به گفته گوگل، 4 طرز فکر خریدار تعطیلات که برندها باید از آنها پیروی کنند

در طول فصل تعطیلات، هر سال در Google، خریداران را مشاهده می‌کنیم که بین چهار طرز فکر متمایز حرکت می‌کنند، یا آنچه را که “4D” می‌نامیم: عمدی، معامله‌گر، مصمم و اختصاصی.

زنی بعد از تعطیلات به خرید می رود

این چهار D چیست؟

  • از ماه جولای، مصرف کنندگان عمداً خریدهای تعطیلات و لیست آرزوهای خود را برنامه ریزی می کنند.
  • از اکتبر تا نوامبر، آنها به دنبال معاملات هستند و کیفیت و ارزش را در اولویت قرار می دهند.
  • در ماه دسامبر، آنها مصمم هستند که خرید خود را قبل از تعطیلات تکمیل کنند و از هر روز و هر منبعی برای رسیدن به این هدف استفاده کنند.
  • و در نهایت، در ژانویه، مصرف کنندگان اختصاص داده شده و پس از فصل اوج به خرید ادامه می دهند.

این فیلم کوتاه کوتاه را ببینید که در آن این روندها را برجسته می کنیم:

اکنون دانلود کنید: 15 الگوی ایمیل تعطیلات رایگان

معنای 4D برای برند شما چیست؟

با نزدیک شدن به دسامبر، ما شاهد ظهور یک طرز فکر خرید مصمم و به دنبال آن خریداران اختصاصی در ژانویه خواهیم بود.

استفاده از این سه استراتژی به ما کمک کرده است و به شما کمک می کند تا با این خریداران پرمشغله هماهنگ شوید:

  1. حرکت خود را در ماه دسامبر و بعد از آن حفظ کنید
  2. از طریق نقاط تماس با مشتریان ارتباط برقرار کنید
  3. ایجاد وفاداری بلند مدت به برند

حفظ شتاب در دسامبر – و بعد از آن

فرصت برای خرده فروشان به Cyber ​​5 ختم نمی شود، دوره اوج معاملات از جمعه سیاه تا سایبر دوشنبه.

بر اساس تحلیل مسترکارت که با BCG از اکتبر 2022 تا ژانویه انجام دادیم، 46 درصد از هزینه های تعطیلات مصرف کنندگان ایالات متحده بین دوشنبه سایبری و شب کریسمس در سال 2022 رخ داده است. این خریداران همچنین بیش از 47 میلیارد دلار را در خرده فروشی در دو هفته بعد خرج کردند. 25 دسامبر.

بنابراین چه چیزی باعث افزایش تقاضای مصرف کننده در دسامبر و ژانویه می شود؟ ما با Ipsos در چند نظرسنجی بین اکتبر 2022 و ژانویه 2023 همکاری کردیم تا کشف کنیم:

در ماه دسامبر، خریداران بیشتر از همیشه برای تکمیل خرید تعطیلات خود انگیزه دارند. سال گذشته، میانگین خریدار در ایالات متحده هنوز 50٪ از خریدهای خود را پس از “Cyber ​​5” انجام می داد. اعضای نسل Z حتی بیشتر از سایر نسل‌ها باید انجام دهند. (4)

تا ژانویه، مصرف کنندگان اکنون می توانند برای لذت خود خرید کنند و کمتر از تعهدات هدیه دادن خود اجتناب کنند. طبق داده های ما، 50 درصد از مصرف کنندگان دوست دارند مدت کوتاهی پس از کریسمس خرید کنند.

از طریق نقاط تماس با مشتریان ارتباط برقرار کنید

خرید در فروشگاه در سال گذشته به بالاترین حد خود رسید و برای اولین بار از 1 تریلیون دلار گذشت.

یکی از عوامل اصلی این نرخ بالای خرید فیزیکی، استفاده خریداران از منابع دیجیتال قبل از بازدید از یک فروشگاه فیزیکی است. این پیشنهادات دیجیتال هم برای تصمیم گیری در مورد آنها و هم برای انجام آنها مفید هستند.

یکی از شرکت هایی که این را دیده است، زنجیره لوازم آرایشی Ulta Beauty است که با گوگل در مورد عملکرد تعطیلات خود صحبت کرده است:

قیمت های خرید و فروش اوج تعطیلات اولتا

ما همچنین می بینیم که مصرف کنندگان به طور فزاینده ای از چندین کانال دیجیتال در طول فصل استفاده می کنند.

مطالعه آنلاینی که از اکتبر 2022 تا ژانویه 2023 با Ipsos انجام دادیم نشان داد که بیش از نیمی از خریداران از پنج یا چند کانال مانند ویدیو و شبکه های اجتماعی برای خرید در یک دوره دو ساله استفاده می کنند. روزها در سال 2022. این نسبت خریداران افزایش یافته است. در ماه دسامبر.

و ما در واقع شاهد هستیم که خریداران از دارایی‌های دیجیتالی بیشتری برای خرید پس از اوج فصل تعطیلات استفاده می‌کنند و میانگین تعداد دارایی‌های دیجیتال استفاده شده پس از تعطیلات افزایش می‌یابد. از تحقیقات ما می بینیم که این شامل دارایی های Google مانند جستجو، نقشه ها، یوتیوب می شود که استفاده از آنها در طول فصل به طور قابل توجهی پس از کریسمس افزایش می یابد.

خریداران نه تنها به خرید خود ادامه می دهند، بلکه از املاک دیجیتال بیشتری نیز خرید می کنند. این بدان معناست که برندهایی که از تجربیات همه‌کانالی برای ارتباط با مشتریان در نقاط تماس استفاده می‌کنند، می‌توانند از این مجموعه متمایز شوند.

ایجاد وفاداری بلند مدت به برند.

در مطالعه‌ای که به سفارش گوگل در ماه اکتبر انجام دادیم، متوجه شدیم که فرصت بیشتری برای ایجاد وفاداری بلندمدت به برند وجود دارد، به‌ویژه از آنجایی که تقریباً نیمی (47%) از خریداران می‌گویند که دوره بعد از کریسمس به آنها اجازه می‌دهد مارک‌های مورد علاقه خود را خریداری کنند. پسندیدن.

ترویج برنامه های وفاداری یا پاداش را در نظر بگیرید، که در این مدت برای خریداران اولویت دارند.

در ژانویه 2023، ما یک پدیده قابل توجه را مشاهده کردیم افزایش 50 درصدی علاقه به جستجو برای برنامه های وفاداریکه شامل جستجوهایی مانند “برنامه پاداش” و “امتیاز وفاداری”، از دسامبر 2022 است.(11)

در داده‌هایی که بین سپتامبر 2022 و ژانویه 2023 جمع‌آوری کردیم، همچنین متوجه شدیم که حجم جستجو برای درخواست‌های مرتبط با هدیه، مانند «هدایا» و «هدایای رایگان»، در ژانویه 2023 بالا باقی مانده است، افزایشی 45 و 15 درصدی نسبت به شروع تعطیلات ماه های سپتامبر 2022 و اکتبر 2022، به ترتیب.

و بعد از؟

اکنون که این روندهای برتر تعطیلات را می‌شناسید، با آماده‌سازی و نهایی ، کمپین‌های تعطیلات خود، در صورتی که قبلاً این کار را نکرده‌اید، شروع به پیش‌بینی همهمه‌های جمعه سیاه کنید.

برای مطالب بیشتر یا نکات مفید، گزارش گرایش‌های خرید تعطیلات ما را از Think With Google بررسی کنید یا به کاوش در وبلاگ بازاریابی HubSpot ادامه دهید.

فراخوان جدید برای اقدام

منبع: https://blog.hubspot.com/marketing/holiday-shopping-trends

  راه حل های حقوق و دستمزد ابری: راهنمای کسب و کار شما