23 آمار سرقت ادبی برای تجزیه و تحلیل آخرین روندها

سرقت ادبی به این معناست که کار یا ایده های دیگری را بگیرید و ادعا کنید که آنها متعلق به شما هستند. در نویسندگی، هنر یا موسیقی اتفاق می افتد، اما به زمینه های خلاقانه محدود نمی شود. با سرقت محتوایی، سازندگان اعتبار کاری را که انجام نداده‌اند می‌گیرند، که باعث درگیری برای همه طرف‌های درگیر می‌شود.

ظهور هوش مصنوعی مولد (AI) منجر به سرقت علمی فزاینده شده است. محققان تطابق متنی را در محتوایی که قبلاً با ابزارهای هوش مصنوعی یا در اینترنت تولید شده بود، پیدا کردند. بسیاری از مشاغل شروع به استفاده کرده اند ابزارهای بررسی سرقت ادبی با پایگاه داده های آنلاین گسترده برای خزیدن در وب و مقایسه کار.

سرقت ادبی متن منجر به عواقبی مانند شکست در کلاس یا آسیب رساندن به شهرت شما برای مدت طولانی می شود.

آمار برتر سرقت ادبی

ممکن است شما را متعجب کنید که متوجه شوید چند نفر ادعا می کنند کارشان متعلق به خودشان نیست. درک حقایق زیر به ما کمک می کند تا ببینیم چرا اعطای اعتبار در جایی که باید آنقدر مهم است.

  • یک دانش آموز به طور متوسط ​​تقریباً هشت دقیقه را صرف ویرایش یک صفحه محتوای سرقت شده می کند. آنها در هر ترم حدود 190 صفحه تکالیف می نویسند و 50 ساعت در سال را صرف رفع مشکلات سرقت ادبی می کنند.
  • 2.2 درصد از دانش آموزان استرالیایی در سال 2021 به دلیل سرقت ادبی متن دستگیر شدند.
  • 14.1 درصد از دانش آموزان در کانادا در سال 2021 کلمات را بدون ارجاع به منابع خود سرقت کردند.
  • از میان 30000 دانشجوی کالج، 68 درصد به تقلب اعتراف کردند و 16.5 درصد از این بابت پشیمان نبودند.
  • 14.5 درصد از مردم در ایالات متحده عمداً از متن شخص دیگری بدون ارجاع صحیح به آنها استفاده کردند.
  • 85 درصد از دانش آموزان احساس می کنند سرقت ادبی به آنها کمک می کند تا نمرات بهتری کسب کنند.
  • گوگل در سال 2016 بیش از 75 میلیون درخواست حذف حق نسخه برداری دریافت کرد که نشان دهنده گستردگی سرقت محتوا و سرقت ادبی است.
  • 3.2 درصد از دانش‌آموزان در ایالات متحده در سال 2021 گرفتار متن سرقت شدند.
  چگونه داستان سرایی خود را به سمت خلق مشترک سوق دهید

سرقت ادبی در دبیرستان ها و کالج ها

در سرتاسر جهان، دانش‌آموزان دبیرستانی یا مقطع راهنمایی آشکارا به سرقت ادبی اعتراف می‌کنند محتوا در تکالیف، تکالیف و تست هایشان. بسیاری از آثار دیگران بدون ارجاع به منبع اصلی استفاده کرده اند و این بر عدم صداقت دانشگاهی افزوده است.

آمار زیر وضعیت واقعی سرقت ادبی در مدارس، کالج ها و دانشگاه ها را نشان می دهد.

  • 64 درصد از دانش آموزان دبیرستانی در آزمون تقلب می کنند. 34 درصد از دانش آموزان می گویند که آن را بیش از دو بار انجام داده اند.
  • از هر 3 دانش آموز دبیرستانی 1 نفر از اینترنت برای سرقت علمی تکالیف استفاده می کنند.
  • 58 درصد از تکالیف، تکالیف یا آزمون های دانش آموزان حاوی سرقت ادبی است.
  • 16.2 درصد از دانش آموزان در ایرلند در سال 2021 بدون ذکر مرجع از کار دیگران استفاده کردند که بالاترین میزان در بین کشورهای مورد بررسی است.
  • 95 درصد دانش آموزان در آزمون یا تکالیف تقلب می کنند و مرتکب سرقت ادبی می شوند.
  • 15 درصد از دانشجویان تحت تأثیر افزایش مقالات ترم جعلی یا کپی شده در سیستم دانشگاه هستند.

احساسات دانش آموزان در مورد سرقت ادبی

جنبه‌های اجتماعی سرقت ادبی نه تنها در مدارس و محل کار، بلکه در روش‌هایی که ما به عاملیت و خلاقیت یکدیگر احترام می‌گذاریم اهمیت دارد. درک احساس دانش‌آموزان در مورد سرقت ادبی می‌تواند اولین گام در جهت تشویق آنها به تولید اثر اصلی باشد. آمار زیر بیانگر نظرات و افکار آنها در مورد سرقت ادبی است.

  • 85 درصد از دانش آموزان احساس می کنند تقلب ضروری است و کار خود را سرقت علمی می کنند. آنها فکر می کنند که می تواند به آنها کمک کند نمرات، بورسیه ها و جوایز بهتری کسب کنند.
  • 13 درصد از دانش آموزان کنجکاو بودند که بدانند آیا خرید یک مقاله از پیش نوشته شده به صورت آنلاین سرقت علمی است یا خیر. 9 درصد از دانش آموزان احساس کردند که این نوعی سرقت ادبی نیست.

هوش مصنوعی تولیدی و آمار سرقت ادبی

فناوری هایی مانند مدل های زبان بزرگ و هوش مصنوعی مولد تولید محتوا را آسان کرده است. آنها می توانند متن را در مقیاس بر اساس درخواست هایی که کاربران ارائه می دهند تولید کنند. از آنجایی که آنها بر روی یک مجموعه داده بزرگ آموزش دیده اند، بعید است که نتایج کاملاً مشابهی در مدل های پیشرفته بدست آورند.

اما گاهی اوقات، در نسخه های کمتر پیشرفته ابزارهایی مانند GPT 3 یا 3.5، متن تولید شده با متن تولید شده قبلی مطابقت دارد. آمار زیر نشان می دهد که هوش مصنوعی چگونه با سرقت ادبی ارتباط دارد.

  • 48٪ از دانش آموزان از ChatGPT برای آزمون های خانگی استفاده می کنند، 53٪ از آن برای نوشتن مقاله استفاده کرده اند، و 22٪ برای ایجاد طرح کلی به آن روی می آورند.
  • 89 درصد از دانش آموزان از ChatGPT برای انجام تکالیف خود استفاده می کنند. 19 درصد از متن تولید شده توسط ChatGPT با متون تولید شده قبلی و سایر منابع موجود در اینترنت، به ویژه در مدل های GPT 3 و GPT 3.5 مطابقت دارد.
  • 34 درصد از معلمان از مدارس می خواهند که ChatGPT را ممنوع کنند.
  • 5٪ از مربیان از ChatGPT برای آموزش و 7٪ برای ساختن دستورات نوشتن استفاده می کنند.
  • 66٪ از مربیان از دسترسی دانش آموزان به ChatGPT پشتیبانی می کنند.
  وقتی ذهن شما سرگردان است کجا می رود؟

سرقت ادبی آفت خالق است

سرقت ادبی شما را برای قبولی در آزمون ها یا دستیابی به موفقیت خلاق به کپی ، وابسته می کند و روند یادگیری را محدود می کند. هنگام دستگیری، حتی ممکن است با عواقبی مانند تعلیق از مدرسه یا از دست دادن شغل مواجه شوید. مردم فکر می‌کنند که می‌تواند به عملکرد بهتر یا کسب نمرات خوب کمک کند. اما مهم نیست که الان چقدر به شما کمک می کند تا کارها را تسریع کنید، زودتر از آنچه فکر می کنید تأثیر شدید و منفی ایجاد می کند.

بررسی کنید هفت ابزار برتر نرم افزار سرقت ادبی برای حذف محتوای کپی شده از کار خود

منبع: https://learn.g2.com/plagiarism-statistics

Advantages of overseas domestic helper.