استقبال از فناوری اطلاعات مبتنی بر هوش مصنوعی برای تبدیل کار ترکیبی

به مارس 2020 فکر کنید، زمانی که کار از راه دور کاملاً جدید بود و هوش مصنوعی مولد مکالمه با چیزهایی مانند داستان های علمی تخیلی همراه بود.

واضح است که خیلی چیزها تغییر کرده است.

Work from home (WFH) و AI دو علامت اختصاری بزرگی هستند که از زمان همه‌گیری همه‌گیر وارد فرهنگ لغات ما شده‌اند و هر دو فرصت‌ها و چالش‌های خاص خود را برای محیط‌های کاری به همراه دارند – به‌ویژه برای بخش‌های فناوری اطلاعات آن‌ها.

ایمن سازی و بهره برداری از محیط های ترکیبی چالش های جدیدی را برای دپارتمان های فناوری اطلاعات به وجود آورده است زیرا تلاش می کنند اتصال، بهره وری و امنیت یکپارچه را برای نیروی کار پراکنده فزاینده تضمین کنند.

خوشبختانه، ظهور هوش مصنوعی انقلابی در عملیات فناوری اطلاعات ایجاد کرده است و سازمان ها را قادر می سازد تا پتانسیل کامل کار ترکیبی را باز کنند.

وقتی هوش مصنوعی وارد استراتژی‌های فناوری اطلاعات می‌شود، هر چیزی از خلاصه‌های خودکار بلیط گرفته تا پاسخ‌های خودکار تولید شده توسط کاربر ممکن می‌شود.

این چشم انداز به سرعت در حال تبدیل شدن به واقعیت است و ثابت می کند که جدیدترین راه حل برای متخصصان فناوری اطلاعات است تا با افزایش تقاضای محیط های هیبریدی همگام شوند.

کار ترکیبی چالش ها را برای تیم های فناوری اطلاعات تقویت می کند

راه اندازی و ایمن سازی محیط های هیبریدی چیزی جز ساده نیست.

هنگامی که نیروی کار ترکیبی است، سیستم مدیریت فناوری اطلاعات از زیرساخت های متمرکز دور می شود و به شبکه ای از بخش های متفاوت تبدیل می شود.

آترا گزارش تحقیق اخیر دریافتند که 31 درصد از کارمندان دورکاری یا ترکیبی اذعان دارند که کار از راه دور خطر مشکلات IT را افزایش می دهد.

این امر با این واقعیت پیچیده تر می شود که 50٪ از کارگران هیبریدی اذعان می کنند که در هنگام کار از راه دور به احتمال زیاد از دستگاه های شخصی خود به جای سخت افزارهای تولید شده توسط کار استفاده می کنند، که کارمندان را در معرض خطر بیشتری برای قربانی شدن در معرض تهدیدات فیشینگ و سایبری قرار می دهد. کار ترکیبی ممکن است به معنای زمان رفت و آمد کمتر باشد، اما در نتیجه، به معنای پیچیدگی بیشتر فناوری اطلاعات است.

در واقع، 66 درصد از متخصصان فناوری اطلاعات آمریکایی موافق بودند که گرفتن روزهای مرخصی سخت تر از همکارانی است که در بخش فناوری اطلاعات نیستند، که پیامدهای شدیدی برای فرسودگی شغلی، حفظ کارمندان و رضایت کلی دارد.

به طور خلاصه، شواهد واضح است: کار ترکیبی مستلزم آن است که متخصصان فناوری اطلاعات بیشتر برای راه‌اندازی، بهره‌برداری و ایمن سازی اکوسیستم‌های خود تلاش کنند.

محدودیت‌های راه‌حل‌های قدیمی فناوری اطلاعات

دنیا با کار ترکیبی تغییر کرده است، اما آیا بازار راه‌حل‌های فناوری اطلاعات همچنان ادامه دارد؟

بهره‌برداری از یک محیط ترکیبی به این معنی است که بخش‌های فناوری اطلاعات برای همه چیز از قابلیت‌های دسترسی از راه دور گرفته تا نرم‌افزار امنیت سایبری به راه‌حل نیاز دارند. متخصصان فناوری اطلاعات به شعبده بازان و آتش نشانان حرفه ای ترکیبی تبدیل شده اند که فقط برای حل یک مشکل بین پلتفرم ها پرش می کنند.

  Maximizing ROI With Employee Wellness Programs: Overview And Benefits

راه‌حل‌های سنتی یا قدیمی فناوری اطلاعات در گذشته به خوبی به سازمان‌ها خدمت کرده‌اند، اما محدودیت‌هایی در زمینه محیط‌های کاری ترکیبی دارند. یکی از اشکالات اصلی عدم مقیاس پذیری آنها است. زیرساخت‌های قدیمی فناوری اطلاعات اغلب برای رسیدگی به نیازهای افزایش یافته نیروی کار پراکنده تلاش می‌کنند که منجر به مشکلات عملکرد و تنگناها می‌شود.

به عنوان مثال، یک تکنسین فناوری اطلاعات باید برای شناسایی مشکل کاربر وارد یک پلت فرم بلیط شود. سپس، آنها باید به a پرش کنند نرم افزار نظارت و مدیریت از راه دور (RMM). برای دسترسی از راه دور و یافتن راهی برای دریافت اسکریپت لازم برای حل مشکل.

در نهایت باید برای ارتباط با کاربر نهایی به سیستم تیکت بازگردند. یک مشکل به ظاهر ساده، مانند بازنشانی رمز عبور سنتی، به یک فرآیند 10 مرحله‌ای تبدیل می‌شود.

علاوه بر این، سیستم‌های قدیمی معمولاً سفت و سخت و غیرقابل انعطاف هستند، و انطباق با نیازهای دینامیکی کار هیبریدی را چالش برانگیز می‌سازد. این راه حل ها همچنین نیاز به مداخله دستی برای کارهای معمول دارند که منجر به ناکارآمدی و افزایش حجم کار برای تیم های فناوری اطلاعات می شود.

این می تواند به صورت موردی قابل مدیریت باشد. اما، محیط های ترکیبی به معنای افزایش پیچیدگی فناوری اطلاعات است. ده مرحله برای حل هر مشکلی به این معنی است که بخش‌های فناوری اطلاعات کارآمدتر و کمتر مؤثر هستند.

شرح محدودیت‌های راه‌حل‌های قدیمی فناوری اطلاعات مانند عدم مقیاس‌پذیری، نیاز به مداخله دستی و عدم وجود اقدامات امنیتی دارد.

کارایی فناوری اطلاعات به توانایی سازمان برای به حداکثر رساندن بهره‌وری و اثربخشی منابع، سیستم‌ها و فرآیندهای فناوری اطلاعات اشاره دارد. این شامل بهینه‌سازی جنبه‌های مختلف عملیات فناوری اطلاعات برای دستیابی به نتایج مطلوب مانند گردش کار ساده، کاهش هزینه‌های فناوری اطلاعات، بهبود عملکرد، افزایش امنیت و افزایش نوآوری است.

اگر بخش‌های فناوری اطلاعات کارآمدی کمتری داشته باشند، می‌تواند منجر به افزایش بدهی‌های فناوری و از بین بردن اولویت‌های وظایف با اولویت بالا مانند بهینه‌سازی و امنیت شبکه شود. علاوه بر این، راه‌حل‌های سنتی فناوری اطلاعات اغلب فاقد اقدامات امنیتی پیشرفته لازم برای محافظت از داده‌های حساس در یک محیط کاری ترکیبی هستند و سازمان‌ها را در برابر تهدیدات سایبری آسیب‌پذیر می‌کنند.

برای غلبه بر این محدودیت‌ها، سازمان‌ها باید راه‌حل‌های AIT را بپذیرند که مقیاس‌پذیری، انعطاف‌پذیری، اتوماسیون و اقدامات امنیتی قوی را برای پشتیبانی از نیازهای در حال تکامل کار ترکیبی ارائه می‌دهد.

راه حل های RMM مبتنی بر ابر برای دسترسی از راه دور

اولین قدم در مدیریت هر نیروی کار از راه دور، تضمین دسترسی از راه دور به تکنسین های فناوری اطلاعات است که می توانند دید و دسترسی به رئوس را در یک شبکه پیچیده حفظ کنند.

این از طریق یک پلت فرم RMM شکل می گیرد که به تکنسین ها امکان دسترسی به دستگاه های راه دور را می دهد. برای حفظ امنیت و کارایی در سراسر یک شبکه هیبریدی، RMMها باید مبتنی بر ابر باشند.

راه‌حل‌های RMM مبتنی بر ابر انعطاف‌پذیری و دسترسی را ارائه می‌دهند و به متخصصان فناوری اطلاعات اجازه می‌دهند سیستم‌های خود را از هر مکانی با دسترسی به اینترنت نظارت و مدیریت کنند. این دسترسی از راه دور برای بخش‌های فناوری اطلاعات مدرن، به‌ویژه در محیط‌های کاری توزیع‌شده امروزی که تیم‌ها ممکن است در چندین مکان پراکنده شوند یا از راه دور کار کنند، بسیار مهم است.

  چگونه رهبران بازاریابی و فروش می توانند رشد کارآمد را در سال 2024 تسریع بخشند

راه‌حل‌های RMM مبتنی بر ابر انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری را ارائه می‌دهند و به سازمان‌ها این امکان را می‌دهند تا به راحتی قابلیت‌های نظارتی خود را بر اساس نیازهای خود بدون هیچ زحمتی برای تهیه و نگهداری سخت‌افزار یا زیرساخت اضافی گسترش دهند یا منقبض کنند.

این آنها را به گزینه ای ایده آل برای مشاغل مدرن تبدیل می کند که به دنبال ساده سازی عملیات خود و ماندن در چشم انداز فناوری به سرعت در حال تحول امروز هستند.

اما RMM های سنتی به تنهایی کافی نیستند

روال روزانه اکثر متخصصان فناوری اطلاعات شامل دستکاری برنامه های کاربردی متعدد، از سیستم های فروش بلیط برای شناسایی مشکل گرفته تا ابزارهای RMM برای بینش عمیق تر، در کنار کتابخانه های وصله های مختلف و پایگاه های داده برای راه حل ها است. این رویکرد پراکنده بار کاری و خستگی ذهنی را افزایش می دهد و خطر فرسودگی شغلی را افزایش می دهد.

در حالی که راه‌حل‌های سنتی RMM در مدیریت زیرساخت فناوری اطلاعات مؤثر بوده‌اند، دیگر در زمینه کار ترکیبی کافی نیستند. پیچیدگی محیط های کاری ترکیبی نیازمند راه حل جامع تر و همه کاره است.

راه‌حل‌های RMM معمولاً بر نظارت و مدیریت دستگاه‌ها و شبکه‌ها تمرکز می‌کنند، اما اغلب فاقد قابلیت‌هایی برای رفع نیازهای گسترده‌تر کار ترکیبی، مانند همکاری، امنیت و تجربه کارمندان هستند.

یک راه حل همه کاره، عملکردهای RMM را با سایر قابلیت های ضروری، از جمله میز کمک و گزارش، ترکیب می کند که به طور یکپارچه در یک رابط منفرد متناسب با نیازهای تکنسین یکپارچه شده است.

این رویکرد یکپارچه به سازمان‌ها دیدی جامع از محیط IT خود ارائه می‌دهد و آنها را قادر می‌سازد تا عملیات را ساده‌تر کنند، همکاری را تقویت کنند، امنیت را تقویت کنند و حتی در هزینه‌ها به جای اشتراک در تعداد زیادی از نرم‌افزارهای اضافی صرفه‌جویی کنند.

با اتخاذ یک راه حل همه کاره، سازمان ها می توانند به طور موثر جنبه های مختلف کار ترکیبی را مدیریت کنند و تجربه یکپارچه و سازنده را برای کارکنان خود تضمین کنند.

ظهور AIT

ما همکاری قدرتمندی را که بین ابر و RMM وجود دارد ایجاد کرده ایم. اما یک جفت کامل دیگر وجود دارد که می تواند به متخصصان فناوری اطلاعات کمک کند تا به نیازهای در حال تکامل خود پاسخ دهند – IT و AI. هوش مصنوعی با معرفی روش جدیدی که عملیات را ساده می کند، کارایی را افزایش می دهد و استفاده از منابع را بهینه می کند، فرآیندهای فناوری اطلاعات را متحول کرده است.

واضح است که هوش مصنوعی پتانسیل تغییر مدیریت فناوری اطلاعات را دارد، اما بسیاری از متخصصان هنوز به طور کامل از آن استقبال نکرده اند. در واقع، داده‌های Atera شکاف بین قابلیت‌های هوش مصنوعی و استفاده واقعی را نشان می‌دهد، و نشان‌دهنده مناطق بالقوه تمرکز برای توسعه استراتژی‌های سازمانی-IT است.

41%

همانطور که در یک نظرسنجی از 7000 تکنسین فناوری اطلاعات مشخص شد، کارکنان فناوری اطلاعات از هوش مصنوعی برای مشاغل خود استفاده نکرده اند.

منبع: آترا

با این حال، افرادی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، ارزش قابل توجهی پیدا کرده‌اند، به طوری که 18 درصد از هوش مصنوعی مولد برای تجزیه و تحلیل داده‌ها و گزارش‌دهی، 30 درصد برای پشتیبانی بهینه/فروش بلیط و 11 درصد برای نگهداری پیش‌بینی‌کننده استفاده می‌کنند.

تجزیه و تحلیل نشان می دهد که متخصصان فناوری اطلاعات به دنبال هوش مصنوعی برای استراتژی بخشیدن به اجزای متفاوت عملیات فناوری اطلاعات هستند. با این حال، به طور کلی، صنعت هنوز به این موضوع متمایل نشده است که چگونه هوش مصنوعی می تواند این شکاف را پر کند.

  40+ آمار بازاریابی ایمیلی قدرتمند برای رشد در سال 2023

مزایای AIT

AIT این قدرت را دارد که صنعت فناوری اطلاعات را همانطور که می شناسیم کاملاً متحول کند.

هوش مصنوعی می‌تواند برای تحلیل‌های پیش‌بینی‌کننده برای پیش‌بینی خرابی‌های سیستم فناوری اطلاعات، ارائه راه‌حل‌های سلف‌سرویس برای بلیط‌های میز کمک معمول، خودکارسازی کارهای معمول مانند به‌روزرسانی نرم‌افزار یا بهینه‌سازی شبکه، و بهینه‌سازی تخصیص منابع در زیرساخت‌های فناوری اطلاعات استفاده شود. این به متخصصان فناوری اطلاعات اجازه می‌دهد تا روی کارهای پیچیده‌تر شامل زیرساخت‌ها، اصلاح بدهی‌های فنی و سایر ابتکاراتی که برای آنها وقت ندارند تمرکز کنند.

علاوه بر این، سازمان‌ها احتمالاً شاهد بهبود رضایت تیم IT خود خواهند بود، زیرا زمان کمتری برای کارهای ساده صرف می‌شود و تیم‌های فناوری اطلاعات را برای رسیدگی فعالانه به چالش‌های نوظهور، برنامه‌ریزی برای رشد آینده و اطمینان از مقیاس‌پذیری زیرساخت فناوری اطلاعات توانمند می‌سازد.

AIT همچنین دارای پتانسیل باورنکردنی برای ایجاد یک اکوسیستم تعمیر و نگهداری قوی تر و پیش بینی کننده است. تحلیل‌های پیش‌بینی مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند مشکلات بالقوه فناوری اطلاعات را قبل از تبدیل شدن به مشکلات کامل شناسایی کنند.

با رسیدگی فعالانه به این مسائل، سازمان ها می توانند از خرابی و نیاز کاربران به ارسال بلیط برای حل و فصل جلوگیری کنند و در نهایت زمان انتظار برای خدمات پشتیبانی را کاهش دهند. این امر زمان را برای تکنسین و کاربر نهایی در سراسر سازمان آزاد می کند.

غلبه بر چالش های AIT

زمانی که چارچوب‌های RMM، AI و IT به طور همزمان به کار گرفته می‌شوند، پتانسیل باورنکردنی هنوز به طور کامل محقق نشده است. با این حال، این بدون چالش نیست.

در نظرسنجی در مورد استفاده از هوش مصنوعی که در بالا ذکر شد، تکنسین‌هایی که از هوش مصنوعی در چارچوب‌های IT خود استفاده نمی‌کردند، به چند نگرانی اصلی اشاره کردند.

هنگامی که از تکنسین های فناوری اطلاعات در مورد بزرگترین چالش درک شده در ادغام IT مبتنی بر هوش مصنوعی در جریان کاری فعلی خود سؤال شد، نگرانی خود را در مورد سازگاری با سیستم های موجود، هزینه پیاده سازی، شکاف های مهارتی و نگرانی های مربوط به حریم خصوصی داده ها ابراز کردند.

در محیط های کاری ترکیبی، ادغام هوش مصنوعی مزایای زیادی را در سراسر سازمان، به ویژه برای تیم فناوری اطلاعات، ارائه می دهد. برنامه‌ریزی فعال و پذیرش AIT برای رسیدگی موثر به چالش‌های فناوری اطلاعات ضروری است و باید با توجه به فشار وارده بر متخصصان فناوری اطلاعات به طور جدی ارزیابی شود.

آی تی خود را با AIT ثابت کنید

خطر فرسودگی شغلی برای متخصصان فناوری اطلاعات قابل توجه است: تقاضاهای بالا، کمبود مهارت، چالش های کار از راه دور، گردش کار بیهوده، کمبود منابع و الزامات یادگیری مداوم، مشاغل آنها را هر چه بیشتر دلهره آور می کند. اما هوش مصنوعی می تواند این چشم انداز را بهبود بخشد.

AIT با فعال ، اتوماسیون، پشتیبانی از قابلیت‌های پشتیبانی از راه دور، و ارائه مقیاس‌پذیری برای برآورده ، نیازهای تنظیمات کار از راه دور، نقشی اساسی در تسهیل محیط‌های کاری ترکیبی ایفا می‌کند.

بنابراین، سازمان ها باید AIT را به عنوان یک ابزار استراتژیک برای افزایش کارایی عملیاتی و اطمینان از رفاه نیروی کار فناوری اطلاعات خود بپذیرند.

برای بهینه سازی سرمایه گذاری های فناوری اطلاعات و به حداکثر رساندن پس انداز آماده اید؟ با مدیریت پورتفولیو IT به سمت مدیریت هوشمندتر گام بردارید.

ویرایش شده توسط جیگمی بوتیا

منبع: https://learn.g2.com/ai-in-information-technology