19 آمار یادگیری فعال که پتانسیل واقعی آن را نشان می دهد

یادگیری فعال روشی از آموزش است که دانش آموزان را تشویق می کند تا در فعالیت های گروهی با همسالان خود گفتگو و همکاری کنند.

دانش آموزان به جای گوش دادن به سخنرانی یا خواندن، در مورد موضوعات صحبت می کنند، مشکلات را حل می کنند، موارد واقعی را مطالعه می کنند و روی پروژه ها کار می کنند. برخی از مؤسسات چنین تکنیک های یادگیری را در راه دور با استفاده از فناوری هایی مانند نرم افزار کلاس مجازی. این تجربه یادگیری آنها را بهبود می بخشد و به آنها می آموزد که چگونه عمیق فکر کنند، اطلاعات جدید را درک کنند و دانش را در شرایط واقعی به کار ببرند.

با استفاده از روشی به نام فکر کن – جفت – به اشتراک بگذار، دانش آموزان تشویق می شوند که به طور مستقل درباره یک سؤال فکر کنند، با همسالان خود در مورد آن بحث کنند و بینش خود را با کل گروه به اشتراک بگذارند.

مربیان از سناریوهای ایفای نقش و سخنرانی های تعاملی برای تسهیل محیط یادگیری بهتر استفاده می کنند. بیایید ببینیم که داده ها در مورد وضعیت فعلی یادگیری فعال چه چیزی را نشان می دهند و نظرات مردم را کشف می کنیم.

برترین آمار یادگیری فعال

مشارکت فعال و درگیری با محتوای آموزشی به دانش آموزان کمک می کند تا بهتر درک کنند و مطالب بیشتری را حفظ کنند. یادگیری فعال پذیرش آن را با بهبود عملکرد و نمرات دانش آموزان توجیه می کند. این آمار به ما کمک می‌کند بفهمیم دانش‌آموزان و معلمان چه احساسی نسبت به آن دارند.

  • یادگیری فعال می تواند حدود 3.5 میلیون دلار در شهریه صرفه جویی کند.
  • اگر دانش‌آموزی در یک سخنرانی سنتی بیش از 50 درصد از دانش‌آموزان را کسب کند، در یک سخنرانی یادگیری فعال نمره بالاتر از 68 درصد را کسب می‌کند.
  • 25 درصد از دانش آموزان کم درآمد نمی توانند به فناوری برای مطالعه یا تکمیل تکالیف دسترسی داشته باشند.
  • یادگیری فعال شکاف پیشرفت در نمرات امتحان را تا 33 درصد کاهش می دهد و نارسایی های درصد قبولی را تا 45 درصد کاهش می دهد.
  • مربیان فکر می کنند که حدود 65 درصد از زمان خود را صرف تدریس می کنند و بر اساس مشاهدات در یادگیری غیرفعال، نزدیک به 78.5 درصد از زمان خود را صرف تدریس می کنند.
  • 65 درصد از دانش آموزان یک محیط یادگیری حضوری را به جای ترکیبی یا از راه دور ترجیح می دهند.

یادگیری سنتی در مقابل آمار یادگیری فعال

یادگیری سنتی شامل مربیانی است که محتوا را از طریق سخنرانی ارائه می کنند. دانش آموزان معمولاً با فرصت های محدود برای تعامل یا بحث گوش می دهند و یادداشت می کنند.

با یادگیری فعال، دانش آموزان در فعالیت هایی شرکت می کنند که تفکر انتقادی را تشویق می کند. بر کار گروهی و حل مسئله، ارتقای کار گروهی و مهارت های ارتباطی تمرکز دارد. بیایید ببینیم اعداد چگونه دو روش یادگیری را با هم مقایسه می کنند.

  • کلاس‌های یادگیری سنتی می‌توانند 1.5 برابر بیشتر از کلاس‌های یادگیری فعال، ضریب شکست داشته باشند.
  • نمرات امتحان در کلاس های یادگیری فعال حدود 6٪ بهبود یافته است.
  • یادگیری فعال می تواند به بهبود نمرات نیم حرف کمک کند.

34%

در مقایسه با 22 درصد در کلاس‌های یادگیری فعال، دانشجویان در دوره‌های سخنرانی سنتی شکست خوردند.

منبع: وایرد

  • میزان شکست امتحان در یادگیری سنتی 55 درصد نسبت به یادگیری فعال افزایش می یابد.
  • 70 درصد دانش‌آموزان احساس می‌کنند که یادگیری آنلاین بهتر از یادگیری کلاسی سنتی است.
  • آکادمی ملی علوم دریافت که دانش آموزان احساس می کنند که از طریق کلاس های سنتی بیشتر یاد می گیرند. با این حال، آنها با شرکت در کلاس ها و اتخاذ استراتژی های یادگیری فعال بیشتر یاد گرفتند.
  "برای چه اهدافی مفید خواهد بود؟"

یادگیری فعال در دانشگاه ها و مدارس

یادگیری سنتی و فعال هر دو جایگاه خود را در آموزش دارند. انتخاب بستگی به اهداف، موضوع و نیازهای دانش آموز دارد.

در حالی که یادگیری سنتی اطلاعات زیادی را به مخاطبان گسترده ارائه می دهد، یادگیری فعال برای درک عمیق بهتر است. در حالت ایده آل، ترکیبی از هر دو رویکرد یک تجربه آموزشی کامل را فراهم می کند.

بیایید نگاه کنیم که دانشگاه ها و مدارس چگونه به یادگیری فعال از دیدگاه سنتی نگاه می کنند.

  • دانشگاه ایالتی مونتانا افزایش نرخ قبولی خود را از 63٪ به 81٪ در ریاضیات و از 65٪ به 86٪ در آمار مقدماتی در کلاس های یادگیری فعال در مقایسه با سالن های سخنرانی سنتی مشاهده کرد.
  • بهبود 5 درصدی در نمرات پایانی در کلاس‌های یادگیری فعال توسط دانشگاه ایالتی مونتانا مشاهده شد.
  • مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) از سال 2001 دارای کلاس‌های آموزشی فعال بوده است. این کلاس‌ها جداول دایره‌ای دارند تا دانش‌آموزان را به همکاری و بحث تشویق کنند. این سبک یادگیری میزان شکست در فیزیک مقدماتی را نسبت به کلاس های سنتی 50 درصد کاهش داده است.
  • دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی و موسسه فناوری ماساچوست در مقایسه با آموزش مبتنی بر سخنرانی، میزان شکست کمتر و افزایش درک مفهومی را در کلاس‌های یادگیری فعال مشاهده کردند.
  • مربیان زمان کمتری را پشت تریبون می گذارند و زمان بیشتری را برای هدایت فعالیت های گروهی در کلاس های یادگیری فعال می گذرانند.

یادگیری را فعال کنید

یادگیری فعال همراه با برخی چالش ها مزایای زیادی دارد. معلمان می‌توانند از فعالیت‌های برنامه‌ریزی زمان بیشتری استفاده کنند، اما دانش‌آموزان زمان بیشتری را برای تنظیم ، نیاز دارند. همچنین ممکن است مربیان در روزهای ابتدایی مدیریت کلاس درس را دشوار بدانند.

  چگونه متخصصان فروش می توانند مشتریان را حفظ کنند و با G2 معامله ببندند

با این حال، آمار بالا نشان می دهد که یادگیری فعال به دانش آموزان کمک می کند تا بهتر یاد بگیرند. زمان کلاس درس را معنادارتر می کند و دانش آموزان را برای شغل آینده خود بهتر آماده می کند.

بیشتر بدانید نرم افزار مدیریت کلاس درس برای افزایش مشارکت دانش آموزان در کلاس های خود.

منبع: https://learn.g2.com/active-learning-statistics

Foreign domestic helper.