چگونه از فناوری برای باز ، محتوا و پتانسیل بازاریابی استفاده کنیم

دو مغز بهتر از یک مغز است.

پذیرش مغز ماشینی فناوری به عنوان شریک با مغز انسان بازاریابان محتوا به شما این امکان را می دهد که کارهایی را برای مخاطبان و برند خود انجام دهید که فقط چند سال پیش می توانستید تصور کنید یا آنها را بسیار پرمخاطب می دانستید.

این نمونه‌هایی از آنچه با همکاری‌های فناوری-انسان امروز و آینده امکان‌پذیر است – و آنچه بازاریابان باید در مورد آن‌ها انجام دهند – از کارشناسانی است که در کنفرانس اخیر ContentTECH صحبت کردند. شما همچنان می توانید ثبت نام کنید (رایگان) تا عمیق تر شوید و جلسات آنها را در صورت درخواست تماشا کنید.

یک منبع حقیقت واحد ایجاد کنید

برند شما شخصیت و داستان شماست. آریانا کیل، بازاریاب ارشد رشد در Canto، می‌گوید که چگونه در آن بازار شلوغ متمایز می‌شوید.

اما اغلب، این داستان در سفر مشتری درهم می‌آید. مشتری یک شخصیت را در رسانه های اجتماعی برند می بیند و دیگری را در عرشه می بیند که یک فروشنده برای آنها فرستاده است. این مشکل هر یک از هفت باری که مشتری معمولاً قبل از انجام اقدام مورد نظر پیام شما را می بیند، خود را ترکیب می کند.

«هویت برند، شخصیت و پیام شما باید منسجم باشد. آریانا می‌گوید: باید به اندازه کافی روی آن هفت نقطه تماس ثابت باشد تا بذر برند شما همچنان سیراب شود.

آریانا می گوید این اشتباهی است که می تواند به قیمت تمام شده برند شما تمام شود. مطابق نظرسنجی Lucidpress، ثبات برند در همه پلتفرم‌ها می‌تواند ROI را تا ۲۳ درصد افزایش دهد.

آریانا می گوید برای اطمینان از ثبات، هر شرکتی باید یک استراتژی مدیریت برند داشته باشد.

استراتژی مدیریت برند یک برنامه جامع برای ایجاد، حفظ و ارتقای هویت برند در طول زمان است. تاکتیک‌ها، فرآیندها، گردش‌های کاری و فناوری‌هایی که آن را به وقوع می‌پیوندند، جزئیات می‌دهد. همچنین شامل نقاط بازرسی برای اطمینان از حفظ آن ثبات است.

برای ایجاد یک استراتژی مدیریت برند، باید:

و شما باید همه اینها را در یک منبع متمرکز از حقیقت جمع آوری کنید. برای سازمان های سازمانی، معمولاً به یک سیستم مدیریت دارایی دیجیتال (DAM) نیاز دارد.

به عنوان مرکز محتوای پشته فناوری شما، یک DAM باید با ابزارهای مدیریت پروژه، ایجاد محتوا، توزیع و تجزیه و تحلیل شما یکپارچه شود. همچنین باید ویژگی های جستجوی آسان و دقیق را ارائه دهد، در غیر این صورت کارمندان برای ایجاد و انتشار دارایی های مارک دار به دستگاه های خود متوسل می شوند.

اما ادغام یک DAM در استراتژی مدیریت برند شما کافی نیست. آریانا توصیه می کند که استراتژی را به عنوان یک مفهوم پویا در نظر بگیرید. نحوه دریافت روایت برند را از طریق تعامل رسانه‌های اجتماعی، ترافیک وب‌سایت، نرخ تبدیل و غیره اندازه‌گیری کنید. سپس، آن دانش را در نظر بگیرید، آن را اصلاح کنید و دوباره ابزار کنید.

“همه چیز تغییر می کند، و تا زمانی که پیام های شما به طور مداوم همراه با نام تجاری شما تکامل می یابد، تغییر خوب است.”

  Duplicate Content Issues on Your Website? Easy Ways to Find and Fix Them

با هوش مصنوعی به عنوان راه حل رفتار کنید نه چالش

بازاریابان در سال‌های اخیر با تغییری بزرگ‌تر از ظهور – و پذیرش سریع – هوش مصنوعی مولد به راحتی در دسترس مواجه نشده‌اند.

علی هارت، مدیر ارشد بازاریابی محصول در Optimizely می‌گوید: «بدون یک رویکرد عمل‌گرایانه یا متفکرانه به هوش مصنوعی، سازمان‌ها در معرض خطر قرار گرفتن بیش از حد از راه‌حل‌های نقطه‌ای تصادفی هستند.

اگر هر تیم پشته فناوری هوش مصنوعی خود را توسعه دهد، در حال بازسازی سیلوهایی هستند که برای از بین بردن آنها سخت تلاش کرده اید. حاکمیت برند و انطباق با آن ضربه می زند. ابزارهای هوش مصنوعی ممکن است محتوای مغرضانه یا نادرست منتشر شده توسط تیم های مختلف ایجاد کنند و همه اینها می تواند منجر به زوال برند و تجربیات دیجیتال شود.

اما اگر یک رویکرد سیستماتیک برای هوش مصنوعی در سراسر سازمان ایجاد کنید، ابزارهای هوش مصنوعی می توانند با اعضای تیم انسانی شما برای منافع بیشتر کار کنند. با این استراتژی می توانید شخصی سازی همدلانه را بهبود ببخشید.

علی می گوید شما می توانید پیام ها و تجربیات بازاریابی را بر اساس ترجیحات، رفتارها و نیازهای فرد سفارشی کنید. با این حال، این شخصی‌سازی باید به حریم خصوصی و مرزهای مشتریان احترام بگذارد.

او همچنین سایر حوزه‌های تاثیر یک استراتژی هوش مصنوعی را که به طور مثبت پذیرفته شده است، از جمله:

  • بازاریابی مبتنی بر حساب: تجزیه و تحلیل مبتنی بر هوش مصنوعی و امتیازدهی سرنخ کار دستی را حذف می‌کند و بر اساس داده‌های تبلیغاتی و الگوهای رفتاری، علاقه یا آمادگی حساب برای خرید را بهتر پیش‌بینی می‌کند. همچنین می‌تواند محتوای شخصی‌شده‌تر و مرتبط‌تر را ارائه دهد.
  • هدف گذاری تبلیغات پویا: با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، می‌توانید تبلیغاتی با محتوای مرتبط‌تر را در بهترین زمان بر اساس داده‌های هم‌زمان ارائه دهید.
  • تجربیات مشتری: با یک استراتژی مناسب، هوش مصنوعی می تواند تعاملات مشتری را خودکار و شخصی کند و اطلاعات و پشتیبانی را برای آنها فراهم کند.

همچنین می‌توانید مدل زبان بزرگ (LLM) خود را بر اساس دستورالعمل‌های شرکت، دستورالعمل‌های برند و غیره ایجاد کنید تا ابزارهای هوش مصنوعی تولیدی خود را مطلع کنید.

علی می‌گوید: «به‌جای اینکه فقط ابزارهایی برای گفتن، «ما از هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم» به دست آورید، مطمئن شوید که آنها می‌توانند به شما کمک کنند کارهایتان را بهتر انجام دهید.

فقط لمس انسان را فراموش نکنید. نظارت و مداخله انسانی را برای اطمینان از دقت، انصاف و ملاحظات اخلاقی در نظر بگیرید.

علی می گوید: «هوش مصنوعی باید خلبان شما باشد. حفظ تعادل بین اتوماسیون و بینش انسانی واقعاً ضروری است تا اطمینان حاصل شود که بازاریابی همچنان معتبر و جذاب باقی می‌ماند و مطمئن می‌شویم که همچنان بدون به خطر انداختن برندهای خود سود می‌برید.»

همچنین، به مخاطبان خود اطلاع دهید که هوش مصنوعی چگونه درگیر است. نحوه جمع‌آوری داده‌ها را افشا کنید و توضیحات روشنی در مورد نحوه عملکرد الگوریتم‌های هوش مصنوعی و سودمندی مشتریان ارائه دهید. یک سلب مسئولیت AI در وب سایت خود اضافه کنید. این شفافیت می تواند کمک زیادی به جلب و حفظ اعتماد مخاطبان شما کند.

  57+ Words Every Content Marketer Should Know (Glossary)

برای مشتریان خود بهتر ارائه دهید

با توجه به مزایای هوش مصنوعی مولد برای بازاریابان، منطقی است که مخاطبان شما نیز از آن سود ببرند.

Zach Escabedo از Sitecore می‌گوید: «هوش مصنوعی به تعامل با مشتری بسیار ظریف‌تر و مؤثرتر اجازه داده است.

به جای ارائه تنها تعداد انگشت شماری از گزینه های تجربه شخصی، می توانید از ابرداده و ابزارهای هوش مصنوعی خود برای ایجاد هزاران یا میلیون ها (بسته به ترافیک وب شما) تجربه سفارشی شده استفاده کنید.

هوش مصنوعی مولد همچنین می تواند تجربه جستجوی متفاوتی را برای مصرف کنندگان امروز ایجاد کند. به جای اینکه از گوگل بپرسند، آنها فقط می توانند از برند شما بپرسند و نیازی نیست که خود را محدود به پرس و جو برای محصولات و خدمات شما کنند.

به عنوان مثال، بازدیدکنندگان از وب سایت یا برنامه یک برند می توانند رستوران های نزدیک فروشگاه های آجر و ملات شرکت را جستجو کنند، حتی نوع غذای مورد نظر را مشخص کنند و منویی در سایت برای آنها سرو شود.

زاک می‌گوید: «نام تجاری شما تبدیل به یک افزونه می‌شود و فراتر از آنچه به طور سنتی در دنیای تجارت شناخته می‌شود، متمایل می‌شود.

در دنیای مولد هوش مصنوعی، خریداران فقط به دنبال یک شلوار جین جدید نیستند. آنها می توانند از برند بخواهند که روندهای مد محبوب سال را به آنها نشان دهد. سپس، آنها می توانند در مورد لوازم جانبی برای جفت شدن با آن سبک های مرسوم بپرسند.

زک می‌گوید: «این واقعاً فراتر از یک تجربه ثابت با مشتریان است و واقعاً شروع به اجازه دادن به تیم‌ها و سازمان‌ها می‌کند تا به ابزارها و قابلیت‌های مختلف متمایل شوند.

اما بدون تعیین پارامترهای اولیه، به دنبال امکانات هوش مصنوعی مولد نباشید. به عنوان مثال، شما نمی خواهید به شخصی در آخرین مرحله گردش کار اجازه دهید که بتواند پاراگراف یا تصویر جدیدی را ایجاد و منتشر کند که با برند شما مطابقت ندارد. این امر ثبات برندی را که سیستم را برای اجرای آن تنظیم کرده‌اید، مختل می‌کند.

بنابراین، هوش مصنوعی مولد تعبیه شده در ابزارهای موجود و همچنین هر ابزار جدید را ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که می توانید کنترل های مناسب را برای شرکت خود ایجاد کنید.

نقش هوش مصنوعی در سئو و موارد دیگر را درک کنید

جستجوی گوگل یکی از ابزارهایی است که می دانید از هوش مصنوعی استفاده می کند. اخیراً مرورهای اجمالی تولید شده توسط هوش مصنوعی را در صدر نتایج جستجو در جهان منتشر کرده است. این موضوع سوالات بیشتری را در مورد اینکه بازاریابان باید در مورد هوش مصنوعی انجام دهند، ایجاد کرد.

کلی هانگرفورد، مدیر استراتژی دیجیتال و خدمات در SUNSTAR، یک برند جهانی مراقبت های بهداشتی دهان، می گوید حرکت هوش مصنوعی مولد گوگل نشان می دهد که جستجو همچنان مهم است. او می‌گوید: «به‌عنوان بازاریاب، باید روی سئو تمرکز کنیم.

محتوای خوب ساختار یافته برای سئو اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد زیرا ابزارهای هوش مصنوعی نیز به این تکیه خواهند کرد.

ثانیاً، کلی می‌گوید، بیشتر بر تصاویر و ویدیوهای مارک‌دار تمرکز کنید، تاکتیک‌هایی که اغلب آنطور که باید توجه ابرداده‌ها را به خود جلب نمی‌کنند. گوگل و سایر سرویس های ادغام شده با هوش مصنوعی توجه بیشتری به جلوه های بصری دارند.

  10 Best Free VPN Software Solutions for 2024

او می گوید: «آزمایش را شروع کنید. «تصویر و ویدیو واقعاً بازی می‌کنند… بیشتر از متن.»

سوم، بازاریابانی که وب‌سایت‌ها را در سراسر زبان‌ها و بازارها راه‌اندازی می‌کنند، باید پایه‌های SEO را برای هر سایت ایجاد کنند. “شما باید آن موتور را در اسرع وقت روشن و روشن کنید. اگر محتوایی دارید که در چندین زبان، بازارهای متعدد به اشتراک گذاشته شده است، باید مطمئن شوید که واقعاً آن را بومی سازی کرده و آن را متمایز می کنید.

آماده برای آینده

کتی هاکل، آینده‌نگر فناوری، یکی از مدیران اجرایی Spatial Dynamics، می‌گوید که مردم بر هوش مصنوعی تمرکز می‌کنند، اما شما واقعاً شاهد همگرایی فناوری‌های مختلف هستید که بسیار سریع حرکت می‌کنند.

او می‌گوید: «آنها تعاملات انسان و رایانه را به روشی تغییر می‌دهند که قبلاً ندیده‌ایم».

محاسبات فضایی به‌عنوان شکلی سه‌بعدی در حال تکامل است که از فناوری‌ها برای ترکیب یکپارچه تجربیات مجازی در دنیای فیزیکی افراد استفاده می‌کند.

با این پیشرفت، سخت‌افزار جدیدی به وجود می‌آید، و کتی می‌گوید که چیزی فراتر از عینک‌های هوش مصنوعی چندوجهی جدید اپل Vision Pro یا متا وجود خواهد داشت. انتظار داشته باشید سامسونگ، گوگل، مایکروسافت و دیگران وارد بازار شوند. کتی می‌گوید: «این امر بازاریاب‌ها را وادار می‌کند تا در مورد نحوه بازی با این دستگاه‌های جدید فکر کنند… تا به انواع محتوای جدید فکر کنند.

همچنین احتمالاً پاسخ به سؤالاتی که هر بازاریاب می پرسد را تغییر می دهد: مردم کجا محتوا مصرف می کنند؟ مخاطبان می‌خواهند در چه تجربه‌های فراگیر شرکت کنند؟

کتی می‌گوید، اما لازم نیست با بیرون رفتن و خرید Apple Vision Pro آماده شوید. فقط شروع به توجه به تمام اعلامیه های هوش مصنوعی و فناوری کنید. به عنوان مثال، دستیار OpenAI GPT-4o دارای بینایی است.

به فضای بازی نگاه کنید تا از همگرایی تجارت فیزیکی و مجازی بیاموزید. کتی، مشاور متاورس در والمارت، به همکاری اخیر خرده‌فروش اشاره می‌کند که به شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهد چیزهای فیزیکی را در Roblox بخرند و به خانه‌هایشان تحویل دهند.

نترس

با تمام فناوری موجود و تمام داده‌های جمع‌آوری‌شده از تجربیات دیجیتالی مخاطبان شما، توانایی جذب این اطلاعات برای کمک به هدایت استراتژی شما بسیار زیاد است. همچنین می تواند ترسناک باشد، به خصوص برای بازاریابان غیر فنی. اما اجازه نده. هوش مصنوعی و دیگر فرصت‌های فناوری از بین نمی‌روند. علی می‌گوید: «برای ما به‌عنوان بازاریاب بسیار مهم است که زمان خود را برای یادگیری نحوه استفاده از هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کنیم. “شاید همیشه احساس کنید کمی عقب مانده اید… اما چیزی بهتر از هیچ است.”

ContentTECH Summit را به صورت زنده از دست داده اید، اما همچنان می خواهید یاد بگیرید که چگونه تجربیات محتوای عالی را در همه پلتفرم ها و کانال های خود مدیریت و مقیاس بندی کنید؟ امروز ثبت نام کنید برای تماشای آن در صورت تقاضا (رایگان است).

مطالب مرتبط دستچین شده:

تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا

منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/technology-unlock-content-marketing-potential/