آیا موجودی یک دارایی جاری است؟ چند نمونه

آیا تا به حال چیزی را که مالک آن در بازار دیجیتال به صورت نقدی هستید فروخته اید؟ آیا تا به حال از این پول نقد برای تامین مالی یک طرح پرداخت یا بدهی های معوق استفاده کرده اید؟

اگر پاسخ شما “بله” است، من تعجب نمی کنم. مردم این کار را انجام می دهند، و همچنین کسب و کارها.

فروش دارایی ها برای پاک ، بدهی ها می تواند از سود سهام و سود انباشته شما محافظت کند. حال سوال این است که آیا همه دارایی ها دارایی های جاری هستند؟ و به طور خاص، آیا موجودی کالا یک دارایی جاری است؟

دارایی های جاری فراخوانی برای مواقع اضطراری است. آنها از فروپاشی کامل مالی شرکت ها با انحلال آنها جلوگیری می کنند و می توان از پول نقد برای پرداخت وام ها استفاده کرد. ارزیابی اینکه کدام دارایی‌ها دارایی‌های جاری یا دارایی‌های غیرجاری شما هستند، مهم است، زیرا تمام دارایی‌هایی که یک شرکت در اختیار دارد نمی‌تواند منحل شود.

فروش دارایی هایی مانند پوشاک یا لوازم الکترونیکی می تواند جایگزین خوبی برای گرفتن وام برای بازپرداخت باشد. هر اقلام یا موجودی که می تواند به صورت نقد سریع فروخته شود، دارایی جاری نامیده می شود.

قبل از تجزیه و تحلیل موجودی خود، از نرم افزار کنترل موجودی استفاده کنید تا در زمان واقعی از دارایی های جاری، تاریخ خرید و نرخ استهلاک خود مطلع شوید. سپس، می توانید تصمیمات آگاهانه ای در مورد اینکه کدام دارایی ها را برای سربه سر شرکت خود نقد کنید، بگیرید.

هنگامی که پول نقد به سرعت مورد نیاز است، مهم است که دارایی جاری مانند موجودی در دسترس باشد تا بتوان آن را نقد کرد و برای جبران زیان استفاده کرد. اما چرا موجودی کالا نوعی نقدینگی نقدی است و تا چه زمانی می‌توانیم آن را بدون استهلاک یا مشکل کیفیت تبدیل کنیم؟

راه های مختلفی برای ردیابی دارایی های موجودی شما و به روز رسانی وضعیت مصرف یا نگهداری آنها وجود دارد. برای مثال، اگر رستورانی را اداره می‌کنید، ردیابی موجودی خریداری شده و سطح مواد با نرم‌افزار مدیریت موجودی رستوران می‌تواند اطلاعات موجودی دقیق را پیش‌بینی کند، مواد غذایی را حسابداری کند و در مورد تکمیل انبار و هزینه‌های انباشته برای یک دوره حسابداری خاص هشدار دهد.

دارایی های جاری و غیرجاری چیست؟

دارایی های جاری هستند پول نقد یا معادل های نقدی یک کسب و کار می تواند برای تسویه بدهی های معوقه، بدهی های حساب های پرداختنی، وام ها و بدهی ها اهرمی استفاده کند. ارزیابی دارایی ها و ارزش آنها به شرکت کمک می کند تا قدرت مالی و ذخایر نقدی خود را تجزیه و تحلیل کند. دارایی های جاری می تواند انواع مختلفی داشته باشد.

برخی از انواع رایج عبارتند از اوراق بهادار قابل فروش، موجودی، حساب های دریافتنی، سود انباشته، سود، هزینه های پیش پرداخت، وجوه خزانه و سرمایه گذاری های کوتاه مدت. اینها منابع درآمد سریعی هستند که در طول یک بحران تجاری مفید هستند. این دارایی ها را می توان به راحتی و بدون دردسر، بدون اخذ مجوزهای متعدد و مداخله دولت، تصفیه کرد.

  مشاوره بد بازاریابی در عمل (و آنچه می توانیم بیاموزیم)

غیر جاری یا دارایی های ثابت هستند دارایی ها یا سرمایه گذاری های بلند مدت که نمی توان به راحتی ظرف یک سال آینده به پول نقد تبدیل کرد. دارایی های ثابت باید از طریق نرم افزار مدیریت دارایی سازمانی مناسب مدیریت شوند تا شما به تمام سوابق قبلی دسترسی داشته باشید. دارایی‌های ثابت خدماتی را به کسب‌وکار ارائه می‌کنند، حجم کار دستی را کاهش می‌دهند و عملیات تجاری را خودکار می‌کنند تا با نیروی انسانی کمتر، خروجی بیشتری تولید کنند.

آنها همچنین برای رشد بلندمدت و عملیات یک شرکت ضروری هستند. اما بهای تمام شده دارایی چیزی است که یک شرکت باید آن را به صورت آنی یا اقساطی بپردازد. دارایی های ثابت در طول زمان مستهلک می شوند و بهای تمام شده ارزش دفتری پایین به ترازنامه اضافه می شود. برخی از نمونه‌ها عبارتند از: دارایی‌ها، ماشین آلات و تجهیزات، سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت، دارایی‌های مالیات معوق، منابع تولیدی، و سایر دارایی‌های غیرجاری،

آیا موجودی کالا همیشه یک دارایی جاری است؟

موجودی در واقع چیزی فراتر از پشتوانه در نظر گرفته می شود. دارایی جاری در نظر گرفته می شود زیرا می تواند در یک چرخه عملیاتی استاندارد یک کسب و کار فروخته شود، مصرف شود یا استفاده شود. عمدتاً، موجودی کالا همیشه به عنوان دارایی جاری در نظر گرفته می شود، زیرا بهای تمام شده کالا (COGS) به آن متصل است. موجودی هر ماه یا سه ماهه تکمیل می شود تا موجودی شرکت تمام نشود. این ساده ترین وسیله معادل نقدی است زیرا یک کالای تمام شده با ارزش نقدی ثابت است. این شامل مواد اولیه، کارهای در حال انجام (محصولات ناتمام) و کالاهای نهایی است. به عنوان مثال، آلومینیوم و فولاد را می توان موجودی در نظر گرفت.

با این حال، اگر شرکتی در صنعتی فعالیت کند که گردش مالی آن کندتر است یا شرکت تولید طولانی‌تری دارد، برخی از موجودی‌ها را می‌توان «ثابت» یا «نامشهود» در نظر گرفت. حداکثر، موجودی یک منبع درآمد است زیرا نشان دهنده کالاهایی است که برای فروش در روند عادی عملیات یک تجارت نگهداری می شود.

  20 Types of Backlinks in SEO — The Complete Guide

نقدشوندگی موجودی یک کسب و کار به تقاضا، استهلاک، استهلاک، فصلی بودن، بخش صنعت و عوامل دیگر بستگی دارد. بنابراین، در حالی که فکر می‌کنید می‌توانید بک استوک 10 بیل مکانیکی را با قیمت 100000 دلار برای هر مورد تخلیه کنید، مهم نیست مگر اینکه نیازی به آنها وجود داشته باشد.

یک مثال مایع تر از موجودی، پانچوهای بارانی است. واقعاً پانچوهای بارانی؟ خب، شانس بیشتری برای داشتن یک بک استوک بزرگ در طول سال وجود دارد. در فصول مرطوب که تقاضا افزایش می یابد، شانس شما برای تخلیه هزاران کالا نیز بیشتر است. پانچوهای بارانی، بر خلاف بیل مکانیکی، با گذشت زمان از ارزش خود کاسته نمی شوند.

داشتن موجودی مربوطه که بتواند به سرعت به صورت نقدی فروخته شود، مهم است.

اختراع جریان های نقدی جدیدتر با موجودی

کسب‌وکارها خطرات واقعی سرمایه‌گذاری و فروش کالا را بدون اجازه دادن به حاشیه ناخالص متغیر می‌دانند. استخراج حداکثر درآمد عملیاتی و تولید حداکثر کالای نهایی برای تکمیل یک چرخه دسته ای، هدف ایده آلی است که یک کسب و کار انتخاب می کند. اما، حتی اگر کسب‌وکارها حساب‌هایی را دریافت کنند، با افزایش حجم کار، تعهدات بیشتری نیز برای پرداخت دارند. وجود یک انبار پراکنده از موجودی که می تواند در یک اخطار فوری منحل شود، می تواند از شکست ها جلوگیری کرده و شکل مالی یک شرکت را تثبیت کند.

دید را در عملیات انبار خود بهبود بخشید و کالاهایی را که تخلیه و بارگیری می‌شوند با بهترین نرم‌افزار مدیریت انبار پیگیری کنید تا فرآیندهای تولید خود را هماهنگ کنید.

این مقاله در ابتدا در سال 2019 منتشر شده است. با اطلاعات جدید به روز شده است.

منبع: https://learn.g2.com/is-inventory-a-current-asset