چگونه بفهمیم زمان تغییر شغل فرا رسیده است (و چه کاری باید انجام شود)

من که در محدودیت های روتین گیر کردم، در دو سال گذشته خودم را در همان حلقه دیدم.

هر روز به روز بعد تبدیل می‌شد، زیرا من با وظایف اداری سروکار داشتم که اگرچه حیاتی بودند، اما نتوانستند رشد من را برآورده کنند. من به دنبال فرصتی بودم تا مهارت هایی را که به عنوان دستیار اجرایی پرورش داده بودم، به کار بگیرم و به عنوان مدیر پروژه چالش های جدیدی را تحمل کنم.

اگر شما هم در شرایط مشابه هستید، وقت آن است که اوضاع را به هم بزنید.

بیایید به داستان فرار از یکنواختی، استفاده از مهارت‌های موجود و آغاز سفری برای اختراع مجدد از طریق تغییر شغل بپردازیم. و مهمتر از آن، چگونه می توانید این کار را انجام دهید.

داستان تغییر شغل من

به عنوان دستیار اجرایی، از عملیات روزانه مدیران سطح بالا پشتیبانی می کردم. این تجربه برای رشد شغلی من بسیار ارزشمند بود. این دیدگاه من را نسبت به پویایی های سازمانی گسترش داد، که مهارت های ارتباطی قوی را تقویت کرد و توجه به جزئیات را به من آموخت.

با این حال، آرزوهای شغلی من به سمت نقشی گرایش داشت که بتوانم رهبری کنم، خلق کنم، و تغییر ایجاد کنم.

52%

کارگران ایالات متحده می خواهند تغییر شغلی ایجاد کنند

منبع: شرکت فست

درک اهدافم

قبل از اینکه در حرفه‌ام تغییر ایجاد کنم، می‌خواستم بفهمم که مدیر پروژه بودن به چه معناست. در حالی که خیال‌پردازی درباره اینکه موقعیت ایده‌آل من با نقش فعلی‌ام متفاوت است رضایت‌بخش بود، درک پیچیدگی‌های مدیر پروژه بودن قبل از متعهد شدن به آن به عنوان یک مسیر شغلی جدید بسیار مهم بود.

داشتن یک مربی که به پتانسیل شما باور داشته باشد، بازی را تغییر می دهد. من به اندازه کافی خوش شانس بودم که به کسی گزارش دادم که از جاه طلبی های من حمایت می کرد. در طی یکی از تماس‌های برنامه‌ریزی شده‌مان، در مورد علاقه‌ام به بررسی مدیریت پروژه به‌عنوان نقشی جدید صحبت کردم.

توضیح دادم که چرا تجربه فعلی من برای این موقعیت مناسب است و پرسیدم که آیا می توانم نقش را در شرکت فعلی خود کشف کنم. مدیر من توانایی های من را تشخیص داد و به من کمک کرد تا وظایف یک دستیار اجرایی را طی کنم در حالی که برای ارتقاء مهارت وقت می گذاشتم.

  80 آمار ارزهای دیجیتال برای برجسته ، روندهای رمزنگاری 2024

دریافت پشتیبانی

یکی از جنبه‌های مهم انتقال من، منابع مناسبی بود که رئیس، همکاران و شرکتم ارائه کردند. از توصیه دوره‌ها و گواهی‌های مربوطه گرفته تا ارتباط من با کارشناسان صنعت، آنها برای حمایت از من تلاش بیشتری کردند. این رویکرد شخصی، منحنی یادگیری را قابل کنترل‌تر کرد و به من کمک کرد که اعتماد به نفس بیشتری داشته باشم.

مدیرم همچنین شخصی را به من معرفی کرد که مراحل گسترده صدور گواهینامه مدیریت پروژه را پشت سر گذاشته بود.

او با مهربانی با من صحبت کرد و زمان و وقف مورد نیاز من برای دریافت گواهینامه را توضیح داد. او به طور غیرمنتظره ای به من گفت که می توانم در انرژی صرفه جویی کنم و از صدور گواهینامه صرف نظر کنم. او به من بینشی در مورد مسیر شغلی خود داد و به من گفت که اگرچه یک گواهینامه به او کمک کرد تا با همکاران آینده و ارتباطات صنعتی خود ارتباط برقرار کند، اما اگر فرصت یادگیری در نقش فعلی شما وجود داشت، ضروری نبود.

یادگیری از همسالان

با الهام از این دیدگاه، در محل کارم عمیق‌تر کاوش کردم. G2 اخیراً یک برنامه آموزشی راه‌اندازی کرده بود که در آن کارکنان می‌توانستند نقش‌های مختلف درون شرکت را با حفظ موقعیت فعلی خود کشف کنند. من با مدیر موفقیت کارکنان (ES) ارتباط برقرار کردم و خواستم شرکت کنم. با همکاری با مدیرم برای ساختاردهی زمان، می‌توانم طناب‌های مدیریت پروژه را یاد بگیرم.

از طریق برنامه، من با مدیران پروژه موجود همکاری کردم و به آنها کمک کردم تا برنامه های پروژه را ایجاد کنند، یادداشت برداری کنند و به ضرب الاجل ها پایبند باشند. اعضای تیم مدیریت پروژه نیز بخش بزرگی از انتقال من بودند.

آنها من را راهنمایی کردند و وقت گذاشتند تا در مورد ابزارهایی که استفاده می کنند، نحوه ساختار زمانشان و نظراتشان در مورد چالش برانگیزترین موانعشان به من آموزش دهند. از طریق ارتباطات باز و جلسات منظم مربیگری، بینش هایی در مورد پیچیدگی های مدیریت پروژه به دست آوردم، یاد گرفتم که چگونه چالش ها را مرور کنم و از فرصت ها استفاده کنم.

تصمیم گیری

در حدود دو ماه، زمان من در برنامه به پایان رسیده بود. من با یک تصمیم مانده بودم: آیا مدیریت پروژه برای من مناسب بود؟ من یک ارزیابی خودم انجام دادم تا تأیید کنم که این تغییری بود که می‌خواستم ایجاد کنم. افکارم را با مزایا و معایب هر موقعیت یادداشت کردم و با دوستان، همکاران و درمانگرم درباره احساساتم صحبت کردم.

  How to Create an SEO Strategy for 2024 (Template Included)

پاسخ من ثابت ماند: من قطعاً می خواهم این را دنبال کنم. من یک فرآیند مصاحبه رسمی را با مدیری که بر کار برنامه من نظارت داشت، انجام دادم. از آنجا، من با مدیرانی که به آنها کمک می‌کردم، یک برنامه انتقال ایجاد کردم. من رسما مدیر پروژه بودم!

در حالی که رسیدن به این هدف باورنکردنی به نظر می رسید، مهم است که بدانید این انتقال آنی نبوده است. این امر مستلزم آمیزه ای از شجاعت، پشتکار و آمادگی برای یادگیری بود.

در حالی که نقش قبلی من پایه محکمی را فراهم می کرد، قدم گذاشتن در مدیریت پروژه یک تغییر پارادایم بود – تغییر از حمایت به رهبری، اجرای وظایف به هدایت کل ابتکارات، و پیروی از دستورالعمل ها برای ایجاد استراتژی ها. با ادامه رشد من در این نقش، چیزهای بیشتری باید انجام شود، اما در حال حاضر، نکات و ترفندهایی برای کمک به شما در تصمیم گیری بزرگ دارم.

آیا برای ایجاد یک تغییر شغلی آماده هستید؟

اگر متوجه شدید که در داستان من به دنبال «دستور غذا» می‌گردید، بیایید به صراحت صحبت کنیم و در مورد اینکه چگونه می‌توانید بررسی کنید که آیا زمان آن رسیده است که تغییر را ایجاد کنید، بحث کنید.

اولا بدانید که تنها نیستید. 52% کارگران ایالات متحده می خواهند تغییر شغلی ایجاد کنندو 44 درصد برنامه ای برای انجام آن دارند. دلایل این تصمیم از جستجوی گزینه های کار از راه دور گرفته تا حقوق بهتر و فرصت های شغلی متفاوت است.

اگر در حال خواندن این مطلب هستید، به احتمال زیاد شما جزو آن 52 درصد کارگران هستید و همچنین دوستان و همکارانی در همین وضعیت دارید. برای کمک به گسترش ایده های خود در مورد آنچه به دنبال آن هستید، با این افراد صحبت کنید.

ثانیاً، به خودتان یک چک کنید! آیا ترس های یکشنبه مداوم دارید؟ آیا از ورود هر روز می ترسید؟ فقط به این دلیل که ما در یک جامعه کار محور زندگی می کنیم به این معنی نیست که باید ، باشیم. شما شایسته یافتن شغلی هستید که به شما انرژی و هیجان می دهد!

82%

افرادی که تغییر شغلی ایجاد کردند، رضایت شغلی بالاتری را گزارش کردند

منبع: ZipDo

چگونه یک تغییر شغلی موفق انجام دهیم

بنابراین شما در شرکت خوبی هستید و می دانید که آماده هستید تا زندگی را که شایسته آن هستید به خود بدهید. چگونه آن را انجام دهیم؟

  • مهارت های فعلی خود را شناسایی کنید: کدام تجربه کاری، داوطلبانه یا زندگی به شما کمک کرده تا برای نقشی که در نظر دارید آماده شوید؟ چگونه می توانید از آنچه قبلاً آموخته اید در یک مسیر جدید استفاده کنید؟ شناسایی مهارت هایی که در حال حاضر دارید به شما کمک می کند تا اعتماد به نفس داشته باشید و زمینه های خود را برای بهبود مشخص کنید.
  • یک لیست شغلی تهیه کنید: این را به عنوان نمایانگر اهداف خود در نظر بگیرید. از نقش جدیدتان به دنبال چه چیزی هستید؟ گزینه های افزایش حقوق؟ تجربیات یادگیری بیشتر؟ فرصت های رهبری؟ اهداف خود را بنویسید تا در این فرآیند به آنها وفادار بمانید.
  • نگاهی اجمالی به مسیر شغلی جدید خود بیندازید: آیا شرکت شما برنامه آموزشی ارائه می دهد؟ گزینه هایی مانند تحت الشعاع قرار دادن شغل مورد نظر خود، مصاحبه با افراد با عنوان ایده آل و انجام برخی تحقیقات در مورد انتظارات حقوق و کارفرمایان بالقوه را بررسی کنید.
  • اهداف قابل دستیابی را تعیین کنید: این احتمال وجود دارد که شما قبلاً یک شغل تمام وقت داشته باشید. از خود و مدیرتان انتظارات خود را در مورد میزان زمان برای یادگیری در کار تعیین کنید. شاید بخواهید برای تعداد خاصی از مشاغل در هفته درخواست دهید یا گواهینامه های خاصی را دریافت کنید. همچنین ممکن است یک جدول زمانی هدف برای انتقال داشته باشید. این اهداف باید باشد هوشمندانه (ویژه، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و مبتنی بر زمان) برای کمک به شما برای موفقیت.
  • دست به کار شوید: آن رزومه را اصلاح کنید تا بر مهارت هایی که در نقش جدید خود خواهید آورد تمرکز کنید. بپیوند به 82% از افرادی که از نقش جدید خود رضایت بیشتری دارند.
  آیا هوش مصنوعی می تواند خطوط موضوع ایمیل را بهتر از انسان بنویسد؟

به صفحه شغلی بعدی بروید

سفر تغییر شغل من بر اهمیت مربیگری، منابع مناسب و یک محیط کاری حمایتی در تسهیل انتقال شغلی تاکید می کند. من از فرصت ها و راهنمایی هایی که دریافت کردم، که شغل و زندگی من را متحول کرد، سپاسگزارم. برای شما هم دیر نیست! از استعداد، منابع و حمایتی که قبلاً شما را احاطه کرده است استفاده کنید تا به تبدیل حرفه خود به شغلی که رویای آن را دارید کمک کنید.

آیا نقش فعلی شما باعث می شود که بخواهید از کشتی بپرید؟ در حین بررسی گزینه های تغییر شغل خود، در مورد نحوه مدیریت بیشتر بیاموزید فرسودگی شغلی.

منبع: https://learn.g2.com/how-to-change-careers

©2024 techpros : ultimate technology resource. My stocktally services pvt ltd. 5, openai’s new gpt 4o mini ai model is all about compact power.