چگونه نرم افزار می تواند یادگیری آنلاین را تغییر دهد

فناوری در دو دهه اخیر دنیای کار را به شدت تغییر داده است، اما دنیای آموزشی در اکثر موارد نسبتاً کند بوده است.

همه اینها به لطف معرفی سیستم های مدیریت یادگیری (LMS) شروع به تغییر کردند. این ابزارها حرکت به سمت یادگیری آنلاین را بسیار ساده‌تر کرده است و تجربه‌ای مرتبط‌تر و در دسترس برای دانش‌آموزان در هر مکانی ایجاد می‌کند.

اکثر مؤسسات آموزشی استفاده می کنند سیستم های مدیریت یادگیری که به طور خاص برای دانشگاه با ویژگی هایی که در یک محیط کلاس درس برای یادگیری حضوری و مجازی کمک می کند، فرموله شده است. دانش آموزان می توانند به مطالب آموزشی، تکالیف و نمرات در LMS دسترسی داشته باشند، در حالی که مربیان می توانند هر گونه اطلاعات مهم را اضافه کنند یا ارتباط ارسال کنند.

انواع سیستم های مدیریت یادگیری

هر LMS متفاوت به نظر می رسد، حتی اگر بسیاری از ویژگی های مشابه داشته باشد. آنها معمولاً بر اساس مخاطبان یا نحوه میزبانی آنها به یکی از چهار نوع تقسیم می شوند.

  • شرکت های بزرگ، دارای شخصیت حقوقی. شرکت ها نیز از LMS استفاده می کنند برای آموزش کارکنان در حین ورود به سیستم برای سیاست‌های شرکت و به‌روزرسانی‌های مداوم منابع انسانی (HR) مانند آموزش تنوع و گنجاندن یا آزار و اذیت.
  • دانشگاهیان. LMS های آموزشی برای دانش آموزان در مدارس، کالج ها یا دانشگاه ها آموزش می دهند. آنها معمولاً بر اساس سه ماهه یا ترم در داخل پلتفرم سازماندهی می شوند تا دانش آموزان بتوانند راحت تر ببینند در کدام کلاس ها شرکت می کنند و مواد آموزشی مرتبط را.
  • مبتنی بر ابر. در یک LMS مبتنی بر ابر، مطالب آموزشی توسط ارائه‌دهنده شخص ثالث میزبانی می‌شود نه شرکت یا موسسه که از داده‌های آموزشی استفاده می‌کند. این به مقیاس‌پذیری و نیازهای تعمیر و نگهداری مداوم کمک می‌کند که شخص ثالث به آن رسیدگی می‌کند.
  • میزبانی شد. LMS های خود میزبان بر روی سرورهای متعلق به مؤسسه نصب می شوند و مدرسه یا کالج را مسئول به روز رسانی های مداوم می کند. اگر نرم افزار موقتاً آفلاین باشد، خطری در اینجا وجود دارد، زیرا دانش آموزان و مربیان نمی توانند به مطالب خود دسترسی داشته باشند.

370 میلیارد دلار

ارزش پیش بینی شده بازار جهانی آموزش الکترونیکی تا سال 2026 است.

منبع: Statista

اجزای اصلی یک LMS آموزشی

ویژگی‌های اصلی یک LMS تقریباً برای همه کاربران قابل دسترسی است، اما برخی از گزینه‌های خاص فقط برای مدیران یا مربیان در دسترس هستند، در حالی که برخی دیگر برای دانش‌آموزان قابل دسترسی هستند. در زیر چند نمونه از نحوه تقسیم بندی این ویژگی ها بر اساس نقش کاربر آورده شده است.

  Software Scalability Made Simple with Unlimited Users

رابط کاربری

بیشتر ویژگی های m در دسترس مربوط به محتوای دوره و توانایی تعامل با دانش آموزان و مربیان است. کاربران برای بازدید از داشبورد خود وارد LMS می شوند تا بتوانند تمام کلاس های خود را برای آن ترم یا سه ماهه ببینند.

از آنجا، دانش آموزان می توانند مسیر را طی کنند رابط کاربری به کلاس های فردی بروید و ویژگی هایی مانند:

  • کلاس های مجازی
  • راهنمای تماس با همکلاسی ها و مربیان ثبت نام شده
  • وایت بردهای دیجیتال
  • انجمن ها و تابلوهای بحث
  • پوشه های دستورالعمل تکلیف و ارسال
  • مستندات دوره
  • درجات
  • نظرسنجی و نظرسنجی
  • ویژگی های گیمیفیکیشن مانند امتیاز و تابلوی امتیازات

داشبورد همچنین ممکن است دارای ویژگی‌هایی مانند تقویمی باشد که داده‌های چندین دوره را یکپارچه می‌کند، صندوق ورودی برای پیام‌های خصوصی با مربیان، و اطلاعات حسابی که دانش‌آموز می‌تواند اطلاعات تماس خود را به روز کند.

رابط مدیریت

در بخش اداری LMS، مدرسان باید به همان ویژگی‌هایی که دانش‌آموزان دارند، علاوه بر قابلیت‌های ویژه مدیریت برای کمک در مدیریت دوره، دسترسی داشته باشند.

برخی از ویژگی های اضافی که مدرسان و مدیران سازمانی می توانند در LMS مشاهده کنند ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • گزارش دوره برای حضور و ارسال تکالیف
  • سیستم های ارزیابی و درجه بندی قابل ویرایش
  • ابزارهای برنامه ریزی برای جلسات و چک-این های یک به یک
  • آپلود فایل هایی که فقط توسط ادمین قابل ویرایش است

مزایای آموزش LMS

برای بسیاری از مربیان، آموزش LMS بخشی جدایی ناپذیر از تجربه یادگیری مدرن است. که این پلتفرم ها مزایای زیادی را برای دانش آموزان و مربیان به ارمغان می آورد.

70%

اعضای هیئت علمی به شدت موافق هستند که LMS ها ابزارهای حیاتی برای افزایش یادگیری دانشجویان هستند.

منبع: EduCause

محیط آموزش الکترونیکی سازمان یافته

داشتن تمام اسناد دوره در یک مکان، یافتن فایل‌ها و تکالیف را بسیار آسان‌تر می‌کند. دیگر هیچ بهانه‌ای از سوی دانش‌آموزان وجود ندارد که نمی‌توانند پیوندی را در ایمیل پیدا کنند، یا نمی‌توانند تکلیفی را ارسال کنند زیرا چاپگرشان کار نمی‌کند.

در عوض، همه به اطلاعات یکسان در یک مکان متمرکز دسترسی دارند. دانش آموزان دسترسی نامحدود به مواد آموزشی دارند و دوره ها را می توان گذراند

بارها و بارها، کار کمتری برای مدرسان در هنگام اجرای برنامه های هر ترم ایجاد می کند. بسیاری از کارها نیز می توانند به محض افزودن مستندات به سیستم خودکار شوند، که زمان بیشتری را برای کارکنان آموزشی آزاد می کند.

ردیابی پیشرفت برای بهبود نتایج دانش آموزان

پیگیری نحوه عملکرد هر دانش آموز در کلاس اکنون می تواند در زمان واقعی با یک LMS اتفاق بیفتد. اگر تکالیف دیر انجام شود یا از دست رفته باشد، LMS ردپای دیجیتالی برای این اطلاعات فراهم می کند. همین امر برای حضور در کلاس‌های زنده نیز صادق است – اگر مربیان بتوانند ببینند چه کسی از طریق حساب LMS خود وارد شده است، دیگر نیازی به ثبت نام دستی نیست.

مدیران و دانش‌آموزان اکنون می‌توانند به‌طور خودکار گزارش عملکرد تولید کنند تا نمرات و پیشرفت خود را در طول ترم بررسی کنند. این امر باعث می‌شود که مربیان به محض اینکه متوجه مشکلی شوند، به نگرانی‌های مربوط به دانش‌آموزان در حال مبارزه رسیدگی کنند. این می تواند تا حد زیادی شانس دانش آموزان را برای اصلاحات برای نتیجه موفقیت آمیز در پایان دوره افزایش دهد.

کاهش هزینه های یادگیری

سفر، پارکینگ، مواد چاپی و کتاب‌های درسی، حتی هزینه‌های گرمایش و تهویه مطبوع همگی را می‌توان در محیط‌های آموزشی آنلاین حذف کرد، یا حداقل به میزان قابل توجهی کاهش داد. هم مربیان و هم دانش‌آموزان می‌توانند در هر زمان به کلاس‌های خود دسترسی داشته باشند، بنابراین بودجه اضافی برای طرح‌های دیگر مانند بهبود محوطه دانشگاه یا استخدام کارکنان جدید آزاد می‌شود.

  فرو رفتن عمیق در سئوی فنی برای تجارت الکترونیک (موارد اولیه من)

انطباق صنعت تضمین شده

قوانین انطباق آموزشی اغلب تغییر می کنند، به خصوص که به داده های دیجیتال و فناوری مربوط می شوند. استفاده از LMS به این معنی است که مدیران می‌توانند مطالب آموزشی را به‌روزرسانی کنند تا به سرعت و به راحتی مطابقت داشته باشند. این به مؤسسات آموزشی کمک می کند تا در صورت عدم رعایت قوانین، از جریمه های پرهزینه اجتناب کنند.

گزینه های مقیاس پذیری با یادگیری ناهمزمان

بدیهی است که اساتید نمی توانند همزمان در دو مکان حضور داشته باشند تا به طور همزمان به دو گروه کاملاً متفاوت از دانشجویان آموزش دهند. یا می توانند؟

هنگامی که مدرسان مواد درسی را ایجاد می کنند که دانش آموزان می توانند در هر زمان از آنها استفاده کنند، فرصت بیشتری برای ایجاد کلاس های اضافی وجود دارد. ویدئوهای از پیش ضبط شده کلاس و تکالیف همراه را می توان در LMS بارگذاری کرد. حذف نیاز به کلاس های حضوری یا زنده به این معنی است که مربیان اکنون می توانند تعداد بی پایانی از دانش آموزان را در هر زمان آموزش دهند.

برترین پلتفرم های LMS

یک پلت فرم خوب LMS باید یک نرم افزار واحد را در اختیار مربیان قرار دهد که یادگیری آنلاین را برای هر دانش آموزی در دسترس قرار دهد و در عین حال تجربه آموزشی را بهینه کند.

برای گنجاندن در سیستم های مدیریت یادگیری دسته، پلتفرم ها باید:

  • راهی برای مربیان فراهم کنید تا محتوای دوره آنلاین را به دانش آموزان ارائه دهند
  • تکالیف را بین دانش‌آموزان توزیع کنید و به مربیان اجازه دهید کار دانش‌آموزان را درجه‌بندی کنند
  • ارزیابی دیجیتال را برای دانش آموزان انجام دهید
  • بازخورد فردی در مورد کار دانش‌آموز را تسهیل کنید، مانند نظرات کتبی یا عبارات درجه‌بندی
  • داشبوردهای عملکردی را برای ردیابی پیشرفت دانش‌آموز ایجاد کنید
  • شامل قابلیت‌های کتاب نمره یا ادغام با کتاب‌های نمره شخص ثالث

* در زیر 5 پلتفرم برتر سیستم مدیریت یادگیری از گزارش زمستان 2024 Grid® G2 آورده شده است. برخی از نظرات ممکن است برای وضوح ویرایش شوند.

1. Google Classroom

Google Classroom یک ابزار Google Apps for Education است که به معلمان اجازه می دهد کلاس های درس مجازی ایجاد کنند. ویژگی‌ها شامل برنامه‌ریزی تکالیف، آزمون‌ها و آزمون‌ها، بازخورد و ارتباط مستقیم در پلتفرم است.

آنچه کاربران بیشتر دوست دارند:

«از زمان همه‌گیری از Google Classroom استفاده می‌کنم. چیزی که در مورد Google Classroom دوست دارم رابط کاربری آن است. وقتی در موضوعی ثبت نام می کنم، به طور خودکار در برنامه ظاهر می شود. این واقعاً یک پلتفرم دانشجوپسند است.»

بررسی Google Classroom، پانگیلینان ای.

آنچه کاربران دوست ندارند:

“من دوست ندارم که اگر تکلیفی ایجاد کنم و آن را در یک کلاس درس پست کنم، نتوانم به عقب برگردم و آن را به راحتی به کلاس دیگری ارسال کنم.”

بررسی Google Classroom، مری بث بی.

2. بوم LMS

بوم یک سیستم مدیریت یادگیری مبتنی بر ابر است که می توانید آن را برای هر اندازه و نوع موسسه آموزشی، از K-12 گرفته تا دانشگاه ها و کالج ها، تنظیم کنید.

آنچه کاربران بیشتر دوست دارند:

Canvas یک LMS قوی است که دانش آموزان ما در کلاس های 6 تا 12 به صورت روزانه از آن استفاده می کنند. توانایی Canvas برای بازگرداندن نمرات به سیستم اطلاعات دانش‌آموز ما و استفاده از افزونه Learning Tools Interoperability (LTI) برای اتصال به محصولات دیگر، مانند EdPuzzle و کتاب‌های درسی آنلاین برنامه درسی ما، آن را به ابزاری ارزشمند برای مربیان ما تبدیل می‌کند.

نقد بوم، مندی ال.

آنچه کاربران دوست ندارند:

«یک منحنی یادگیری وجود دارد. من مجبور شدم چند ویدیو را تماشا کنم تا در مورد بسیاری از ویژگی‌های مختلف بیاموزم، زیرا کسی را نداشتم که به طور خاص به من آموزش دهد، بنابراین ممکن است گاهی اوقات طاقت‌فرسا باشد. قطعاً باید کار را برای یادگیری کارکردهای اساسی انجام دهید، کاری که برخی افراد حاضر به انجام آن نیستند.»

  What Is Technical SEO? How To Avoid Mistakes Websites Make

نقد بوم، جسیکا دی.

3. D2L Brightspace

D2L Brightspace یک پلت فرم یادگیری انعطاف پذیر را فراهم می کند که می تواند بر اساس نیازهای موسسه یا شرکت شخصی سازی شود. از مدارس و دانشگاه ها گرفته تا شرکت ها و سازمان های غیرانتفاعی، این پلت فرم دارای قابلیت های آموزشی است که مدیریت آموزشی را ساده می کند.

آنچه کاربران بیشتر دوست دارند:

این آموزش آنلاین را راحت و سرگرم کننده می کند. من دوست داشتم که عملکردهای مفیدی را ارائه می دهد و اسناد نحوه استفاده از آن را نشان می دهد و همه آن به خوبی سازماندهی شده است. همچنین بسیار خوب است که بتوانید یادداشت ها را با دسترسی آسان ارزیابی کنید.

بررسی D2L Brightspace، لولا آر.

آنچه کاربران دوست ندارند:

یافتن بسیاری از ابزارهایی که D2L Brightspace ارائه می‌کند، مانند بررسی‌کننده دسترسی، می‌تواند دشوار باشد، به‌ویژه برای اساتیدی که در حال یادگیری نحوه استفاده از آن هستند. ترکیب سیستم های درجه بندی مختلف (بر اساس امتیاز در مقابل وزن) آنطور که باید آسان نیست.

بررسی D2L Brightspace، رایان کی.

4. Docebo

Docebo یک سیستم مدیریت یادگیری در سطح سازمانی است که به کسب و کارها و موسسات آموزشی کمک می کند تا رویکردی ساده و تصفیه شده برای آموزش ارائه دهند. ویژگی ها شامل مدیریت دوره، گزارش ثبت نام، سیستم های ارتباطی و ردیابی پیشرفت یادگیری است.

آنچه کاربران بیشتر دوست دارند:

“من به صورت روزانه از Docebo Learn استفاده می کنم و به نظرم یک LMS بصری است، یادگیری و مدیریت آن آسان است و در عین حال بسیار قابل تنظیم است. پلاگین ها و اضافات مختلفی وجود دارد که مکمل طیف گسترده ای از گزینه های موجود در ابزار برای پیاده سازی است. با مجموعه سازمان شما. ساختار پشتیبانی با یک میز کمک با دسترسی آسان بسیار عالی است. تماس مستقیم با مشتری ما همیشه به راحتی در دسترس است.”

بررسی Docebo، گرام ای.

آنچه کاربران دوست ندارند:

“در حالی که آنها سخت کار می کنند تا ویژگی ها و عملکردهای جدید را معرفی کنند، برخی از آنها وجود دارد که پلتفرم فاقد آنها است و می دانم که مشتریان مدتی است درخواست می کنند، مانند کاربران می توانند سوابق آموزشی خود را دانلود کنند.”

بررسی Docebo، آناروز پی.

5. 360 یادگیری

360 یادگیری یک پلت فرم LMS است که به یادگیری مشارکتی هم برای شرکت ها و هم برای امکانات آموزشی کمک می کند.

آنچه کاربران بیشتر دوست دارند:

«سهولت ایجاد محتوای آموزشی با روش‌های آموزشی متنوع، توانایی درگیر ، مؤثر فراگیران، ارگونومی و زیبایی‌شناسی ابزار، همراه با ردیابی آماری کارآمد».

بررسی 360Learning، آنتونی ام.

آنچه کاربران دوست ندارند:

“گاهی اوقات یافتن پاسخ در پایگاه دانش چالش برانگیز است اگر جستجوهای عبارت را به روش 360 انجام ندهید.”

بررسی 360Learning، کتی بی.

برای چت با Monty-AI G2 کلیک کنید

وقت آن است که کلاه های فکری خود را بگذارید!

با سرمایه گذاری در آموزش LMS، مربیان شما زمانی را به دست می آورند تا به دانش آموزان خود و تجربیات منحصر به فرد آنها در دوره هایی که تدریس می کنند اختصاص دهند. به لطف رویکرد ساده ای که این پلتفرم ها به ارمغان می آورند، جای تعجب نیست که مربیان و دانش آموزان آزادی و انعطاف پذیری یک LMS را دوست دارند.

درباره اینکه چگونه همه‌گیری COVID-19 طرز فکر ما را تغییر داد بیشتر بیاموزید یادگیری آنلاین و چگونه نرم افزار LMS این همه را ممکن کرد.

منبع: https://learn.g2.com/lms-training

©2024 techpros : ultimate technology resource. My stocktally services pvt ltd. The 13 best office chairs in 2024, tested and reviewed.