جیرجیرک؟ در استراتژی پخش زنده خود تجدید نظر کنید

دکمه زنده را فشار می دهید و تعداد بینندگان تکان نمی خورد.

شما فرض می کنید مشکل فنی است و صفحه دیگری را باز می کنید تا ببینید نشان داده می شود یا خیر. آن کار می کند. شمارنده یک بیننده را نشان می دهد اما با بستن صفحه دوم به صفر برمی گردد.

اگر جیرجیرک ها تنها کسانی باشند که در پادکست زنده، نمایش ویدیویی یا وبینار برند شما شرکت می کنند، چه اتفاقی می افتد؟

من این سوال را در LinkedIn و Qwoted مطرح کردم تا ببینم کارشناسان بازاریابی چه می‌گویند. پاسخ‌های آن‌ها مرا وادار می‌کند که تعریف و ارزش محتوای «زنده» در استراتژی بازاریابی را بازنگری کنم.

شنیدن از بینندگان

«مزایای پخش زنده چیست؟ کریس اینمن، رئیس IDEA Cleveland، آژانسی که با کسب و کارهای کوچک در زمینه محتوای بازاریابی ویدیویی کار می کند، می گوید: تنها یک چیز وجود دارد: تعامل با مخاطب.

این مزیت در یک آموزش ویدیویی زنده اخیر در مورد یک ویژگی محصول که توسط RecurPost میزبانی شده بود رخ داد. مدیر بازاریابی Debbie Moran می گوید که شخصی در مورد مشکلی که تجربه کرده بود اظهار نظر کرد و باعث شد شرکت بلافاصله کار را برای رفع اشکال شروع کند.

دبی می گوید: «گاهی اوقات حتی یک پاسخ ارزشمند در پخش زنده می تواند بسیار مفید باشد.

دریافت آب بیشتر در پخش مجدد

کریستوف تراپ به‌عنوان نویسنده‌ی «Going Live: Live Podcasting for the Win»، به نظر می‌رسد کسی است که همیشه از زنده بودن دفاع می‌کند. اما، او می گوید، این به اهداف برند شما بستگی دارد.

اگر تعداد کمی از مخاطبان بینندگان مناسب را در بر بگیرد چه کسی به تعداد کل اهمیت می دهد؟

کریستوف می‌گوید با اتخاذ رویکرد چند جریانی می‌توانید با ویدیوهای زنده خود به تعداد بیشتری از مخاطبان هدف دسترسی پیدا کنید. با پخش زنده خود در X، LinkedIn، YouTube، Amazon Live و غیره – هر کجا که مخاطبان شما هستند، به صورت زنده پخش کنید.

  بیاموزید، متصل شوید، تصمیم بگیرید (و شگفت انگیز)

و بسیاری از مردم نیز پخش زنده را در پخش مجدد تماشا می کنند. یک پخش زنده لینکدین با 200 بیننده زنده ممکن است در بازپخش 300 بیننده دیگر دریافت کند زیرا الگوریتم پلتفرم آن را در زمان‌های مختلف به مردم می‌رساند.

اما اگر کسی در هیچ یک از آن کانال ها را تماشا نمی کند، آیا باید ادامه دهید؟

کریستف می گوید بله. «آیا هیچ استراتژی محتوایی را فقط به این دلیل که برای اولین بار شروع می‌کنید، تماشا نمی‌کنید، متوقف می‌کنید؟ آیا هرگز کاری انجام می دهید؟ آیا تا به حال یک وبلاگ ایجاد می کنید؟ … پس خیلی سریع تسلیم نشوید.

او پیشنهاد می‌کند: «احساسات را پشت سر بگذار و در واقع برای مدتی این کار را انجام بده.

تغییر کاربری محتوای زنده

Debbie Moran از RecurPost می‌گوید که تیم او جریان‌های زنده را به کلیپ‌ها، پست‌های وبلاگ و به‌روزرسانی‌های رسانه‌های اجتماعی تغییر می‌دهد: «مثل این است که یک کیک درست می‌کنیم و سپس از همان مواد برای کیک‌ها و کوکی‌ها استفاده می‌کنیم – خوراکی‌های بیشتری برای همه.»

کریستوف تراپ از یک ابزار هوش مصنوعی به نام Opus Clips برای ایجاد کلیپ های ویدیویی از پخش زنده خود استفاده می کند. او همچنین به بازاریابان پیشنهاد می‌کند که جریان‌های زنده خود را حول تحقیقات کلیدواژه بهینه کنند و ویدیوهای حاصل را به محتوای نوشتاری طولانی‌تر تبدیل کنند.

بررسی محاسن زنده

امی هیگینز، مدیر مشاور امی هیگینز، می گوید: اگر کسی تماشا نمی کند، شما و تیمتان باید دو سوال بپرسید:

  • چه تجربه ای از طریق رویداد زنده ایجاد می کنید؟
  • چه منابعی برای کار روی ویدیوها در دسترس است؟

پاسخ ها می توانند به شکل گیری مراحل بعدی شما کمک کنند.

پخش زنده به شما اجازه نمی‌دهد که bloopers را ویرایش کنید، و این خودانگیختگی ممکن است برای مجریان و بینندگان سرگرم‌کننده باشد. همچنین کار پس از محصول مورد نیاز تیم یا آژانس را کاهش می دهد.

  The Best Marketing Jobs and Careers for You to Pursue in 2023 (BIR NNP)

اما ویدیوهای از پیش ضبط شده به شما امکان می دهند محتوا را بررسی کنید و تجربه حرفه ای تری را ارائه دهید اما برای اجرا به زمان بیشتری نیاز دارد. مجریان همچنین ممکن است بدون فشار پخش زنده احساس آرامش بیشتری داشته باشند.

کریس اینمن از IDEA Cleveland می گوید که او هرگز موقعیتی را تجربه نکرده است که وبینار زنده بهتر از وبینار ویدیویی بر اساس تقاضا کار کند. او می گوید: «همه ما خواهان رضایت فوری در زمان خود هستیم، نه دیگران.

تجربه زنده و ضبط شده

سپتامبر گذشته، Rhea Landholm، مدیر ارتباطات در مرکز امور روستایی، میزبان یک رویداد زنده با یک ویدیوی از پیش ضبط شده برای پنجاهمین سالگرد تاسیس این مرکز بود.

سه نفر تماشا کردند. او می‌گوید: «احساس می‌کردم در چت با خودم صحبت می‌کنم.

اینطور نیست که او این رویداد را تبلیغ نکرده باشد. Rhea این رویداد را در وب سایت سازمان منتشر کرد، یک رویداد فیس بوک ایجاد کرد و آن را در لینکدین، ایکس و اینستاگرام تبلیغ کرد. او YouTube Premiere را راه‌اندازی کرد تا همه کسانی که هفت روز قبل از انتشار زنده از کانال بازدید کردند، از اولین آن مطلع شوند. و او آن را در خبرنامه مرکز تبلیغ کرد که به 17000 نفر رسید.

رئا می‌گوید: «ما پیش از این هرگز اولین نمایش را انجام نداده بودیم، و من امیدوار بودم که این راهی برای ارتباط برخی از انتخاب کنندگان ما باشد.

اگرچه تنها سه نفر در آن شب اول حضور داشتند، اما تلاش های او نتیجه داد. این ویدیو از آن زمان تاکنون 411 بازدید داشته است که عدد خوبی برای مرکز است.

و رئا همان کاری را انجام داد که دیگر کارشناسان در این مقاله توصیه کردند: او محتوا را به حداکثر رساند. زمانی که افراد از صفحه یوتیوب مرکز بازدید می‌کنند، یک نسخه سه دقیقه‌ای به‌طور خودکار پخش می‌شود (جایی که در ماه‌های بعد 50 بازدید کسب کرد).

  SmartBug's CEO Offers a Behind-the-Scenes Look at Her Revenue Leadership Team

این اولین بار نبود که مرکز امور روستایی راه اندازی می شد. در سال 2020، این سازمان یک پخش زنده هفتگی به نام Rural Rapport راه‌اندازی کرد که در آن کارکنان خود درباره کار خود بحث می‌کردند. اما در سال 2022، Rural Rapport به صورت ماهانه به عنوان یک نمایش از پیش ضبط شده با مشارکت شرکا و مؤسساتی که تحت تأثیر کار این مرکز قرار گرفتند، پخش شد.

Rhea می‌گوید کارکنان و مهمانان شرکت‌کننده در ویدیوها گزینه ضبط‌شده را ترجیح می‌دهند و تغییر روی بیننده تأثیری نداشته است. ما با ضبط و ویدیوی زنده برخورد متفاوتی نداریم. این فقط راحت تر است،” او می گوید.

صدای جیک برای ویدیوی زنده

بنابراین، اگر جیرجیرک ها تنها کسانی هستند که برای محتوای زنده شما ظاهر می شوند، از انجام آن دست نکشید. اما از آنچه و چگونه آن را انجام می دهید نهایت استفاده را ببرید.

محتوا را از قبل ضبط کنید و برای نظر دادن، اشتراک گذاری پیوندها و تعامل با جامعه به صورت زنده نمایش دهید. برنامه را به صورت زنده روی پلتفرم‌های متعددی که مخاطبان شما در آن حضور دارند تماشا کنید. محتوای زنده را به دارایی‌هایی برای وبلاگ، رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر تبدیل کنید.

یک استراتژی چند منظوره در نهایت جایگزین آن جیرجیرک ها با افرادی می شود که محتوای شما را مصرف می کنند و به آن واکنش نشان می دهند.

مثل اینی که اینجا میخونی؟ برای به‌روزرسانی‌های روزانه یا هفتگی، اشتراک خود را دریافت کنید. این رایگان است – و شما می توانید تنظیمات برگزیده خود را تغییر دهید یا هر زمان خواستید اشتراک خود را لغو کنید.

مطالب مرتبط دستچین شده:

تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا

منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/rethinking-livestream-strategy/