چگونه هوش مصنوعی بر صنعت حقوقی تأثیر می گذارد

صنعت حقوقی تضاد منحصر به فردی را ارائه می دهد: بسیاری از اصول آن برای 150 سال یکسان باقی مانده اند، با این حال روش وکالت ما دائما در حال تغییر است.

متخصصان حقوقی امروزی به طور مرتب به دنبال راه‌هایی برای بهینه‌سازی فرآیندها و بهبود شیوه‌ها و در عین حال مبتنی بر روش‌های آزمایش شده و واقعی هستند.

در سال‌های اخیر و به‌ویژه در شش ماه گذشته، هوش مصنوعی (AI) نویدهای زیادی برای ایجاد انقلابی در نحوه ارائه خدمات حقوقی داشته است. هوش مصنوعی است مختل ، صنایع – از روزنامه نگاری تا تولید – و ما شاهد انقلابی مشابه در اجرای قانون هستیم.

به‌عنوان مشاور عمومی G2، من به‌ویژه به چگونگی تأثیر این نوآوری بر صنعت حقوقی علاقه‌مند بودم. من حرفه حقوقی خود را در یک شرکت حقوقی بزرگ شروع کردم و در برخی از بزرگترین معاملات M&A در کشور کار کردم. قراردادهایی که ما تولید کردیم صدها صفحه بود و اهتمام لازم برای تولید آنها به معنای خواندن هزاران صفحه بود. فکر کردم – باید راه بهتری وجود داشته باشد! آیا هوش مصنوعی می تواند پاسخگو باشد؟

از تحقیقات حقوقی تا تجزیه و تحلیل اسناد تا بررسی قرارداد، نرم افزار هوش مصنوعی در حال حاضر شروع به نشان دادن خود در صنعت حقوقی کرده است، و امکانات برای نوآوری در آینده بی پایان است. بیایید نگاهی دقیق‌تر به تأثیر هوش مصنوعی بر صنعت حقوقی بیندازیم و مزایا و چالش‌های بالقوه این فناوری تحول‌آفرین را بررسی کنیم.

  بهداشت ارتباطات (و از بین رفتن پیامک)

درک تکامل هوش مصنوعی

اصطلاح “هوش مصنوعی” برای چندین دهه وجود داشته است. منشاء تمام راه به جان مک کارتی، دانشمند علوم کامپیوتر و شناختی در دهه 1950 برمی گردد. اما هوش مصنوعی در چند سال گذشته از طریق نوعی شبکه عصبی به نام «ترانسفورماتور» جهش بزرگی به جلو داشته است.

شبکه‌های عصبی نوعی معماری برنامه‌های کامپیوتری هستند که بر اساس نورون‌های مغز انسان است.

شبکه عصبی

درست مانند نورون‌های مغز انسان، شبکه‌های عصبی از گره‌ها و نورون‌ها تشکیل شده‌اند – گره‌ها به عنوان اتصال دهنده به نورون‌های مختلف عمل می‌کنند. گره ها و نورون ها با هم کار می کنند تا به یک نتیجه یا درک منسجم برسند.

در سال 2017، نوع جدیدی از معماری شبکه عصبی به نام ترانسفورماتور معرفی شد که فناوری هوش مصنوعی را به طور قابل توجهی پیشرفته کرد. ترانسفورماتور مدل های زبان بزرگ (LLM) را فعال کرد.

به طور خلاصه، LLM ها یک سری کلمات را می گیرند و بارها و بارها کلمه بعدی را پیش بینی می کنند. ممکن است به آن دستور بدهید، مانند «درباره نقش هوش مصنوعی در قانون به من بگویید»، و ممکن است از مجموعه تمام نوشته‌هایی که در اینترنت ظاهر می‌شود یاد گرفته باشد و چیزی شبیه به این وبلاگ داشته باشد (اگرچه این وبلاگ توسط یک انسان نوشته شده است). این قابل توجه است زیرا، برای اولین بار، هوش مصنوعی رابطی مانند یک انسان دارد. رابطی که در آن به طور طبیعی ارتباط برقرار می کند.

این برای قانون قدرتمند است زیرا زبان قانون کلام مکتوب است. ناگهان هوش مصنوعی می‌تواند به زبان قانون صحبت کند، زیرا می‌تواند به صورت نوشتاری ارتباط برقرار کند، و می‌تواند متن را بسیار سریع‌تر از انسان درک کند و تولید کند.

  11 Social Media Trends Marketers Should Watch in 2024 (New Data)

تاثیر مثبت هوش مصنوعی بر صنعت حقوقی

متخصصان حقوقی داخلی به ده‌ها ابزاری که هوش مصنوعی را ادغام می‌کنند، دسترسی دارند سیستم های مدیریت چرخه عمر قرارداد.

چگونه هوش مصنوعی بر رویه های قانونی داخلی تأثیر می گذارد

ابزارهای مدیریت چرخه عمر قرارداد می توانند قراردادها را خلاصه کنند و زبان قرارداد پیشنهادی را ارائه دهند، که هر وکیل داخلی می داند که می تواند در زمان زیادی صرفه جویی کند. این ابزارها همچنین می‌توانند با کمک به وکلای دادگستری شناسایی کنند که چگونه برخی شرایط قرارداد از فرم‌های استاندارد خود خارج می‌شوند، از تشخیص ناهنجاری پشتیبانی می‌کنند.

چگونه هوش مصنوعی بر شرکت های حقوقی تأثیر می گذارد

چندین ابزار نرم افزاری هوش مصنوعی در حال حاضر برای شرکت های حقوقی طراحی شده اند. این ابزارها به طور موثری برای تسریع کار یک وکیل ارشد تر با تولید محصول کاری مشابه محصول کاری یک همکار جوان مورد استفاده قرار می گیرند.

در مدل‌های شرکت‌های حقوقی سنتی، همکاران جوان اهرمی برای وکلای ارشد فراهم می‌کنند. اکنون، وکلای ارشد بیشتر می توانند برای به دست آوردن این اهرم به هوش مصنوعی تکیه کنند، که در نهایت منجر به مدل کسب و کار مقرون به صرفه تری هم برای مشتریان شرکت و هم برای خود شرکت می شود.

هوش مصنوعی در دعاوی قضایی

هوش مصنوعی برای مدت طولانی بخشی از فرآیند کشف قانونی بوده است. شرکت های ارائه دهنده نرم افزار eDiscovery راه حل هایی مانند نسبیت و Everlaw به وکلا کمک کرده اند هزاران صفحه از مطالب قابل کشف را با سرعت و دقت بیشتری فیلتر کنند.

  پیش فرض برای تسلیم شدن

آینده هوش مصنوعی و قانون

آیا هرگز به نقطه ای می رسیم که وکیلی از ابتدا تا انتها «بازی» ماشین هوش مصنوعی باشد؟

یکی از نمونه هایی که من در تلاش برای این کار دیده ام، شرکتی به نام است پرداخت نکن، نمونه ای تا حدودی پر شور از یک وکیل روبات. کاربران می توانند به DoNotPay مراجعه کنند تا بلیط های ترافیکی خود را به چالش بکشند، زیرا این ابزار همه چیز مورد نیاز برای اختلاف را با استفاده از هوش مصنوعی تولید می کند. با راه‌حل‌هایی مانند DoNotPay، کاربران اکنون می‌توانند به ارسال‌کنندگان هرزنامه ایمیل نیز پاسخ دهند.

صرف نظر از اینکه ابزارهای هوش مصنوعی چقدر خوب می شوند، هوش مصنوعی هرگز واقعاً جایگزین وکیل نخواهد شد. در واقع، کار وکیل حتی قدرتمندتر خواهد بود، زیرا وکلا از مهارت‌های تفکر سطح بالاتر خود به صورت استراتژیک‌تر استفاده می‌کنند و محصولی را که هوش مصنوعی تولید می‌کند، می‌سازند. از آنجایی که هوش مصنوعی در فضای قانونی به پیشرفت خود ادامه می‌دهد، این زمان فوق‌العاده هیجان‌انگیزی برای تمرین وکالت و بهره‌برداری از تمام نوآوری‌های اتفاق افتاده است.

حکم نهایی

مانند بسیاری از صنایع دیگر، هوش مصنوعی ارزش زیادی به فضای قانونی می‌افزاید. ادغام هوش مصنوعی در صنعت حقوقی این پتانسیل را دارد که شیوه ارائه خدمات حقوقی را به طور کلی متحول کند. در نهایت، ادغام موفقیت‌آمیز هوش مصنوعی در زمینه حقوقی مستلزم تعادل بین استفاده از مزایای آن و پرداختن به چالش‌های آن است.

آیا نمی دانید اخلاق هوش مصنوعی واقعاً چگونه است؟ این مقاله را بررسی کنید تا در مورد اصول اخلاقی هوش مصنوعی و نحوه سازگاری بیشتر بدانید.

منبع: https://learn.g2.com/ai-in-the-legal-industry

©2024 techpros : ultimate technology resource. My stocktally services pvt ltd. 6 ways tesla is promising to change the world next year, ranked in order of their actual likelihood.