با توجه به وضعیت داده های بازاریابی، بازاریابی Q1 بازی هایی را انجام می دهد که سال شما را قوی شروع می کند

آه، یک چهارم. این زمانی است که بسیاری از ما به سال گذشته فکر می کنیم، شرط بندی های جدید می بندیم و کتاب های بازی خود را تازه می کنیم. اگر سه ماهه چهارم برای به پایان رساندن قوی است، سه ماهه اول شروع هوشمندانه است.

Q1 بازاریابی بازی می کند

این یک زمان هیجان انگیز است، اما همچنین کمی طاقت فرسا. شما اهداف جدیدی برای دستیابی و استراتژی های جدیدی برای اجرا دارید. همچنین باید فضای کافی برای چرخش در یک لحظه ایجاد کنید.

اکنون دانلود کنید: گزارش وضعیت رایگان بازاریابی (به روز شده برای سال 2024)

اما نترسید – در اینجا، من هفت استراتژی مبتنی بر داده را برای نیلینگ Q1 و همچنین نکات بازاریابی Q1 از کارشناسان HubSpot گردآوری کرده‌ام. بیایید شیرجه بزنیم

1. به اینفلوئنسر مارکتینگ علاقه دارید؟ با میکرو اینفلوئنسرها شروع کنید.

نیمی از بازاریاب‌ها قصد دارند در سال 2024 سرمایه‌گذاری اینفلوئنسر مارکتینگ خود را افزایش دهند. اگر همیشه می‌خواستید با اینفلوئنسرها کار کنید – اما قیمت آن دور از دسترس به نظر می‌رسد – من یک خبر خوب دارم.

در میان بازاریابانی که از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می‌کنند، تقریباً نیمی (47%) بیشترین موفقیت را با میکرو اینفلوئنسرها پیدا کردند. اینفلوئنسرهایی هستند که بین 10000 تا 100000 فالوور دارند. در حالی که این سازندگان میلیون‌ها فالوور ندارند، با یک جامعه کوچک‌تر و فعال‌تر نفوذ دارند.

Q1 بازاریابی بازی می کند

در واقع، وقتی در مورد بزرگترین مزایای کار با میکرو اینفلوئنسرها سؤال شد، 42٪ از بازاریابان می گویند که میکرو اینفلوئنسرها ارزان تر هستند و به دنبال آن 39٪ می گویند که میکرو اینفلوئنسرها به جوامع تخصصی بیشتری دسترسی دارند.

آیا می خواهید درباره کار با میکرو اینفلوئنسرها بیشتر بدانید؟ این راهنمای مفید را بررسی کنید.

2. به رسانه های اجتماعی به عنوان یک پلتفرم تجارت الکترونیک نزدیک شوید.

وب‌سایت‌هایی مانند آمازون، والمارت و eBay برای چندین دهه برترین سگ‌ها در فضای تجارت الکترونیک بوده‌اند. اما اکنون شاهد هستیم که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی – مانند اینستاگرام، تیک تاک و فیس‌بوک – به مقاصد خرید تبدیل شده‌اند و فرصت‌های جدیدی را برای بازاریابان ایجاد می‌کنند.

  How To Create An Infographic In PowerPoint (+Free Templates)

50 درصد از بازاریابان قصد دارند در سال 2024 سرمایه گذاری خود را در تجارت اجتماعی افزایش دهند و 14 درصد نیز قصد دارند برای اولین بار در سال جاری از آن استفاده کنند.

در سمت مصرف کننده، 67 درصد قبلاً از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی خرید کرده اند. علاوه بر این، مصرف کنندگان 18 تا 54 ساله ترجیح می دهند محصولات جدید را در رسانه های اجتماعی کشف کنند. من شخصاً محصولات بسیار زیادی را در TikTok خریداری کرده‌ام که نمی‌خواهم به آن اشاره کنم، بنابراین خوب است بدانید که تنها نیستم.

Q1 بازاریابی بازی می کند

چیزی که رسانه های اجتماعی را به یک کانال تجارت الکترونیک موثر تبدیل می کند این است که به بازاریابان امکان دسترسی به شبکه بسیار گسترده ای از مردم را می دهد. این به آن‌ها امکان می‌دهد تا به مخاطبانی که قبلاً درگیر هستند، ضربه بزنند، که برای ساخت برند و کشف محصول ایده‌آل است.

علاوه بر این، اجرای کمپین های اینفلوئنسر در رسانه های اجتماعی بسیار ساده تر می شود. اینفلوئنسرها آگاهی را به سمت محصولات هدایت می کنند و کاربران می توانند آنها را بدون ، برنامه خریداری کنند.

اما مهم‌تر از همه، پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک و اینستاگرام تجزیه و تحلیل‌های قدرتمندی ارائه می‌دهند و بازاریابان را قادر می‌سازند تا برای حداکثر تأثیر به مخاطبان خود دست یابند.

3. محتوای ویدیویی کوتاه را دو برابر کنید.

ویدیوی کوتاه مدت به سلطنت خود در رسانه های اجتماعی ادامه می دهد و 53 درصد از بازاریابان قصد دارند سرمایه گذاری خود را در سال 2024 افزایش دهند. همچنین بازاریابان روندی است که بیشترین سرمایه گذاری را در این سال دارند و از بازاریابی تأثیرگذار، پادکست و پخش زنده پیشی گرفته اند.

اما صبر کنید، چیزهای بیشتری وجود دارد: ویدیوی کوتاه‌مدت در سال گذشته بیشترین بازگشت سرمایه را از هر قالب رسانه‌ای برای بازاریابان ایجاد کرد، و پس از آن تصاویر. واضح است که مخاطبان محتوای بصری را دوست دارند و پلتفرم هایی مانند TikTok و Instagram می توانند به شما در تقویت آن کمک کنند.

Q1 بازاریابی بازی می کند

ویدیوی کوتاه لزوماً جدید نیست (واین را به خاطر دارید؟ اما به سرعت خود را به عنوان یک قالب بازاریابی موثر ثابت کرد. این نسبتاً کم هزینه – اگر اصلاً باشد – با زمان‌های برگشت سریع است. این به بازاریابان اجازه می دهد تا به روندها بپردازند و شخصیت برند خود را به نمایش بگذارند. همچنین با چشم انداز رسانه های اجتماعی پر سرعت که در آن دامنه توجه کوتاه است، قرار می گیرد.

4. خدمات مشتری خود را با یک استراتژی چند کاناله ارتقا دهید.

برای 1 از هر 4 بازاریاب، ارائه خدمات به مشتریان از طریق رسانه های اجتماعی در سال 2023 اهمیت بیشتری پیدا کرد و من پیش بینی می کنم این روند در سال جاری نیز ادامه یابد.

در واقع، 50 درصد از بازاریابان قصد دارند در سال 2024 به سرمایه گذاری مشابه در رسانه های اجتماعی به عنوان ابزار خدمات مشتری ادامه دهند، در حالی که 33 درصد قصد دارند سرمایه گذاری خود را افزایش دهند.

اگر این روند چیزی به ما می‌گوید، این است که ارتقای خدمات مشتری به سطح جدیدی مستلزم اتخاذ یک استراتژی چند کانالی است. در حالی که کانال‌های سنتی‌تر (مانند تلفن و ایمیل) به پایان نرسیده‌اند، شما می‌خواهید از فرصت‌های دیگر برای ارتباط با مشتریان خود مانند پیام‌های مستقیم رسانه‌های اجتماعی، چت‌های زنده و موارد دیگر استفاده کنید.

  ساختار و فرآیند مدیریت بازاریابی مدرن برنامه تجاری‌سازی فناوری نانو

یک استراتژی چند کاناله نه تنها راحتی بیشتری به مشتریان ارائه می دهد، بلکه به آنها اجازه می دهد تا به روشی که ترجیح می دهند با برند شما تعامل داشته باشند.

5. از هوش مصنوعی برای بهره وری استفاده کنید.

هوش مصنوعی: در ابتدا به عنوان یک تهدید برای بازاریابان دیده می شد، اما اکنون گفتگو در حال تغییر است. به اندازه کافی عجیب، هوش مصنوعی به اکثر مردم، چه بازاریابان و چه غیر بازاریاب، قدردانی بیشتری از خلاقیت و اختراع انسان داده است.

هوش مصنوعی نمی تواند آن را تکرار کند (حداقل قانع کننده)، اما می تواند به ما در این فرآیند کمک کند. به همین دلیل است که 75 درصد از بازاریابان تا حدودی یا به شدت موافق هستند که هوش مصنوعی به آنها کمک می کند تا روی جنبه های خلاقانه کار خود تمرکز کنند.

Q1 بازاریابی بازی می کند

یکی از راه‌های افزایش بهره‌وری توسط هوش مصنوعی این است که کارهای یکنواخت‌تر و خسته‌کننده‌تر را کنار بگذارد. 78 درصد از بازاریابان موافق هستند که هوش مصنوعی به آنها کمک می کند زمان کمتری را برای کارهای دستی مانند ورود داده ها و برنامه ریزی جلسات صرف کنند. هوش مصنوعی همچنین از 40 درصد از بازاریابان با گزارش داده و 39 درصد برای تحقیقات پشتیبانی می کند.

اگر هنوز از هوش مصنوعی استفاده نکرده‌اید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که راه‌هایی را برای اضافه ، آن به گردش کار خود بررسی کنید. اگر به کمک نیاز دارید تا بفهمید از کجا شروع کنید، این مقاله را بررسی کنید.

6. همانطور که هوش مصنوعی فرآیند تولید محتوا را ساده می کند، برای حفظ کیفیت، تدابیر امنیتی داشته باشید.

اگر شماره 5 را بخوانید، توضیح دادم که چگونه هوش مصنوعی می‌تواند برای بازاریابانی که می‌خواهند بهره‌وری خود را افزایش دهند مفید باشد – اما اکنون باید یک هشدار بزرگ اضافه کنم.

در حالی که هوش مصنوعی است برای بازاریابان مفید است، اما به دور از خطا نیست. به عنوان مثال، ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی مانند ChatGPT بر روی داده های محدود آموزش دیده اند، بنابراین ممکن است محتوای قدیمی یا نادرست تولید کنند. و بدیهی است که آخرین کاری که می خواهید انجام دهید انتشار محتوای قدیمی یا نادرست است.

خوشبختانه اکثر بازاریابان از این کاستی ها آگاه هستند. 67 درصد از بازاریابان موافق هستند که AI گاهی اوقات اطلاعات نادرستی ارائه می دهد. با این حال، تنها 27 درصد از بازاریابان «بسیار مطمئن» هستند که می‌دانند اگر اطلاعات تولید شده توسط هوش مصنوعی نادرست باشد.

راه حل این نیست که استفاده از هوش مصنوعی را به طور کامل متوقف کنید، بلکه باید نرده هایی برای حفظ کیفیت محتوا، گزارش ها و غیره در نظر بگیرید. همیشه یک ویرایشگر انسانی داشته باشید تا مطالب شما را بررسی کند و هرگونه نادرستی را با نقل قول ها و آمار بررسی کند. برای راهنمایی بیشتر، به این مقاله مراجعه کنید.

7. مسئولیت اجتماعی از مد نمی افتد.

برای یک چهارم (25٪) از بازاریابان، ایجاد محتوایی که ارزش های برند آنها را منعکس می کند، بزرگترین تغییر در صنعت بازاریابی از سال 2022 تا 2023 بوده است.

به سرعت به امروز، و 45٪ از بازاریابان قصد دارند سرمایه گذاری خود را در این نوع محتوا در سال جاری افزایش دهند.

  فناوری بازاریابی را در دست می گیرد (اما نه آنطور که شما فکر می کنید)

برندها تشخیص می دهند که محتوای ارزش محور فقط یک محتوای خوب نیست. برای مصرف کنندگان مدرن ضروری است. زمانی که مصرف کنندگان احساس کنند با یک برند و ارزش های آن همسو هستند، اغلب شاهد افزایش وفاداری به برند و نتایج بهتر کسب و کار هستیم.

با این حال، یک عنصر کلیدی در این استراتژی، اصالت است. مصرف‌کنندگان امروزی بسیار باهوش هستند و می‌توانند زمانی که یک نام تجاری بی‌معنی است، تشخیص دهند. در نهایت، محتوای ارزش محور ایجاد یک ارتباط واقعی و پایدار با مخاطب است که نیازمند یک رویکرد متفکرانه است.

نکات بازاریابی Q1 از کارشناسان HubSpot

رویکرد الاستیک را بپذیرید.

بخش بزرگی از تدوین یک استراتژی بازاریابی قوی درک این موضوع است که ممکن است تغییر کند. به همین دلیل است که درو استینت، مدیر بازاریابی محتوا در HubSpot، یک رویکرد انعطاف پذیر را توصیه می کند.

او به من گفت: “سازگار باشید و آماده باشید تا در طول سال حرکت کنید. با پذیرش رویکردی انعطاف پذیر در تلاش های بازاریابی خود، می توانید به سرعت به تغییرات بازار، بازخورد مصرف کنندگان و فرصت های در حال ظهور پاسخ دهید.”

توانایی ایجاد چرخش سریع نیز مزیت رقابتی بیشتری به شما می دهد. همانطور که Stinnett اشاره می کند، “انطباق پذیری همچنین به استراتژی های شما اجازه می دهد تا در یک چشم انداز سریع تجاری موثر باقی بمانند.”

عملکرد سال گذشته را در نظر بگیرید.

بازاریابان باید آینده نگر باشند – البته – اما این اغلب مستلزم نگاه ، به گذشته است.

همانطور که کارلی ویلیامز، رئیس کسب درآمد در HubSpot به من گفت: “قبل از اینکه وارد شوید، لحظه ای به عملکرد سال گذشته فکر کنید و استراتژی هایی را که بازدهی نداشتند کنار بگذارید. این تمرین به شما کمک می کند منابع را آزاد کنید. برای حمایت از ایده های تازه و موفقیت در سال پیش رو.»

با انجام این کار، می توانید تعادل مناسب را ایجاد کنید – نوآوری و آزمایش چیزهای جدید در صورت نیاز، اما همچنین شناسایی و اجرای استراتژی هایی که به خوبی کار می کنند.

به اصول اولیه برگردید.

باشا کلمن، مدیر ارشد برنامه HubSpot به من گفت: «برای موفقیت در سال 2024، بازاریابان خود را در حالت اکتشاف خواهند یافت.

و اگر یک منطقه وجود دارد که باید به طور مداوم به کاوش در آن بپردازید، آن مخاطبان هدف شما هستند.

کنجکاو شدن در مورد مخاطبان خود – اینکه آنها چه چیزی را دوست دارند، و با محتوایی که دوست دارند چه می کنند، و کجا با آن درگیر هستند، یک استراتژی همیشه سبز خواهد بود که بازاریابان در طول سه ماهه اول به سراغ آن خواهند رفت. و بقیه سال 2024،” او اضافه می کند.

شناخت مخاطب هدف چیزی است که هرگز از مد نمی افتد. اما اگر محتوای شما باعث ایجاد تعامل نمی شود – یا متوجه تغییراتی در رفتار و ترجیحات مخاطبان خود شده اید – نشانه خوبی برای بازدید مجدد از مخاطبان و تجدید استراتژی های خود بر این اساس است.

برگردیم به تو

در پایان، به یاد داشته باشید که Q1 شروع هوشمندانه و انعطاف پذیر ماندن است. 2024 در حال حاضر فرصت های زیادی را ارائه می دهد، تا زمانی که خلاق، متمرکز و سازگار باشید.

منبع: https://blog.hubspot.com/marketing/q1-marketing-plays