وقتی زنان تعداد زیادی از مخاطبان هدف شما را تشکیل می دهند، چرا بازاریابی محتوای شما بر نقل قول هایی از استیو جابز، بیل گیتس، جف بزوس یا ریچارد برانسون تمرکز می کند؟
بازاریابی محتوای مؤثر، خواسته ها و نیازهای مخاطبان شما را با آموزش و بینشی که شرکت شما می خواهد به اشتراک بگذارد، مرتبط می کند. این ارتباط زمانی تاثیرگذارتر است که محتوای شما منعکس کننده جمعیت شناسی مخاطبان شما نیز باشد.
زمان آن فرا رسیده است که نگاهی دقیق به محتوای بازاریابی خود بیندازید تا ارزیابی کنید که این محتوا تا چه اندازه زنان و همچنین سایر جوامع کم نمایندگی را در خود گنجانده است.
مردان سفید پوست تنها منابع عالی نیستند
سخنرانان اصلی کنفرانس و میزبانان وبینار دوست دارند جملات الهام بخش را درج کنند. هفته گذشته، من در یک وبینار دیدم که از سخنان آلبرت انیشتین در مورد اختراع و بیل گیتس در مورد نوآوری در اسلایدهای پشت سر هم استفاده می کرد.
چند سال پیش، استیو جابز را دیدم که چهار بار در چهار روز در کلاسهای آموزشی، وبینارها و رویدادهای مجازی نقل قول کرد. چرا همه این تولیدکنندگان محتوا نقل قول هایی از استیو جابز را انتخاب کرده بودند؟ آیا همه این افراد در سازمانهای مختلف واقعاً استیو جابز را میپرستند؟ آیا در تقویم صفحه در روز آن هفته استیو جابز وجود داشت؟ آیا وقتی آنها در گوگل به دنبال نقل قول برای موضوع اسلاید خود جستجو کردند، این بهترین نتیجه جستجو بود؟
این زمانی بود که تصمیم گرفتم سه مرحله را به بازاریابان محتوا آموزش دهم تا صدای زنان بیشتری را در محتوا بگنجانند. شما می توانید این مراحل را دنبال کنید تا به هر گونه صدایی که در بازاریابی محتوا وجود ندارد، رسیدگی کنید.
نگاهی اجمالی به گذشته برند خود داشته باشید
میشنوم که اعتراض میکنید، فکر میکنم قطعاً، احتمالاً، از زنان و دیگر صداهای کمبازنمایی شده در محتوای خود نقل قول کردهاید. اما همه می توانند از یک بررسی مختصر بهره مند شوند. 10 تا 20 آخرین محتوای متنی منتشر شده توسط برند شما را مرور کنید – محتوای طولانی مدت وب، کتاب های الکترونیکی، اینفوگرافیک ها، مطالعات موردی مشتری، گزارش های صنعت، و غیره. چه کسانی در آن محتوا نقل شده اند؟
در مرحله بعد، به محتوای صوتی و تصویری اخیر خود نگاه کنید – پادکست ها، وبینارها، رویدادهای مجازی ضبط شده، ضبط کنفرانس ها و ویدیوهای مشتری. آیا آنها شامل صداهای متنوع هستند؟
در بیشتر سازمانهای B2B، زنان و دیگر صداهای کمتر شنیده شده ظاهر نمیشوند. یافتن محتوا با این صداها در صنایعی مانند فناوری، مالی یا تولید حتی سخت تر است.
اکنون که میدانید برند شما در کجا قرار دارد، میتوانید برنامههایی را برای ایجاد نمایندگی متعادلتر ادامه دهید.
منابع کم استفاده را پیدا کنید
بنابراین، شما فرصت اضافه ، صداهای مختلف را تشخیص میدهید، اما چگونه افرادی را برای نقل قول پیدا میکنید؟ شما گزینه هایی دارید، اما ممکن است کمی کار و تفکر خلاقانه لازم باشد:
- مراجع مشتری: به پایگاه داده بازاریابی مشتری، جامعه یا گروه کاربری خود نگاه کنید. آیا کاربر بتا خوبی وجود دارد که بتواند در مورد مزایای محصول یا خدمات شما صحبت کند؟ آیا مدافع قوی در جامعه مشتریان شما وجود دارد که بتوان از او نقل قول کرد؟
برای معرفی محصول جدید، از یک مشتری زن خواستم که در یک کنفرانس صحبت کند. برنامه او به او اجازه سفر به این رویداد را نمی داد، اما او موافقت کرد که در محتوای متنی نقل قول شود.
- تحلیلگران صنعت: عمیقاً به تحقیقات شرکتهای برتر مانند Gartner، Forrester، IDC، یا Constellation نگاه کنید تا صداهایی را پیدا کنید که کمتر به موضوع شما اشاره میکنند.
در نقش قبلی، اغلب از یک محقق اروپایی باهوش استناد میکردم که دادههای جهانی او در ایالات متحده نادیده گرفته میشد. او منبعی شد که اغلب در محتوای ما مورد استناد قرار میگرفت، و وقتی به یک کنفرانس مشتری آمد، مردم او را شناختند و میخواستند درباره تحقیقات او بیشتر بدانند.
- تأثیرگذاران صنعت: بسیاری از قویترین صداها از جوامعی که کمتر از آنها نمایندگی میکنند، درباره صنعت شما مینویسند و صحبت میکنند. آنها را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید، با آنها ارتباط برقرار کنید و آنها را به رویدادها، محتوا و پروژه های خود دعوت کنید.
در طول یک کنفرانس مشتری، تیم ما بازخورد مفید رسانههای اجتماعی را از یک تأثیرگذار فناوری اولیه در این رویداد به اشتراک گذاشت. این دید نه تنها به اعتبار بخشیدن به موقعیت یک محصول جدید در بازار کمک کرد، بلکه به ایجاد شهرت اینفلوئنسر نیز کمک کرد. او اکنون یک مجری برجسته در کنفرانس های بزرگ فناوری است.
- مدیران شرکت: تیم اجرایی شما چقدر متنوع است؟ کدام رهبران را می توانید در محتوا ذکر کنید؟ رهبران آینده مانند مدیران محصول، بازاریابان محصول و مهندسان فنی را فراموش نکنید.
در داخل شرکت خود روابط ایجاد کنید تا صداهای تازه و مرتبط را به محتوای خود بیاورید. به دقت ارزیابی کنید که امروز می توانید به چه کسانی اشاره کنید و چه کسانی ممکن است نیاز به توسعه داشته باشند. من جلسات آموزش رسانه ای و مربیگری ارائه را رهبری کرده ام تا زنان بیشتری را به عنوان سخنگو در صنایع تحت سلطه مردان توسعه دهم.
- افراد مشهور: وقتی می خواهید از افراد مشهور نقل قول کنید، خارج از چارچوب فکر کنید. من شروع به تهیه فهرستی از زنان قدرتمند و کارآمد کردم که میتوان از آنها در محتوا استناد کرد، که بسیاری از آنها نیز به گروههای دیگر تعلق دارند.
من همیشه این لیست را می سازم و نمونه های بیشتری را جمع آوری می کنم. در اینجا چند ایده از زنان وجود دارد که می توانید در محتوای خود نقل قول کنید.
موضوع | به جای نقل قول… | نقل قول را امتحان کنید |
نوآوری | استیو جابز، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران اپل | رشما ساوجانی، مدیرعامل Girls Who Code |
کسب و کار | لی یاکوکا، مدیرعامل سابق کرایسلر | جینی رومتی، مدیر عامل سابق IBM |
رهبری | پیتر دراکر، نظریه پرداز مدیریت | لیندا هیل، رئیس ابتکار رهبری مدرسه بازرگانی هاروارد |
اولین ها | نیل آرمسترانگ، اولین انسان روی ماه | سیان پراکتور، اولین زن خلبان سفینه فضایی تجاری |
داستان سرایی | والت دیزنی، پیشگام و کارآفرین انیمیشن | شوندا رایمز، اولین زنی که سه درام تلویزیونی خلق کرد که به موفقیت ۱۰۰ قسمتی دست یافتند. |
تحمل | یوسین بولت، برنده هشت مدال المپیک | سیمون بایلز، برنده 9 مدال المپیک |
کار گروهی | مایک کریژوسکی، مربی پنج تیم قهرمان بسکتبال NCAA | کیتلین کلارک، بهترین گلزن بسکتبال NCAA |
خلاقیت | پابلو پیکاسو، هنرمند مشهور جهان | فریدا کالو، هنرمند مشهور جهان |
فروتنی | سی اس لوئیس، نویسنده کتاب های ترجمه شده به بیش از 30 زبان | امی تان، نویسنده کتاب های ترجمه شده به 35 زبان |
گاهی اوقات، مخاطبان با افراد موجود در این لیست پیشنهادی آشنا نیستند – و این فوق العاده است. مغز انسان به احتمال زیاد روی چیزهای متفاوت تمرکز می کند و فرد از منابع کمتر احتمالی یاد می گیرد. چه چیزی برای مخاطبان شما شگفتانگیزتر است – نقل قولی از یک جوان 22 ساله بسکتبال که در تیتر اخبار صبح است یا نقل قول دیگری از استیو جابز؟
نمایش صدای متفاوت، محتوای شما را از حالت مورد انتظار و خسته کننده به جذاب و به یاد ماندنی تبدیل می کند.
به یادگیری در مورد افراد شگفت انگیزی که شایسته شنیدن بیشتر هستند ادامه دهید
شما باید به گسترش دانش خود در مورد منابع کم ارائه، مبتکر و قابل نقل ادامه دهید و مطمئن شوید که آنها دیده و شنیده می شوند. برای انجام آن:
- نویسندگان کمتر شناخته شده را بخوانید. اگر هدفی برای خواندن یک کتاب تجاری دارید، کتابی را در نظر بگیرید که توسط یک زن یا جامعه دیگری که کمتر نمایندگی شده است، نوشته شده باشد.
- به رویدادها بپیوندید و به پادکست گوش دهید. بسیاری از صداهای متنوع بینش های مهمی را در رویدادهای مجازی و زنده به اشتراک می گذارند. در یکی از جلسات آنها در مورد موضوعی که به شما علاقه دارد شرکت کنید تا ببینید چه دیدگاه جدیدی می توانید به دست آورید. اگر بلندگوها را استخدام می کنید، به دنبال دیدگاه های متنوع باشید. همین کار را برای پادکست ها انجام دهید، چه در حال گوش دادن یا برنامه ریزی مهمانان هستید.
- گفتگو را شروع کنید. از همتایان خود بپرسید که چه کسانی را برای مشاوره تخصصی توصیه می کنند. چه کسی را باید در شبکه آنها بشناسید که سخنران اصلی، نویسنده یا متخصص دیگری است؟ بهترین توصیه های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.
- مشتریان را درگیر کنید. پایگاه مشتری شما شامل جوامعی است که کمتر از آنها نمایندگی می شود. با تیم مرجع مشتری خود کار کنید تا آنها را بیابید تا در محتوای آینده نمایش داده شوند.
در اینجا متوقف نشوید
در نهایت این دو مورد دیگر را نیز در نظر بگیرید.
اگر یک وبینار، رویداد یا جلسه ای می بینید که فقط مردان سفیدپوست در آن حضور دارند، چیزی بگویید. چه یک چت خصوصی با سازمان دهندگان رویداد یا یک درخواست مودبانه در جلسه، شما این قدرت را دارید که مردم را به فکر ، در مورد صداهای دیگر تشویق کنید.
دوم، تشخیص دهید که افراد دارای سوگیری های ناخودآگاه هستند و همچنان می توانند در این گفتگو متحد شوند. شاید آنها هرگز متوجه نشدند که هر نقل قول رهبری از تام پیترز و هر نقل قول نوآوری از بیل گیتس می آید. ممکن است یک تکان دادن ملایم تمام چیزی باشد که برای افزودن صدایی متنوع به آن نیاز دارید.
مطالب مرتبط دستچین شده:
تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا
منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/add-underrepresented-voices-content/