چگونه یک بازاریاب NBA، بروکلین نتس را به پاریس آورد (و بازاریابان چه چیزی می توانند از او بیاموزند)

در اولین نسخه ما از Masters in Marketing، یک خبرنامه کاملاً جدید HubSpot Media که برای ارائه نکاتی از بازاریابان برتر هر هفته به شما طراحی شده است، با ران گلدنبرگ، معاون بازاریابی و نوآوری بین‌المللی در BSE Global – که بازاریابی بین‌المللی را برای این شرکت مدیریت می‌کند، صحبت کردم. مرکز بروکلین نتز و بارکلیز

بازاریاب NBA

گلدنبرگ افتخارات چشمگیر زیادی دارد، از جمله آوردن بروکلین نتس به پاریس و راه اندازی کمپین #ThankYouVince برای قدردانی از وینس کارتر، فوق ستاره سابق NBA.

به خواندن ادامه دهید تا دلیل شما را بشنوید نیاز به نوسانات بزرگ در بازاریابی، نحوه تطبیق بینش گلدنبرگ با غریزه و شیفتگی او به برندهای جهانی مانند Oatly است..

برای اشتراک در کارشناسی ارشد بازاریابی اینجا را کلیک کنید

درس 1: اگر شغل خود را در یک حرکت بازاریابی جسورانه به خطر نمی اندازید، به اندازه کافی بزرگ فکر نمی کنید.

گلدنبرگ با اجرای یک برنامه بروکلین نتس – در پاریس، با ادای احترام ارکسترال به The Notorious BIG و پیتزا فروشی الهام گرفته از بروکلین نتس، با واکنش های زیادی روبرو شد.

حتی یکی از همکارانش به او گفت: “واقعا فکر می کنی پاریسی ها به پیتزا فروشی بروکلین نتس می آیند؟” (من تردید دارم – آیا آنها با اسکارگو و کروسان زندگی نمی کنند؟)

  3 کارآفرین بومی در بخش های مختلف

او می‌دانست که اگر رویداد شکست بخورد، می‌تواند عواقب بزرگی داشته باشد. اما او آنقدر به این مفهوم اعتقاد داشت که همه آن را به خطر بیندازد.

گلدنبرگ هفته گذشته به من گفت: «اگر قرار است به خاطر چیزی اخراج شوم، ارزشش را دارد که یک ارکسترال ادای احترام به بیگی در پاریس داشته باشم. زمانی که ایده‌های شما به اندازه کافی بزرگ و جسورانه هستند، و شما به آن‌ها تا حدی باور دارید که می‌خواهید ریسک شهرت را بپذیرید، آن وقت است که به چیزی دست می‌زنید.»

ایمن بازی می تواند به خودی خود یک خطر باشد. اما بازاریابی با برجسته شدن رشد می کند، که مستلزم گرفتن شانس است.

برای گلدنبرگ، بازده عظیم بود:

  • طرفداران تمام 15 هزار بلیت بازی نتس-کاوالیرز را گرفتند، 3.3 هزار بازدیدکننده از پیتزای بروکلین لذت بردند و ادای احترام بیگی در عرض پنج روز فروخته شد.
  • 450 هزار بازدیدکننده منحصر به فرد از Brooklynets.com/paris
  • 64 هزار ایمیل ضبط شده (90٪ خالص در پایگاه داده آنها)
  • افزایش 195 درصدی سالانه در فروش بلیط به مصرف کنندگان فرانسوی و بیش از هفت رقم در کل درآمد 💵

اسکرین شات 2024-06-25 در ساعت 5.08.25 بعد از ظهرمنبع تصویر

گلدنبرگ با صراحت گفتن طرفداران ذینفع را جذب کرد: او به همکارانش گفت: «همه شما باید بفهمید که این موضوع چقدر مهم است، نه فقط برای نت‌ها، بلکه برای طرفداران ما و صنعت ورزش جهانی. قبلاً هرگز در این مقیاس انجام نشده بود.»

پایبند ماندن به موارد آزمایش شده وسوسه انگیز است. اما این بینش منطبق با غریزه بود که باعث شد گلدنبرگ نوسانات بزرگ او را به ارمغان آورد.

  ایجاد شرکتی که دوستش داریم

درس 2: به بیرون از صنعت خود نگاه کنید.

گلدنبرگ برای الهام گرفتن از بازاریابی به تیم های ورزشی دیگر نگاه نمی کند – در عوض، او از برندهای جهانی دیگر مانند Stüssy و Oatly یاد می گیرد.

همانطور که او به من گفت، فعال سازی نتز فقط در مورد بسکتبال نبود. این در مورد گسترش فرهنگ نیویورک و روح بروکلین بود. بنابراین منطقی نبود که خود را به کاری که سایر تیم های NBA انجام داده اند محدود کند.

اسکرین شات 25/06/2024 در ساعت 5.08.32 بعد از ظهرمنبع تصویر

چه برای NBA کار می کنید یا یک استارتاپ نرم افزاری کوچک، توصیه گلدنبرگ طلایی است: نگاه ، به خارج از صنعت خود می تواند بهترین حرکت برای توسعه استراتژی بازاریابی شما باشد.

درس 3: داستان نگو ​​- داستان را بفروش.

گلدنبرگ می گوید که بازاریابان باید بتوانند یک داستان را به هفت روش مختلف بیان کنند.

مدیر عامل شما ممکن است بخواهد در مورد اینکه چگونه کمپین بازاریابی جدید شما از استراتژی سطح بالای شرکت پشتیبانی می کند، بشنود. در همین حال، مدیر شما مشتاق است تا جزئیات دقیقی از نحوه انجام همه چیز را دریافت کند.

و وقتی نوبت به داستان سرایی می رسد، احساساتی را که می خواهید برانگیزید مشخص کنید.
او می‌گوید: «داده‌ها به چارچوب‌بندی داستان شما کمک می‌کنند، اما مطمئناً آن را نمی‌فروشند».

برای اشتراک در کارشناسی ارشد بازاریابی اینجا را کلیک کنید

منبع: https://blog.hubspot.com/marketing/nba-marketer-brooklyn-nets