هوش مصنوعی و استارت آپ ها؟ این فقط منطقی است.
![](https://blog.hubspot.com/hs-fs/hubfs/Copy%20of%20Featured%20Image%20Template%20Backgrounds%20%2813%29-2.png?width=595&height=400&name=Copy%20of%20Featured%20Image%20Template%20Backgrounds%20%2813%29-2.png)
بین پیشگویی شرکتهای میلیارد دلاری تکنفره و فشاری که بنیانگذاران بهمنظور سفت، کیفپولها توسط VCها احساس میکنند، استارتآپها روی هوش مصنوعی برای یک استراتژی برنده به بازار حساب میکنند.
این یک شرط بندی هوشمندانه نیز هست.
در نظرسنجی HubSpot از بیش از 1000 بنیانگذار استارت آپ، 86 درصد گفتند که هوش مصنوعی تأثیر مثبتی بر استراتژی GTM آنها داشته است. کسانی که بیشترین رشد و بودجه را دارند بیشتر احتمال دارد رشد خود را به هوش مصنوعی نسبت دهند.
در اینجا چند نکته جالب دیگر از گزارش گوشتی آورده شده است:
1. مشاغل هوش مصنوعی داغ هستند
این گزارش نشان میدهد که ۷۱ درصد از بنیانگذاران استارتآپ در حال حاضر یک فرد یا تیم تعیینشده دارند که در استفاده از هوش مصنوعی در استراتژی GTM خود متخصص هستند و ۶۶ درصد نیز قصد دارند در سال آینده متخصصان هوش مصنوعی بیشتری را استخدام کنند.
اگر نمی توانید آن را شکست دهید، به آن بپیوندید. منبع: Google Trends، میانگین چرخشی شش ماهه
اما هزینه استخدام این افراد یک چالش بزرگ برای استارتآپها است، همراه با کمبود دانش هوش مصنوعی، هم در کارکنان فعلی و هم در ادغام با سیستمهای موجود.
منبع: HubSpot برای استارت آپ ها
این نقاط درد به معنای فرصت های متعدد برای سازندگان کسب و کار به موقع است. شما می توانید:
🕵️ به استارتآپها کمک کنید استعدادهای هوش مصنوعی را با قیمتی مقرون به صرفهتر تامین کنند.
🏋️♀️ ارائه بوت کمپ هوش مصنوعی به عنوان یک مزیت برای کارمندان فعلی؛
⚙️ خدمات مشاوره ادغام هوش مصنوعی را ارائه دهید.
▶️ ایجاد محتوای ویدیویی به استارتاپهایی که چگونه میتوانند بیشترین بهره را از ابزارهای هوش مصنوعی ببرند.
2. هوش مصنوعی در تقسیم بندی مشتریان به کار می افتد
هنگامی که هوش مصنوعی را به استراتژی GTM خود متصل می کنید، 51% استارت آپ ها گزارش می دهند که از آن برای تقسیم بندی مشتری استفاده می کنند – رایج ترین پاسخ.
از تجزیه و تحلیل پیشبینیکننده و قیمتگذاری هوشمند گرفته تا محتوای شخصیشده، هوش مصنوعی به شرکتها کمک میکند تا هدفگیری مشتری را به یک علم دقیق تبدیل کنند.
و آنها به نتایج می رسند:
- 57 درصد از استارتاپ های مورد بررسی نرخ تبدیل را افزایش داده اند
- 52٪ افزایش تعامل مشتری را مشاهده می کنند
حرف ما را قبول نکنید به گزارش کامل بروید، جایی که نمونه هایی مانند:
👗 چگونه هوش مصنوعی ژنرال به استایلیستهای Stitch Fix کمک میکند تا با تفسیر بازخورد مشتری، تصاویر شخصیسازی شده محصول را ارائه دهند.
🏷️ چگونه استارتاپ هایی که از قیمت گذاری پویا Accenture استفاده می کنند درآمد را افزایش داده و هزینه های تبلیغاتی را کاهش می دهند
👍 چگونه ربات هوش مصنوعی Intercom به Frame.io کمک کرد تا میزان رضایت مشتری تقریباً عالی را کسب کند
3. هوش مصنوعی بهترین دوست یک بازاریاب است
به گفته 43 درصد از بنیانگذاران مورد بررسی، در حالی که هوش مصنوعی به همه عملکردهای GTM قدرت می دهد، بازاریابی بیشترین تأثیر را دارد.
منبع: HubSpot برای استارت آپ ها
بازاریابان افراد خلاقی هستند که همیشه در جستجوی چیزهای جدید هستند، بنابراین مطمئناً از هوش مصنوعی به نفع خود استفاده می کنند. بازاریابان می گویند که از هوش مصنوعی برای موارد زیر استفاده می کنند:
- تولید محتوا (48%)
- تجزیه و تحلیل داده ها و گزارش دهی (45%)
- یادگیری نحوه انجام کارها (45%)
… و صرفه جویی 12.5 ساعت در هفته!
کنجکاو؟ کارولین، همکار و مرد بازاریابی من را تماشا کنید که از هوش مصنوعی برای تقویت نوشته هایش استفاده می کند.
4. هوش مصنوعی کسبوکارها را انسانیتر میکند
کارآفرینان امروزی نه تنها باید به این فکر کنند که چگونه نتایج را با هوش مصنوعی بهبود بخشند، بلکه باید به این فکر کنند که چگونه پتانسیل خود را با هوش مصنوعی آزاد کرده و ارتقا دهند.
من شما را با نقل قولی از دانیلا آمودی ، می کنم – او یکی از بنیانگذاران Anthropic است، شرکتی که کلود را به یکی از پیشروترین مدل های زبانی ساخت.
همانطور که ما در حال کار بر روی این ابزارهای قدرتمند هوش مصنوعی مولد هستیم… (می خواهیم) مطمئن شویم که انسان ها هنوز در مرکز آن داستان هستند. ما امیدواریم که مردم از کلود به عنوان یک شریک و همکار استفاده کنند که به انسان ها کمک می کند تا کارهایی را که می خواهند انجام دهند و زندگی ای را که می خواهند انجام دهند، انجام دهند.
جواهرات بسیار بیشتری در این گزارش وجود دارد، پس آن را بررسی کنید و شروع به استفاده از هوش مصنوعی کنید تا کسب و کار خود را افزایش دهید! 🚀
منبع: https://blog.hubspot.com/marketing/4-key-insights-how-ai-is-redefining-startup-gtm-strategy