- چگونه ایمیلهای پس از خرید باعث حفظ مشتری میشوند
- بهترین ایمیل های پس از خرید
- تایید سفارش (Man Crates)
- تاییدیه حمل و نقل (Etsy)
- سوار شدن (قابل شنیدن)
- نصب فنی (توضیحات)
- فروش متقابل (کالاهای غیر معمول)
- برنامه های وفاداری (نانی)
- یادآوری فواید (Kohl’s)
- دادن مشوق بازگشت (ملت زنده)
- فروش بالا (قابل شنیدن)
- تحویل سفارش (هدف)
- معرفی یک دوست (MeUndies)
- درخواست نظرسنجی (واربی پارکر)
- مشوق نظرسنجی (اکسپرس)
- درخواست بررسی (بازار جهانی)
- خرید مجدد (استارباکس)
- بهترین روش ها برای ایمیل های پس از خرید
- شروع شدن
من اخیراً یک مایو آنلاین سفارش دادم تا برای تعطیلات ساحلی آماده شوم. انتخاب بین صدها مدل لباس شنا پس از ماهها تعریق بسیار زیاد است، بنابراین وقتی تأیید سفارش را در صندوق پستیام دیدم، نفس راحتی کشیدم.
در آن لحظه تقریبا بوی اقیانوس را حس می کردم و شن های زیر پایم را حس می کردم.
این “خرید بالا” احساس رضایت و انتظار فوری پس از سفارش است. شما می توانید از این پنجره ارزشمند برای افزایش وفاداری و حفظ مشتری به عنوان یک برند استفاده کنید. برای رسیدن به این هدف، به ایمیل پس از خرید نیاز دارید.
- چگونه ایمیلهای پس از خرید باعث حفظ مشتری میشوند
- بهترین ایمیل های پس از خرید
- بهترین روش ها برای ایمیل های پس از خرید
چگونه ایمیلهای پس از خرید باعث حفظ مشتری میشوند
در صنعت خردهفروشی و تجارت الکترونیک، ایمیل بازدهی عظیم 45 برابری را به همراه دارد. انجی جونز، مدیر ارشد مالی کسری و نویسنده خبرنامه تجارت الکترونیک The Brand Love Brigade توضیح می دهد که چرا ایمیل های پس از خرید ابزار قدرتمندی برای حفظ مشتری هستند.
جونز میگوید: «من دیدهام که تأثیر برندهایی که کمپینهای پس از خرید را انجام میدهند، نرخ حفظ بالاتر و در نهایت ارزش طول عمر مشتری (LTV) بالاتر است. سختترین جهش از اولین سفارش تا دوم، و کمپینهای پس از خرید به انجام آن کمک میکنند.»
بهترین ایمیل های پس از خرید
آمادهاید بر روی شتاب برندی که قبلاً ایجاد کردهاید، بسازید؟ در مورد ایمیلهای پس از خرید مورد علاقه من، چرایی کارکرد آنها و نحوه ساختن آنها برای خودتان، بخوانید.
تایید سفارش (Man Crates)
اول از همه، مشتری شما باید بداند که سفارش او صحیح است و دریافت شده است. جزئیات مهم سفارش را قبل از هر چیز در ایمیل تأیید سفارش با مشتری خود به اشتراک بگذارید.
چیزی که ما دوست داریم: تصویر جشن و کپی بامزه دقیقاً در برند Man Crates هستند. با این حال، این پیشرفت نماد است که این تأیید سفارش را موثر می کند. مشتریان می توانند با یک نگاه متوجه شوند که سفارش آنها در کجا در حال انجام است.
در زیر این، Man Crates بهترین روش شامل سفارش و جزئیات تماس با خدمات مشتری را دنبال می کند.
تاییدیه حمل و نقل (Etsy)
اطلاعات مهم زیر که باید به اشتراک بگذارید، تأییدیه حمل و نقل هنگام رسیدن بسته است.
چیزی که ما دوست داریم: دوست دارم ایمیل تأیید حمل Etsy چقدر تمیز و مؤثر است. محتوا محاورهای و واضح است و آنچه را که با عکسهای اقلام در مسیر سفارش دادهام را به من یادآوری میکند.
Etsy همچنین از ردیابی سفارش با یک کلیک ارزشمند استفاده می کند تا ببیند بسته من کجاست – بدون کپی/پیست ، شماره پیگیری در یک وب سایت جداگانه.
سوار شدن (قابل شنیدن)
اگر مشتری محصولی را درک نکند یا از آن استفاده نکند، بعید است که به پرداخت آن ادامه دهد. تعامل با محصول و حفظ مشتری را با یک دنباله ایمیل همراه افزایش دهید.
چیزی که ما دوست داریم: Audible دستورالعمل های گام به گام و قابل اسکن را ارائه می دهد تا به مشترکین جدید کمک کند برای اولین بار از برنامه استفاده کنند و محتوا را کشف کنند.
نصب فنی (توضیحات)
وقتی یک محصول پیچیده یا فنی مانند نرم افزار را می فروشید، Onboarding بسیار مهم است. توالیهای ورود را تنظیم کنید که مشتریان شما را از طریق پذیرش و ارائه پشتیبانی راهنمایی کند.
چیزی که ما دوست داریم: این ایمیل همراه از پادکست و نرمافزار ویرایش ویدیو Descript نمونهای عالی از روشی قابل دسترس برای کمک به کاربران جدید برای پذیرش محصول است.
به طراحی دوستانه، پنج مرحله، آموزش های ویدئویی و دعوت نامه برای پیوستن به جامعه کاربران Descript توجه کنید.
فروش متقابل (کالاهای غیر معمول)
فروش متقابل یک استراتژی تجاری رایج است که محصولات مشابه یا مکمل را به مشتریان اخیر توصیه می کند.
این می تواند بسیار مؤثر باشد زیرا خریداران قبلی قبلاً با شما تجربه داشته اند و احتمال خرید مجدد آنها بیشتر است. فروش متقابل می تواند در یک ایمیل جداگانه یا در زیر تأیید سفارش شما رخ دهد (همیشه ابتدا جزئیات سفارش خود را قرار دهید!).
چیزی که ما دوست داریم: این بخش «شاید شما هم دوست داشته باشید» از کالاهای غیر معمول در تأیید سفارش من در زیر جزئیات سفارش من آمده است. سفارش اصلی شامل پازل ها و بازی ها بود، بنابراین این توصیه کاملاً دنبال می شود.
به عنوان یک امتیاز، ایمیل پیامهای دیگر برند مانند طرحهای پایداری آنها را نشان میدهد.
برنامه های وفاداری (نانی)
برنامه وفاداری یا پاداش بهترین راه برای ایجاد یک مخاطب وفادار است. ثبت نام مشتریان به این معنی است که دادههای بیشتری برای تجزیه و تحلیل خواهید داشت و میتوانید با ارسال ایمیلها و مشوقهای منحصر به فرد، سفارشهای بیشتری را انجام دهید. اما چگونه آنها را متقاعد به پیوستن می کنید؟
چیزی که ما دوست داریم: این ایمیل برنامه پاداش از Nani با سپاسگزاری شروع میشود و دلیل ثبتنام را با مشوقهایی مانند 100 امتیاز جایزه و پیشنهادهای انحصاری به اشتراک میگذارد.
طراحی ظاهر می شود و CTA جذاب است (“شروع کسب درآمد” در مقابل “ثبت نام”).
یادآوری فواید (Kohl’s)
به دست آوردن یک مشتری جدید پنج برابر بیشتر از حفظ مشتری موجود است. به همین دلیل است که باید سخت تلاش کنید تا برنامه های وفاداری بسازید و به اعضای خود کمی عشق نشان دهید.
این می تواند شامل ارسال پیشنهادات و تبلیغات ویژه باشد، اما باید شامل محتوای ارزش افزوده و تقویت حس تعلق نیز باشد.
چیزی که ما دوست داریم: کوهلز به خاطر برنامه پاداش معروف است. این ایمیل مزایا ارزشی را که به صورت رایگان به آن دسترسی دارند را به اعضا یادآوری میکند، که وفاداری به برند را ایجاد میکند و آنها را وادار میکند تا به زودی برگردند.
دادن مشوق بازگشت (ملت زنده)
شما می توانید LTV خود را با دادن دلیلی برای سرگردانی به مشتریان (یا بازدید از سایت خود) تقویت کنید. اگر شما هم مثل من هستید، بهترین زبانی که به آن پاسخ می دهید پول است. یک تخفیف، اعتبار در فروشگاه، یا امتیاز وفاداری اضافی را امتحان کنید تا شما را تشویق به بازدید مجدد کنید.
چیزی که ما دوست داریم: سال گذشته یکی از گروه های مورد علاقه ام را در کنسرت دیدم. یک شب عالی بود، و چند روز بعد، این ایمیل با 20 دلار پول نقد کنسرت در صندوق ورودی من آمد.
کنسرتها ارزان نیستند، بنابراین من با خوشحالی این ایمیل را در صندوق ورودی خود پرچمگذاری کردم و کنسرت بعدی را بررسی کردم.
فروش بالا (قابل شنیدن)
هنگامی که مشتری راضی دارید، هدف بعدی شما افزایش CLV اوست. یک راه عالی برای انجام این کار این است که از محصولی که در حال حاضر از آن استفاده میکنید، یک ارتقا، که به عنوان upsell نیز شناخته میشود، ارائه دهید.
چیزی که ما دوست داریم: ایمیل upsell Audible یک کلاس کارشناسی ارشد در طراحی ایمیل و پیام رسانی است. اول، همه اینها بر روی ارزش برای کاربر (صرفه جویی در هزینه، دسترسی به پرفروشها و غیره) متمرکز است.
در مرحله بعد، چیدمان نمودار مقایسه، دیدن تفاوت ها را در یک نگاه آسان می کند. با یک CTA فریبنده در بالای صفحه و وعده “لغو هر زمان”، من فکر می کنم که این یک اسلم دانک است.
تحویل سفارش (هدف)
وقتی کالایی ارسال نمیشود، ممکن است لازم باشد دستورالعملهای تحویل را ارسال کنید. این مرحله را دست کم نگیرید – این همه بخشی از تجربه کاربری شماست.
چیزی که ما دوست داریم: Bullseye هر روز لبخندی بر لبان من می آورد، اما چیزی که باعث می شود بیشتر لبخند بزنم، مراحل واضح نحوه تحویل گرفتن سفارش و پیوندهایی است که در صورت نیاز به تمدید پنجره پیکاپ یا تماس با فروشگاه، روی آنها کلیک کنم.
معرفی یک دوست (MeUndies)
پس از خرید، می خواهید به مشتریان خود دلیلی بدهید تا در مورد آن با دوستان خود به اشتراک بگذارند. برنامه ارجاع یکی از راههای تشویق مشتریان جدید شما برای انتشار این خبر است.
چیزی که ما دوست داریم: این ایمیل ارجاع از MeUndies سرگرم کننده و جالب است. انگیزه ای برای ارجاع دهنده و دوست آنها وجود دارد – مشتری را به خرید برگشتی برمی گرداند.
درخواست نظرسنجی (واربی پارکر)
یکی از دلایل مهمی که ممکن است بخواهید پس از خرید ایمیل ارسال کنید، جمع آوری بازخورد است. این به شما کمک می کند تا پیشرفت کنید، و همچنین به شما کمک می کند تا با مشتریانی که ممکن است کمتر از آن راضی باشند، پیگیری کنید.
من شخصاً دوست ندارم روی یک نظرسنجی کلیک کنم وقتی نمی دانم چقدر طول می کشد، بنابراین نظرسنجی های کوتاه ایمیلی پس از خرید بهترین هستند.
چیزی که ما دوست داریم: این نظرسنجی Net Promoter Score® از Warby Parker کوتاه است (فقط یک سوال) و نشان دهنده احترام به زمان و نظر مشتری است.
مشوق نظرسنجی (اکسپرس)
اگر به بازخورد گسترده تری نیاز دارید، به مشتری خود انگیزه ای برای مشارکت ارائه دهید. در ازای بازخورد آنها، مبلغی رایگان، تخفیف ارزشمند یا کمک خیریه ارائه دهید.
چیزی که ما دوست داریم: ایمیل نظرسنجی Express پررنگ و بصری است و بر سود مصرف کننده تمرکز دارد.
درخواست بررسی (بازار جهانی)
بررسیها میتوانند باعث فروش آینده شوند و بینشهای ارزشمندی را در مورد خطوط تولید به شما ارائه دهند. اما بهترین راه برای بررسی سریع بدون آزار مشتریان چیست؟
چیزی که ما دوست داریم: آسان است. این مفید است. خوش می گذرد. به جای یک سوال عمومی، این ایمیل بازار جهانی عکسهای هر کالای خرید اخیرم را به من نشان میدهد.
این بصری یک واکنش احساسی را برمی انگیزد (بله، من آن تکان دهنده دانه کنجد را دوست داشتم!)، و به احتمال زیاد نظری را برایم ارسال می کنم.
خرید مجدد (استارباکس)
نه تنها باید مردم را ترغیب کنید که برگردند، بلکه می توانید از آنها بخواهید دقیقاً همان کالایی را که قبلاً خریداری کرده اند بخرند.
اگر یک محصول مراقبت از پوست را میفروشید و میدانید که میانگین دفعات خرید، برای مثال، هر دو ماه یکبار است، میتوانید از آنها بخواهید که پس از تمام شدن آن، آن را ذخیره کنند.
با محصولاتی مانند غذا و نوشیدنی، می توانید مشوق خریدهای برگشتی، ایجاد عادات منظم باشید.
چیزی که ما دوست داریم: اگر شما هم مانند من عاشق استارباکس هستید، احتمالاً به ایمیل هایی مانند این عادت دارید. این ایمیلهای پس از خرید نه تنها به این دلیل که امتیاز کسب میکنند موثر هستند، بلکه شخصیسازی شدهاند.
مشتریان 80 درصد بیشتر از یک تجربه شخصی خرید می کنند، بنابراین به شخصی سازی متمایل شوید. شما داده ها را دارید. شما فقط باید از راه درست استفاده کنید.
بهترین روش ها برای ایمیل های پس از خرید
به همان اندازه که راههای زیادی برای جلب مشتری پس از خرید وجود دارد، راههای بیشتری برای ناامید ، مشتریانتان در صورت اشتباه ، وجود دارد. با این نکات تعادل را بین زیاد ، آنها و ارزش افزودن پیدا کنید.
- پیدا ، اطلاعات مهم را آسان کنید. جزئیات سفارش، تاریخها و کدهای رهگیری را در بالای ایمیلها نگه دارید، نه در متن.
- زمان بندی را درست بگیرید قبل از رسیدن یک مورد یا قبل از اینکه فرد فرصتی برای استفاده از محصول داشته باشد، درخواست بررسی یا نظرسنجی را ارسال نکنید.
- فروش بعدی را خیلی زود نپرسید. قبل از درخواست خرید دیگر، روی پذیرش محصول و وفاداری به برند تمرکز کنید.
- تست کنید، تست کنید و دوباره تست کنید. از تست A/B برای یافتن پیام و زمان مناسب استفاده کنید.
- از اتوماسیون برای موفقیت استفاده کنید. از یک مرکز بازاریابی ایمیل با یک CRM مانند HubSpot برای خودکار ، سفرهای مشتری و توالی ایمیل بر اساس اقدامات مشتری استفاده کنید.
شروع شدن
آیا می خواهید الهام بخش خرید بالایی در مشتریان باشید؟ وقتی ایمیلهای پس از خرید را درست دریافت میکنید، آن خرید را به وفاداری طولانیمدت به برند تبدیل میکنید. شما می توانید مخاطبانی از طرفداران برند وفادار ایجاد کنید که بارها و بارها برای خرید بازمی گردند.
منبع: https://blog.hubspot.com/marketing/post-purchase-email-examples