چگونه به یک برآوردگر هزینه تبدیل شویم و به موفقیت برسیم

هنگامی که یک کسب و کار محصول یا خدمات جدیدی را عرضه می کند، هر بخش از پروژه هزینه های خاص خود را دارد. خواه مواد اولیه برای ایجاد محصولات جدید باشد یا نرم افزار داخلی برای تیم، کسی باید نظارت کند که همه چیز دقیقا چقدر هزینه دارد.

که یک نفر تخمینگر هزینه است. اگر در اعداد و آمار مهارت دارید، این نقش می‌تواند به شغلی پرسود تبدیل شود که از مهارت‌های ریاضی و تحلیلی شما و در عین حال کمک به رشد کسب‌وکارها استفاده می‌کند.

اطلاعاتی که برآوردگران هزینه هنگام کار مستقیم با تامین کنندگان جمع آوری می کنند به مدیران ارشد کمک می کند تا بهترین قیمت ها را برای مواد و منابع خود پیشنهاد دهند و مذاکره کنند. آنها نقش اساسی در ایجاد و مدیریت بودجه برای پروژه های فردی با استفاده از نرم افزار برآورد هزینه، داده های مورد نیاز برای تعیین اینکه آیا کار آنها از نظر مالی امکان پذیر است را به تیم ها می دهد.

چرا پروژه ها نیاز به برآورد هزینه دارند؟

هر پروژه جدیدی تا زمانی که کار مالی را شروع نکنید ایده خوبی به نظر می رسد. یه دلیلی داره که 54 درصد پروژه های تولیدی در نهایت بیش از آنچه در ابتدا پیش بینی شده بود هزینه می شود. بدون برآورد دقیق، بودجه به راحتی می تواند از کنترل خارج شود.

کار با تخمین‌گر هزینه، پروژه‌ها را طبق برنامه و بودجه نگه می‌دارد. تخمین ها دارای مزایای متعددی هستند، از جمله:

  • بهبود حاشیه سود. عوامل مختلفی بر هزینه نهایی یک پروژه تأثیر می‌گذارند، به خصوص اگر طولانی باشد. هر چه یک پروژه بیشتر طول بکشد، بیشتر در معرض موانع پرهزینه مانند تورم یا تغییرات کارکنان قرار می گیرد. اما با برآوردهای دقیق، می توانید برای برخی از این مسائل غیرمنتظره برنامه ریزی کنید و به حفظ حاشیه سود پروژه کمک کنید.
  • پیش بینی و برنامه ریزی دقیق تر. توانایی برنامه ریزی از قبل به حفظ پروژه ها کمک می کند محدوده و به تیم ها این امکان را می دهد که منابع خود را کارآمدتر مدیریت کنند.
  • تقویت شده مدیریت منابع. هنگامی که بدانید برای مشاهده کامل یک پروژه به چه چیزی نیاز دارید، می توانید برای نیازهای مختلف بهتر آماده شوید. به عنوان مثال، توانایی شناسایی شکاف های مهارتی یا منابع از قبل به مدیران فرصت می دهد تا کارکنان جدید را استخدام کرده و آموزش دهند تا این شکاف ها را پر کنند.
  • روابط فروشنده قوی تر. برآوردگران هزینه برای تعیین پیش بینی های دقیق برای هزینه های مواد، از نزدیک با تامین کنندگان همکاری می کنند. زمانی که برآوردها دقیق باشند، اعتماد بیشتری بین مشتری و فروشنده ایجاد می‌شود و در نتیجه روابط کاری مؤثرتری ایجاد می‌شود.
  10 Website KPIs Every Performance Marketer Should Track

چگونه به یک برآوردگر هزینه تبدیل شویم

هیچ راه درستی برای تبدیل شدن به یک برآوردگر هزینه وجود ندارد. قبل از رفتن به کالج، ایده خوبی است که ابتدا در مورد صنعتی که می خواهید در آن کار کنید فکر کنید، زیرا این می تواند به شما در تعیین نوع مدرکی که می خواهید دریافت کنید کمک کند.

مدارک تحصیلی برای برآوردگران هزینه

برای کسانی که علاقه مند به کار در ساخت و ساز هستند، مدرک لیسانس در رشته هایی مانند علم ساخت و ساز، مهندسی، یا مدیریت ساخت و ساز می تواند نقطه شروع خوبی باشد. با این حال، شرکت‌های تولیدی همچنین به دنبال رشته‌های مرتبط با تجارت مانند حسابداری، مالی، اقتصاد و ریاضیات و همچنین برخی از دوره‌های علوم فیزیکی هستند.

هدف از مدرک تحصیلی شما باید ارائه برخی از مهارت های حیاتی باشد که می توانید در اولین تجربیات حرفه ای خود به عنوان تخمینگر هزینه استفاده کنید. مهارت‌های عملی مانند ریاضیات و تجزیه و تحلیل ضروری هستند، اما همینطورمهارت های نرممانند ارتباطات، توجه به جزئیات و تفکر انتقادی.

می‌توان بدون مدرک به‌عنوان برآوردگر هزینه کار کرد، اما بالا رفتن از یک موقعیت ابتدایی بیشتر طول می‌کشد. داشتن تجربه در صنعت ساختمان به ویژه می تواند جایگزین مناسبی برای آموزش سنتی باشد. اما بدون تجربه کاری گسترده یا مدرک مرتبط، یافتن کار در این زمینه دشوارتر است. به طور معمول، کسانی که بدون مدرک به تخمین‌گر هزینه تبدیل می‌شوند، از یک صنعت مشابه با سال‌ها تجربه عملی به این کار تبدیل می‌شوند.

انواع مشاغل برآورد هزینه

صنعتی که در آن کار می کنید معمولاً نوع شغلی را که در نهایت به عنوان تخمینگر هزینه انجام می دهید تعیین می کند. برخی از رایج ترین آنها عبارتند از:

  • تحلیلگر هزینه یا هماهنگ کننده برآورد. اینها ابتدایی ترین موقعیت ها برای برآوردگران هزینه هستند. در این سطح، شما زیر نظر برآوردگران ارشد کار می‌کنید تا در مورد جمع‌آوری داده‌ها اطلاعات کسب کنید، زیرا تخمین‌هایی را برای پروژه‌های کوچک تهیه می‌کنید.
  • برآورد هزینه پروژه. انتقال به یک موقعیت میانی شغلی مسئولیت بیشتری را برای پروژه های خود به همراه دارد. شما باید در این مرحله پایه محکمی از مهارت ها داشته باشید و بتوانید در کل چرخه عمر یک پروژه تخمین بزنید.
  • برآوردگر هزینه اصلی یا ارشد. در سطح ارشد، برآوردهای پروژه را با جزئیات درک می کنید. همچنین ممکن است پس از رسیدن به این نقطه، مسئولیت نظارت بر کار جوانان را نیز بر عهده داشته باشید.
  • مدیر کنترل هزینه. موقعیت های در سطح مدیر بر روی تصویر بزرگ تمرکز می کنند. این افراد درک عمیقی از ارزیابی ریسک، مدیریت پروژه و پیش بینی مالی دارند.
  • افسر ارشد برآورد یا معاون برآورد. حرکت به سمت یک نقش اجرایی شما را از کار برآورد روزانه خارج می کند. تمرکز در اینجا بر برنامه ریزی مالی استراتژیک است که پروژه ها را با اهداف شرکت در سطح بالاتر همسو می کند. این موقعیت ها همچنین در هنگام تصمیم گیری سطحی از نفوذ را شامل می شوند.

برآورد هزینه چقدر است؟

صنعتی که برای کار در آن انتخاب می‌کنید و سطحی که می‌خواهید به آن برسید، تعیین‌کننده دستمزدی است که می‌توانید به‌عنوان تخمین‌گر هزینه دریافت کنید. را متوسط ​​حقوق در سراسر کشور در سال 2022، 71200 دلار بود.

  50+ Blogs, Newsletters, Podcasts, and Video Channels

برترین نرم افزار برآورد هزینه ساخت

به عنوان یک برآورد هزینه، برای پیگیری برآوردهای خود و انجام پیش بینی های دقیق برای هر پروژه، به شدت به فناوری تکیه می کنید. استفاده از نرم افزارهای تخصصی تخمین هزینه، مانند نرم افزارهای صنعت ساختمان، یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار است.

سکوها برای قرار گرفتن در دسته تخمین هزینه ساخت و ساز باید:

  • برآوردهای دقیق، صورتحساب مقادیر (BoQs) یا برخاست برای پروژه های ساختمانی بالقوه ایجاد کنید
  • مقادیر را دیجیتال کنید
  • الگوهایی را برای پیشنهادها، پیشنهادها، گزارش های هزینه یا انواع دیگر اسناد هزینه پروژه ایجاد یا ارائه دهید
  • تسهیل نشانه گذاری موارد خط، پیشنهادات، و اطلاعات مشتری یا محل کار
  • ارائه یا دسترسی به پایگاه های داده هزینه

* در زیر پنج راه حل نرم افزاری پیشرو برآورد ساخت و ساز از گزارش گرید زمستان 2024 G2 آورده شده است. برخی از نظرات ممکن است برای وضوح ویرایش شوند.

1. Procore

Procore نرم افزار ساخت و ساز به تیم ها در مدیریت پروژه ها، منابع و امور مالی مربوط به پروژه های ساختمانی کمک می کند. این ابزار مشارکت کنندگان پروژه را به راه حل های فناوری که به طور خاص برای متخصصان صنعت ساخت و ساز مانند مالک، پیمانکار عمومی و پیمانکار تخصصی ساخته شده اند، متصل می کند.

آنچه کاربران بیشتر دوست دارند:

ویژگی‌ها، به‌روزرسانی‌ها و ویژگی‌های جدیدی که دائماً اضافه می‌شوند، و اینکه چگونه بدون مشکلات ثابت کار می‌کند، چیزی است که Procore را از سایر نرم‌افزارها متمایز می‌کند. پس از راه‌اندازی، کاربر پسند است و فقط یک راه آسان برای پیگیری پروژه‌های خود از ابتدا تا انتها است. همچنین، توانایی همکاری با معماران / مالکان / زیر مجموعه ها بسیار مفید است و در هزینه گنجانده شده است.

بررسی Procore، کریستینا اچ.

آنچه کاربران دوست ندارند:

«شما نمی توانید وضعیت را انبوه ویرایش کنید. من فکر می‌کنم داشتن نمودار میله‌ای در مورد مشاهدات و توانایی اختصاص آن به بیش از یک نفر مفید خواهد بود.»

بررسی Procore، جیسون اچ.

2. Autodesk Construction Cloud

Autodesk Construction Cloud تیم ها را با داده ها و گردش کار در تمام زمینه های هر پروژه ساخت و ساز به هم متصل می کند تا ریسک را به حداقل برساند، کارایی را بهبود بخشد و حاشیه سود را افزایش دهد. Autodesk مجموعه وسیعی از ابزارهای اجرای میدانی و مدیریت پروژه را در یک پلتفرم نرم افزاری واحد در اختیار کاربران قرار می دهد که استقرار، پذیرش و استفاده آسان است.

آنچه کاربران بیشتر دوست دارند:

Autodesk به طور مداوم ویژگی های جدیدی را برای کمک به بهبود بهره وری و ارتباطات در پروژه ها اضافه می کند. ماژول همکاری در طراحی ابزاری فوق العاده برای مدیران پروژه است تا طرح را در طول پروژه بدون نیاز به دانش قبلی بررسی کنند.

بررسی Autodesk، ریک اچ.

آنچه کاربران دوست ندارند:

“حساب و مدیریت پروژه آنها بسیار پیچیده است. من باید گزینه های زیادی را بگذرانم تا فقط پروژه خود را ایجاد کنم و آن را همراه با تعیین نقش تنظیم کنم، و نکته عجیب این است که باید برای هر محصولی که تحت Construction Cloud استفاده می کنم، مانند Docs، Build و غیره نقش هایی را به خودم اختصاص دهم.

بررسی Autodesk، آشروت وی.

3. Trimble Accubid Classic

Trimble Accubid Classic به پیمانکاران اجازه می دهد تا پیشنهادات را جمع آوری و مدیریت کنند و به آنها کمک می کند تا پایگاه های اطلاعاتی جامعی از مواد و هزینه های نیروی کار را جمع آوری کنند. این ابزار یک پایگاه داده جامع مواد و کار با بیش از 40000 مورد ارائه می دهد.

  How to Write a Budget Proposal (+ Free Template)
آنچه کاربران بیشتر دوست دارند:

افزودن اقلام و مجموعه هایی که متناسب با نیازهای ما باشد بسیار آسان است. من 18 سال است که به پایگاه داده خود اضافه و اصلاح می کنم و هنوز از 50 درصد ظرفیت آن استفاده نمی کنم. من همچنین ادغام با Live Count را دوست دارم که به بخش تخمین من اجازه داده کاملاً بدون کاغذ کار کند. دیگر برنامه‌ای برای شلوغ ، فضای کاری وجود ندارد.»

Trimble Accubid Classic Review، رندی ام.

آنچه کاربران دوست ندارند:

“رابط کاربری می تواند نابخشودنی باشد. بسیاری از ویژگی ها بدون آموزش فوق العاده می توانند کاملا ناشناخته باشند. قابلیت کشف و ویژگی‌ها برای برآورده ، استانداردهایی که یک نسل باهوش‌تر از فناوری انتظار دارند، نیاز به یک بازنگری اساسی دارند.

Trimble Accubid Classic Review، گرت جی.

4. بدانید

به عنوان یک پلت فرم مدیریت پروژه و هزینه، بدانید به طور خاص برای پیمانکاران تجاری ساخته شده است تا پروژه ها، تیم ها و امور مالی را به طور موثر سازماندهی کند. ردیابی پروژه ها و فاکتورهای مشتریان را در یک مکان برای کاربران آسان می کند.

آنچه کاربران بیشتر دوست دارند:

«این ویژگی‌های بسیاری را برای سازماندهی ماندن با صورت‌حساب، صورت‌حساب، زمان‌بندی و بسیاری از موارد دیگر ارائه می‌دهد که پیمانکاران برای سودآوری باید از آن‌ها استفاده کنند. این کار نحوه اداره تجارت قراردادی شما را تغییر می دهد و خواهید دید که روزانه از این نرم افزار استفاده می کنید.”

بررسی Knowify، کریستین بی.

آنچه کاربران دوست ندارند:

از نظر حسابداری (و اینکه یک شرکت در کالیفرنیا هستم) یکی از بزرگترین شکایات من ردیابی مالیات بر فروش است. من می دانم که این مسئله برای هر شرکت یا هر صنعتی نیست.

بررسی Knowify، کیسی بی.

5. PlanSwift

PlanSwift یک نرم افزار برخاستن و تخمین برتر است که به برآوردگرها امکان می دهد دقت خود را برای هر پروژه بهبود بخشند. این یک رابط بصری با استفاده از نقطه و کلیک است، به طوری که کاربران می توانند خطی، تعداد واحد، فوت مربع، زمین و زاویه را در چند ثانیه با یک کلیک اندازه گیری کنند.

آنچه کاربران بیشتر دوست دارند:

اصلی‌ترین چیزی که در مورد آن دوست دارم این است که هزاران افزونه اضافه شده وجود دارد که مخصوص تجارت هستند. اگر سبک خاصی وجود داشته باشد که یک شرکت به طور معمول انجام می دهد، این به ساده ، روند برخاستن کمک می کند.

بررسی PlanSwift، اشلی بی.

آنچه کاربران دوست ندارند:

منحنی یادگیری در این نرم افزار طولانی است. همچنین، همکاری بین کاربران می تواند دردسرساز باشد. من باید فایل خود را برای کاربر دیگری ایمیل کنم و گاهی اوقات فایل ها موارد گم شده یا حتی ارسال نمی شوند. هزینه هر کاربر نیز کمی تند است.»

بررسی PlanSwift، جیمی آر.

برای چت با Monty-AI G2 کلیک کنید

برآورد برای تعالی

نقش برآوردگر هزینه یکی از مهمترین نقش ها در طیف وسیعی از صنایع است. این یک مسئولیت بزرگ است. به هر حال، این شما هستید که تصمیم می گیرید که آیا یک پروژه از نظر مالی مقرون به صرفه است یا خیر. اما برای افراد تحلیلی که به اعداد توجه دارند، این می تواند یک انتخاب شغلی عالی باشد.

آموزش طناب های مدیریت پروژه های ساخت و ساز با نرم افزار هوشمند ساخت که به شما کمک می کند داده ها را از چندین منبع جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنید.

منبع: https://learn.g2.com/cost-estimator

©2024 techpros : ultimate technology resource. Stock control through stocktaking gujrathi. The 13 best office chairs in 2024, tested and reviewed.