چیست، چگونه یکی را راه اندازی کنیم و چگونه یک را به بازار عرضه کنیم

محتوا پنهان

داشتم صفحه «برای تو» را در TikTok مرور می‌کردم که چیزی نظرم را جلب کرد – یک TikTok از برند لباس Foxblood که یک شنل مشکی و روان را به نمایش می‌گذارد.

فروشگاه TikTok

من در واقع به دنبال یک شنل می گشتم و در حالی که این تکه لباس کاملاً مناسب نبود، هنوز آن را می پوشیدم.

با کنجکاوی، روی پیوند فروشگاه کلیک کردم، که من را به توضیحات محصول در برنامه برد.

فروشگاه tiktok برای کاربران چگونه به نظر می رسد

TikTok بررسی محصول و افزودن آن به سبد خرید را برای من آسان کرد. همچنین فوراً پیشنهادهایی برای محصولات بیشتر از فروشگاه و گزینه چت که در آن می‌توانم از شرکت سؤال بپرسم، دیدم. در حالی که من خرید نکردم، TikTok این مارک (و این روپوش) را روی رادار من قرار داد.

کتاب الکترونیکی رایگان: راهنمای بازاریاب برای TikTok برای تجارت (اکنون دانلود کنید)

چرا خرده فروشان و کارآفرینان باید مراقب باشند؟

TikTok با 1 میلیارد کاربر، فرصت‌های فراوانی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا محصولات خود را در معرض دید مخاطبان خود قرار دهید. بر اساس گزارش بازاریابی رسانه های اجتماعی HubSpot، بازاریابان رسانه های اجتماعی قبلاً در TikTok قصد داشتند در سال 2023 سرمایه گذاری خود را دو برابر کنند – بیشتر از بازاریابان در هر پلتفرم دیگری. 53 درصد از آنها در سال 2023 سرمایه گذاری خود را در بازاریابی در TikTok افزایش خواهند داد و 36 درصد دیگر به همین میزان سرمایه گذاری خواهند کرد.

فروشگاه TikTok نسبتاً جدید است و در سپتامبر 2023 راه اندازی شده است، اما پتانسیل بالایی برای برندها دارد. در زیر به آن می پردازیم:

فروشگاه TikTok چیست؟

فروشگاه TikTok یک ویژگی تجارت الکترونیک در پلتفرم TikTok است که به فروشندگان امکان نمایش و فروش محصولات را می دهد. فروشگاه TikTok ویدیوی درون‌فید و خرید زنده، نمایش محصولات، برنامه‌های وابسته و تبلیغات را ارائه می‌دهد.

ویژگی های TikTop Shop

TikTok Shop UX

منبع

1. ویدیوی درون فید و خرید زنده: مشتریان می توانند محصولات برچسب گذاری شده را مستقیماً از ویدیوها و فیدهای زنده در فید For You شما خریداری کنند.

  24 آمار حواله‌ای که پول ورودی و خروجی را برجسته می‌کند

2. ویترین محصول: با استفاده از این ویژگی، می‌توانید مجموعه‌های محصولات شخصی‌سازی‌شده را در نمایه خود ایجاد کنید تا با کاشی‌های محصول سازمان‌یافته و نظرات مفید، مشتریان را راحت‌تر پیدا کنند و آنچه را که به دنبال آن هستند بخرند.

3. برگه فروشگاه: این برگه از برنامه به مشتریان اجازه می دهد تا تبلیغات را جستجو و کشف کنند، توصیه ها را دریافت کنند و سفارشات خود را مدیریت کنند، همه در یک مکان مناسب. هنگامی که فروشگاه شما ایجاد شد، مشتریان ممکن است محصولات نمایش داده شده شما را در اینجا بیابند و همچنین محصولاتی را از سایر مشاغل که الگوریتم های TikTok ممکن است به آنها هدایت کند، بیابند.

4. برنامه وابسته TikTok: می‌خواهید از سازندگان یا تأثیرگذاران استفاده کنید، اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟ برندها می‌توانند از برنامه‌های TikTok Affiliate برای ارتباط با ویدیوهای سازنده TikTok یا جریان‌های زنده که محصول یا نام تجاری آنها را ذکر می‌کنند، استفاده کنند و از آن‌ها کسب درآمد کنند. بسته به طرح، سازندگان معمولاً سطحی از کمیسیون برای بازاریابی یک محصول، خدمات یا فروشگاه TikTok دریافت می‌کنند (که همچنین می‌تواند مستقیماً در محتوای آنها پیوند داده شود).

5. تبلیغات فروشگاه: فروشندگان می‌توانند فروشگاه‌های TikTok خود را با تبلیغات جدید فروشگاه TikTok تبلیغ کنند و فرصت‌های بیشتری را برای مشتریان فراهم کنند تا مستقیماً در TikTok خرید کنند.

6. انجام شده توسط TikTok: بازرگانان اکنون می توانند روی محصولات شما تمرکز کنند در حالی که TikTok از تدارکات مراقبت می کند. TikTok Shop محصولات فروشندگان را ذخیره می کند، بسته بندی می کند و برای مشتریان شما ارسال می کند و یک تجربه خرید بی نقص را ارائه می دهد.

7. پرداخت امن: با استفاده از پلتفرم‌های پرداخت شخص ثالث مورد اعتماد TikTok، در فرآیند تسویه حساب مطمئن باشید. تراکنش ها سریع، روان و ایمن هستند و تمام داده های کاربر ایالات متحده برای محافظت بیشتر توسط USDS در ایالات متحده ذخیره و مدیریت می شود.

چگونه یک فروشگاه TikTok راه اندازی کنیم

راه اندازی فروشگاه TikTok شامل چندین مرحله است. برای راه‌اندازی فروشگاه خود در TikTok، باید حداقل 1000 دنبال کننده داشته باشید. اگر چنین کردید، به مرکز فروش TikTok بروید.

فروشگاه خود را ایجاد و تأیید کنید

1. یک فروشگاه در مرکز فروش TikTok ایجاد کنید

برای کشور/منطقه خاص خود به مرکز فروش TikTok بروید. با یک حساب TikTok یا شماره تلفن و ایمیل ثبت نام کنید. پس از انجام این کار، آدرس انبار / تحویل و آدرس برگشت مغازه خود را تنظیم کنید.

2. مدارک خود را تأیید کنید.

در مرکز فروش TikTok روی تأیید اسناد کلیک کنید. اسناد مورد نیاز را بر اساس نوع کسب و کار خود بارگذاری کنید: شرکت یا کسب و کار شخصی. در اینجا نام فروشگاه خود را وارد خواهید کرد.

3. حساب بانکی خود را ببندید.

روی «پیوند حساب بانکی» در مرکز فروش TikTok کلیک کنید. مشخصات مورد نیاز را وارد کنید تا حساب بانکی خود را به فروشگاه خود متصل کنید.

افزودن محصولات به فروشگاه شما

4. به مرکز فروش TikTok دسترسی پیدا کنید.

هنگامی که فروشگاه خود را در TikTok راه اندازی کردید، زمان آن رسیده است که محصولات خود را اضافه کنید تا شروع به فروش کنید. این مراحل را دنبال کنید:

  15 Best WordPress Survey Plugins in 2023 (Hands-On)

با استفاده از اطلاعات کاربری خود به حساب مرکز فروشنده TikTok خود وارد شوید.

5. به مدیریت محصول بروید.

در داشبورد مرکز فروشنده، بخش یا برگه «مدیریت محصول» را پیدا کنید.

6. بر روی افزودن محصولات کلیک کنید.

به دنبال گزینه افزودن محصولات باشید و روی آن کلیک کنید. با این کار صفحه ایجاد محصول باز می شود.

7. مشخصات محصول خود را پر کنید.

تمام اطلاعات لازم را برای محصول خود وارد کنید، از جمله نام محصول، توضیحات، قیمت، SKU (در صورت وجود)، و هر گونه جزئیات مرتبط دیگر. همچنین می توانید تصاویر محصول را برای نمایش کالای خود اضافه کنید.

8. انواع محصول را اضافه کنید (در صورت وجود)

اگر محصول شما در انواع مختلفی مانند اندازه یا رنگ عرضه می‌شود، می‌توانید این گزینه‌ها را به همراه جزئیات قیمت و موجودی مربوطه آن‌ها ایجاد و اضافه کنید.

9. حمل و نقل و موجودی را تنظیم کنید

گزینه ها و نرخ های ارسال را برای محصولات خود مشخص کنید. علاوه بر این، موجودی هر محصول را مدیریت کنید تا اطمینان حاصل کنید که اطلاعات دقیق در دسترس بودن به مشتریان نمایش داده می شود.

10. برچسب های محصول را اضافه کنید تا موارد را به راحتی پیدا کنید.

برای بهبود قابلیت کشف، برچسب‌ها یا کلمات کلیدی مرتبطی که محصول شما را توصیف می‌کنند اضافه کنید. این به مشتریان کمک می کند تا هنگام جستجوی عبارات مرتبط، محصولات شما را پیدا کنند.

11. محصولات خود را ذخیره و منتشر کنید.

هنگامی که تمام اطلاعات لازم را وارد کردید، بررسی و تأیید کنید که همه چیز دقیق است. روی دکمه «ذخیره» یا «انتشار» کلیک کنید تا محصول خود را در فروشگاه TikTok فعال کنید.

12. برای محصولات اضافی تکرار کنید

اگر محصولات بیشتری برای اضافه ، دارید، می توانید مراحل بالا را برای هر مورد تکرار کنید. به یاد داشته باشید که به طور مرتب لیست محصولات خود را با هر گونه تغییر یا افزودن جدید به روز کنید تا فروشگاه خود را تازه و جذاب نگه دارید.

چگونه فروشگاه TikTok خود را بازاریابی کنید

1. مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

تعیین مخاطب هدف شما یک گام مهم در بازاریابی موثر فروشگاه TikTok شما است. برای تحقیق و درک مشتریان ایده آل خود وقت بگذارید. عواملی مانند جمعیت (سن، جنسیت، مکان)، علایق، رفتارها و قدرت خرید را در نظر بگیرید. این به شما کمک می کند تا کمپین های هدفمند ایجاد کنید و پیام های بازاریابی خود را طوری تنظیم کنید که با مخاطبان خود طنین انداز شوند.

خالق شخصیت Hubspot

منبع

می‌توانید از ابزارهایی مانند Make My Persona رایگان HubSpot برای ساخت پرسونای خریدار استفاده کنید که به شما کمک می‌کند تا مشخص کنید برای چه کسی بازاریابی می‌کنید.

2. محتوای جذابی ایجاد کنید که محصولات را برجسته کند.

در TikTok، محتوا حق امتیاز است. ویدیوهای بصری جذاب و جذابی ایجاد کنید که محصولات شما را به روشی خلاقانه و سرگرم کننده به نمایش بگذارد. با فرمت‌ها، گرایش‌ها و چالش‌های مختلف آزمایش کنید تا توجه را جلب کنید و مخاطبان خود را درگیر نگه دارید. از زیرنویس‌های جذاب و تصاویر جذاب استفاده کنید تا محتوای خود را برجسته کنید.

  بازاریابان می گویند که عنصر گمشده برای موفقیت را می دانند - آیا اشتباه می کنند؟

زیرنویس ai که یک محصول فروشگاه tiktok را برجسته می‌کند

منبع

نکته حرفه ای: با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی HubSpot، می توانید کپی ایجاد کنید که تبدیل می شود.

3. از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید

مطمئن نیستید چگونه محتوای عالی ایجاد کنید یا برای محصولات خود توصیه هایی دریافت کنید؟ به اینفلوئنسرها متمایل شوید.

اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند یک استراتژی قدرتمند برای تبلیغ فروشگاه TikTok شما باشد. اینفلوئنسرها را در جایگاه خود شناسایی کنید که دارای فالوور و نرخ تعامل قوی هستند. برای ایجاد محتوای حمایت شده که محصولات شما را به نمایش می گذارد، با آنها همکاری کنید.

تایید اینفلوئنسر می تواند به شما کمک کند تا به مخاطبان بیشتری برسید و در بین مشتریان بالقوه اعتماد ایجاد کنید.

4. از تبلیغات فروشگاه TikTok برای دسترسی بهتر استفاده کنید.

از قدرت تبلیغات فروشگاه TikTok استفاده کنید تا دسترسی خود را افزایش دهید و ترافیک را به فروشگاه خود هدایت کنید.

تبلیغات فروشگاه TikTok

منبع

همچنین می‌توانید از گزینه‌های هدف‌یابی پیشرفته TikTok استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که تبلیغات شما به مخاطبان مناسب نشان داده می‌شود. کمپین های تبلیغاتی خود را بر اساس معیارهای کلیدی مانند نمایش ها، کلیک ها و تبدیل ها نظارت و بهینه سازی کنید تا ROI خود را به حداکثر برسانید.

5. با انجمن TikTok تعامل داشته باشید.

تعامل با جامعه TikTok برای ایجاد آگاهی از برند و ارتباط با مشتریان بالقوه ضروری است.

در چالش‌های پرطرفدار شرکت کنید، به نظرات پاسخ دهید و با دوتایی ، یا دوختن ویدیوهای کاربران با آنها همکاری کنید. این تعامل می تواند به شما در ایجاد وفاداری به برند و ایجاد دسترسی ارگانیک کمک کند.

6. تبلیغات و مسابقات را اجرا کنید.

اجرای تبلیغات و مسابقات راهی موثر برای هدایت ترافیک و ایجاد هیجان در اطراف فروشگاه TikTok شما است. تخفیف‌های انحصاری، پیشنهادات با زمان محدود ارائه دهید یا مسابقاتی را برگزار کنید که در آن کاربران می‌توانند با درگیر شدن با محتوای شما جوایزی برنده شوند. این امر تعامل را تشویق می کند، دید را افزایش می دهد و کاربران را تشویق به خرید می کند.

7. با تجزیه و تحلیل و بینش در مورد عملکرد محصول بیاموزید

از ابزارهای تحلیل داخلی TikTok برای به دست آوردن بینش در مورد عملکرد فروشگاه خود استفاده کنید. معیارهای کلیدی مانند بازدیدها، لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و تبدیل‌ها را زیر نظر بگیرید تا بفهمید کدام محتوا با مخاطبان شما طنین‌انداز می‌شود. از این داده ها برای اصلاح استراتژی های بازاریابی خود و ایجاد کمپین های هدفمندتر و موثرتر استفاده کنید.

با دنبال ، این مراحل و اصلاح مداوم تلاش‌های بازاریابی خود در TikTok، می‌توانید با موفقیت فروشگاه TikTok خود را تبلیغ کنید، به مخاطبان هدف خود برسید، و تعامل و فروش معنی‌داری را ایجاد کنید.

با فروشگاه TikTok شروع کنید

چه یک کسب‌وکار کوچک به دنبال رشد باشید یا یک نام تجاری معتبر که به دنبال ارائه گزینه‌های بیشتر به مخاطبان برای تعامل با محصولات شما است، باید در فروشگاه TikTok باشید.

مدیریت رسانه های اجتماعی برای سازماندهی امور ضروری است. با نرم افزار مدیریت رسانه های اجتماعی HubSpot شروع کنید.

وبلاگ - الگوی نقشه برداری محتوا

منبع: https://blog.hubspot.com/marketing/tiktok-shop

Tianlong 3 techpros : ultimate technology resource. Power of stocktaking hindi. 6 ways tesla is promising to change the world next year, ranked in order of their actual likelihood.