواهید مردم را متقاعد کنید که پولشان را به شما بدهند. در شرایطی که ممکن است شما تنها صحبتی نباشید که مخاطب آن روز می‌شنود، ارائه‌های تعاملی برای اهداف فروش به شما کمک می‌کنند از رقبا متمایز شوید.
  • تظاهرات و نحوه ارائه: به طور معمول، نمایش ها شامل برخی از عناصر تعاملی هستند، اما اضافه ، چند تغییر در طول ارائه خود هرگز ایده بدی نیست. مشارکت مخاطب می‌تواند به شما کمک کند تا نشان دهید که چقدر استفاده از پیشنهادات شما آسان است.
  • آموزش کارکنان و تیم: یخ شکن ها یا بازی ها راهی عالی برای کمک به کارمندان جدید یا تیم های بزرگ برای شناخت بهتر یکدیگر هستند.
  • سخنرانی های انگیزشی یا الهام بخش: یکی از مؤثرترین راه‌ها برای جلب توجه مخاطب، داستان‌گویی دقیق است. سخنرانی های الهام بخش خود را به این سبک روایی وامی دارد.

انواع عناصر تعاملی برای افزودن به ارائه ها

شما گزینه های زیادی برای ادغام ویژگی های تعاملی بیشتر در ارائه های خود دارید. برخی از آنها ساده تر از بقیه هستند و فقط از شما نیاز دارند که یک تصویر یا ویدیو را در اسلایدهای خود جاسازی کنید. برخی دیگر نیاز به برنامه ریزی بیشتری دارند، مانند فعالیت های مخاطب یا نظرسنجی. در اینجا چند نمونه از برخی از محبوب ترین انواع عناصر ارائه تعاملی آورده شده است.

  شیک و باکلاس | وبلاگ ست

گرافیک متحرک

چرا در حالی که می‌توانید به جای آن از تصاویر متحرک استفاده کنید، از تصاویر ثابت خودداری کنید؟ اسلایدهایی که نیاز به انتقال مقادیر زیادی از اطلاعات عددی دارند، به خوبی به نمودارها یا نمودارهای متحرک ختم می شوند.

نقش آفرینی

وادار ، مخاطبان به اجرای سناریوهای بالقوه به شرکت کنندگان کمک می کند تا به شیوه ای نیمه واقعی با موضوع درگیر شوند. تعامل را بالا نگه می دارد و درک و حفظ آنچه گفته می شود را برای افراد آسان تر می کند.

نظرسنجی زنده مخاطبان

جمع آوری پاسخ های مخاطبان با نظرسنجی ها راهی عالی برای سرمایه گذاری بر ذهنیت گروهی است. همه احساس می‌کنند که نظرات و ایده‌هایشان مهم است، در حالی که به آنها اجازه می‌دهد ناشناس باشند. به عنوان یک تجربه مشترک، این یکی از بهترین راه ها برای درگیر نگه داشتن مخاطبان است.

پرسش و پاسخ

ارائه فرصت برای یک پرسش و پاسخ بخش به مخاطبان شما انگیزه بیشتری برای توجه در سراسر آن می دهد.

حتی اگر در حال ارائه به جمعیت بیشتری هستید، می‌توانید از ارسال‌های رسانه‌های اجتماعی، پاسخ‌های ناشناس از طریق پلتفرم‌های آنلاین یا یک جعبه سؤال سنتی در اتاق، زودتر از موعد سؤالات را مطرح کنید.

واقعیت افزوده یا مجازی

اگر بودجه شما اجازه می دهد، استفاده کنید واقعیت افزوده (AR) یا واقعیت مجازی تجارب (VR) به این معنی است که مخاطبان شما می‌توانند با چیزی که می‌فروشید تجربه واقعی داشته باشند. نمایش ها و زمین های فروش از این ابزارها به خوبی استفاده می کنند.

نرم افزار ارائه تعاملی

بهترین نرم‌افزار ارائه، با ویژگی‌هایی که به شما امکان می‌دهد رسانه‌ها را جاسازی کنید و تصاویری مطابق با اولویت‌های برند و طراحی خود ایجاد کنید، ارائه‌های تعاملی را سریع و ساده کنار هم قرار می‌دهد.

برای قرار گرفتن در دسته نرم افزارهای ارائه، پلتفرم ها باید:

  • ارائه های مبتنی بر اسلاید ایجاد کنید
  • قالب ها و تم های اسلاید قابل ویرایش را ارائه دهید
  • انتقال اسلایدها و انیمیشن ها را ترکیب کنید
  • به کاربران اجازه دهید تصاویر، ویدئوها، صدا و متن را جاسازی کنند

در زیر پنج راه‌حل نرم‌افزار ارائه پیشرو از گزارش Winter 2024 Grid® G2 آمده است. برخی از نظرات ممکن است برای وضوح ویرایش شوند.

1. Google Workspace

Google Workspace به تیم ها و افراد مجموعه ای از ابزارها برای ارسال پیام به همکاران، یادداشت برداری و گنجاندن ویژگی های مبتنی بر وب در ارائه های شما ارائه می دهد.

آنچه کاربران بیشتر دوست دارند:

سهولت اجرا برای هر کسی که حساب جیمیل دارد، برای همه محصولات و نه فقط ایمیل، بدون مشکل است. تعداد ویژگی‌ها بی‌پایان است: تقویم، جلسات، چت و ایمیل به نرم‌افزار برای اسلایدها، برگه‌ها، اسناد و موارد دیگر! به راحتی یکپارچه و کاملا رایگان.»

بررسی Google Workspace، ایر آ.

آنچه کاربران دوست ندارند:

وقتی مشکلی وجود دارد، پشتیبانی وجود ندارد. اگر لازم است از طریق یک مقاله راهنما راهنمایی شوید، آنها می توانند این کار را انجام دهند، اما نمی توانند فراتر از آن بروند. اگر مشکلی دارید، یا آن را انکار می‌کنند، بدون رفع آن تصدیق می‌کنند، یا با فرستادن شما به بخش فروش، که شما را مستقیماً به پشتیبانی می‌فرستد، شما را تحت فشار قرار می‌دهند.»

بررسی Google Workspace، جرد ای.

2. پاورپوینت مایکروسافت

با نرم افزار ارائه مانند مایکروسافت پاورپوینت، کاربران می توانند نمایش های اسلاید و دک هایی را با ویژگی های تعاملی متنی و چند رسانه ای بسازند.

  آیا گوگل HubSpot را خواهد خرید؟ | موسسه بازاریابی محتوا
آنچه کاربران بیشتر دوست دارند:

پاورپوینت از این نظر بسیار متنوع است که می‌توانید فیلم‌ها، تصاویر، متن و غیره را وارد کنید که همه آنها با انتقال‌های قابل تنظیم فعال شوند. من به‌خصوص از انعطاف‌پذیری برای نحوه راه‌اندازی ویدیوها قدردانی می‌کنم.»

بررسی پاورپوینت مایکروسافت، ویتا ام.

آنچه کاربران دوست ندارند:

من دوست ندارم که هیچ گونه قابلیت همکاری وجود نداشته باشد! من نمی توانم با هم تیمی هایی کار کنم که نمی توانم از نظر فیزیکی با آنها ملاقات کنم.

بررسی پاورپوینت مایکروسافت، سون کی.

3. سنتز

به عنوان یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی، سنتزی به کاربران کمک می کند تا نمایش ها و ارائه های تعاملی را با گزینه هایی برای ادغام متن به گفتار در بیش از 60 زبان ارائه دهند.

آنچه کاربران بیشتر دوست دارند:

“رابط کاربری برنامه بسیار شهودی است. این قالب‌ها، آواتارها و انتخاب صداها با استفاده آسان را برای ایجاد ارائه‌های با کیفیت بالا فراهم می‌کند. من ابزار را یاد گرفتم و اولین ویدیوی خود را در کمتر از 2 ساعت ایجاد کردم. از آن زمان من چند فیلم آموزشی و ارائه برای کار ایجاد کرده ام.

بررسی سنتزی، چیبی وی.

آنچه کاربران دوست ندارند:

رابط کاربری عالی نیست. تلاش برای اضافه ، بیش از یک یا دو انیمیشن هرگز برای من کارساز نبوده و فقط چیزی را که می‌سازم خراب می‌کند.»

بررسی سنتزی، تورستن ن.

4. Keynote برای مک

کلیدی برای مک نرم افزار ارائه از اپل است. این به کاربران امکان می دهد بین دستگاه های مختلف همگام شوند و با سازندگان دیگر همکاری کنند.

آنچه کاربران بیشتر دوست دارند:

“کلیدی جایگزین کامل پاورپوینت است. می‌توانید به سرعت اسلایدهایی با ظاهر حرفه‌ای بسازید، و ویژگی‌هایی دارد که می‌توانید هنگام ارائه از اپل واچ خود کنترل کنید.

بررسی کلیدی، استفان سی.

آنچه کاربران دوست ندارند:

“Keynote شهودی نیست و قابلیت های Microsoft PowerPoint را ندارد. ناگفته نماند که اشتراک گذاری ارائه ها با کاربران غیر مک دشوارتر است.

بررسی کلیدی، لورن بی.

5. RELAYTO

RELAYTO به شما کمک می کند تا محتوای ثابت مانند PDF، تصاویر و MP4 را به تجربیاتی تبدیل کنید که مخاطبان خود را درگیر خود کند.

آنچه کاربران بیشتر دوست دارند:

تجربه من با RELAYTO بسیار روان بوده است. این یک تجربه بسیار بصری است و در عملکردهای خود همه کاره است. چه بخواهم یک سایت تعاملی با استفاده از PDF ایجاد کنم یا یک سند را به سندی تعاملی تر و جذاب تر تبدیل کنم، REALYTO به من این امکان را می دهد که این کار را انجام دهم. استفاده از آن سریع و آسان است.»

بررسی RELAYTO، ایتان ایکس.

آنچه کاربران دوست ندارند:

“این کمی سخت و گیج کننده است که بدانیم چه چیزی را باید قرار دهیم و از کدام عملکردها استفاده کنیم.”

بررسی RELAYTO، مروین سی.

برای چت با Monty-AI G2 کلیک کنید

مخاطبان شما منتظر هستند

روزهای ارائه‌های کسل‌کننده که مخاطبان شما را به خواب می‌برند یا به فروش مورد انتظار شما تبدیل نمی‌شوند، گذشته است. گرافیک، پرسش و پاسخ و حتی مشارکت مخاطبان همگی می توانند سخنرانی های شما را ارتقا دهند. با تعداد انگشت شماری از ویژگی های تعاملی در ارائه بعدی خود، می توانید با اعتماد به نفس در ارائه یک سخنرانی، صحبت از طریق گزارش یا استقبال از یک عضو جدید تیم به گونه ای که شنوندگان خود را علاقه مند نگه دارد، احساس اطمینان کنید.

ارائه های پر داده خود را برای پیگیری و درک آسان نگه دارید ابزار تجسم داده ها که اعداد شما را به نمودار و نمودار تبدیل می کند.

منبع: https://learn.g2.com/how-to-make-presentations-interactive

Techpros : innovate, learn & connect ultimate technology resource,trends & insights. Stock control through stocktaking gujrathi. 5, openai’s new gpt 4o mini ai model is all about compact power.