چگونه این دنیاها با هم برخورد خواهند کرد و باعث هرج و مرج خواهند شد

خوش آمدید به ستون های سازنده، جایی که ما صداهای متخصص HubSpot Creator را به وبلاگ ها می آوریم که الهام بخش شما هستند و به رشد بهتر شما کمک می کنند.

گرافیک گرایش‌های سئو و هوش مصنوعی که شامل خالق راس سیموندز، یک لپ‌تاپ و یک بازوی روباتی نماد هوش مصنوعی است.

به گفته سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI، کمتر از یک سال پس از راه اندازی، ChatGPT بیش از 100 میلیون کاربر هفتگی را گزارش کرد.

آخرین تحقیقات ما نشان داد که تقریباً 127 میلیون بازدیدکننده ماهانه از پلتفرم ChatGPT OpenAI تا می 2024 وجود داشته است. طبق گزارش TechCrunch، برنامه تلفن همراه ChatGPT بیش از 110 میلیون نصب در دستگاه های iPhone و Android داشته است.

اکنون دانلود کنید: گزارش وضعیت رایگان بازاریابی (به روز شده برای سال 2024)

نتیجه این همه موفقیت؟

گزارش‌های نیویورک تایمز نشان می‌دهد که این ابزار یک “کد قرمز” را برای تجارت جستجوی Google ایجاد می‌کند.

از آن زمان به بعد، به نظر می رسد که این گزارش ها ممکن است درست باشند، زیرا تغییرات و تغییرات قابل توجهی در کسب و کار جستجوی گوگل و تأثیری که هوش مصنوعی بر صنعت سئو در کل داشته است، رخ داده است.

به‌عنوان بنیان‌گذار یک آژانس سئو که به برخی از برندهای برتر دنیا کمک کرده است از Google برای جذب میلیون‌ها بازدیدکننده استفاده کنند – می‌توانم از نگرانی آنها در مورد تغییر رفتارهای کاربران قدردانی کنم.

در این مقاله، می‌خواهیم به روندهای اتفاق افتاده در صنعت سئو و نقشی که هوش مصنوعی در تغییرات مداوم در بازار ایفا می‌کند، بپردازیم.

بیایید به آن برسیم.

آشنایی با سئو و هوش مصنوعی

تقاطع سئو (بهینه سازی موتور جستجو) و هوش مصنوعی (هوش مصنوعی) بر کل تجربه انسانی تأثیر می گذارد.

هر روز میلیاردها نفر از گوگل و سایر موتورهای جستجو برای حرکت در وب بازدید می کنند. همانطور که این افراد به کاوش آنلاین می پردازند، به صفحات فرود و وب سایت های پر از داستان، محتوا، ویدئو، پیام و اطلاعات بینش فرستاده می شوند.

این احتمال وجود دارد که تنها دلیلی که امروز حتی این کلمات را می خوانید این باشد که یک تجربه موتور جستجو شما را به اینجا رسانده است.

اما این چیزی است که بسیاری از مردم متوجه نمی شوند.

در قسمت پشتی موتور جستجوی گوگل، تعداد زیادی فناوری مرتبط با هوش مصنوعی وجود دارد که به تعیین محتوایی که باید یا نباید بر اساس عبارت جستجوی تایپ شده در گوگل، نشان دهد، کمک می کند. موتورهای جستجو از همه چیز از یادگیری ماشین گرفته تا پردازش زبان طبیعی استفاده می کنند تا به کاربران کمک کنند محتوای مناسب را در زمان مناسب پیدا کنند.

در چند سال گذشته، تجربه جستجو بسیار ساده بوده است: کاربر چند کلمه کلیدی را تایپ می کند و گوگل URL مرتبط با آن کلمات کلیدی را شناسایی می کند و آن را در یک صفحه ارائه می دهد.

در برخی موارد، صفحه ممکن است شامل متنی مانند یک قطعه برجسته باشد که بخشی از محتوا را مستقیماً در صفحه دارد، یا حتی محتوای غنی مانند تصاویر کوچک برای ویدیو یا یک تجربه تعاملی مانند یک ماشین حساب.

  من از ChatGPT خواستم که 5 نوع ایمیل روز بیماری بنویسد تا به رئیسم بفرستم - این چیزی است که دریافت کردم

ماشین حساب گوگل

امروزه، صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) بسیار پیچیده‌تر است، و معرفی Google’s Search Generative Experience یک تجربه حتی غنی‌تر مبتنی بر هوش مصنوعی است. در اینجا نگاهی به تجربه ویژگی جدید نمای کلی هوش مصنوعی گوگل که مستقیماً در SERP گنجانده شده است:

نمونه نمای کلی هوش مصنوعی گوگل

همانطور که می بینید، تجربه جستجوی جدید به کاربر پاسخ سوال خود را مستقیماً در بالای SERP می دهد.

کاربر در صورت تمایل می تواند تصمیم بگیرد که روی یک پیوند کلیک کند و سایت های دیگر را کاوش کند، اما برای برخی از پرس و جوهای اطلاعاتی، تمام اطلاعات مورد نیاز را می توان مستقیماً در این صفحه بدون نیاز به کلیک ، و پیمایش در جای دیگری پیدا کرد.

ادغام هوش مصنوعی و سئو برای بازتعریف قوانین دید آنلاین و جستجوپذیری به روشی که ما تازه درک می کنیم تنظیم شده است. این برخورد، اگرچه سرشار از پتانسیل نوآوری است، اما بذرهای هرج و مرج را نیز در خود دارد که در چند زمینه کلیدی یافت می شود:

  • افزایش محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی
  • موتورهای جستجو باید کیفیت را حفظ کنند
  • افزایش استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای پرس و جوهای جستجو

بیایید این روندها را مورد بحث قرار دهیم:

ظهور محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی

وقتی بازاریابان را در مورد نظر آنها در مورد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی بررسی کردیم، بیش از 40٪ گفتند که فکر می کنند هوش مصنوعی نسبت به انسان ها کار تولید محتوا را بدتر کرده است:

گرافیک محتوای نوشتاری هوش مصنوعی

این احساس که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی بد است توسط بسیاری وجود دارد. اما حقیقت این است که اکثر مردم نمی توانند تفاوت بین محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی و محتوای تولید شده توسط انسان را تشخیص دهند، مگر اینکه از آن خواسته شود یا تیم هیچ فیلتر انسانی بین هوش مصنوعی و تیم منتشر کننده نداشته باشد.

اعتقاد من این است که بهترین گردش کار برای تیم هایی که از هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده می کنند، جریانی است که شامل ویرایشگرهای انسانی واقعی باشد تا یک قطعه را قبل از انتشار آن بررسی کنند.

در اینجا نموداری از گردش کار بازاریابی محتوای هوش مصنوعی مدرن است که به اعتقاد من امروز مورد نیاز است:

گرافیک گردش کار ایجاد محتوا

در این رویکرد، انسان‌ها هنوز در حال اجرای تحقیقات اولیه و شناسایی عناصر اصلی محتوا هستند، اما سپس به هوش مصنوعی اجازه می‌دهند از توسعه پیش‌نویس پشتیبانی کند.

به عنوان یک آژانس بازاریابی محتوا، ما به ترکیبی از نویسندگان، ویراستاران، استراتژیست ها و طراحانی دسترسی داریم که همگی دارای تجربه و تخصص منحصر به فردی هستند.

هنگامی که مشتری به دنبال دستیابی به یک هدف خاص به ما مراجعه می کند، تیم استراتژی از نزدیک با SMEها همکاری می کند تا برنامه هایی را ایجاد کند که همه چیز را از تجزیه و تحلیل SERP گرفته تا تحقیقات کلمات کلیدی را در بر می گیرد تا داستان هایی را که نوشته، ضبط و منتشر می شود، راهنمایی کند.

  PW 5: اندازه گیری چیز درست

در تجربه ما، ابزارهای هوش مصنوعی مانند Hubspot’s Free AI Blog Writer برای تهیه پیش نویس و طرح اولیه عالی هستند. هنگامی که پیش نویس توسط هوش مصنوعی تکمیل شد، یک متخصص انسانی می تواند به محتوا برای ویرایش اختصاص داده شود و آن را اصلاح کند تا چیزی عالی بسازد.

ادغام هوش مصنوعی در گردش کار سئو، نویدبخش عصر جدیدی از بهره وری و کارایی است. به گفته گروه نیلسن نورمن، سیستم های هوش مصنوعی مولد بهره وری کارکنان را تا بیش از 66 درصد بهبود می بخشد. همانطور که در زیر مشاهده می کنید، افزایش بهره وری برای مشاغل فنی بیشتر مانند برنامه نویسی کامپیوتری حتی بیشتر از آن بود.

بهره وری در گرافیک هوش مصنوعی

این تغییر به این معنی است که کارشناسان، نویسندگان و بازاریابان سئو که هوش مصنوعی را درک می کنند، می توانند بیشتر از کسانی که از آن اجتناب می کنند، انجام دهند. هوش مصنوعی HubSpot مجموعه ای از ابزارهای هوش مصنوعی مختلف را در اختیار بازاریابان قرار می دهد که به آنها کمک می کند تا سطح بهره وری و کارایی خود را در چند ساعت سرعت بخشند.

تمایل به کیفیت موتور جستجو

با افزایش قابل توجه محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی پس از راه اندازی ChatGPT، کیفیت محتوا در SERP کاهش یافت. اینجاست آنچه اکثر مردم در مورد نتایج فکر می کنند:

نتایج نظرسنجی کیفیت X گوگل

هر روز شکایات بیشتری در کانال هایی مانند X و LinkedIn ارسال می شد که نشان می داد هوش مصنوعی تجربه جستجو را برای کاربران خراب می کند و افراد بیشتری درخواست های جستجوی خود را به Reddit، TikTok و Quora منتقل می کنند.

در نتیجه، گوگل به‌روزرسانی الگوریتم قابل توجهی را ارائه کرد که هر سایتی را که اینترنت را با محتوای هرزنامه و کم ارزش پر می‌کرد هدف قرار می‌داد.

این به‌روزرسانی در الگوریتم Google باعث ویرانی برندهایی شد که بر روی محتوای مملو از کپی‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی «انتشار» را فشار می‌دادند، اما همچنین روی چند ناشر کوچکی که طبق قوانین عمل می‌کردند، اما به عنوان منبعی به اندازه ناشران رسانه‌ای معتبر شناخته نمی‌شدند، ویران می‌کردند.

در نوامبر 2023، به‌روزرسانی محتوای مفید Google انجام شد و افزایش دامنه‌های Reddit در SERP تنها در چند هفته به سرعت افزایش یافت:

تاثیر Reddit بر گرافیک جستجوی ارگانیک

در یک قسمت از مانند بزرگان خلق کنید، من در مورد اینکه چگونه Reddit می تواند به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده شود و چرا برندهای بیشتری باید آن را به عنوان بخشی از ترکیب خود در نظر بگیرند صحبت کردم. Reddit در فوریه 2024 همکاری با Google را اعلام کرد و سپس Reddit همکاری با OpenAI را در می 2024 اعلام کرد.

اگر این مشارکت‌ها نشانه‌ای از آینده باشد، به نظر می‌رسد که Reddit نقش بزرگ‌تری در آموزش دو مدل از قدرتمندترین مدل‌های زبان بزرگ (LLM) در صنعت داشته باشد. به این ترتیب، ممکن است برای برندها منطقی باشد که سرمایه گذاری در Reddit را به عنوان یک کانال بازاریابی برای رسیدن به نتایج آغاز کنند.

آیا ابزارهای هوش مصنوعی جایگزین موتور جستجو خواهند شد؟

گوگل بیش از 8.5 میلیارد جستجو در روز دارد.

ChatGPT بیش از 127 میلیون بازدید کننده ماهانه دارد.

  3 چالش برتر که مدل های بازاریابی منطقه ای برای مشاغل جهانی ایجاد می کنند

مقیاسی که ChatGPT هنوز برای رقابت با گوگل به آن نیاز دارد، قابل توجه است. برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که گوگل در چهار تا پنج سال آینده 25 درصد از پایگاه کاربران خود را از دست خواهد داد.

احتمال چنین تغییر قابل توجهی در رفتار انسان در مقیاس جهانی در این مرحله غیرممکن به نظر می رسد و من معتقد نیستم که این تغییر به این سرعت اتفاق بیفتد.

من معتقدم که اکنون زمان مناسبی است که به سرمایه گذاری در سئو ادامه دهید و تولید محتوایی که برای مشتریان شما بسیار ارزشمند و روشنگر است را دوچندان کنید.

اگر چیزی است که باید در مورد استراتژی شما تغییر کند، آن گنجاندن Generative Engine Optimization (GEO) در آمیخته بازاریابی است.

ایده GEO مانند SEO است – به جز اینکه به جای تلاش برای تأثیرگذاری بر محتوایی که از موتورهای جستجو بازگردانده شده است، سعی می کنید بر پاسخ ها و محتوایی که از موتورهای مولد که توسط مشتریان ایده آل شما استفاده می شود تأثیر بگذارید.

GEO مفهومی است که توسط Pranjal Aggarwal همراه با همتایان پرینستون، جورجیا تک، و IIT دهلی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت.

بهینه سازی های با عملکرد برتر ذکر شده در گزارش برای تلاش های GEO عبارتند از:

  • اضافات نقل قول
  • اضافات آماری
  • بهینه سازی روانی
  • منابع ذکر شده
  • اصطلاحات فنی
  • کام های معتبر

زیبایی این یافته ها در این است که، به طور کلی، آنها با بهترین شیوه ها برای محتوای خوب SEO هماهنگ هستند. تغییر در اینجا به سادگی اهمیت ایجاد محتوای با کیفیت بالا و تلاش برای ایجاد محتوا با تحقیق، داده ها، کارشناسان و بینش را تضمین می کند.

با این اطلاعات چه می کنید؟

بهترین شرکت ها و بازاریابان این اطلاعات را دریافت کرده و آن را آغاز عصر جدیدی می دانند. ما در چند سال آینده شاهد تغییرات و نوسانات در سئو خواهیم بود و نظارت بر نحوه تأثیر هوش مصنوعی بر رفتار کاربر و فناوری در کل برای برندها بسیار مهم خواهد بود.

ظاهر صفحه نتایج موتورهای جستجو امروز احتمالاً در 10 سال آینده کاملاً تغییر خواهد کرد. اگر می توانم در مورد یک چیز مطمئن باشم، این است که تغییر در این صنعت نه تنها در راه است، بلکه مرتباً اتفاق خواهد افتاد.

توصیه من به بازاریابان، برندها و مشاغل این است که در صدر روندها بمانند. در خبرنامه‌ها (مانند آزمایشگاه‌های بنیاد)، کانال‌های YouTube (مانند Marketing Against The Grain) و پادکست‌ها (مانند Create Like The Greats) مشترک شوید که به طور منظم در مورد این موضوعات صحبت می‌کنند.

در حین یادگیری، کارشناسان صنعت را دنبال کنید که اطلاعات را به اشتراک می گذارند. روندها را مطالعه کنید و در مورد ایجاد چیزهایی که برای اینترنت ارزشمند هستند، عمدی باشید.

این کارها را انجام دهید، و من مطمئن هستم که در چند سال آینده بر هر موج آشفته ای که سر راه ما قرار می گیرد، سوار خواهید شد. کمربندت رو ببند. این یک سواری سرگرم کننده و در عین حال پربار خواهد بود.

وضعیت بازاریابی-2024

منبع: https://blog.hubspot.com/marketing/seo-ai-trends