چگونه استراتژی های سئو و محتوای خود را برای تجربیات SGE و AI تطبیق دهید

یک تغییر عظیم برای جستجو در راه است.

همانطور که گوگل با هوش مصنوعی در نتایج جستجوی استاندارد خود و تجربه مولد جستجو (SGE) خود را آزمایش می کند، بازاریابان باید بدانند که چگونه استراتژی های محتوای خود را برای تجارب جدید جستجوی تحت تاثیر هوش مصنوعی تطبیق دهند.

از سال 2023، گوگل در آزمایش هوش مصنوعی خود پرکار بوده است و نحوه نمایش محتوا در نتایج جستجو را تغییر داده است. SGE مبتنی بر محتوا اخیراً از آزمایشگاه آزمایش خود خارج شده است تا در درصد کمی از نتایج در رابط جستجوی اصلی گوگل نمایش داده شود.

برندهایی که تجربیات محتوایی تولید می‌کنند که با رفتارهای جستجوی جدید هماهنگ است و بر تبدیل تمرکز دارد، شانس بیشتری برای زنده ماندن از تغییر جستجو دارند.

گوگل هوش مصنوعی مولد، نظرات اول شخص و اقدامات ضد هرزنامه را اضافه می کند

فید خبری شما گویای همه چیز است. جستجو و سرمایه گذاری های مولد هوش مصنوعی همه جا هستند. و این فقط گوگل نیست – تازه واردان، مانند Perplexity AI و You.com، در صحنه جستجو هستند. در همین حال، OpenAI در حال کار بر روی یک موتور جستجو است که توسط Bing مایکروسافت طراحی شده است.

با این حال، گوگل بیشترین سهم بازار را در جستجو دارد، بنابراین بیایید روی روش هایی تمرکز کنیم که هوش مصنوعی بر سئو گوگل تاثیر می گذارد.

Reddit و منابع محتوای جدید

گوگل منابع محتوای جدیدی را به نتایج سنتی و تجربه تولید جستجوی خود اضافه کرد.

در نتایج جستجوی سنتی، افزودن منابع محتوای بیشتر به تنظیم دقیق فناوری‌های هوش مصنوعی کمک می‌کند. قرارداد اخیر مجوز محتوا با Reddit یک نمونه بارز است. در حال حاضر می توانید مشاهده کنید که محتوای آن بیشتر در نتایج جستجوی سنتی ظاهر می شود.

این اسکرین شات نتایج موتور جستجو را نشان می دهد که “آیا ولوو ماشین خوبی است؟” یک بحث از ساب ردیت Volvo به عنوان نتیجه سوم در صفحه ظاهر می شود (یا چهارمین نتیجه اگر ماژول افراد را نیز بپرسید).

این اسکرین شات نتایج موتور جستجو را نشان می دهد که

برای بزرگنمایی کلیک کنید

ظاهر SGE

تصویر زیر SGE برای درخواست Volvo را نشان می دهد. پاراگراف‌های اول خلاصه‌ای است که توسط هوش مصنوعی بر اساس رتبه‌بندی‌های RepairPal تهیه شده است (پس از هشداری که ماهیت آزمایشی محتوای مولد هوش مصنوعی را توضیح می‌دهد.)

در زیر خلاصه SGE، یک کادر جستجو از بازدیدکننده می خواهد که یک سوال بعدی بپرسد. پس از آن عنصر، بحث Reddit در مورد قابلیت اطمینان ولوو ظاهر می شود.

  Top 15 Free HTML Editors in 2024
تصویر SGE برای درخواست Volvo را نشان می دهد.

برای بزرگنمایی کلیک کنید

نمایش محتوای Reddit در SERP ها به Google امکان می دهد نظرات و نظرات اول شخص بیشتری (عنصر تجربه EEAT Google (تجربه، تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن) را برای رتبه بندی جستجو نشان دهد.

اما گوگل چگونه بین نظرات ذهنی، عینی و آموزنده تمایز قائل خواهد شد؟ با محتوای Reddit، که می تواند نظرات مثبت و منفی را به راحتی در معرض نمایش بگذارد، مارک ها باید بحث های مرتبط را در Reddit دنبال کنند.

گوگل دنبال سایت های اسپم می رود

ممکن است در مورد آخرین به‌روزرسانی Google خوانده باشید، که هدف آن اجتناب از سایت‌هایی با محتوای کم کیفیت (اغلب توسط هوش مصنوعی) و برجسته‌تر ، محتوای مفید در SERP است.

این پیام را برای جلوگیری از اتکا به هوش مصنوعی مولد برای تولید محتوا به دست می دهد. محتوا برای کسب تجربه، تخصص، اعتبار و اعتمادی که گوگل و مهمتر از آن جستجوگران می‌خواهند ببینند، نیاز به لمس انسانی دارد.

انتظار جریمه‌های بیشتری از سوی Google برای محتوایی که به تازگی از اعلان‌های هوش مصنوعی استخراج شده است، باشید.

تاثیر SGE بر برندها

SGE عرضه ای است که بر هر صنعت و بازاریاب محتوا تأثیر می گذارد.

شرکت من، BrightEdge، ابزاری برای تشخیص چگونگی و مکان آزمایش موتورهای جستجو با هوش مصنوعی و قالب‌های محتوای جدید ساخته است. نمودار زیر تخمینی از درصد پرس‌و‌جوهای صنعت را نشان می‌دهد که تحت تأثیر نتایج SGE پس از عرضه کامل آن قرار گرفته است.

مراقبت های بهداشتی بیشترین تأثیر را خواهد داشت، زیرا 76٪ از جستجوهای آن تحت تأثیر SGE قرار دارند. امور مالی کمترین تأثیر را خواهد داشت و تنها 17 درصد از سؤالات تحت تأثیر SGE قرار می گیرند. در اینجا نحوه تأثیر SGE بر سایر صنایع آمده است:

  • تجارت الکترونیک (49%)
  • فناوری B2B (48%)
  • بیمه (45%)
  • تحصیلات (44%)
  • رستوران ها (36%)
  • سرگرمی (36%)
  • سفر (30%)
نمودار تخمینی از درصد پرس‌و‌جوهای صنعت را نشان می‌دهد که تحت تأثیر نتایج SGE پس از عرضه کامل آن قرار گرفته است.

برای بزرگنمایی کلیک کنید

هنگامی که SGE به طور کامل عرضه شود، احتمالاً بر اساس برآورد BrightEdge، بیش از 40 میلیارد دلار در سال درآمد تبلیغاتی در Google برای بازاریابان تأثیر خواهد گذاشت.

چگونه برای SGE و تغییر رفتار جستجو آماده شویم

گوگل همیشه منابع و مقالات مرتبط را نشان داده است تا جستجوگران بتوانند آگاهانه تصمیم بگیرند. با تغییرات مولد هوش مصنوعی، موتور گوگل اکنون نظر خود را اعلام می کند. این نشان دهنده یک تغییر اساسی در نحوه پاسخگویی موتور جستجو به پرس و جوها است.

تصور کنید در وب جستجو می کنید تا درباره مدل BMW مورد علاقه خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. قبلاً، جستجوی Google نتایجی را با پیوندهایی مانند سایت رسمی BMW، Top Gear، Consumer Reports و Carfax نشان می داد. سپس جستجوگر می تواند منابعی را برای کاوش انتخاب کند و در مورد وسیله نقلیه نظر بدهد.

در دنیای مولد هوش مصنوعی، نتیجه اولیه گوگل ممکن است یک لینک مستقیم به وب سایت BMW نباشد. در عوض، این می تواند محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی باشد که دیدگاه ارزیابی را ارائه می دهد. محتوای هوش مصنوعی ممکن است شامل فاکتورهای مهمی باشد که باید هنگام نگاه ، به یک BMW در نظر گرفت، مانند پتانسیل هزینه‌های تعمیر و نگهداری بالا یا مشکلات در دسترس بودن قطعات به دلیل چالش‌های زنجیره تامین. این خلاصه‌ای که توسط هوش مصنوعی تنظیم شده است، قبل از اینکه جستجوگر بتواند منابع را با پیوندهایی برای کاوش بیشتر ببیند، ارائه می‌شود.

  مسئولیت و سرزنش | وبلاگ ست

این تغییر ممکن است منجر به کاهش ترافیک اما با کیفیت بالاتر شود. احتمالاً برندها نرخ تبدیل بهتری را تجربه خواهند کرد. دلیل؟ مصرف‌کنندگان بیشتر احتمال دارد اقدام کنند زیرا تحت تأثیر تعاملات قبلی و اطلاعات ارائه شده توسط Google قرار گرفته‌اند.

با این حال، باید با محیط جستجوی جدید سازگار شوید. در اینجا نکاتی در مورد نحوه تهیه آورده شده است.

روی اصول جستجو تمرکز کنید

پایه و اساس سئو و اصول وب سایت خود را مستحکم کنید. عناصر ضروری با گذشت زمان اهمیت بیشتری پیدا خواهند کرد.

اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما برای کاربرپسند بودن بهینه شده است و با دستورالعمل های Google در مورد Core Web Vitals، محتوای مفید و EEAT (تجربه، تخصص، معتبر بودن، قابل اعتماد بودن) مطابقت دارد.

همچنین ممکن است بخواهید این نکات را برای بهینه سازی محتوا برای SGE مرور کنید.

درک خود را از رفتارهای جستجوی جدید عمیق تر کنید

از داده ها برای درک مقاصد کاربر و مکالمه استفاده کنید، به خصوص که این عوامل بر نتایج جستجوی تولید شده توسط هوش مصنوعی تأثیر می گذارد. شناسایی جستجوهای با ارزش بسیار ضروری است.

اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به پرس و جوی خاص پاسخ می‌دهد و به زمینه وسیع‌تر آن می‌پردازد تا نتایجی را برای جستجوی کلیدواژه‌های بلند دنبال کند.

محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی از منابع قابل اعتماد و معتبر استخراج می شود. اطمینان حاصل کنید که محتوای برند شما یک منبع معتبر در نظر گرفته می شود.

برجستگی روزافزون منابع قابل اعتماد و افزایش نظرات مصرف کنندگان نشان دهنده یک تغییر اساسی است: برندها احتمالاً کنترل کمتری بر سفر مشتری خواهند داشت.

محتوا را با سایر رشته های بازاریابی هماهنگ کنید

نتایج موتورهای جستجو اکنون مجموعه‌ای از انواع رسانه‌ها و قالب‌ها، از جمله رسانه‌های اجتماعی، بررسی‌ها و منابع خبری را در بر می‌گیرد. بنابراین، تیم‌های بازاریابی، تولید محتوا، استراتژی‌های دیجیتال، مدیریت برند، طراحی، رسانه‌های اجتماعی و روابط عمومی باید از نزدیک همسو شوند.

استراتژی‌هایی برای آینده‌ای با هوش مصنوعی

طبق تحقیقات BrightEdge، 98٪ از سازمان های سازمانی می گویند که در سال 2024 SEO را در اولویت قرار می دهند. و 94٪ از سازمان ها به دنبال ادغام SEO در همه استراتژی های بازاریابی (همه کانال) هستند.

استراتژی‌ها برای تطبیق رویکرد محتوای شما با تجربیات جستجوی جدید بسته به صنعت متفاوت است. در اینجا چند نمونه هستند.

  لبخند بی دلیل | وبلاگ ست

تجارت الکترونیک: Google معمولاً محتوا را برای درخواست های تجارت الکترونیک از طریق بینندگان محصول ارائه می دهد. SGE اینها را با محتوای بهتر، بصری و اطلاعاتی (ترکیبی) جایگزین می کند.

گوگل چندین قالب را آزمایش کرده است، از جمله یک نتیجه خرید کلی که جزئیات آنچه را که جستجوگر انتظار دارد در یک فهرست جهانی ببیند، نشان می دهد. با این حال، همانطور که نتایج SGE تکامل یافته است، روش هایی که کاربر می تواند محصولات را مشاهده کند نیز تغییر کرده است.

این تصویر نمونه ای از چرخ فلک بیننده محصول SGE را با گروه بندی برای پوشاک نشان می دهد که چندین گزینه پوشاک را در یک نمایشگر نمایش می دهد.

این تصویر نمونه ای از چرخ فلک بیننده محصول SGE را با گروه بندی برای پوشاک نشان می دهد که چندین گزینه پوشاک را در یک نمایشگر نمایش می دهد.

این نکات به شما کمک می کند تا برای ماژول های مختلف بیننده آماده شوید (نمونه های بیننده را ببینید).

  • بهینه سازی برای ارتباط روند: همسویی صفحات دسته بندی با روندهای فعلی می تواند شانس شما را برای قرار گرفتن در نمایشگرهای پویا SGE افزایش دهد.
  • نظرات محصول را درج کنید: نمایش نظرات محصول در سایت شما باعث افزایش اعتبار می شود.
  • ارائه اطلاعات قیمت روشن: از نشانه گذاری طرحواره برای برجسته ، جزئیات قیمت گذاری استفاده کنید.

سفر، رستوران و محلی: مکان‌ها مدت‌هاست که یک ماژول کلیدی برای گوگل بوده‌اند. اکنون، ما ماژول مکان‌ها را می‌بینیم که در حدود 45 درصد از جستجوهای SGE نشان داده می‌شوند. بنابراین، مطمئن شوید که کلمات کلیدی مبتنی بر مکان را در نظر بگیرید.

می‌توانید این پیشنهادات بهینه‌سازی را نیز امتحان کنید:

  • نظارت کنید و به بررسی ها پاسخ دهید.
  • لیست های محلی خود را برای پرس و جوهای خاص مکان تنظیم کنید.
  • مراقب نحوه و محل نمایش ماژول های محلی SGE باشید. SGE نتایج محلی را حتی در پرس و جوها بدون شرایط خاص مکان نمایش می دهد.

سرگرمی: نتایج سرگرمی SGE در درجه اول اطلاعاتی است. اما بررسی‌های بیشتری (و هشدارها برای محتوای مناسب سن) هم در جستجوی سنتی و هم در SGE ظاهر می‌شوند.

برای تغییر تفکر SEO خود آماده شوید

هر کسی که بهترین تجربه را برای مصرف کنندگان هدف خود فراهم کند، در تجربیات جدید جستجوی هوش مصنوعی برنده خواهد شد. بر بررسی محتوای شخص ثالث، اجتماعی، روابط عمومی و اعتبار برند تمرکز کنید. انتظار داشته باشید که چشم انداز رقابتی شما با افراد جدیدی که ممکن است سهم بازار شما را جذب کنند، تغییر کند.

آگاه، آماده و آماده بهینه سازی برای چندین تجربه جستجوی هوش مصنوعی باشید.

تمامی ابزارهای ذکر شده در این مقاله توسط نویسنده پیشنهاد شده است. اگر می‌خواهید ابزاری را پیشنهاد دهید، مقاله را با یک نظر در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

نکات، بینش و مثال‌های بازاریابی محتوا بیشتری می‌خواهید؟ اشتراک در به ایمیل های روز کاری یا هفتگی از CMI.

مطالب مرتبط دستچین شده:

تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا

منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/seo-content-strategy-sge-ai/

Audio storage techpros : ultimate technology resource. : stocktaking ensures the accuracy of inventory records by comparing the physical count of items with the recorded quantities. How k pop might lead to the downfall of korea’s richest self made tech mogul.